tomeklpu Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Panowie ma ktos z was pozyczyc blokady rozrzadu do Asna? osoba od ktorej pozyczalem jest na wakacjach..... Moze wysylka lub ktos w okolicy ma oczywiscie z cena sie dogadamy
lmarrio Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Przedzwoń do sklepów, które handlują wyposażeniem warsztatów, prawie każdy ma wypożyczalnię blokad (przynajmniej w Poznaniu)
tomeklpu Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Niestety Puławy to nie Poznań i trzeba kupić tylko co to jest to? Klucz do ustawiania faz rozrządu VW AUDI 3,0L AI05 (4029632515) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Bo w niektórych kompletach jest w innych nie ma i juz sam nie wiem,
lmarrio Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 to jest też potrzebne a w kompletach często tego nie ma, tym się "napina" koła rozrządów wałków wydechowych (do usłyszenia kliknięcia) a to jest pełny zestaw Zapytaj na forum a6, może ktoś Ci pożyczy
tomeklpu Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Zapytaj na forum a6, może ktoś Ci pożyczy Kij tam kupię i z głowy to jest też potrzebne a w kompletach często tego nie ma, tym się "napina" koła rozrządów wałków wydechowych (do usłyszenia kliknięcia) To już chyba wiem dlaczego mimo blokad miałem taki rozjazd na wałkach.... Ale z drugiej strony z tych rysunków wynika że koła wałków wydechowych są dokręcane z momentem 10 Nm czyli ta nasadka to zwykły klucz z momentem który można zastąpić zwykłym kluczem dynamometrycznym i ustawieniem na 10 Nm? To wydech jasny, a dolot ma znaczenie czy po prostu przykręcamy po naciągnięciu paska?
lmarrio Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Njlepiej by było, żebyś zdobył dokładny opis wymiany rozrządu (np. z autodaty lub z serwisu). Cztery koła muszą być luźne, po założeniu paska należy odpwiednio ustawić rolkę prowadzącą (naprężacz), teraz odblokowujemy napinacz i naciągamy wstępnie pasek, dalej zakładamy nasadkę ( Klucz do ustawiania faz rozrządu VW AUDI 3,0L AI05 (4029632515) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ) na koła wydechowe i "napinamy" koła (koła są dwuczęściowe i za pomocą tej nasadki obracamy jedną część do pozycji "0" - w środku jest zapadka, która musi zaskoczyć, drugą część koła trzyma pasek), dopiero teraz dokręcamy śruby kół z odpowiednim momentem, dalej wg instrukcji. Kół wałków dolotowych się nie ustawia. Niestety nawet dobrze (zgodnie z instrukcją i przy urzyciu wszystkich narzędzi) ustawiony rozrząd może żle wypaść w grupie 93. Najprawdopodobniej jest to spowodowane zużytymi uszczelnieniami na wałkach przez które płynie olej. Jednak sterownik powinien sobie z tym poradzić, bo może płynnie regulować przestawieniem wałków (oczywiście w niewielkim zakresie). Masz instrukcje wymiany paska rozrządu?
tomeklpu Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Opublikowano 16 Marca 2014 To już wiem po co ta nasadka wiec zamawiam pełny zestaw Autodate mam tam nic nie pisało o tych zapadkach dlatego dopytałem co chodzi z ta nasadka i i tymi 10Nm wiec wsio jasne Uszczelniacze mowa o tych na wałkach? Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online ten za 31 zeta? czy jeszcze inne? Wcześniej robiłem uszczelke pod głowica i miałem aby blokady na wałki i poleciałem po swoich znakach reszte i wiem dlaczego nie zbierał sie tak jak przed remontem - po prostu nie zmieniały się fazy rozrządu
lmarrio Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 koła są na stożkach więc własne znaki się nie przydadzą, nie zapomnij o zablokowaniu wału. Za 31 to jest uszczelniacz wałka, nie o tym pisałem. Uszczelniacze o których pisałem są na wałku pod zaworami do zmiany faz. Niestety nie rozbierałem ich i nie wymieniłem, więc dokładnie nie wiem jak wyglądają. Miałeś jakieś błędy? Jakie Miałeś wartości w grupie 93?
tomeklpu Opublikowano 16 Marca 2014 Autor Opublikowano 16 Marca 2014 nie pamiętam dokładnie ale chyba 9,11,14,10 czasem waliły czeki wypadnie zapłonów i przy 200 zaczynało telepać silnikiem i powiedziałem dość do poprawki! To nie jest chyba aż tak dużo, ale zamulał niesamowicie, nie wiem ile było przed rozebraniem ale ciągnął jak głupi. Zmiana faz powyżej 3,5k obr czy 4k powinno być czuć dużo mocniej ze idzie a tutaj nic Jak ropniak w SDI
sławek85 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 czekamy na fotki z ustawiania rozrządu i opis co i jak . innym tez to się przyda
tomeklpu Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Opublikowano 20 Marca 2014 czekamy na fotki z ustawiania rozrządu i opis co i jak . innym tez to się przyda A co ja narobię, sam nie bardzo wiem i tyle co opis z autodaty. Po 2 auto stoi rozebrane... Jakaś poprawa jest, jednak jeszcze to nie to. Musze kupić mały klucz dynamometryczny bo mój zaczyna się od 30Nm... Jak zdjołem koło wydechowe i recznie próbowałem przestawić je to cykniecia nie było słychać ale coś się działo i zmieniało położenie...Ale mam wrażenie że pasek jest zbyt mocno naciągniety... ---------- Post dopisany 20-03-2014 at 12:32 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2014 at 20:14 ---------- Niestety dużego progresu nie widać, 6,1,10,5 i tyle w temacie...
lmarrio Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Pisałem o tych uszczelnieniach - po 3 na każdy wałek, niestety pewności nie mam.
tomeklpu Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Opublikowano 20 Marca 2014 ciekawe jaki koszt w ASO, koła to całkiem abstrakcja. Może przed wakacjami zainteresuje się tematem raz jeszcze i spróbuje powymieniać te uszczelniacze tylko nie wiem czy da to coś bo samo koło może rozdydłane i pchanie się w koszty może okazać bez sensu
boro81 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Panowie mam takie pytanie , w sumie to również jestem posiadaczem tego samego kodu silnika , i w chwili obecnej oczytałem się na temat ustawiania rozrządu , jeszcze nie podłączałem samochodu pod komputer , ale przy zakupie mechanik który wymieniał mi rozrząd wymieniał go bez blokad ! czasami jak go porządnie przegonie to zawita nieszczęsny check . Jak to jest z ustawieniem rozrządu bez blokad ? da się go porządnie ustawić w taki sposób ?
Dev Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Szukam dobrej blokady do CBAB, ma ktos cos na oku ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się