arekkal87 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Witam Wczoraj w nocy wróciłem samochodem i otworzyłem maskę chcac podłączyc interfejs od gazu , jedna rzecz mnie zaszokowała turbina oraz czesc kolektora wydechowego byla czerwona od gorąca , czego może to być przyczyna i co należy z tym zrobic, autko jezdzi na gaz instalacja STAG300, samochod nigdy nie był katowany na zimnym silniku ani nic po podrózy zawsze chdzi sobie z minutke na wolnych obrotach. Proszę o pomoc. PS autko chodzi normalnie nic sie niedzieje, olej OK , temp OK
poziek Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Problem jest. Polega on na tym, że masz zapchany katalizator. Obowiązkiem przy wsadzaniu instalacji gazu powinno byc wycinanie katalizatora i wstawianie zamiast niego rury o średnicy 2,5 cala i przespawanie gniazda na sondę lambda. Koniecznie pozbądź się kata bo twoja turbina jest katowana.
arekkal87 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Witam fejs od gazu , poprostu sprawdzenie czy nie ma błedów i jakie ciśnienie gazu jest 0,93 kolega który montuje gaz powiedzial zeby przestawic na ok 1,10. Posiadam USB polski VAG 4,09 nie pokazuje zadnych błędów. Mam pytanie odnosnie tego interfejsui programu jak zrobic nim logi ? nie mam pojęcia a fejs mam od miesiaca. Dzieki Pozdrawiam
poziek Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 w AEB nie zrobisz porządnych logów.
adams78 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Problem jest. Polega on na tym, że masz zapchany katalizator. Obowiązkiem przy wsadzaniu instalacji gazu powinno byc wycinanie katalizatora i wstawianie zamiast niego rury o średnicy 2,5 cala i przespawanie gniazda na sondę lambda. Koniecznie pozbądź się kata bo twoja turbina jest katowana. Chyba nie do końca tak jest. Miałem to samo i to bez katowania; wystarczyło pojechać 4-5km z prędkością ok 140km/h i po otwarciu maski turbina świeciła, lecz krótko, max 1min i przestawała. Zawsze przed zgaszeniem ostatni ~1km na spokojnie, wtedy nie świeci. Jest to skuteczniejsze niż chłodzenie na postoju. Teraz nie mam kata i po ostrej jeździe świeciła. Nie sprawdzałem po normalnej, ale skoro temperatury w normie, więc luz. Ten typ tak ma. Ważne, aby nie gasić na świecącej turbinie. Nie kojarzę, jak było przed montażem LPG. Ale oczywiście usunięcie kata polecam każdemu, Poziu ma rację, to powinni serwować razem z instalacją LPG.
Waters Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 A jak na wycięcie kata reagują diagności ???
adams78 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 A skąd będą o tym wiedzieć? Chyba, że są tak nadgorliwi i podłączą analizator, u mnie tylko na życzenie, nawet maski nie otwierają. A nawet jeśli mają jakieś obiekcje, to zazwyczaj rozwiewa je czteropak piwa... No ale jeśli nie masz w stacji żadnych znajomości, to możesz mieć problemy.
arekkal87 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Kolego mstan posiadam tez drugi interjfej na obd 2 a do gazu całkiem inny . Przegląd bez kata u mnie zaden problem tym sie nie martwie. W poniedziałek mam sprawdzic stan katalizatora jakims przyrzadem bo kolega ma wziasc z pracy ( warsztatu ) jesli wyjdzie ok to poczekam z wycieciem troche bo bede mial taki stary kat wiec swojego nie bede niszczyl a w tym drugim wspawam sobie rurkr do rodka i zobaczymy Dzieki za info Pozdro.
Dev Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 sprawdz chłodzenie turbiny, może przewód wodny sie gdzieś zagiął K03 ma to do siebie ze "świeci" a konieczność wycinanie kata po montażu junkresa to kompletna bzdura
gregory Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 Faktem jest, że na uwolnionym wydechy EGT(temp. spalin) jest mniejsze. Zaobserwowałem to ostatnio kiedy zamiast seryjnego wydechu i kiepskawej wspawanej rurki wstawionej zamiast Kata sprawiłem sobie prawdziwy wydech sportowy na dwóch tłumikach przelotowych o odpowiedniej średnicy: początek 2,75" (70mm) i aż do końca 2,5" (63,5mm). EGT(temp. spalin) przy tych samych obrotach i obciążeniu silnika spadło o jakieś 50+ st. . Przyczyną zbyt rozgrzanej turbiny może być zapchany Kat, ale nie koniecznie. Ja raczej obstawiałbym coś innego. Na poważnie powinieneś przyjrzeć się przepływomierzowi bo w AEB to on ma kluczowy wpływ na skład mieszanki. Turbo ma prawo być rozgrzane do czerwoności, tyle że zależy przy jakiej jeździe. Jeśli przy butowaniu to ok. Jeśli natomiast turbo rozgrzewa się do czerwoności nawet przy bardzo spokojnej jeździe(bo i tak się zdarza) jest to wina złego składu mieszanki. Apropo diagnostów. Byłem ostatnio na przeglądzie w normalnej stacji kontroli w której nie mam znajomości. Nie mam Kata jak pisałem i pierwsze co zapytałem się stanowczo diagnosty o to czy podpisze mi przegląd mimo, że nie mam Kata bo nie chce tracić czasu i pieniędzy jeśli i tak mi nie podpisze. Odpowiedział, że jeśli nic innego nie wyjdzie to da się to przełknąć No i podpisał.
poziek Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 K03 ma to do siebie ze "świeci" a konieczność wycinanie kata po montażu junkresa to kompletna bzdura poczekamy aż tobie turbo padnie mnie nie chce się pisać po raz setny tego samego, looknij na słowa Gregorego...
Pio_p Opublikowano 13 Września 2008 Opublikowano 13 Września 2008 Witam ja niemam gazu a turbina po ostrej jezdzie jest czerwona myzlicie ze jak bym wyciol kata to tak by niebylo ,czym moze to byc ewentualnie spowodowane
gregory Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Witam ja niemam gazu a turbina po ostrej jezdzie jest czerwona I tak powinno być. Jeśli masz drożne smarowanie turba olejem i chłodzenie wodne to nic jej nie będzie.
adams78 Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 Witam ja niemam gazu a turbina po ostrej jezdzie jest czerwona myzlicie ze jak bym wyciol kata to tak by niebylo ,czym moze to byc ewentualnie spowodowane Świeci i będzie świecić. Ten typ tak ma, wycięciem kata jej nie zgasisz, ale oczywiście nie zaszkodzi. Konieczne jest stosowanie dobrego oleju i chłodzenie silnika na odcinku 1-2km po ostrej jeździe.
adams78 Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 Tak, to miałem na myśli. A ujmując to dokładniej: o schłodzenie turbosprężarki i usunięcie żaru z komory silnika przez jazdę spacerową, która nie obciąża jednostki napędowej, tj. z prędkością 60-80 km/h na odcinku o długości 1-2km. Coś pominąłem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się