Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[C5 2.5Tdi Ake] - Wałki, Smarowanie Silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wałki kolbenschmidt z kutą hydrauliką INA dotarły na miejsce:

DSC06442.jpgDSC06444.jpg

Nowe vs stare

DSC06448.jpgDSC06409.jpg

2 kartony części:

DSC06457.jpgDSC06459.jpgDSC06460.jpg

Zaworki zwrotne (ORI)

DSC06467.jpgDSC06466.jpgDSC06463.jpg

Te ostatnie znajdują się pod małym wałkiem.

Wszystkie stare zaworki wydają się sprawne, ale profilaktycznie zostaną wymienione

Turbinę wczoraj oddałem tutaj: V-TURBO.PL – Profesjonalna regeneracja turbosprężarek Katowice, Rybnik, Gliwice, Racibórz, Żory, Bytom, Śląsk (Rybnik)

Do wymiany:

koło kompresji

wirnik

korpus (w granicach tolerancji)

2 łopatki (mają "znaczącą" zmianę geometrii)

Cena, którą zawołali z robocizną 850 zł lub 1050 zł z wymianą korpusu.

Mam zadzwonić z decyzją czy mają naprawiać.

Objawy turbiny:

- gwizdała jakby syrena karetki (niezbyt głośno, ale przy ściszonym radiu można ją było usłyszeć)

- w wężu co biegnie na chłodnicę wyciekał olej

- turbina zaczynała się włączać przy 1900-2000 obr

Zastanawiam się czy wymienią uszczelnienia... Czytałem o jakiś "panewkach" swego czasu... Ale nie znam się, bo nie miałem jeszcze czasu wałkować tego tematu.

No i ostatnia już sprawa turba... wystarczy założyć (tak jak powiedział pan od turba) czy trzeba jeszcze zsynchronizować z autem (gdzieś natknąłem się, że trzeba coś jeszcze doregulować na aucie, żeby ciągła od niskich obrotów tak jak powinna)

---------- Post dopisany at 12:54 ---------- Poprzedni post napisany at 12:44 ----------

uszczelki pokrywy zaworów mam reinz

o dirko muszę zapytać w sklepie

Podkładki, masz na myśli te miedziane przy wężach przelewowych?

Podkładków (te, które są na deklach przy wtryskach) nie mogę dostać facepalm.gif Dostępne są jedynie z deklami, a tu już kosmiczna cena w Magro...

Opublikowano

Szybka dostawa nie??:grin:

Podkładki przy przelewach i na wtryskach(miedziane)nowe,na deklach niestety są chyba niewymienialne :facepalm:trzeba nowy dekiel albo silikonem(jeśli leje)

Opublikowano

Ten sam zestaw kolega zakupił:decayed:

Opublikowano

gdzie sa te małe zaworki???

ja tych nie zmieniałem,.

---------- Post dopisany at 11:57 ---------- Poprzedni post napisany at 11:55 ----------

dół silnika był suchy????

wszystkie kawałki hydro masz na wierzchu??? u mnie były w misce musiałem zciągać miche,.

zobacz czy z pod dekla za kołem pasowym dolnym wału sie nie poci,.

---------- Post dopisany at 11:58 ---------- Poprzedni post napisany at 11:57 ----------

wiesz jak hydro montować w 2.5??? nie wyciskaj oleju czasem imadłem,

Opublikowano
gdzie sa te małe zaworki???

ja tych nie zmieniałem,.

Nie wiem czy trzeba je wymieniać czy nie, ale wolałem je zmienić (ORI 80zł/szt) - po zdemontowaniu krótszego wałka je widać

DSC06392.jpg

DSC06470.jpg

dół silnika był suchy????

wszystkie kawałki hydro masz na wierzchu??? u mnie były w misce musiałem zciągać miche,.

zobacz czy z pod dekla za kołem pasowym dolnym wału sie nie poci,.

Mam całe hydro (były spadnięte 2 dźwignie, ale leżały obok)

Jeśli chodzi o wycieki to nie wiem w jaki sposób Ci mam odpowiedzieć

facepalm.gif

Mój silnik jest cały mokry łącznie z miską olejową...

Na pewno poci się z uszczelnienia wałka rozrządu, pokrywy zaworów i chyba z przelewów (przy pokrywie zaworów).

Być może to spływa na dół i dlatego tak bardzo mokry jest dół, ale tego chyba dowiem się dopiero jak poczyszczę cały silnik i poskładam wszystko do kupy.

Tam gdzie wkręca się blokadę wału też było widać, że tam też silnik jest mokry - i tego się obawiam czy nie będzie to gdzieś w rejonie silnika-skrzyni biegów.

P.S. Mam zamiar "przy okazji" zmienić olej z półsyntetyka na pełny syntetyk.

Na początek może jakiś tańszy, zrobić z 500 km dla przepłukania układu i później zalać właściwym

wiesz jak hydro montować w 2.5??? nie wyciskaj oleju czasem imadłem,

Gdzieś czytałem, że bez oleju (na sucho), ale dobrze, że mi przypomniałeś, bo nie wiem jak się powinno montować hydro. Gdybyś napisał małą instrukcję byłbym wdzięczny

---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:22 ----------

Może parę fotek poglądowych (mam nadzieję, że będzie widać gdzie jest mokre)

DSC06372.jpg

DSC06374.jpg

DSC06373.jpg

DSC06402.jpg

---------- Post dopisany 21-03-2014 at 01:27 ---------- Poprzedni post napisany 20-03-2014 at 15:32 ----------

Ubytek oleju po 7 miesiącach od wymiany w granicach 2mm na bagnecie (nigdy nie dolewałem oleju).

Jakiś miesiąc temu "z dnia na dzień" pojawiła się malutka plamka oleju w garażu, ale oprócz tego wcześniej ani później nie widziałem by gdzieś jeszcze nakapało... Może "zaciągło"

Opublikowano

Ja o tych zaworach w ogóle nie wiedziałem:grin:idziesz na bogato:wink:

Opublikowano

fakt tych drugich małych zaworków ja tez nie wymieniałem,.

jak chcesz wymień uszczelke pod deklem pod kołem wału, ale tu zazwyczaj poci sie z pod górnej miski,.

półksiezyce od delki na uszczelnienie ''dirko'' lub inna dobrą uszczelke tego typu,.

---------- Post dopisany at 22:30 ---------- Poprzedni post napisany at 22:29 ----------

w jakim stanie jest tuleja napinacza paska osprzętu, mozna to teraz łatwo i szybko wymienić,.

Opublikowano

Kolega pisal że niby tuleje ma ok i nie ma luzów,musiałbym tam być i dotknąć:kwasny:bo wiele 2.5 ma z tym problem ale jeśli nie to :good:

Opublikowano

Półksiężyce zamontowane na dirko.

Uszczelkę wymienię, bo chce się dostać do pompy oleju.

Sprawa wycieków: Tak się zastanawiałem wczoraj... Przez 11 dni moja audiczka nie uroniła ani kropelki oleju na kafelki w garażu. Silnik wyczyszczony. Jak auto będzie już na chodzie to sprawdzę czy aby gdzieś się nie poci podczas jazdy.

BEFORE:

DSC06373.jpg

AFTER:

DSC06485.jpg

Czy ktoś wie czy można dokupić tą "blaszkę" trzymającą wtrysk zaznaczoną na zdjęciu? Potrzebuję 2 szt, bo moje są zdeformowane

DSC06482.jpg

Wałki i hydro już siedzą na swoim miejscu wink.gif

Opublikowano

Damian niech sobie autko trochę pochodzi dopiero zobaczysz gdzie jest wyciek umyj go dokładnie dimerem,przy następnej wymianie oleju coenisz czy suchy:wink:

Te blaszki z tego co pamiętam są wyprofilowane,coś Ty z nimi zrobił:grin:

Ps życze Ci aby wałki wyglądały tak samo jak następnym razem będziesz dekle zdejmował:wink:

Opublikowano

takie blaszki na szrocie kup,.

---------- Post dopisany at 09:46 ---------- Poprzedni post napisany at 09:44 ----------

one sa wygietę brzuchem w srtone wtrysku żeby go dociskały, pod wtryski nowe miedziane podkładki, jednorazowe,.

Opublikowano

podkladki.JPG | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Chodzi o te z nr. 9 ?

Te mam kupione i czekają na montaż wink.gif

Mam zdemontowaną pompę oleju. łańcuch okazał się strasznie luźny...

Jakie części pompy oleju należałoby wymienić?

Opublikowano

jaki przebieg auta???

pokaż foty???

najlepiej całą pompe od świezszego motorka z pewnego źródła

nawet nie chce mysleć ile nowy łańcuch , aż dziwne u mnie łańcuch sztywny

---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 20:17 ----------

podkładaka pod wtrysk nr 23,.

i wyczyścic gniazdo

Opublikowano

Przebieg na liczniku: 220 tys. Załóżmy nawet, że 320 tys.

Swego czasu sprawdzałem VIN, wymiany w serwisie - niestety tylko wbite niemieckie. Auto było w leasingu. Wyliczyłem średnio roczne przebiegi w Niemczech, w Polsce zakładam, że większych nie robili, bo kogo na to stać.

Jeśli ten przebieg nie jest ori i był cofany licznik to zakładam, że o 50 tys, może 100 tys jest więcej nalatane.

Fotek niestety nie robiłem, bo spod auta jest to utrudnione (nie mam kanału więc auto stoi na lewarkach).

Pytałem 2 tyg. temu to zawołali nieco ponad 100zł (febi jak dobrze pamiętam).

Do tego wypadałoby wymienić napinacz, prowadnice (2), koła łańcucha - tyle wyczytałem, ale wątków na temat pomp oleju jest mało i żadnych konkretów nie znalazłem.

Wymiana całej pompy... jeśli by się znalazła (znajomości żadnych nie mam co do części więc pozostaję poszukać na forum czy ktoś ma na sprzedaż).

Wtrysków nie ruszałem... wykręcić i zrobić tak jak pisałeś?

Opublikowano

Pod wtryskami zdecydowanie podkładki miedziane jak Robert pisał wymienić bo dekle się często nie zdejmuje i tam najlepiej jest zrobić wszystko aby nie otwierać:wink:

Opublikowano

wtryski juz i tak sa poluzowane bo do wałków sie dostawałeś, wyjąc wyczyscic gniazda też i nowe podkładki,.

Opublikowano

O w mordę ale robota. Mam ten sam silnik w tym samym samochodzie i czeka mnie chyba podobny zabieg. Czekam na podsumowanie bo jak cena wyniesie kosmos za taką naprawe to wrzucam 1.9 :decayed:

Opublikowano

Pompa olejowa, parę fotek:

DSC06488.jpgDSC06490.jpgDSC06494.jpg

DSC06496.jpgDSC06501.jpgDSC06503.jpg

Byłem u "fachowców" w Magro i nic się nie dowiedziałem konkretnego w sprawie pompy. Powiedzieli jedynie to co mój ojciec powiedział już wcześniej - łańcuch może być trochę luźny jak się go naciska. Jak odbija to dobrze, bo napinacz działa. A teraz nie napina się do końca, bo nie ma oleju.

Czy u was też taki luźny ten łańcuch.

Żeby wymienić łańcuch trzeba ściągać górną miskę olejową, kołnierzyk (nad miską olejową) i co za tym idzie podnieść delikatnie silnikfacepalm.giffacepalm.giffacepalm.gif

Podkładki pod wtryski kupione.

Kolektory ssące - zacząłem czyścić i nawet dobrze już to wygląda, ale jak wyczyścić rurę alu co przychodzi do kolektorów to już nie mam pojęcia...

DSC06499.jpg

Turbo odebrane - 1100zł

Zdaję się jeszcze, że mam padnięte świece żarowe... zamiennik ok. 44zł/szt

pastaldo, liczę się z kwotą ok. 7k wink.gif

Ja Tobie polecam jako kolega z forum sprzedać to szybciutko bo może zabraknąć Tobie kasiorki jak zaczniesz robić ten silnik :wink: w końcu to 2.5 :decayed:

Zaczynam żałować, że Cię nie posłuchałem decayed.gif

Opublikowano

Damian nie załamuj się:wink:u mnie przy zdjętej misce też był "lużny",ułamałem przy okazji delikatnie osłonę plastikową:kwasny:

Kolektory namoczyć w benzynie na noc i rano trochę się pobawić w błotku:grin: inni wypalają ale bym nie ryzykował:kwasny:

Świece sprawdź czy mają napięcie,u siebie miałem tak że świece dobre a prąd do nich nie dochodził:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...