Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa Pompki centralnego zamka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś spotkała mnie niemiła sytuacja padła mi pompka centralnego zamka. Postanowiłem więc zobaczyć co się stało, rozebrałem pompkę, i zobaczyłem że padł grafitowy wirnik rozsypał się w drobny mak. Długo nie myśląc postanowiłem go naprawić. Przy okazji cyknołem kilka fotek może komuś się przyda na przyszłość.

Co potrzebujemy:

1. Wkrętak krzyżowy, płaski

2. Brzeszczot

3. Kombinerki

4. Jakąś inną pompkę w moim przypadku dawcą była pompka o numerze 4A0 862 257 J z tego co wyczytałem jest mniej awaryjna niż te nowsze ma 2x grubszy wirnik niż w poliftowych

5. Lutownica

6. Miedzianka

7. Cyna

8. Nożyczki

Więc zaczynamy od rozebrania naszej pompki płaskim wkrętakiem podważamy delikatnie zaczepy aby zdjąć pokrywę (Trzeba uważać gdyż łatwo ułamać zaczepy)

Po zdjęciu pokrywki powinna nam się ukazać na oczy płytka PCB nie jest ona przykręcona żadnymi śrubami więc ją demontujemy uważając na taśmę oraz przewody od silniczka które są do niej przylutowane

20140310_174919.jpg

Jak już się uporamy z płytką powinniśmy zobaczyć sprawcę całego zamieszania czyli kompresorek. Aby go zdemontować musimy najpierw odkręcić trzy śrubki demontujemy cały wirnik czyli górna , środek wirnik (o ile jeszcze coś z niego pozostało) oraz podstawę.

Pod podstawą widzimy kolejne dwie śrubki które trzeba odkręcić oraz dwa małe oringi które należy zdjąć

Następną operacją jest zdemontowanie gumowych uchwytów. Ja użyłem do tego kombinerek złapałem nimi od środka za uchwyt i pociągnąłem i elegancko wyszedł. Po wyciągnięciu czterech gumowych uchwytów razem z blaszką do której są one przymocowane ukazuje nam się silnik.

20140310_133432.jpg

Czas zacząć grzać lutownicę odlutowujemy przewody od płytki pamiętając o biegunowości czerwony + niebieski -. Na szczęście na płycie przelotki są podpisane jak ktoś by zapomniał w jakiej kolejności są przylutowane przewody

[/color]20140310_172203.jpg

Kiedy mamy już odlutowane przewody możemy wyjąć pompkę na zewnątrz w tym celu ciągniemy mocno za plastikową rurkę powinna ona wyskoczyć z obudowy. Ja akurat najpierw zdemontowałem a potem odlutowałem ale myślę że wygodniej najpierw będzie odlutować

20140310_133523.jpg

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:22 ----------

Mamy silniczek na wierzchu na razie go odkładamy gdyż jeszcze będzie nam potrzebny. Analogicznie postępujemy z drugą pompką, jest jedna różnica do samego silnika dochodzą jeszcze dwa czarne przewody od elektrozaworu które musimy odlutować.

20140310_171623.jpg

20140310_171615.jpg

---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 22:44 ----------

Rozbieramy ją na części pierwsze w tym modelu który ja użyłem jako dawcy zamiast plastikowej rurki jest kawałek gumowego trójnika warto go nie zgubić bo będzie nam potrzeby.

---------- Post dopisany at 22:55 ---------- Poprzedni post napisany at 22:45 ----------

20140310_170259.jpg

---------- Post dopisany at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany at 22:55 ----------

Kiedy mamy już wszystko zdemontowane Zabieramy się za składanie.

1. Musimy obciąć tą plastikową rurkę używamy do tego brzeszczotu i tniemy zaraz za przewodami

20140310_172757.jpg

2. Teraz przycinamy nasz gumowy trójnik posłuży nam on za łącznik mi był akurat potrzebny ten zagięty kawałek

20140310_170259_edit.jpg

---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 22:58 ----------

20140310_174143.jpg

Myślę że komentarz co do składania jest zbędny robimy wszystko w odwrotnej kolejności wstawię fotki z poszczególnych etapów montażu i myślę że to wystarczy

---------- Post dopisany at 23:26 ---------- Poprzedni post napisany at 23:03 ----------

image.jpg

image.jpg

image.jpg

---------- Post dopisany at 23:30 ---------- Poprzedni post napisany at 23:26 ----------

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

---------- Post dopisany at 23:41 ---------- Poprzedni post napisany at 23:30 ----------

image.jpg

image.jpg

20140310_174919.jpg

image.jpg

---------- Post dopisany at 23:44 ---------- Poprzedni post napisany at 23:41 ----------

Wkładamy pompkę do auta i cieszymy się znów ze sprawnego centralnego

Powodzenia w Naprawie

Opublikowano

Witam , proszę o pomoc. Wymieniłem wirnik, gdyż pompka strasznie buczała i w końcu przestała działać. Wirnik był rozsypany, nowy wirnik mam z golfa III z 93r. Problem w tym że po wymianie pompka buczy podobnie jak buczała i nie spełnia swojego zadania, czyli centralny nie działa. czym to może być spowodowane?? Z góry dziękuję za odpowiedź :wink:

Opublikowano

odłącz przewody ciśnieniowe i zobacz co się wtedy będzie działo

Opublikowano

Możesz mieć gdzieś nieszczelność skoro buczy, jeśli nie osiągnie zadanego ciśnienia i nie zamknie drzwi/otworzy będzie buczała przez dłuższy czas aż zadziała zabezpieczenie. Nie polecam przekładania samego wirnika, lepszą opcją jest tak jak kolega opisał cała podmiana pompki, ja u siebie najpierw wymieniłem wirnik lecz podziałał w starym pancerzu z 3 miesiące i ponownie problem zaczął się z długą pracą pompki i nie otwieraniem tylnej klapy z przycisku pod listwą, kupiłem całą pompkę z audi 100 i lata już prawie rok i nic się nie dzieje, a koszt znikomy bo całe 30zł i chwila zabawy.

Opublikowano

Po odłączeniu przewodów, z wylotów czuć powietrze, ale słabe. Więc chyba muszę poszukać drugiej pompki. Dzięki za odpowiedź:wink:

Opublikowano

pytanie gdzie kupię wirnik wiem ze jest tani lecz gdzie go znaleść prosze o pomoc

Opublikowano

Kup uzywaną pompeczke z golfa tam jest mocnieszy wirnik ;) .

Opublikowano

Z którego golfa tą pompkę polecasz? Masz jakiś numer części może?

Opublikowano

Oj nie pamiętam dawno to było ale temat jest tu gdzieś napewno . Zerknę w garażu jutro bo chyba widziałem obudowę tej pompeczki gdzieś :).

Jeśli to wirnik to golf 3 i chyba audi 80 i 100 . Elektronikę zostawiasz swoją. Przekłada się to banalnie. Wirnik jest grubszy i wszystko działa szybciej :).

Opublikowano

ok, to szukam czegoś z 80 100 i golfa :D


Zakupiłem pompkę z audi 100 i przeszczepiłem do swojego modułu.

Wszystko śmiga elegancko.

Dzięki za fotki dla autora tematu.

Pompka z przesyłka jakieś 40zł.

Czas naprawy ok. 20 minut :D

Pozdrawiam i polecam :D

Opublikowano

czyli wystarczy sam wirnik z pompki golfa 3, 80 tki luib setki? reszta zostaje? dzis i mi sie rozsypal


Cały silniczek wpakowalem z golfa VDO i smiga
Opublikowano

jak pompka chodzi a wirnik rozsypany to wystarczy sam wirnik przełożyć

Opublikowano

Mam pytanie (jestem zielony) - auto kupiłem z zepsutym centralnym zamkiem. Po przekręceniu kluczyka w zamku coś buczy w bagażniku. Czy to może być wirnik tak jak w powyższych przypadkach?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

tak, bo silniczek chodzi, wirnik stoi bo sie pewnie rozlecial, i nie moze zbudowac podcisnienia, po chwili dopier przekaznik wylacza pompke

Opublikowano

nie wiem, ja bralem inna, VDO z golfa iii z biala pokrywka, pamietaj ze sam silniczek od niej pasuje a nie cala centralka


aha, i pasuje tylko musisz dorobic sobie polaczenie silniczka z kroccem, ja to zrobilem wezykiem silikonowym fi4

Opublikowano

Teraz to się pogubiłem, czego mam w końcu szukać?

Opublikowano

golf iii, passat b4 firmy vdo

Opublikowano

Tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...