boro81 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Witam Po powrocie do domu zapaliła mi się po raz pierwszy kontrolka check engine przy spokojnej jeżdzie i po zgaszeniu oraz ponownym odpaleniu kontrolka nie znika , próbowałem kilka razy , czytałem o zapchanych katalizatorach i wypadającym zapłonie , chciałbym nadmienić ,że auto nie posiadało , nie posiada , ani nie będzie posiadać gazu czytałem również o akcji serwisowej ASO na wypadający zapłon , może ktoś był ? nie wiem od czego zaczać , może ktoś ma jakieś sugestie ?
boro81 Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 Problem rozwiązany , był to błąd katalizatora rząd 1 , po usunięciu błędu wszystko jest wporządku
Mkozak Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 U mnie check engine zapalil sie 3 raz z rzedu po wizycie w warsztacie. Podobno, nieszczelny silnik powoduje wyciekanie oleju ktory zapycha katalizatory. Olej wymieniony na gesciejszy. Macie jakis pomysl co z tym zrobic?
sławek85 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 wymiana oleju na gęściejszy to błąd moim zdaniem ale to twoje auto i zrobisz jak uważasz
powaguspisz Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 U mnie check engine zapalil sie 3 raz z rzedu po wizycie w warsztacie. Podobno, nieszczelny silnik powoduje wyciekanie oleju ktory zapycha katalizatory. Olej wymieniony na gesciejszy. Macie jakis pomysl co z tym zrobic? Jestem ciekawy co za mądry wyuczony mechanik takie stwierdzenie Ci przedstawił :grin: normalnie koń by się uśmiał. Jeśli nawet silnik jest rozczelniony to jedyne co może być to smród spalonego oleju który leje się na katalizator, kolektor itp, ale nie ma on możliwości dostania się do układu wydechowego. Chyba że masz tak głowicę rozwaloną itp że uff, ale umówmy się wtedy ten samochód by nie jechał. Co innego owszem może się dostać ale paliwo do katalizatora, bo jeśli jest zła sonda, to część nie spalonego paliwa może właśnie dostawać się do kata, i to spowoduje jest trwałe uszkodzenie. Proponował bym szybka zmianę mechanika i zapomnieć o nim że istniał ten który teraz Ci cokolwiek robi w aucie,. Jak byś zalał może smołę wtedy byś uszczelnił silnik, kiedy zniknie przekonanie że żaden olej 15W40 nie uszczelni silnika !! jedyne co zrobi to zniszczy go ---------- Post dopisany at 20:59 ---------- Poprzedni post napisany at 20:57 ---------- Problem rozwiązany , był to błąd katalizatora rząd 1 , po usunięciu błędu wszystko jest wporządku Samo usunięcie błędu nie na wiele Ci się zda, usterka powróci pewnie po nie długim czasie. Chyba że masz na myśli usunięcie błędu jako zrobienie czegoś co zapobiegnie jego wyskakiwaniu ??
sławek85 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 jak ci się leje na katy lub na kolektor ssący to zmień uszczelki i po kłopocie zmiana oleju na gęściejszy nic ci nie da
Byniek Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Olej wymieniony na gesciejszy A konkretnie z jakiego na jaki? Bo nawet jeśli z 5w40 na 15w40 to absolutnie nic nie pomoże, wręcz zaszkodzi. 15w40 ma większą gęstość (mniejszą pompowalność) tylko w niskich temperaturach! Po rozgrzaniu ma taką samą gęstość co 0w40. O gęstości w wysokich temperaturach decyduje parametr po literce"W". Tak na marginesie do ASN producent zaleca 5W30
powaguspisz Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Niech leją 15W40, ale później nie narzekają że silniki są złe, itp... Ja by mi mechanik powiedział zalej 15W i nie będzie ciekło to bym go tą bańką oleju po łbie strzelił i zakręcił na pięcie, więcej nie wrócił.
galka90 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Ja bym dodał taką mieszankę 3l 15W40 i 2kg towotu:P:P wtedy nie będzie ciekło, a tańsze to niż uszczelnienie silnika:polew::polew: Kto wymyśla takie akcje w stylu cieknie silnik to zalewać gęściejszy olej?? A jak na gęstym będzie ciekło to co smar czy klej???? cieknie lokalizujemy wyciek uszczelniamay i kropka.
machu85 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 A w czym 5W40 jest gorszy od 5W30 zdaje mi się że ma szerszy zakres temperatury?
powaguspisz Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Tak ma szerszy zakres temperatur, a akcję taką z gęstym olejem i nie cieknącym wtedy silnikiem to powymyślali mechanicy Ci od polonezów, Żuków itp. I wiesz do dnia dzisiejszego dzień w dzień się to trafia, i twardo chcą lać aż boje sprzedawać się samochód i szukać nowego bo nie wiem co trafię
galka90 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 No ale tam w Polonezach była jeszcze akcja taka jak ja pisałem czyli smar z olejem w most to nie szumi:P jeszcze trociny wrzucali:P A swoją drogą można i do silnika garść trocin nie będzie ciekło na pewno długo już nie pocieknie:grin::polew: Teraz do silnika się wlewa olej zalecany przez producenta, a głównie chodzi o syntetyk, półsyntetyk, mineralny. Zakres lepkości jest też uzależniony od tego jak wykorzystujemy auto bo jeżeli ktoś jeździ mocno zmodzonym 1,8T i służy mu tylko do pałowania to nie zaleje 15W40 raczej. Nie zalecam jednak serwisowania w systemie longlife jakoś mnie to nie przekonuje. Leje się taki olej jaki powinien iść aż nie zacznie go brać za dużo,a potem nie gęściejszy tylko remont lub inny silnik i kropka. Wyciek to i tak najlepsza opcja przy znikającym oleju i najtańsza więc nie ma co kombinować!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się