Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompka centralnego, spalona?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Cześć

Długo szperałem na forum ale jednoznacznej odpowiedzi na swoje pytania nie znalazłem. Jeżeli jednak coś przeoczyłem proszę mnie nie besztać z błotem, jestem tu nowy:)

Mianowicie prawdopodobnie spaliła mi się elektronika w pompce centralnego. Tak domniemam, gdyż to jedyna rzecz która łączy wymienione niżej usterki, poza tym po jej wyciągnięciu okazało się że jest cała mokra również wewnątrz, styki były pośniedziałe. Wziąłem ją do domu, wysuszyłem, przeczyściłem ale nic to nie pomogło:/

Nie działa mi w rezultacie centralny zamek, elektryczne szyby, Oświetlenie kabiny(o dziwo działa tylko u pasażera), oświetlenie bagażnika. Sama pompka wygląda na sprawną, ma wszystkie grafitowe części w całości ponadto do samego końca działała cichutko jak mysz pod przysłowiową miotłą.

Teraz pytanie:

Czy jeżeli kupię sterownik o identycznym oznaczeniu tj.: 8LO 862 257 L to wystarczy go jedynie podłączyć czy muszę coś pozmieniać poprzez komputer z interfejsem VAG? Jeżeli tak to czy sobie poradzę sam(brat ma to ustrojstwo) i czy będą potrzebne jakieś dane z obecnego sterownika? Bo domyślam się że z niego będzie ciężko coś odczytać jeżeli jest całkowicie spalony...

Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie sterownika pompki? Chciałbym wykluczyć usterkę pozostałych elementów(wiązka elektryczna, bezpieczniki itp.)

Mam nadzieję że tak długi tekst nikogo nie zniechęcił do czytania.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam

bogdan

Opublikowano

U mnie było podobnie gdy miałem zaśniedziałe kostki pod osłoną plastikową obok uchwytu otwierania maski polutowałem kostki na nowo i wszystko śmiga.

Opublikowano

Skoro chciałbyś wykluczyć inne usterki, to rozumiem, że bezpieczniki sprawdzałeś tak? U mnie niedziałająca pompka i podświetlenie było spowodowane spaleniem bezpiecznika przy zabawie z oświetleniem bagażnika.

Opublikowano

Jak była mokra widocznie ktoś ją już rozbierał i źle/ w ogóle nie założył uszczelki. Taki ala oring. Druga sprawa to pewnie uszczelka lampy, przez którą zaciekało na pompkę. Zobacz czy nie ma zimnych Lutów. U mnie po przelutowaniu tych większych Lutów na nowo, pomogło.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za cenne porady:)

Grabek94

Jeżeli chodzi o bezpieczniki to sprawdziłem wszystkie w kabinie, chyba że są jeszcze gdzieś pod maską ale nigdzie żadnej skrzynki nie widziałem.

samekgsx550

Widzę że znasz temat od podszewki:) faktycznie wcześniejszy właściciela mi wspominał że cały sterownik był w serwisie(i uszczelka miała ślady ingerencji osób trzecich). Uszczelkę od lampy sprawdzę dokładnie, gdyż faktycznie dużo się wody zbiera w nadkolu, teraz już wiem co może być jej źródłem. Zimne luty wyeliminowane, w pracy z lutownicą powojowałem i poprawiłem wszystkie luty, oczyściłem styki oraz samą płytkę z białego nalotu od wody.

Fazii

Dzięki za poradnik. Bardzo mnie pocieszyłeś bo myślałem że bez aso się nie obejdzie:)

Dzięki raz jeszcze wszystkim, dowiedziałem się właściwie wszystkiego czego chciałem.

P.S. Chyba że ktoś mnie jeszcze zaskoczy schematem elektrycznym w/w sterownika:)

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie tylko uszczelka lampy może być powodem. U mnie np brakowało tego gumowego "koreczka" w ściance nad lampą od strony klapy bagaznika i tamtędy lała się woda, z tym, że u mnie akurat z lewej strony. A co do bezpieczników, to właściwie nie wiem czemu tak jest, że paląc bezpiecznik od lampek w bagażniku (tak, zrobiłem zwore jakimś cudem przy zabawie z ledami:decayed: ) nie działa też pompka centralnego, tak jakby to było zasilane wszystko jednym przewodem.

Opublikowano
Nie tylko uszczelka lampy może być powodem. U mnie np brakowało tego gumowego "koreczka" w ściance nad lampą od strony klapy bagaznika i tamtędy lała się woda, z tym, że u mnie akurat z lewej strony. A co do bezpieczników, to właściwie nie wiem czemu tak jest, że paląc bezpiecznik od lampek w bagażniku (tak, zrobiłem zwore jakimś cudem przy zabawie z ledami:decayed: ) nie działa też pompka centralnego, tak jakby to było zasilane wszystko jednym przewodem.

O tym koreczku bym nie pomyślał. Dzięki kolega za podpowiedź, bo właśnie jeden koreczek mam w kiepskim stanie. I czasami jest lekka wilgoć z tej strony.

---------- Post dopisany at 18:40 ---------- Poprzedni post napisany at 18:38 ----------

A co do uszczelki pod lampę to proponuje spacer do Castoramy. Jest tam taka uszczelka pod misę wiszącą.W dziale SANITARNYM. Co prawda dosyć drogo ok40zł.

Ale spokojnie wytniecie z niej 3 uszczelki.

Bo w sprzedaży występuje razem z lampą w komplecie :)

Opublikowano

Kolejne cenne informacje, dzięki:)

---------- Post dopisany 01-05-2014 at 12:50 ---------- Poprzedni post napisany 13-03-2014 at 20:50 ----------

Wymiana modułu pomogła. Dzięki:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...