Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi 1.8T quattro na td04hl


Binek45

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mało się wypowiadam dlatego możecie mnie nie kojarzyć ale jestem już tutaj od jakiegoś czasu. Chciałbym się podzielić z klubem efektem moje pracy. Jest to zwyczajne A4 Avant z 1.8T aeb i napędem quattro. Miałem trochę z nim problemów jak to zwykle bywa z 1.8t. Jako że jestem mechanikiem i interesuje mnie zwiększanie seryjnych parametrów, zainteresowałem się moim samochodem.

Silnik:

Seryjny silnik, rozebrany, wyczyszczony. Założone nowe pierścienie.

Głowica:

Seryjna, nowe gumki zaworowe i dotarte zawory. Spiłowane ostre ranty w komorze spalania by zapobiec stukom.

Turbo:

Ostatecznie padło na TD04HL-16T, Samodzielna regeneracja i wywarzanie w firmie.

Wydech:

DP3, 2.5cala 3 tłumiki.

FMIC:

Duży IC nie pamiętam wymiarów ale trochę się chowa za zderzak jeszcze. Rury 2.5cala.

Sprzęgło:

Dwumas seryjny, tarcza i docisk 1.9tdi (będzie 240mm mocniejsze)

Wtryski:

390ccm niebieskie s3

Elektronika:

DET3 na FIT bez przepływki, tylko na mapsensorze.

Silnik ciągle przechodzi niewielkie poprawki ponieważ jest na LPG i wszystko robię samodzielnie, łącznie z regulacją itp.

Z zewnątrz niema nic zrobione, ma zostać seryjne.

53756811917271733701_thumb.jpg

22325747961207367491_thumb.jpg

39791645008813991647_thumb.jpg

03085363747075130742_thumb.jpg

Jeździ to mniej więcej tak na 1.3bara:

0-100km/h

100-200km/h

Proszę nie sugerować się AFR jest kiepskiej jakości i nie pokazuje wiarygodnych danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna nie pozorna bestia ile km i nm jakie czasy? Do stki duze koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piz*ę jedna zrobiłeś, czujnik AFR zasłania lambdę

z 300kM bedzie :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przypadkiem cewek z TFSI?

PS: Przyspieszenie koks, pewnie S4 nie ma szans :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspiesza pięknie.Kolektor sam robiłeś? Czy zakup gotowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie graty w LPG?

Jaki Nm że dwumas jeszcze wytrzymuje?

Dobry sleeper, pewnie nie jeden się zdziwi :jerk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Nm niestety nie wiem ale przypuszczalnie do 400Nm powinien mieć. Sprzęgło i tak będę zmieniał z jednomasem. W tej chwili jak jest zimne to się mocno uślizguje a ja rozgrzane to trzyma ale nie w 100%. Cewki to beru dedykowane 1.8t. W przyszłości na pewno zmienię na te od tfsi. Z kolektorem jest tak że to jest chińskie żeliwo z allegro do którego musiałem dorobić przejściówkę ponieważ flansze za nic nie chciały się spasować. Z LPG to jest stag4 bodajże(był jak już kupiłem samochód) zmieniałem węże, reduktor KME gold turbo(narazie jeden powinny być dwa), wtryski hana niebieskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach pomyśleć. ... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce się palą, ale zajmę się tym :)

Moge podpowiedzieć co nie co...

Ale nie za dużo. .. :decayed::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o hamulce na dnia zmieniam jak narazie płyn na motula 660 i stalowy oplot, a jak odłożę sobie troszke jeszcze siana to założę tarcze 320 na przód i zaciski brembo 4 tłoczki z jakiegoś auta jeszcze nie wiem dokładnie z jakiego, myślałem od BMW 7. Z tyłem jeszcze nie wiem, a możesz to coś podpowiedz, zawsze łatwiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby przerobic na cos wiekszego warto zmienic przednie zwrotnice od s4 b5 na rozstaw mocowania jarzma do zwrotnicy w wymiar 144mm, do tego polosie z przegubami, no i mozna jechac od 320mm w gore

Z tylem tez mozna powalczyc, 256 od s4 b5 lub 269 od a6 lub a8

Mozna tez wrzucic 288, 300 lub 330mm

Wszystko zalezy od glebokosci Twojej kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z sianem to różnie. Wiadomo że chciałbym mieć to zrobione dobrze za niewielkie pieniądze. Przednie hamulce to priorytet i na pewno wpadnie 320 tak by jeździć na 16calowych felgach. Co do mocowania zacisków do zwrotnic nie będzie problemów bo zawsze jest możliwość dorobienia adapterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz dorobic adaptery ale robi sie problem z dopasowaniem wysokosci tarczy.

Na Twoim miejscu nie szedlbym ta droga, bo zaprowadzi Cie do nikad a oszczednosci zadne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...