Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe do A4 B8?


Gibons

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chcesz poprawić hamowanie zainwestuj lepiej w lepsze klocki a nie tarcze sport. Takie ja mam zdanie oparte na własnym doświadczeniu ja tak teraz bym zrobił. Te 200zł wolałbym do klocków dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gibons napisał:

Z własnego doświadczenia oraz opinii innych ludzi, którym sam sprzedałem takie sporty a wcześniej mieli gładkie.

A więc wniosek, że lepiej dołożyć do klocków?  Ferodo Premium a zwykłe będzie różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Adam-Lewian napisał:

No cóż, sam jeżdżę i nie wyobrażam sobie powrotu do gładkich, które łapią zadyszkę po trzecim hamowaniu. Auto od nowości na gładkich tarczach wytrzymało u mnie 4k km i dostało wierconą tarcze ;)

Oczywiście jeśli gładkie tarcze dają Ci wystarczającą skuteczność dla Twojego stylu jazdy w danym aucie to szkoda kasy no ale jeśli ktoś potrzebuje czegoś więcej to właśnie po to one są.

 

Nie bez powodu BMW 3 ma fabrycznie gładkiego Zimmermanna a M3 wierconego, to samo tyczy się chociażby Porsche, Merców czy Audi ;)

Tak tak przewaga dzieki technice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, resiak82 napisał:

A więc wniosek, że lepiej dołożyć do klocków?  Ferodo Premium a zwykłe będzie różnica

Ferodo Premier to właśnie podstawowa cywilna wersja ;) Później jest DS ale nie występuje do Twojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Adam-Lewian napisał:

Ferodo Premier to właśnie podstawowa cywilna wersja ;) Później jest DS ale nie występuje do Twojego auta.

Bez przesady premier ci wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że chcesz isć tropem kolegi to zaloz ceramike od razu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli te do mnie nie podejmą allegro.pl/ferodo-ds2500-klocki-audi-a4-b8-a5-a6-c7-a7-a8-q5-i7146605416.html . Tych Premier nie mogę znaleźć . Ok znalazłem premier. Dzięki za pomoc 

Edytowane przez resiak82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należy wrzucać wszystkich do jednego wora, każdy jeździ inaczej, każde auto ma inną charakterystykę.

Ty różnicy nie zauważasz, widocznie masz wystarczająco wydajny układ jak na Twoją jazdę, u mnie niestety łapał zadyszkę także wymiana na tarcze perforowane była nieunikniona.

 

Filozofii tam wielkiej nie ma, wystarczy przeczytać o fadingu i co w tej kwestii dają nam tarcze perforowane. Pytanie zawsze jest jedno, czy dany przypadek tego potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, resiak82 napisał:

Czyli te do mnie nie podejmą allegro.pl/ferodo-ds2500-klocki-audi-a4-b8-a5-a6-c7-a7-a8-q5-i7146605416.html . Tych Premier nie mogę znaleźć . Ok znalazłem premier. Dzięki za pomoc 

To są tylne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Adam-Lewian napisał:

Nie należy wrzucać wszystkich do jednego wora, każdy jeździ inaczej, każde auto ma inną charakterystykę.

Ty różnicy nie zauważasz, widocznie masz wystarczająco wydajny układ jak na Twoją jazdę, u mnie niestety łapał zadyszkę także wymiana na tarcze perforowane była nieunikniona.

 

Filozofii tam wielkiej nie ma, wystarczy przeczytać o fadingu i co w tej kwestii dają nam tarcze perforowane. Pytanie zawsze jest jedno, czy dany przypadek tego potrzebuje.

Mam dynamiczny styl jazdy moc nie małą bo 320PS i jazda głownie autostradą więc ciągle hamowanie bo ktoś wyjeżdza i różnicy nie widzę. W poprzedniej też miałem i gładkie i perforowane i też różnicy nie widziałem. Dopiero po wymianie klocków na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz, po to jest wybór żeby każdy mógł coś dla siebie dopasować :) Ja niestety nie mogłem założyć DS'ów bo jeszcze nie ma do B9 ale montaż tarcz Sport dał mi wystarczającą poprawę skuteczności także na razie starczy. Poza tym klienci, którzy wzięli sport na przód bardzo często dzwonią po komplet na oś tylną i też koniecznie tylko sport bo w końcu auto zaczęło hamować i nie ma problemu z pojawianiem się bicia no ale akurat w przypadku osi tylnej to ciężko by było tam zauważyć różnicę bo nie łatwo o fading tam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy żeby zmienić tarcze na większe to trzeba coś przerabiać? Chodzi mi o lepsze hamowanie. Na zimę mam Koła 205/60/16 A na lato mam 245/40/18. Jakie największe tarcze mogę założyć bez przeróbek pod te koła na zimę i lato? Samochód to A4 B8 z 2011 diesel i nie dlugo chce zrobić program na 200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Osta napisał:

Czy żeby zmienić tarcze na większe to trzeba coś przerabiać? Chodzi mi o lepsze hamowanie. Na zimę mam Koła 205/60/16 A na lato mam 245/40/18. Jakie największe tarcze mogę założyć bez przeróbek pod te koła na zimę i lato? Samochód to A4 B8 z 2011 diesel i nie dlugo chce zrobić program na 200km

Pod 16 wchodzi max zacisk z tarczą 320. Pod większą tarczę musi być też odpowiedni zacisk/jarzmo + klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Osta napisał:

Czy żeby zmienić tarcze na większe to trzeba coś przerabiać? Chodzi mi o lepsze hamowanie. Na zimę mam Koła 205/60/16 A na lato mam 245/40/18. Jakie największe tarcze mogę założyć bez przeróbek pod te koła na zimę i lato? Samochód to A4 B8 z 2011 diesel i nie dlugo chce zrobić program na 200km

Max 320mm

Mam wszystko co potrzeba na swapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli na 320mm trzeba robić już swapa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Osta napisał:

czyli na 320mm trzeba robić już swapa? 

A co chciałeś zrobić hm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Osta napisał:

czyli na 320mm trzeba robić już swapa? 

Pod ten zacisk który masz teraz nie wsadzisz większej tarczy. Dlatego musisz wymienić też cały zacisk pod tarcze 320mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z innej beczki polecam jurid white, klocek ceramiczny, główną zaletą jest bardzo małe pylenie. Jeśli ktoś ma felgi w jasnym kolorze to różnica jest kolosalna. Klocek dedykowany jest do tarczy pełnej nie nawiercanej.

Jeśli chodzi o sprawność to nie czuje różnicy między ATE czy TRW. Producent twierdzi, że fading nie występuję ,po kilku ostrzejszych hamowaniach nie widzę różnicy.

Ciekawa alternatywa dla wiodących zamienników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tarcze wiem ze napewno zimermann sport a klocki jakie? ferodo może czy textar albo ate? Chyba ze ktoś ceramikę poleci ale wtedy gładkie tarcze zimermanna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Leszczonka napisał:

Panowie tarcze wiem ze napewno zimermann sport a klocki jakie? ferodo może czy textar albo ate? Chyba ze ktoś ceramikę poleci ale wtedy gładkie tarcze zimermanna? 

Tarcze ZImmermann Sport + klocki Ferodo Premier ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...