Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa układu wydechowego w Audi A4 B6/B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Biorę się na budowę 2,5 calowego układu wydechowego do swojej niuńki lecz mam parę pytań po pierwsze jakich tłumików użyć czy brać coś już gotowego jak tak to jakie firmy polecacie i jakie tłumiki (widziałem ze pare osób blało jakieś gotowe z allegro) czy samemu robić customowe 2 to czy wogole dawać środkowy czy sama rura (i jak to ma się do głośności )

Opublikowano

Cześć, wiesz co sam osobiście nie mam wielkiego doświadczenia, ale mogę napisać jak było u mnie.

Sam nigdy nie korzystałem z gotowców więc nie mogę się wypowiedzieć..

Wcześniej jeździłem goferem mk4 w tym silniku co masz i też dłubałem przelot chyba 55mm jak dobrze pamiętam.

Kat out jakaś imitacja środkowego i końcowy bodajże coś z WM.

Zdecydowanie za głośno. Na wysokich obrotach brzmiało to interesująco ale jednak większość czasu poruszałem się spokojniej :decayed:

i zdecydowanie za dużo basu we wnętrzu.

To samo teraz grzebałem Vke do swojej A4 i to samo przelotowy do połowy 50mm potem 60mm do końca. Na 2 tłumikach RM-motors.

Też zdecydowanie za dużo basu :kwasny: aczkolwiek od 5 tyś obr daje w pi**ę ciekawie :decayed:

Tak więc sam osobiście z pewnością muszę domontować jakiś drugi środkowy :eusathink: choć nie wiem czy to pomoże..

Opublikowano
Witam.

Biorę się na budowę 2,5 calowego układu wydechowego do swojej niuńki lecz mam parę pytań po pierwsze jakich tłumików użyć czy brać coś już gotowego jak tak to jakie firmy polecacie i jakie tłumiki (widziałem ze pare osób blało jakieś gotowe z allegro) czy samemu robić customowe 2 to czy wogole dawać środkowy czy sama rura (i jak to ma się do głośności )

mawet jesli byl dal srodkowy to i tak leb ci urwie , nie mowiac co by bylo bez niego , ogolnie taki customowy wydech nie ma sensu ale mozesz prubowac, jesli zalezy ci na dzwieku to zmien tylko koncowe

Opublikowano

mogly by byc :wink:

Opublikowano

Podłączam się pod wątek, również zamierzam zmodyfikować układ wydechowy jednak nie chcę przesadzić, zależy mi na tym, żeby wydech brzmiał bardziej basowo ze sportowym pomrukiem. W poprzednim B5 wymieniłem tylko końcowy i efekt był zadowalający, zakupiłem tłumik z silencerem, było więcej kombinacji, wycinałem środkowy, zmieniałem końcowy itp, mogę podzielić się wrażeniami ;) ale po pewnym czasie zostałem przy samym końcowym i było optymalnie, nie wiem jednak jak sprawa będzie wyglądała z podwójnym wydechem w silniku B6 BFB sedan.

Czy jest ktoś z okolic trójmiasta kto modyfikował wydech w B6 1.8T sedan i chciałby się spotkać i pochwalić wynikiem? Nie wiem czy wycinać kata i środek a koniec zostawić seryjny, czy może ktoś ma jeszcze lepszy pomysł? Ze swojego doświadczenia wstawiłbym tylko 2x końcowy przelot, ale wolałbym usłyszeć najpierw jak to gra u kogoś.

Opublikowano

Ja nie mam cata, mam srodkowy i 2 przeloty na koncu, troche denerwujace to jest, mysle zeby na tyl spowrotem wrzucac jakies tlumiki.. swoja droga szukam srodkowego tlumika na 2,5" do budowy calego wydechu z nierdzewki masz jakis pomysl na to ?

Opublikowano
Podłączam się pod wątek, również zamierzam zmodyfikować układ wydechowy jednak nie chcę przesadzić, zależy mi na tym, żeby wydech brzmiał bardziej basowo ze sportowym pomrukiem. W poprzednim B5 wymieniłem tylko końcowy i efekt był zadowalający, zakupiłem tłumik z silencerem, było więcej kombinacji, wycinałem środkowy, zmieniałem końcowy itp, mogę podzielić się wrażeniami ;) ale po pewnym czasie zostałem przy samym końcowym i było optymalnie, nie wiem jednak jak sprawa będzie wyglądała z podwójnym wydechem w silniku B6 BFB sedan.

Czy jest ktoś z okolic trójmiasta kto modyfikował wydech w B6 1.8T sedan i chciałby się spotkać i pochwalić wynikiem? Nie wiem czy wycinać kata i środek a koniec zostawić seryjny, czy może ktoś ma jeszcze lepszy pomysł? Ze swojego doświadczenia wstawiłbym tylko 2x końcowy przelot, ale wolałbym usłyszeć najpierw jak to gra u kogoś.

jak wstawisz koncowe przeloty to jeszcze da sie wytrzymac, kat ok mozna wyciac ale jak usuniesz srodek to nie idzie wytrzymac
Opublikowano

No to nadal mam dylemat :) najlepiej będzie spotkać się na spocie i porównać u kogoś :) Końcowe seryjne wydechy są dosyć duże i podejrzewam że skutecznie wytłumiają dźwięk, nie chcę żeby po wstawieniu przelotowych urywało głowę :) Ciekawi mnie czy ktoś próbował może wyciąć środek i kata a końcowe pozostawić seryjne, może ktoś ma taką modyfikację?

Imhotet - możesz wstawić modele końcowych tłumików które użyłeś? Wrzucam foto serii dla poglądu B6 1.8t [bFB].

nl0p.jpg

Opublikowano

Panowie jak tylko komputer wróci mi z naprawy dodam fotki jak robiłem wydech w rover75 na tłumikach od b6 :decayed:

Ogólnie to sprawa wygląda tak:

Dp potem wycinamy kata,dalej tłumik przelotowy średniej wielkości, potem końcowe seryjne dwa tłumiki

Dźwięk przez wszystkich którzy słyszeli oceniany na MEGA podczas jazdy nie uciążliwy a jak dostanie obrotów to pokazuje pazurki :wink:

Oczywiście wszystko an rurce 2.5" a do samych tłumików 2".

Do tłumików wedle uznania dospawać można co sie tam chce na koniec :kox:

Dodam że silnik w Roverku 1.8 T 150 + Garret T25 i potem 175ps

Opublikowano

ja mialem przelot zrobiony do ostatnich dwoch koncowych wydechow i nie znioslem 'pierdzenia' , wywalilem na dwa przelotowe i wstawilem przelot na srodek, aczkowleik jest troszke za glosno jak dla mnie ale dzwiek sie poprawil, planuje wymienic srodkowy przelotowy na cos wiekszego przelotowego gdyz na szybko tylko mala puszka sie zmiescila..

Opublikowano

Gelus - a zamiast Kata co wstawiłeś? Downpipe, czy coś dorabiałeś? Nie masz błędów od sondy lambda?

Zastanawiam się czy samo wyrzucenie kata poprawi trochę dźwięk, jednak z tego co piszesz, raczej warto zostawić tak jak jest i na początek wymienić końcowe na przeloty, tak?

Opublikowano

mam caly wydech zrobiony z kwasowki od poczatku (Dp) do ostatnich puszek zrobiony, druga sonda wywalona programowo

wyrzucenie kata nie poprawi Ci jakos dzwieku, raczej moze byc troche metaliczny nawet i lekko glosniejszy od serii, ale jesli chcesz zyskac pare koni wywalaj kata a najlepiej zamow sobie odrazu DP taki jak powinien byc i ew mozesz pobawic sie z tulejka dystansujaca do sony by bledow nie krzyczala

Opublikowano

Kiedyś miałem to: katalizator + środkowy tłumik seria + końcowe tłumiki rm motors s100R:

Obecnie mam to: Dp + 2 środkowe rm01 wydłużone, z przetłoczeniami wyciszającymi + wyżej wspomniane końcowe tłumiki (rury łączące tłumiki seria):

Co do komfortu, to robiłem po 4tys km miesięcznie i nie było problemów ze zbyt dużym hałasem :)

Opublikowano

Pierwszy filmik nie odpala, a bardzo ciekawi mnie efekt :) możesz wstawić link albo foto tego co zamontowałeś? :banan:

Co do głośności, to osobiście, raz zdarzyło mi się że przesadziłem, wycinając całkowicie środkowy, a na koniec wstawiając mugena, podczas testu blachy na warsztacie wpadły w rezonans więc to było zdecydowanie za głośno, ale z silencerem dało się jeździć i było całkiem przyjemnie. Wtedy dźwięk mi się podobał, ale po miesiącu zdecydowałem wstawić z powrotem środek i sam końcowy, autko straciło trochę pomruku i na zlotach już nie strzelało :)

Po modyfikacji, wydech bez silencera chodził zadowalająco, ale to było w 1.8 B5 125KM, z silencerem chodził prawie jak seria więc raczej jeździłem bez:)

Opublikowano

Poprawiony filmik.

Zamontowałem:

Tłumik sportowy RM Motors S76R (4108102294) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z końcówką 100mm zamiast 76

Sportowy przelotowy tłumik środkowy RM Motors RM01 (4085589207) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z wyciszeniem i puszka ma zwiększoną długość z tego co pamiętam.

Opublikowano
Poprawiony filmik.

Zamontowałem:

Tłumik sportowy RM Motors S76R (4108102294) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z końcówką 100mm zamiast 76

Sportowy przelotowy tłumik środkowy RM Motors RM01 (4085589207) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z wyciszeniem i puszka ma zwiększoną długość z tego co pamiętam.

Te tłumiki strasznie rdzewieją. Znam z doświadczenia. Polecam z tej firmy ale nierdzewne

Opublikowano
Poprawiony filmik.

Zamontowałem:

Tłumik sportowy RM Motors S76R (4108102294) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z końcówką 100mm zamiast 76

Sportowy przelotowy tłumik środkowy RM Motors RM01 (4085589207) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z wyciszeniem i puszka ma zwiększoną długość z tego co pamiętam.

Te tłumiki strasznie rdzewieją. Znam z doświadczenia. Polecam z tej firmy ale nierdzewne

na pewno nie ten srodkowy , sam na takim jezdze pare lat i zero rdzy ....no chyba ze miales posawany migomatem:whistling:
Opublikowano

chodzi mi o ten końcowy, ta czarna część rdzewieje, na tym przetłoczeniu

Opublikowano

Co myślicie o tym? Widziałem taką samą (tylko że końcówkę WM) u kumpla i wizualnie mi odpowiada, taki klasyczny wydech, tylko zastanawiam się nad rozmiarem, są dostępne 2 modele 90mm i 100mm, myślicie że ta setka będzie głośniejsza? Fajnie jak by efektem końcowym był sportowy pomruk, a nie dudniący bas, jutro zadzwonię do sklepu i zobaczę co powie sprzedawca. :wink:

  1. Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R37 fi 90mm Nierdzewka BASS - Jacky Auto Sport
  2. Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R37 fi 100mm Nierdzewka BASS - Jacky Auto Sport

Do tych modeli niestety nie ma opcji silencera wiec jak zrobię, tak już zostanie, jeśli będzie za głośno to pozostanie tylko demontaż. :facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...