heever Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Panowie jestem w trakcie swapu z 1.8 ADR 99r na 2.8 APR 00r Zmieniana wiązka silnika z ECU. Aktualnie samochód nie odpala po przekręceniu zapłonu kręci, kontrolki swiecą tylko nie słuchać pompy paliwa wygląda na brak jej zasilania. Przypuszczam, że trzeba przepiąć któreś piny..? Ktoś może mnie wspomóc swoją wiedzą? Wcześniej w podszybiu obok ECU miałem jakiś przekaźnik czarny nr 30, jednak przy wiazce z APRa niema kostki do niego ktoś wie od czego ten przekaźnik? Będę wdzięczny za każdą pomoc.
superdziki Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Droga od przekaźnika do sterownika APR przekażnik 4, czerwono niebieski przewód, później wtyczka czarna 10 pinowa w podszybiu 8pin, do sterownika silnika 65pin ADR przekażnik 4, czerwono niebieski przewód, wtyczka zółta 10 pinowa w podszybiu 6pin, ECU 4pin Pzdr
heever Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Opublikowano 11 Marca 2014 a gdzie ten przekaźnik nr 4? pod kierownicą?
superdziki Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 W sumie dokładnie to nie jest opisane gdzie jest. Chyba pod kierownicą Podstawka jest na 6 przekaźników. Są też inne ale ta ma dokładnie 6. 4 od lewej jest od pompy paliwa 1 od lewej od klaksonu może to coś pomoże
heever Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Opublikowano 12 Marca 2014 ehh te diagramy dla mnie to trochę czarna magia.. gdzie tu pompa paliwa? gdzie ecu? ---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 11:37 ---------- Ogarnąłem to w ten sposób, że w przekaźniku pompy paliwa brakuje minusa z ecu. Po podpięciu lewego minusa do przekaźnika pompa załącza się po zapłonie, jednak dalej nie odpala. Niema iskry, czyżby przez blokujące immo? kontrolka immo miga ciągle po przekręceniu zapłonu co ciekawe jednak jeżeli odepnę minusa od pompy wtedy immo gaśnie normalnie jednak w żadnym przypadku niema iskry. Czytając wątki o immo większość osób pisała, że przy problemie z immo samochód odpala na sekundę jednak..
radi Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 przekładasz sam silnik do skrzyni 1.8 czy caly kaplet
heever Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 to zależy co masz na myśli komplet. Silnik z osprzętem poduszkami, wydechem, wiązką i ecu. Skrzynia została moją ponieważ jest ta sama co w była w Vce
radi Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Ok pytam bo ja też robiłem swap z 2.6 na 2.8 30v i tez miałem problem z iskra i pompa paliwa,a winny był czujnik wału gdzie w 2.8 jest na skrzyni i musi być całe sprzęgło od 2.8 bo inaczej nie czyta impulsów i niema iskry i pompa nie pracuje,a w 2.6 był w bloku i niedalo się tego obejść,musiałem założyć sprzęgło od 2.8 i w skrzyni wiercic dziurę na ucho do czujnika,bo dziura juz jest fabrycznie na czujnik. Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka
trepek Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Robisz tak: 65pin w silniku 2.8 dochodzi do przekaźnika K21, ktory steruje podawaniem napięcia do pompy paliwa oznaczonej na rysunku M11 (lewy dolny róg). W 1.8 masz nieco gorzej, bo pompa paliwa (lewy dolny rog) podpieta jest pod przekaznik na gorze po lewej pod nozke 87F. Aby zlokalizowac ten przekaznik zobacz, gdzie wychodzi kabelek z pinu nr 4 w WIAZCE Z SILNIKA 1.8. A gdzie jest ECU na schemacie... ten prostokat na srodku gdzie wszystkie kabelki sie schodza
heever Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 Niestety z pinu nr 4 nie wychodzi żaden przewód. Być może w polifcie rozwiązali to inny sposób? np przekaźnikiem nr 30 w podszybiu ---------- Post dopisany at 19:56 ---------- Poprzedni post napisany at 19:41 ---------- radi tak dobrze mówisz ja w 1.8 czujnik wału też miałem w bloku a w 2.8 jest w skrzyni właśnie, jednak w swojej skrzyni która została miałem miejsce na montaż tego czujnika + sprzęgło i dwumas z 2.8 wszystko na swoim miejscu. Objawy te same brak iskry oraz nie działająca pompa
trepek Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Okazało się, że kolega nie ma silnika ADR tylko AFY. Schemat dla 1.8: 66 pin w silniku 1.8 steruje pompa paliwa. EDIT: A nie, wybaczcie. 65 pin steruje przekaznikiem, ktory to puszcza dopiero prad na pompe paliwa.
heever Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 trepek w obu przypadkach w ecu 1.8 i 2.8 z pinu nr 65 wychodzi taki sam przewód bodajże czerwono niebieski i wchodzi do pinu nr 8 w czarnej wtyczce tak więc trochę się gubię
trepek Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 A w czarnej wtyczce był przekaźnik? Bo ja nie wiem co to jest za wtyczka, jak ona wygląda i ile ta wtyczka mi pinów.
heever Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 według tego co pisałeś podpinając przewód bezpośrednio z pinu nr 65 z ecu pod nóżkę 85 w przekaźniku K44 powinno działać? ---------- Post dopisany at 20:51 ---------- Poprzedni post napisany at 20:45 ---------- nie w tej wtyczce niema przekaźnika tak ona wygląda w obu przypadkach pin 65 leci do wtyczki czarnej prawy dolny róg to pin nr 8 w tej wtyczce
trepek Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 A z tej wtyczki moze leciec do przekaznika, sprawdz to.
heever Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 Tak masz racje, niemal na pewno z czarnej wtyczki biegnie do przekaźnika nr 372 (jutro się upewnię) Według książki serwisowej jest to właśnie przekaźnik pompy paliwa. podpinając pod niego osobno masę pompa paliwa załączą się tylko pracuje cały czas. Nie mniej jednak w obu przypadkach na to wygląda że pin nr 65 zasila właśnie ten przekaźnik, więc powinno działać bez ingerencji.. gdzie w takim przypadku przepiąć teraz pin 65 z wiązki 2.8?
trepek Opublikowano 13 Marca 2014 Opublikowano 13 Marca 2014 Musisz wziąć jeden jak i drugi przekaźnik w rękę i upewnić się, że napewno kabelek spod pina 65 wchodzi w nóżkę z numerem 85 przekaźnika (nózki przekaźnika są ponumerowane na jego rewersie). Schematy naprawdę nie są trudne, przypatrz się. I później, jak sterownik wyśle odpowiedni sygnał do przekaźnika, przekaźnik się zwiera i nóżką 87 leci prąd do pompy paliwa.
heever Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Opublikowano 13 Marca 2014 Widocznie to nie ten przekaźnik bo niema nóżki nr 85
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się