booogus Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Witam. Cześć Długo szperałem na forum ale jednoznacznej odpowiedzi na swoje pytania nie znalazłem. Jeżeli jednak coś przeoczyłem proszę mnie nie besztać z błotem, jestem tu nowy:) Mianowicie prawdopodobnie spaliła mi się elektronika w pompce centralnego. Tak domniemam, gdyż to jedyna rzecz która łączy wymienione niżej usterki, poza tym po jej wyciągnięciu okazało się że jest cała mokra również wewnątrz, styki były pośniedziałe. Wziąłem ją do domu, wysuszyłem, przeczyściłem ale nic to nie pomogło:/ Nie działa mi w rezultacie centralny zamek, elektryczne szyby, Oświetlenie kabiny(o dziwo działa tylko u pasażera), oświetlenie bagażnika. Sama pompka wygląda na sprawną, ma wszystkie grafitowe części w całości ponadto do samego końca działała cichutko jak mysz pod przysłowiową miotłą. Teraz pytanie: Czy jeżeli kupię sterownik o identycznym oznaczeniu tj.: 8LO 862 257 L to wystarczy go jedynie podłączyć czy muszę coś pozmieniać poprzez komputer z interfejsem VAG? Jeżeli tak to czy sobie poradzę sam(brat ma to ustrojstwo) i czy będą potrzebne jakieś dane z obecnego sterownika? Bo domyślam się że z niego będzie ciężko coś odczytać jeżeli jest całkowicie spalony... Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie sterownika pompki? Chciałbym wykluczyć usterkę pozostałych elementów(wiązka elektryczna, bezpieczniki itp.) Mam nadzieję że tak długi tekst nikogo nie zniechęcił do czytania. Z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam bogdan
kamil_a4b5 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 U mnie było podobnie gdy miałem zaśniedziałe kostki pod osłoną plastikową obok uchwytu otwierania maski polutowałem kostki na nowo i wszystko śmiga.
booogus Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Opublikowano 11 Marca 2014 U mnie tam wszystko OK. Może ktoś inny się udzieli w tym wątku?
Fazii Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Jeżeli kupisz pompkę z tym samym oznaczeniem to po podpięciu jej będziesz musiał jedynie dopasować piloty do niej. W tym temacie -->http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/centralny-pilota-309605/ Napisałem jak dopasować piloty do pompki
Grabek94 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Skoro chciałbyś wykluczyć inne usterki, to rozumiem, że bezpieczniki sprawdzałeś tak? U mnie niedziałająca pompka i podświetlenie było spowodowane spaleniem bezpiecznika przy zabawie z oświetleniem bagażnika.
samekgsx550 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Jak była mokra widocznie ktoś ją już rozbierał i źle/ w ogóle nie założył uszczelki. Taki ala oring. Druga sprawa to pewnie uszczelka lampy, przez którą zaciekało na pompkę. Zobacz czy nie ma zimnych Lutów. U mnie po przelutowaniu tych większych Lutów na nowo, pomogło.
booogus Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Opublikowano 12 Marca 2014 Dzięki wszystkim za cenne porady:) Grabek94 Jeżeli chodzi o bezpieczniki to sprawdziłem wszystkie w kabinie, chyba że są jeszcze gdzieś pod maską ale nigdzie żadnej skrzynki nie widziałem. samekgsx550 Widzę że znasz temat od podszewki:) faktycznie wcześniejszy właściciela mi wspominał że cały sterownik był w serwisie(i uszczelka miała ślady ingerencji osób trzecich). Uszczelkę od lampy sprawdzę dokładnie, gdyż faktycznie dużo się wody zbiera w nadkolu, teraz już wiem co może być jej źródłem. Zimne luty wyeliminowane, w pracy z lutownicą powojowałem i poprawiłem wszystkie luty, oczyściłem styki oraz samą płytkę z białego nalotu od wody. Fazii Dzięki za poradnik. Bardzo mnie pocieszyłeś bo myślałem że bez aso się nie obejdzie:) Dzięki raz jeszcze wszystkim, dowiedziałem się właściwie wszystkiego czego chciałem. P.S. Chyba że ktoś mnie jeszcze zaskoczy schematem elektrycznym w/w sterownika:) Pozdrawiam
Grabek94 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Nie tylko uszczelka lampy może być powodem. U mnie np brakowało tego gumowego "koreczka" w ściance nad lampą od strony klapy bagaznika i tamtędy lała się woda, z tym, że u mnie akurat z lewej strony. A co do bezpieczników, to właściwie nie wiem czemu tak jest, że paląc bezpiecznik od lampek w bagażniku (tak, zrobiłem zwore jakimś cudem przy zabawie z ledami:decayed: ) nie działa też pompka centralnego, tak jakby to było zasilane wszystko jednym przewodem.
samekgsx550 Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Nie tylko uszczelka lampy może być powodem. U mnie np brakowało tego gumowego "koreczka" w ściance nad lampą od strony klapy bagaznika i tamtędy lała się woda, z tym, że u mnie akurat z lewej strony. A co do bezpieczników, to właściwie nie wiem czemu tak jest, że paląc bezpiecznik od lampek w bagażniku (tak, zrobiłem zwore jakimś cudem przy zabawie z ledami:decayed: ) nie działa też pompka centralnego, tak jakby to było zasilane wszystko jednym przewodem. O tym koreczku bym nie pomyślał. Dzięki kolega za podpowiedź, bo właśnie jeden koreczek mam w kiepskim stanie. I czasami jest lekka wilgoć z tej strony. ---------- Post dopisany at 18:40 ---------- Poprzedni post napisany at 18:38 ---------- A co do uszczelki pod lampę to proponuje spacer do Castoramy. Jest tam taka uszczelka pod misę wiszącą.W dziale SANITARNYM. Co prawda dosyć drogo ok40zł. Ale spokojnie wytniecie z niej 3 uszczelki. Bo w sprzedaży występuje razem z lampą w komplecie
booogus Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Opublikowano 1 Maja 2014 Kolejne cenne informacje, dzięki:) ---------- Post dopisany 01-05-2014 at 12:50 ---------- Poprzedni post napisany 13-03-2014 at 20:50 ---------- Wymiana modułu pomogła. Dzięki:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się