Skocz do zawartości
IGNOROWANY

blokady rozrzadu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ma ktos z was pozyczyc blokady rozrzadu do Asna? osoba od ktorej pozyczalem jest na wakacjach.....

Moze wysylka lub ktos w okolicy ma ;) oczywiscie z cena sie dogadamy :P

Opublikowano

Przedzwoń do sklepów, które handlują wyposażeniem warsztatów, prawie każdy ma wypożyczalnię blokad (przynajmniej w Poznaniu)

Opublikowano

to jest też potrzebne a w kompletach często tego nie ma, tym się "napina" koła rozrządów wałków wydechowych (do usłyszenia kliknięcia)

image.jpg

image.jpg

a to jest pełny zestaw

4038602242.jpg

Zapytaj na forum a6, może ktoś Ci pożyczy

Opublikowano

Zapytaj na forum a6, może ktoś Ci pożyczy

Kij tam kupię i z głowy

to jest też potrzebne a w kompletach często tego nie ma, tym się "napina" koła rozrządów wałków wydechowych (do usłyszenia kliknięcia)

To już chyba wiem dlaczego mimo blokad miałem taki rozjazd na wałkach....

Ale z drugiej strony z tych rysunków wynika że koła wałków wydechowych są dokręcane z momentem 10 Nm czyli ta nasadka to zwykły klucz z momentem który można zastąpić zwykłym kluczem dynamometrycznym i ustawieniem na 10 Nm?

To wydech jasny, a dolot ma znaczenie czy po prostu przykręcamy po naciągnięciu paska?

Opublikowano

Njlepiej by było, żebyś zdobył dokładny opis wymiany rozrządu (np. z autodaty lub z serwisu).

Cztery koła muszą być luźne, po założeniu paska należy odpwiednio ustawić rolkę prowadzącą (naprężacz), teraz odblokowujemy napinacz i naciągamy wstępnie pasek, dalej zakładamy nasadkę ( Klucz do ustawiania faz rozrządu VW AUDI 3,0L AI05 (4029632515) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ) na koła wydechowe i "napinamy" koła (koła są dwuczęściowe i za pomocą tej nasadki obracamy jedną część do pozycji "0" - w środku jest zapadka, która musi zaskoczyć, drugą część koła trzyma pasek), dopiero teraz dokręcamy śruby kół z odpowiednim momentem, dalej wg instrukcji. Kół wałków dolotowych się nie ustawia.

Niestety nawet dobrze (zgodnie z instrukcją i przy urzyciu wszystkich narzędzi) ustawiony rozrząd może żle wypaść w grupie 93. Najprawdopodobniej jest to spowodowane zużytymi uszczelnieniami na wałkach przez które płynie olej. Jednak sterownik powinien sobie z tym poradzić, bo może płynnie regulować przestawieniem wałków (oczywiście w niewielkim zakresie).

Masz instrukcje wymiany paska rozrządu?

Opublikowano

To już wiem po co ta nasadka wiec zamawiam pełny zestaw :decayed:

Autodate mam tam nic nie pisało o tych zapadkach dlatego dopytałem co chodzi z ta nasadka i i tymi 10Nm wiec wsio jasne :banan:

Uszczelniacze mowa o tych na wałkach? Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online ten za 31 zeta? czy jeszcze inne?

Wcześniej robiłem uszczelke pod głowica i miałem aby blokady na wałki i poleciałem po swoich znakach reszte i wiem dlaczego nie zbierał sie tak jak przed remontem - po prostu nie zmieniały się fazy rozrządu :facepalm:

Opublikowano

koła są na stożkach więc własne znaki się nie przydadzą, nie zapomnij o zablokowaniu wału.

Za 31 to jest uszczelniacz wałka, nie o tym pisałem. Uszczelniacze o których pisałem są na wałku pod zaworami do zmiany faz. Niestety nie rozbierałem ich i nie wymieniłem, więc dokładnie nie wiem jak wyglądają.

Miałeś jakieś błędy? Jakie Miałeś wartości w grupie 93?

Opublikowano

nie pamiętam dokładnie ale chyba 9,11,14,10 czasem waliły czeki wypadnie zapłonów i przy 200 zaczynało telepać silnikiem i powiedziałem dość do poprawki!

To nie jest chyba aż tak dużo, ale zamulał niesamowicie, nie wiem ile było przed rozebraniem ale ciągnął jak głupi. Zmiana faz powyżej 3,5k obr czy 4k powinno być czuć dużo mocniej ze idzie a tutaj nic :P Jak ropniak w SDI :grin:

Opublikowano

czekamy na fotki z ustawiania rozrządu i opis co i jak . innym tez to się przyda

Opublikowano
czekamy na fotki z ustawiania rozrządu i opis co i jak . innym tez to się przyda

A co ja narobię, sam nie bardzo wiem i tyle co opis z autodaty. Po 2 auto stoi rozebrane...

fedw.jpg

Jakaś poprawa jest, jednak jeszcze to nie to. Musze kupić mały klucz dynamometryczny bo mój zaczyna się od 30Nm...:thumbdown:

Jak zdjołem koło wydechowe i recznie próbowałem przestawić je to cykniecia nie było słychać ale coś się działo i zmieniało położenie...Ale mam wrażenie że pasek jest zbyt mocno naciągniety...

---------- Post dopisany 20-03-2014 at 12:32 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2014 at 20:14 ----------

Niestety dużego progresu nie widać, 6,1,10,5 i tyle w temacie...:kwasny:

Opublikowano

Pisałem o tych uszczelnieniach - po 3 na każdy wałek, niestety pewności nie mam.

rozrzad_wa_ek.jpg

Opublikowano

ciekawe jaki koszt w ASO, koła to całkiem abstrakcja. Może przed wakacjami zainteresuje się tematem raz jeszcze i spróbuje powymieniać te uszczelniacze tylko nie wiem czy da to coś bo samo koło może rozdydłane i pchanie się w koszty może okazać bez sensu

Opublikowano

masz racje na każdym wałku jest ich 3

Opublikowano

Panowie mam takie pytanie , w sumie to również jestem posiadaczem tego samego kodu silnika :) , i w chwili obecnej oczytałem się na temat ustawiania rozrządu , jeszcze nie podłączałem samochodu pod komputer , ale przy zakupie mechanik który wymieniał mi rozrząd wymieniał go bez blokad ! czasami jak go porządnie przegonie to zawita nieszczęsny check . Jak to jest z ustawieniem rozrządu bez blokad ? da się go porządnie ustawić w taki sposób ?

Opublikowano

bez blokad nie da się go porządnie ustawić

Opublikowano

Szukam dobrej blokady do CBAB, ma ktos cos na oku ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...