Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Duże spalanie 2.0 ALT FSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem ze spalaniem. srednio pokazuje mi jakies 13.8 litra na 100..wydaje mi sie ze to duzo za duzo ale nie robie zadnych tras tylko glownie po miescie ale jezdze oszczednie. co poradzicie?pozdrawiam

Opublikowano

Nie powiem Ci co może być spowodowane dużym spalaniem ale dam przykład mojego to będziesz miał porównanie.

Droga do pracy 12km w jedną stronę i spokojna jazda do 3000obr/min nie spalił więcej niż 10l w trasie sporo mniej.

Opublikowano

Fis ci tyle pokazuje czy faktycznie masz takie spalanie?

Opublikowano

no wlasnie bo fis moze oszukiwac najlepiej porownaj spalanie faktyczne i na fisie ;-)

Opublikowano

No na fisie pokazalo 13.8 a z tego co ja liczylem to wyszlo 12.

Opublikowano

wg producenta powinien palić w mieście około 11, a jest to zaniżona wartość. Jeżeli w mieście stoisz w korku od czasu do czasu, raz jedziesz szybciej raz wolniej to te 12 litrów może być całkiem naturalne. U mnie w mieście o tej porze roku pali rzeczywiście 11,3L. Ale ostatnio po przejechaniu 600km, z czego 200 w trasie a 400 w mieście, wyszło mi 8,8L.

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedzi to teraz juz wiem co i jak :) znajomy mi mowil ze mam zalozyc gaz ale ja znowu za duzo nie jezdze zeby to mialo mi sie zwrocic i troche szkoda mi silnika

Opublikowano

poza tym nie jestem wcale ttaki pewien czy ALT naprawdę nadaje się do gazu...i tak ma wiele przypadłości, np. z olejem a tu jeszcze takie paliwo...

Opublikowano

wam pali 13l benzyny czy gazu? u mnie spalanie na benzynie to 7,5l bo gaz sie zastanawiam czy zalozyc

Opublikowano

Enrike2 pali mi 13 benzyny. A Tobie pali 7.5 po mieście czy w trasie?

Opublikowano

Mi pali od 9 do 10.5 benzyny, a jak założyłem gaz to pali 11.4l gazu. Jazda mieszana :wink: Jak miałem sama benzynkę i bardzo cisnołem to max palił mi 12.5. Nie zastanawiaj się nad gazem tylko zakładaj zwróci się nawet nie będziesz wiedział kiedy:banan:

---------- Post dopisany at 16:21 ---------- Poprzedni post napisany at 16:19 ----------

Tylko załóż dobrą instalację. Nie zakładaj najtańszej bo chodzić nie będzie chciał.

Opublikowano

Może hamulce Ci trzymają z tyłu serdeczny kolego i przez to więcej pali. Ja zregenerowałem swoje hamulce bo koło zaczęło mi się grzać.

Opublikowano

To sprawdze te hamulce. A moga byc jeszcze jakies powody ze wiecej pali?

Opublikowano

U mnie spalanie rosło od ponad 4-ech miesięcy. Myślałem, że pewnie czas na sondę lambda, że kolejne 300-500 stówek będzie nie moje. Zregenerowałem jednak tylne hamulce u kolegi "deva" bo zauważyłem podczas przyjazdu do domu, że coś dziwnie pachnie, jakby jakaś spalenizna. Nie wiedziałem, że może to być przyczyną niewracającego tłoczka. Tłoczek na tyle dociskach klocki do tarczy, że powodowało to cały czas tarcie. Z uwagi na przejazdy małym odcinków, zapach ten nie był zauważalny. Dopiero jak kiedyś po przyjeździe do domu, zabrałem się za umycie samochodu, to gdy przykucnąłem aby umyć felgi, zauważyłem że są ciepłe. Od tamtej pory sprawdzałem ręką zarówno felgi, opony jak i same tarcze. Temperatura podnosiła się jednak i zmuszony byłem usunąć tę przykrą sprawę.

Po założeniu zregenerowanych hamulców, spalanie z 14 litrów gazu ustabilizowało się do 10.4litra. Na 48litrach jestem w stanie przejechać ok. 420-460km.

---------- Post dopisany at 18:12 ---------- Poprzedni post napisany at 18:08 ----------

Dodam, że felgi 17', opona 225, lato/zima.

Opublikowano

to ladnie zjechales z 14 litrow do 10.4. sonda lambda tez ma duzy wplyw na spalanie? bo na komputerze u elektryka pokazal mi sie jakis blad sondy lambdy ale juz jest skasowany ale niewiem co to byl za blad

Opublikowano

Musisz wiedzieć co to za błąd.

Ja wszystkie błędy jakie się mi pojawiają, kopiuję do notatnika (.txt), notatnik z kolei datuję (rok.miesiąc.dzień) i mam historię wszystkich błędów oraz wgląd na ich występowanie.

Może być, że sonda wariuje. Może jest zanieczyszczona. Wiele powodów może być zwiększonego spalania, poczynawszy od powłączanych urządzeń elektrycznych typu: radio, cd, grzanie foteli bo zimno w tyłek, klima - ogrzewanie, dogrzewanie lusterek i tylnej szyby lub od strony mechanicznej - za bogata mieszanka, cały czas na "ssaniu" - może czujnik temp. zielony czteropinowy na bloku silnika. Czujnik ten dostarcza komputerowi informacji o temperaturze, a ten z kolei podaje odpowiednią ilość paliwa do wstrzyknięcia do cylindra oraz moment zapłonu mieszanki. Może obroty masz podniesione. Ja mam na początku 1100obr/min jak zapalam zimny silnik. Po około 1min obroty spadają do wartości ok. 870obr/min. Jak się przejeżdża krótkie odcinki drogi, to samochód póki się nie nagrzeje do przysłowiowych 90st.C to więcej pali. Aby zagrzał się do tych 90st.C to trzeba trochę czasu. U mnie jest to ok. 5-8min. W tym czasie robię jakieś 5-7km. Wiem to z własnego doświadczenia o codzienni do roboty jak jeżdżę to widzą jak się podnosi wskazówka i ile trzeba czasu i km zrobić. Na szybkość nabierania temp. ma wpływ oczywiście temp. otoczenia. Rano jest w okolicach 0st.C więc, gdy temp. jest poniżej, to również czas się zwiększa, co za tym idzie bogatsza mieszanka.

Opublikowano

czujnik wymienialem ten zielony i ten drugi niebieski na nowe bo byl jeden walniety to od razu wymienilem dwa zeby ie bylo. do pracy mam jakies 5 km to nawet mi sie auto nie zdarzy nagrzac do 90 stopni to wiele wyjasnia czemu wiecej pali. chociaz i tak mniej pali po wymianie termostatu. z urzadzen elektrycznych dziala podczas jazdy tylko radio no i ogrzewanie. tras wielce nie robie tylko tyle co do pracy lub do sklepu kawalek. moze gdybym pojechal w dluga trase to bym wtedy wiedzial co i jak. poki co na razie nie wybieram sie nigdzie. a znajomy mi mowil ze moglem wybrac 1.8 Turbo zamiast 2.0 bo spalanie niby to samo a radosc z jazdy wieksza.

Opublikowano

kurczę ja też mam to samo, pali jak smok, hamulce nie trzymają, czujnik temp. wymieniony. kierownica powietrza zrobiona i dalej to samo, spalanie miasto 13 litr. benzyny, trasa ponad 9ltr. liczone a nie według fisa. Dalej drążę temat ale powoli mi już ręce opadają.

Opublikowano

zawsze spalanie jest większe na początku

spalanie średnie jakie się podaje, to po 100km ciągłej jazdy

jeśli przejeżdżasz krótkie odcinki po 5km, to policz: 100km/5km=20razy

po 20razach (10razy - w tą i spowrotem) masz przejechane dopiero 100km, gdzie silnik nie dogrzany

na takich odległościach to nawet na gaz się nie powinno przełączać, bo komputer od gazu realizuje dawkę paliwa gazowego z komputera benzynowego

aby komputer gazowy prawidłowo realizował mieszankę paliwa, to najpierw trzeba pojeździć trochę na etylinie( 95Pb)

zwiększone spalanie na etylinie=zwiększone spalanie na gazie

---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:58 ----------

kurczę ja też mam to samo, pali jak smok, hamulce nie trzymają, czujnik temp. wymieniony. kierownica powietrza zrobiona i dalej to samo, spalanie miasto 13 litr. benzyny, trasa ponad 9ltr. liczone a nie według fisa. Dalej drążę temat ale powoli mi już ręce opadają.

jakiś Check Engine?

---------- Post dopisany at 19:06 ---------- Poprzedni post napisany at 19:01 ----------

poza tym opony zimowe o wiele więcej dają oporu i ogóle szumią

uważam, że stąd również spalanie jest zwiększone, myślę że dodatkowo 10%, czyli gdzieś dodatkowo około 1litra

to są moje sugestie

skądś spalanie jest zwiększone - należałoby dokładnie przeanalizować od którego momentu zaczęły się te objawy

jakaś zmiana czegoś tam, jakaś wymiana czegoś tam, co kolwiek?

Opublikowano

No właśnie żadnego checka nie ma, w ogóle żadnych błędów w silniku, wymieniłem przepływomierz bo poprzedni się rozleciał i zaniżał wskazania. Ogólnie to auto mam od niedawna ale to co miało być wymienione tzn. było zepsute to wymieniłem czyli czujnik temp. płynu bo wskazówka w liczniku szalała, zaworek odpowietrzenia zbiornika paliwa bo wywalał błąd że ten właśnie czujnik padł, oprócz tego naprawiona kierownica powietrza kiedy wyczytałem że może dawać takie objawy jak przymulone auto i większe spalanie, reszta to sprawy eksploatacyjne czyli filtry, olej, świece, rozrząd sprawdzony jest ok tzn. nie jest przestawiony itp. Nie wiem ile auto paliło wcześniej bo jak już napisałem mam to auto od niedawna ale odkąd je mam to tyle pali czyli DUŻO i ciągle szukam przyczyny tak dużego spalania. Już jeden kolega z forum podpowiedział że to może być uwalona pompa paliwa która nie podaje właściwego ciśnienia ale tak sobie myślę że chyba powinien być przy tym jakiś błąd i czy to by rzeczywiście mogło być przyczyną zwiększonego spalania? Jak coś to mogę podać dzisiejsze logi z grup 002,033,032

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...