Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prąd dalej ucieka - elektryk bezradny. Czas na mnie: etap 2 co gdzie siedzi


Jarszo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. W mojej A4 B6 sedan 2001r. ucieka prąd.

Opiszę jak wygląda sytuacja i co było już próbowane.

Odkąd kupiłem auto coś rozładowuje akumulator. Od jakiegoś czasu odłączany jest akumulator... :facepalm: Miga dioda awaryjnych.

Mam w niej problem z

1) Zamkami - nie pokazuje otwartych drzwi lewy tył(nie ma info na fisie), prawy tył(brak oświetlenia w drzwiach + kabiny + nie ma info na fisie) i prawy przód(tutaj zrobiłem oświetlenie kabiny + lampki w drzwiach - naprawiłem mikro stycznik)

1a) Ostatnio wymieniłem przycisk awaryjnych na nowy, nie porysowany...

2) Auto pojechało do mechanika. Najpierw na wymianę rozrządu, olejów i filtrów (myślałem, że się naprawi przypadkiem :P )

3) Zaprowadziłem Audikę do elektryka - ten na drugi dzień już stwierdził, że nie może znaleźć co jest nie tak, ale poradził mi bym odłączył licznik bo sygnał z przełącznika idzie przez licznik. Dodał, że pobór prądu jest 4 krotnie za duży... no ok, fajnie.

Sugerowałem, mu że to zamki - mówi, że odłączył cały moduł komfortu i "to nie to"

4) Przyjechałem do domu - wyjąłem radio, odkręciłem i odpiąłem 2 kostki do licznika - dalej prąd ciągnie. Odłączyłem nawet pompę paliwa.

ps. zaszokowałem się, kiedy zdjąłem osłonę nad nogami i ujrzałem to profesjonalne łączenie kabli. Nie wiem co to jest i czy takie połączenie ma w ogóle istnieć?

Cm2nAIc.jpg

tJXMHdX.jpg

4a) Po podłączeniu Vaga pokazuje mi cały czas te same błędy (nie mogę skasować od czujnika skrętu, był wymieniany)

- 18010

- 16804

ABS/ESP:

- 01826

- 01206

- 00778

Klima:

- 01206

Mod komf.:

- 01330

- 01317

- 01561

- 01331

- 01560

- 01332

- 00933

Błagam Was... Doradźcie mi co mogę teraz zrobić?... Nie będę aku odłączał całe życie

PS. Piszcie, co potrzeba wiedzieć - mogłem coś pominąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś przypadek, wprawdzie w bmw e60 ale może podsunę ci kolejny pomysł. Auto jeździło normalnie, ale tak jak w Twoim przypadku po nocy nie było czym zapalić auta, aku wyładowany do zera. Po dłuuuuuugich i żmudnych poszukiwaniach okazało się że diody prostownicze w alternatorze się "wysrały". Co lepsze z ładowaniem nie było problemu podczas mierzenia zawsze było 14,4-14,7V. Powodzenia bo masz niełatwą do znalezienia usterke :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej też miałem problem z diodami.Powiedz kolego ile ciągnie Ci tego prądu??. Ja szukałem tak amperomiarka w szereg do zasilania oszukanie krańcowy że zamknięta klapa i drzwi szofera, zamykasz furę oszczekujesz chwile aż can przejdzie w stan uśpienia i pokolei wyciągasz bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj już nie mam jak, ale jutro postaram się odkręcić wzbudzenie o zasilanie alternatora. Fakt, ładuje normalnie, ale może być... :)

A powiedz kolego @biba24 - Mam taki miernik, nigdy nie mierzyłem amperów więc doradź -

qHSlUYW.jpg

Na którą pozycję trzeba ustawić (+ odpowiednio włożyć kable?) - a następnie wpiąć się między minus(masę) a minus na akumulatorze tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu opisuje podobny problem i okazało się, że to moduł pod kierownicą:

A4 B6 Rozładowywuje akumulator... | Angliki - Serwis informacyjny o samochodach z Wielkiej Brytanii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dzięki za podesłanie linku. Tak pomyślałem, żeby wypiąć MCE. Tylko chyba to nic nie da, jeżeli nie będę miał zapasowego - prawda?

Czy mogę go wypiąć i zobaczyć jak zachowa się bez MCE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz go wypiąć tylko pamiętaj, że nie będziesz miał świateł, klaksonu, wycieraczek itp. Wypnij na noc i zobacz czy rano będzie oki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj nie odpiąłem akumulatora o 14, dzisiaj po południu zmierzyłem przed odpaleniem aku i było 11.95v, Auto odpaliło... :doh:

GX1sedP.jpg

Następnie wypiąłem kostki z MCE i te jakby dwa "bezpieczniki"

nZ364bq.jpg

Dalej nie wiem jak sprawdzić miernikiem pobór ampera... Więc sprawdziłem kontrolką (wpiąłem się pomiędzy minus-kabel a minus na aku) i się cały czas świeciła. Nawet wyjmowałem po kolei każdy bezpiecznik... :/

Nie wiem... Zostaje alternator, dalej pomysłu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,a nie masz przypadkiem alarmu? Znajomemu w innym aucie on zżeral prąd w takim stopniu, ze na drugi dzień odpalenie nie było możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik ustawiasz na 10A (od off szósta pozycja w prawo) kabelki na dolnym i górnym wejściu przy mierniku i wpinasz się w obieg (prąd płynie przez miernik) zaczynasz przy akumulatorze i następnie drogą eliminacji przy bezpiecznikach , alternatorze itd. Np. wyciągasz bezpiecznik następnie wpinasz się w to miejsce miernikiem i sprawdzasz pobór prądu, przy akumulatorze dotykasz jedną końcówką do klemy a drugą do bieguna akumulatora po czym zdejmujesz klemę i sprawdzasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie skanowałeś VAGiem przy rozładowanym akumulatorze? Pytam, bo część tych błędów dotyczy problemów z napięciem zasilania do modułów. Może się okazać, że problemów jest mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik ustawiasz na 10A (od off szósta pozycja w prawo) kabelki na dolnym i górnym wejściu przy mierniku i wpinasz się w obieg (prąd płynie przez miernik) zaczynasz przy akumulatorze i następnie drogą eliminacji przy bezpiecznikach , alternatorze itd. Np. wyciągasz bezpiecznik następnie wpinasz się w to miejsce miernikiem i sprawdzasz pobór prądu, przy akumulatorze dotykasz jedną końcówką do klemy a drugą do bieguna akumulatora po czym zdejmujesz klemę i sprawdzasz

Jedyna słuszna droga do wykrycia usterki, jeżeli odbiór jest zabezpieczony bezpiecznikiem. Sprawdź czy auto się napewno zamyka, czyli usiądź w środku i zamknij go z pilota po czym spróbuj klamką otworzyć drzwi. Jeżeli odblokuje się zamek to znaczy że moduł centralnego nie przechodzi w tryb czuwania. W większości przypadków które miałem tak się działo. Audi musi się zaryglować inaczej wszystkie sterowniki pracują, co daje ok 2A poboru, a może elektryk mierzył pobór prądu przy otwartym aucie??

Zmierz może najpierw prąd na aku. Otwórz sobie maskę i zamknij autko z pilota, odczekaj ok 5 minut i podłącz się amperomierzem i napisz jaki masz pomiar.

---------- Post dopisany at 21:21 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ----------

A z którego roku masz aku?? Uważaj z tym amperomierzem, bo możesz zrobić szkody jak się podłączysz równolegle do obwodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być wszystko i myślę że musisz oddać do elektryka któremu się chce ... i zna układ sterowania Audi. Jak sprawdza pobór prądu w stanie gdy auto jest otwarte to szukaj następnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pobór był mierzony. Amperomierz był włączony na wskazanie 10A

Pobór przy zamkniętym aucie (uzbrojony centralny zamek) i wpięcie się miernikiem pomiędzy minus(masę) a minus na akumulatorze pokazywało pobór:

rosło do 0,72 i spadało do 0,15

Spora różnica...

Ile powinno być w naszych audi? Stały pobór? Bo na pewno myślę już, że nie powinno "skakać" aż tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych autach może skakać i nie jest to duży pobór, raczej normalny. Akumulator pada i już niestety nie trzyma, przy tym poborze aku nie ma prawa się rozładowywać po jednej nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobór prądu w uśpieniu powinien wynosić 50mA. Może wynosić 100mA jeśli masz podkładane jakieś dodatkowe rzeczy typu np. alarm, który musi jednak coś pobierać. Tutaj 10-15mA może pobierać sam dioda LED podczas impulsownia. Ale to pierdoła. Jeśli wciąga Ci tera 150mA (0,15A) to hmmmmmmmmmm. Troszkę więcej niż 50mA, 100mA ale do wytrzymania. Możesz jednak dalej dłubać i szukać. Może ktoś przed tobą (nie wiem czy jesteś pierwszym właścicielem tego pojazdu) dłubał coć i coć dołożył i wciąga te 50mA dodatkowo. Musisz szukać.

Co do usypiania się samochodu to ja "zjadłem zęby" na tym. Jak kupiłem swoją maszynę to miałem problem, że dwa dni i do widzenia. Prąd z AKU szedł około 800mA (0.8A) non stop. Więc siedziałem w samochodzie i na zewnątrz i szukałem. Znalazłem. Sam. o nikt nigdzie nie pisał o problemach. Jako że znam się na elektronach (elektronice), to nikomu samochodu do żadnego elektryka broń boże samochodu nie oddałem i nie oddałbym. Bałbym się, że poprzecinają/ponacinają kabli w trzy d*py, a potem do ładu nie dojdą. nie poizolują i potem wyjdą mankamenty nie wiadomo skąd.

U mnie był nagar na panelu elektroniki zamka kierowcy, między dwoma ścieżkami miedzi. Sam się utworzył po 12 latach. Nagar ten (mikrozwarcie), powodowało powstanie rezystancji między tymi ścieżkami, powodując przepływ prądu, czyli spadek napięcia. Napięcie występujące między tymi ścieżkami kontroluje z kolei moduł elektroniki zlepiony z silnikiem podnoszenia szyby kierowcy. Z kolei moduł ten komunikuje się po transmisji CAN z modułem komfortu (MC) jak robią to również inne moduły w Twoim i moim i Naszych samochodach. Przy czym należy zauważyć, że stan czuwania/spania/idle/czy jak tam zwać - spania, jest wykrywany przez MC od strony modułu kierowcy i pasażera (nie wiem czy również są moduły w tylnych drzwiach) oraz z kontroli zamka pod klapą maski i tylną klapą. W każdym razie dotąd dopóki MC nie będzie wiedział, że ma iść spać, bo wszystkie krańcówki są pozamykane, dotąd MC nie pousypia pozostałych modułów.

Dlatego jak ja analizowałem pobór prądu u siebie, to powypinałem wszystkie bezpieczniki i gówno za przep...to dało. Musisz mieć pewność, że wszystkie panele elektroniki w zamkach drzwi podają (nie pamiętam czy wysoki stan, tj. 12V czy niski 0V) do pobliskich modułów.

Ja zbadałem to w ten sposób, że wyciągnąłem zamek z drzwi (akurat zacząłem od zamka kierowcy i trafiłem) i mierzyłem napięcie na jego wyprowadzeniach (tam gdzie jest podłączona kostka) i analizowałem jakie to napięcie jest i czy się zmienia jak zamykam zamek i jak otwieram zamek. W inny sposób tej analogowej częśći nie da się sprawdzić. To akurat nie jest mierzone przez komputer, tzn. nie jest mierzone napięcie na wyjściu zamka. Jest tylko informacja, że zamek zamknięty/otwarty czyli napięcie powinno być 12V/0V.

Więc panel elektroniki zamka. On daje info do MC, a ten usypia pozostałe układy.

Opisywałem gdzieś tu szczegółowo mój problem. Poszukaj. Znajdziesz.

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 22:53 ----------

przed rozbieraniem tapicerki drzwi (którychkolwiek) żeby dostać się do zamków, sprawdź najpierw przewody w gumowej osłonie przechodzącej między drzwiami a słupkiem samochodu. Tam lubią być poprzecinane przewody. Są tam różne przewody. Również od Audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przewody w drzwiach, to wizualnie wygląda to okej.

Generalnie problem z zamkami mam/miałem - jak widać wyżej wyskakują błędy, które podałem. Nie działa ESP, czujnik napięcia 30 coś tam nawala, muszę to znaleźć i wymienić (czujnik pod kierownicą mi niby(?) wymienili przy wymianie rozrządu)

Ale jeżeli chodzi o zamki to rozbierałem już mikrostycznik w drzwiach prawych przednich - naprawiłem, info na FISie wróciło jak i wybudzanie oświetlenia.

Próbowałem też naprawić tylne prawe, ale mikrostycznik daje sygnał (sprawdzałem miernikiem) lecz info na FISie brak jak i nie wybudza światła(nawet w samych drzwiach)

Problem jest jeszcze taki, który mi się przypomniał. Jeżeli zamknę się od środka w samochodzie (przycisk w drzwiach kierowcy) i tym obok otworze drzwi(odrygluje) to później od zewnątrz nie można otworzyć drzwi prawych przednich. - trzeba ciągnąć za klamkę w środku.

+ do tego raz mi działa, a raz nie - otwieranie/domykanie szyb z pilota.

Myślałem nad wymianą zamków. Mogę kupić używane tylne po 50zł i przednie po 100zł. Wyszło by mi 300zł i wymieniłbym wszystkie zamki... Problem mógłby może minąć. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50mA to jest w "normalnych" autach a nie 10 letnich. Przy "starym" aucie będziesz miał zasniedziałe styki prądy upływowe itp. Prąd rzędu 200mA w starym aucie to standard. A dlaczego kolega raz miał więcej?? W naszych autach są ściemniacze oświetlenia i pełno kondensatorów, do momentu w który przestaną się ładować prąd jest pobierany. Z tego co pamiętam całkowity standby jest osiągany po 30 minutach.

Jak chcesz to szukaj, byś musiał wymienić całą instalację. Jakie masz radio?? ori czy dokładane na ACC czy nie??

---------- Post dopisany 28-02-2014 at 00:18 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2014 at 23:39 ----------

Może jeszcze trochę obliczeń dla niedowiarków:

- moduł komfortu 0,02A

- dodatkowy alarm 0,05A

- Radio do 0,05A

- instalacja LPG 0,02A

4 rzeczy w które większość aut jest wyposażona, czyli suma: 0,14, u Ciebe jest 0,15 więc niewiele więcej.

Nawet jeżeli masz 0,15A to przy założeniu że masz akumulator mały 45Ah to podtrzymanie powinno być:

45Ah/0,15=300h=12,5dnia !!! A nie jeden dzień.

Albo akumulator masz do bani albo Ci niedoładowywuje. Podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie nie powinno spaść poniżej ~10V, a przy ładowaniu powyżej 14V. Sprawdź te wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...