misiek547 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Dziś spotkała mnie niemiła sytuacja padła mi pompka centralnego zamka. Postanowiłem więc zobaczyć co się stało, rozebrałem pompkę, i zobaczyłem że padł grafitowy wirnik rozsypał się w drobny mak. Długo nie myśląc postanowiłem go naprawić. Przy okazji cyknołem kilka fotek może komuś się przyda na przyszłość. Co potrzebujemy: 1. Wkrętak krzyżowy, płaski 2. Brzeszczot 3. Kombinerki 4. Jakąś inną pompkę w moim przypadku dawcą była pompka o numerze 4A0 862 257 J z tego co wyczytałem jest mniej awaryjna niż te nowsze ma 2x grubszy wirnik niż w poliftowych 5. Lutownica 6. Miedzianka 7. Cyna 8. Nożyczki Więc zaczynamy od rozebrania naszej pompki płaskim wkrętakiem podważamy delikatnie zaczepy aby zdjąć pokrywę (Trzeba uważać gdyż łatwo ułamać zaczepy) Po zdjęciu pokrywki powinna nam się ukazać na oczy płytka PCB nie jest ona przykręcona żadnymi śrubami więc ją demontujemy uważając na taśmę oraz przewody od silniczka które są do niej przylutowane Jak już się uporamy z płytką powinniśmy zobaczyć sprawcę całego zamieszania czyli kompresorek. Aby go zdemontować musimy najpierw odkręcić trzy śrubki demontujemy cały wirnik czyli górna , środek wirnik (o ile jeszcze coś z niego pozostało) oraz podstawę. Pod podstawą widzimy kolejne dwie śrubki które trzeba odkręcić oraz dwa małe oringi które należy zdjąć Następną operacją jest zdemontowanie gumowych uchwytów. Ja użyłem do tego kombinerek złapałem nimi od środka za uchwyt i pociągnąłem i elegancko wyszedł. Po wyciągnięciu czterech gumowych uchwytów razem z blaszką do której są one przymocowane ukazuje nam się silnik. Czas zacząć grzać lutownicę odlutowujemy przewody od płytki pamiętając o biegunowości czerwony + niebieski -. Na szczęście na płycie przelotki są podpisane jak ktoś by zapomniał w jakiej kolejności są przylutowane przewody [/color] Kiedy mamy już odlutowane przewody możemy wyjąć pompkę na zewnątrz w tym celu ciągniemy mocno za plastikową rurkę powinna ona wyskoczyć z obudowy. Ja akurat najpierw zdemontowałem a potem odlutowałem ale myślę że wygodniej najpierw będzie odlutować ---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ---------- Mamy silniczek na wierzchu na razie go odkładamy gdyż jeszcze będzie nam potrzebny. Analogicznie postępujemy z drugą pompką, jest jedna różnica do samego silnika dochodzą jeszcze dwa czarne przewody od elektrozaworu które musimy odlutować. ---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 22:44 ---------- Rozbieramy ją na części pierwsze w tym modelu który ja użyłem jako dawcy zamiast plastikowej rurki jest kawałek gumowego trójnika warto go nie zgubić bo będzie nam potrzeby. ---------- Post dopisany at 22:55 ---------- Poprzedni post napisany at 22:45 ---------- ---------- Post dopisany at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany at 22:55 ---------- Kiedy mamy już wszystko zdemontowane Zabieramy się za składanie. 1. Musimy obciąć tą plastikową rurkę używamy do tego brzeszczotu i tniemy zaraz za przewodami 2. Teraz przycinamy nasz gumowy trójnik posłuży nam on za łącznik mi był akurat potrzebny ten zagięty kawałek ---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 22:58 ---------- Myślę że komentarz co do składania jest zbędny robimy wszystko w odwrotnej kolejności wstawię fotki z poszczególnych etapów montażu i myślę że to wystarczy ---------- Post dopisany at 23:26 ---------- Poprzedni post napisany at 23:03 ---------- ---------- Post dopisany at 23:30 ---------- Poprzedni post napisany at 23:26 ---------- ---------- Post dopisany at 23:41 ---------- Poprzedni post napisany at 23:30 ---------- ---------- Post dopisany at 23:44 ---------- Poprzedni post napisany at 23:41 ---------- Wkładamy pompkę do auta i cieszymy się znów ze sprawnego centralnego Powodzenia w Naprawie
dudal5 Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Witam , proszę o pomoc. Wymieniłem wirnik, gdyż pompka strasznie buczała i w końcu przestała działać. Wirnik był rozsypany, nowy wirnik mam z golfa III z 93r. Problem w tym że po wymianie pompka buczy podobnie jak buczała i nie spełnia swojego zadania, czyli centralny nie działa. czym to może być spowodowane?? Z góry dziękuję za odpowiedź
misiek547 Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 odłącz przewody ciśnieniowe i zobacz co się wtedy będzie działo
markus85 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Możesz mieć gdzieś nieszczelność skoro buczy, jeśli nie osiągnie zadanego ciśnienia i nie zamknie drzwi/otworzy będzie buczała przez dłuższy czas aż zadziała zabezpieczenie. Nie polecam przekładania samego wirnika, lepszą opcją jest tak jak kolega opisał cała podmiana pompki, ja u siebie najpierw wymieniłem wirnik lecz podziałał w starym pancerzu z 3 miesiące i ponownie problem zaczął się z długą pracą pompki i nie otwieraniem tylnej klapy z przycisku pod listwą, kupiłem całą pompkę z audi 100 i lata już prawie rok i nic się nie dzieje, a koszt znikomy bo całe 30zł i chwila zabawy.
dudal5 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Po odłączeniu przewodów, z wylotów czuć powietrze, ale słabe. Więc chyba muszę poszukać drugiej pompki. Dzięki za odpowiedź
BSMBSM Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 pytanie gdzie kupię wirnik wiem ze jest tani lecz gdzie go znaleść prosze o pomoc
bongod Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Kup uzywaną pompeczke z golfa tam jest mocnieszy wirnik .
j4s2c2vr Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Z którego golfa tą pompkę polecasz? Masz jakiś numer części może?
bongod Opublikowano 10 Lutego 2015 Opublikowano 10 Lutego 2015 Oj nie pamiętam dawno to było ale temat jest tu gdzieś napewno . Zerknę w garażu jutro bo chyba widziałem obudowę tej pompeczki gdzieś . Jeśli to wirnik to golf 3 i chyba audi 80 i 100 . Elektronikę zostawiasz swoją. Przekłada się to banalnie. Wirnik jest grubszy i wszystko działa szybciej .
j4s2c2vr Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 ok, to szukam czegoś z 80 100 i golfa Zakupiłem pompkę z audi 100 i przeszczepiłem do swojego modułu. Wszystko śmiga elegancko. Dzięki za fotki dla autora tematu. Pompka z przesyłka jakieś 40zł. Czas naprawy ok. 20 minut Pozdrawiam i polecam
pioteros Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 czyli wystarczy sam wirnik z pompki golfa 3, 80 tki luib setki? reszta zostaje? dzis i mi sie rozsypal Cały silniczek wpakowalem z golfa VDO i smiga
MŁODZIAN Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 jak pompka chodzi a wirnik rozsypany to wystarczy sam wirnik przełożyć
irytujacytyp Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Mam pytanie (jestem zielony) - auto kupiłem z zepsutym centralnym zamkiem. Po przekręceniu kluczyka w zamku coś buczy w bagażniku. Czy to może być wirnik tak jak w powyższych przypadkach? 1
pioteros Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 tak, bo silniczek chodzi, wirnik stoi bo sie pewnie rozlecial, i nie moze zbudowac podcisnienia, po chwili dopier przekaznik wylacza pompke
irytujacytyp Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Jest dokładnie tak jak piszesz, po niecałej minucie buczenie ustaje. Czy któraś z tych części podejdzie : http://allegro.pl/golf-toledo-pompka-centralnego-zamka-443862257a-i5014522484.html http://allegro.pl/pompka-zamka-centralnego-vw-golf-ii-i5069046707.html http://allegro.pl/seat-toledo-golf-iii-pompka-centralnego-zamka-ibiz-i5054756842.html
pioteros Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 nie wiem, ja bralem inna, VDO z golfa iii z biala pokrywka, pamietaj ze sam silniczek od niej pasuje a nie cala centralka aha, i pasuje tylko musisz dorobic sobie polaczenie silniczka z kroccem, ja to zrobilem wezykiem silikonowym fi4
irytujacytyp Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Teraz to się pogubiłem, czego mam w końcu szukać?
irytujacytyp Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) http://allegro.pl/pompka-zamka-centralnego-golf-iii-1h0962257g-vdo-i5149666769.html coś takiego? Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez irytujacytyp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się