Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[C5 2.5Tdi Ake] - Wałki, Smarowanie Silnika


Damian_1821

Rekomendowane odpowiedzi

Moja audiczka jest już na chodzie od poniedziałku decayed.gif

W poniedziałek robiłem również przegląd - przeszedł bez zarzutu.

Przybyło mi również (odczuwalnie) mocy - regenerowane turbo i nowe wałki się do tego przyczyniły.

Szkoda, że to nie Q kwasny.gif, bo pali gumę przy ruszaniu grin.gif

Po pierwszej przejażdżce przestałem żałować włożonych pieniędzy.

Wszystkie świece żarowe były padnięte - kupiłem NGK.

Łańcuszek pompy oleju był delikatnie naciągnięty - wytarł 1-1,5 mm plastikową osłonę.

Zębatka pompy oleju (na zdjęciach wyżej) po prostu tak wygląda - kupiłem ORI i praktycznie była identyczna co stara - patrząc przez lupę na starej można było zauważyć gdzie zębatka miała kontakt z łańcuszkiem (świeciło się to miejsce, ale nie było praktycznie żadnego zużycia)

Z okazji tego, że mój samochodzik hula jak talala pragnę podziękować wszystkim zainteresowanym tym wątkiem, tym którzy mi pomogli.

Szczególne podziękowania dla mojego taty bez którego nie poradziłbym sobie nawet z wymianą rozrządu wink.gif

Obiecałem podsumować swoje koszta, ale póki co nie mam teraz zbytnio na to czasu. Postaram się to uczynić jak najszybciej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratulacje! Zadowolony kierowca to najwazniejsze :decayed:

czekam na kosztorys, jak możesz to rozpisz co ile kosztowało jak znajdziesz chwilę :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje zdecydowanie ciszej.

Na zimnym troszeczkę widać białego dymu z rury, ale jak silnik się rozgrzeje to już nic nie widać - wcześniej było za mną ciągle siwo...

Podkładki pod wtryskami wymienione - ale co się było trzeba natrudzić żeby wyjąć wtryski...

Aktualnie Mobil Super 3000 5w40 oczywiście z normą WV 505.00 z jakimś tanim filtrem oleju - dla wyczyszczenia układu. Po zrobieniu 500-600 km planuje wymianę na Motula (czytałem na forum, że któryś z użytkowników sprzedaję ORI) z filtrem oleju KNECHT (już kupiony)

---------- Post dopisany 19-04-2014 at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany 12-04-2014 at 12:53 ----------

Rozrząd główny:

OE: 059 198 119 A [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki] w tym:

- CONTI CT 1018 - 46,68 zł

- CONTI CT 1015 - 173 zł

- RUVILLE 55703 - 220 zł

- RUVILLE 55707 - 140 zł

- RUVILLE 55741 - 179,37 zł

OE: 059 109 487 C [ramię napinacza]

- RUVILLE 55710 - 106,55 zł

OE: 059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

- RUVILLE 55498 - 307 zł

OE: 059 121 004 EX [pompa wody z uszczelką]

- RUVILLE 65469 - 154 zł

Termostat:

OE: 078 121 113 F [regulator układu chłodzenia] - 126,83 zł

OE: N 901 368 02 [oring do termostatu] - 11,22 zł

Paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

OE: 059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

- CONTI 6 PK 2404 - 75,94 zł

OE: 059 903 341 A [rolka odwracająca]

- RUVILLE 55700 - 61,50 zł

OE: 059 903 341 [rolka odwracająca]

- INA 532 0156 10 - 91 zł

OE: 059 145 276 [rolka odwracająca]

- RUVILLE 55740 - 93,37 zł

OE: 059 260 849 D [pasek wielorowkowy]

- CONTI 4 PK 1237 - 32,07 zł

OE: 059 260 523 B [rolka napinająca]

- RUVILLE 55702 - 123,36 zł

Płyn chłodzący:

G 013 A8J M1 [płyn chłodniczy] - 79,98 zł/3litry

Łożyska (2 szt alternatora, sprężarki klimy, szczotki alternatora) - 125 zł

Koszty rozrządu: 2146,87

---------- Post dopisany at 20:51 ---------- Poprzedni post napisany at 20:49 ----------

- 4x wałki rozrządu KOLBENSCHMIDT

- 24x popychacze hydrauliczne INA ( kute )

- 24x dźwigienki zaworowe INA ( kute )

- 24x podkładki zaworowe CI

- 2x simmeringi wałka rozrządu REINZ

CENA: 2310 zł

---------- Post dopisany at 21:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:51 ----------

OE: 059 103 175 F [zawór zwrotny oleju] - 221,62/2szt

OE: N 907 408 01 [o-ring przewodu olejowego] - 2,76 zł/2 szt

OE: 078 103 363 P [zaworki zwrotne oleju w głowicy] - 161,82 zł

OE: 059 103 547 B [osłona/uszczelka uchwytu filtra oleju] - 62,52 zł

OE: 059 115 125 A [łańcuch pompy oleju] - 142,27 zł

OE: 059 115 121 C [koło łańcucha pompy oleju] - 101,60 zł

OE: 046 131 547 [uszczelki EGR-a zaworu recyrkulacji spalin i rur łączących z kolektorem] - 57 zł/3 szt

OE: 059 133 074 [uszczelka pomiędzy łącznik kolektorów a klapę gaszącą] - 26,08 zł

OE: 059 133 073 B [uszczelka kolektora ssącego] - 27,82 zł/2 szt

OE: 059 131 797 A [uszczelka na przewód między EGR a kolektorem ssącym] - 8,83 zł

OE: 059 130 789 [zawór ciśnieniowy] - 83,94 zł

Regeneracja turbiny - 1100 zł (V-TURBO, Rybnik)

OE: 059 145 757 [uszczelka przewodu odprowadzającego olej z turbiny] - 4,76 zł

OE: 4D0 253 115 A [uszczelka kolanka odprowadzającego spaliny z turbiny do katalizatora wstępnego] - 24,38 zł

OE: 035 115 427 - oring uszczelniający przewodu odprowadzającego olej z turbiny] - 20,94/2 szt

plus parę o-ringów kupionych w sklepie na wymiar (nie uwzględnionych w cenie końcowej)

Suma: 2046,34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OE: 059 103 161 E [uszczelka podstawy wału korbowego] 32,24 zł

REINZ 15-34088-01 [Zestaw uszczelek pokrywy zaworów] - 92,64 zł/ 2 szt

ELRING 70-34082-00 [uszczelka kolektora ssącego] - 24 zł

FEBI FE15926 [Podkładka termiczna wtryskiwacza] - 8,63 / 6 szt

Świece żarowe NGK - D-POWER 31 - 287,97 / 6 szt

Filtr oleju KNECHT - 50,10 zł

Filtr powietrza KNECHT - 65,62 zł

Filtr oleju WIX - 30 zł

Olej Mobil Super 3000 - 150 zł / 6l

Suma: 741,20 zł

Podsumowując koszty mojej naprawy, wyszło mnie to 7244,41 zł.

Nie wliczając już w to cennego czasu, kosztów transportu do sklepów itd. naughty.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny kosztorys +1 Dobra wycena kosztów jak ktoś by się za to brał:naughty:

Wszystko szczegółowo i z numerami:good:

Ja podobne koszty wydałem:wink: jedynie pompą mogę się przejmować,następne 2.5k:grin:,

---------- Post dopisany at 22:09 ---------- Poprzedni post napisany at 22:08 ----------

Ps.Ile roboczo godzin?? przeliczymy mechanika:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem się to spisać jakoś logicznie i czytelnie. Zajęło to trochę czasu przegrzebując kilka faktur za naprawę wink.gif

Ciężko jest dla mnie to przeliczyć na roboczo godziny. Myślę, że normalny mechanik zrobiłby to o wiele szybciej, ale zapewne nie tak dokładnie wink.gif

Moje auto stało w sumie 4 tygodnie, ale naprawę musiałem pogodzić z pracą. Czasem przez calutki dzień nie kiwnąłem palcem przy aucie.

Po prostu miałem czym jeździć, a naprawa była robiona z "chirurgiczną precyzją" grin.gif - dorwałem else i wszystko gdzie się dało było skręcane kluczem dynamometrycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starałem się to spisać jakoś logicznie i czytelnie. Zajęło to trochę czasu przegrzebując kilka faktur za naprawę http://a4-klub.pl/images/smilies_smf/wink.gif

Ciężko jest dla mnie to przeliczyć na roboczo godziny. Myślę, że normalny mechanik zrobiłby to o wiele szybciej, ale zapewne nie tak dokładnie http://a4-klub.pl/images/smilies_smf/wink.gif

Moje auto stało w sumie 4 tygodnie, ale naprawę musiałem pogodzić z pracą. Czasem przez calutki dzień nie kiwnąłem palcem przy aucie.

Po prostu miałem czym jeździć, a naprawa była robiona z "chirurgiczną precyzją" http://a4-klub.pl/images/smilies_smf/grin.gif - dorwałem else i wszystko gdzie się dało było skręcane kluczem dynamometrycznym

Szacun:hi::good::drinks:

Moje stało 2 tyg. w dzień w dzień jeszcze w to wigilia weszła:facepalm:(ja myślami w silniku a tu święta:grin:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przy wymianie wałków (itd.) - 220k km

W między czasie przy 226k km regenerowana VP44.

Teraz mam 226,5k km. Nie zrzucałem dekli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak to wyglada,wedlug mechanika(moim zdaniem po wielu latach znajomosci)oraz opiniach na jego temat nie mam powodu sadzic inaczej.

Diagnoza jesli maial byc oszacowana w procentach to walki sa zurzyte w 20%

9a01b3047396f0a069037138a3dd2118.jpgb1699eb540fea9dacc1bf99f9f707544.jpga653c95939722a9c4af954e4f3a8e0cd.jpgc0ad880ebbcff5f19a78ca3455ffe178.jpgec4a8e22b4ca1bb04dedfa98216cad55.jpg1c170492e569f76c251f4e6b4cecd58f.jpg

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...