Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[110KM] Problem z ABS i prawdopodobnie z turbo.


Cie5la

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Otóż od 2 dni jestem posiadaczem Audi A4 z silnikiem 1.9TDI 110KM i mam kilka problemów, mianowicie:

1. Jak przekręcę kluczyk na zapłon słychać 3-4 razy sygnał dźwiękowy tak

jak przy rezerwie.

2. Na zimnym silniku po nocy gdy grzeją się świece żarowe nie zapala się kontrolka grzania świec, czy to normalne?

3. Nie działa ABS, kontrolka podczas zapłonu nie świeci się, jak wczoraj mocniej zahamowałem dwa razy to samochód zgasł i nie chciał zapalić dopiero po dłuższym kręceniu zapalił (ok 15 sec).

4. Na biegu jałowym auto wchodzi w zakres maksymalnych obrotów. A jak np jadę na którymkolwiek biegu auto maksymalnie wchodzi na 4 000 obrotów/min, wcześniej na 5 biegu max 3600obr/min i maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 120Km/h wyczytałem, że prawdopodobnie jest to wina turbo.

Jeszcze nie wymieniałem filtrów i oleju, jutro się za to zabiorę.

Jak sprawdzali błędy na diagnostyce to nic nie wykryli jedynie możliwe jakieś spięcie w klimie (nie był to VAG).

Po południu jadę podpiąć komputer pod VAG'a.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.Od pewnego czasu w mojej 4 pojawilo sie kopcenie z wydechu przy przyspieszaniu i wyglada to tak ze auto zostawia za soba czarna zaslone dymna.Utrzymuje sie to caly czas jak wciskam pedal gazu.Dodam ze byl pekniety wąż od intercoolera po wymianie nic sie nie zmienilo i dalej kopci jak kopcil.Moze ktos pomoc z gory dziekuje

jak niedawno wąż od icka wymieniony , to musi wydmuchać nagromadzoną sadzę w wydechu , albo jest dziura nadal w innym miejscu:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Otóż od 2 dni jestem posiadaczem Audi A4 z silnikiem 1.9TDI 110KM i mam kilka problemów, mianowicie:

1. Jak przekręcę kluczyk na zapłon słychać 3-4 razy sygnał dźwiękowy tak

jak przy rezerwie.

2. Na zimnym silniku po nocy gdy grzeją się świece żarowe nie zapala się kontrolka grzania świec, czy to normalne?

3. Nie działa ABS, kontrolka podczas zapłonu nie świeci się, jak wczoraj mocniej zahamowałem dwa razy to samochód zgasł i nie chciał zapalić dopiero po dłuższym kręceniu zapalił (ok 15 sec).

4. Na biegu jałowym auto wchodzi w zakres maksymalnych obrotów. A jak np jadę na którymkolwiek biegu auto maksymalnie wchodzi na 4 000 obrotów/min, wcześniej na 5 biegu max 3600obr/min i maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 120Km/h wyczytałem, że prawdopodobnie jest to wina turbo.

Jeszcze nie wymieniałem filtrów i oleju, jutro się za to zabiorę.

Jak sprawdzali błędy na diagnostyce to nic nie wykryli jedynie możliwe jakieś spięcie w klimie (nie był to VAG).

Po południu jadę podpiąć komputer pod VAG'a.

Z góry dziękuję za pomoc.

To przepraszam za wyrazenie ale na c**jowej diagnostyce byles. Skoro auto wpada w tryb awaryjny (max predkosc 120km/h) to ewidentnie jakis blad powinien byc zapisany, to samo tyczy sie tych obrotow. Nieswiecaca sie kontrola swiec zarowych to prawdopodobnie tylko spalona zarowka, wyjac licznik i wymienic, co swoja droga tez powinno wyswietlac blad, jak rowniez kontrolka ABSu i sam ABS skoro nie dziala.

Tryb awaryjny to niekoniecznie turbo, turbo to najgorszy scenariusz z mozliwych. Poczytak dokladniej i posprawdzaj od najlatwiejszych rzeczy, tj szczelnosc ukladu dolotowego (zobacz czy ci auto nie dymi na czarno na 3000 obrotow) i posprawdzaj dokladnie reka czy nie masz pekniec w ukladzie, czy obejmy trzymaja (czy w ogole wszystkie sa) i gumowe laczniki ktore lubia sie po kilkunastu latach wyeksploatowac, pozniej sprawdz wezyki podcisnienia, pozniej zaworek n75, pozniej gruszke turbo czy trzyma cisnienie a jesli wszystko bedzie w porzadku to wtedy mozesz brac sie za turbo i to niekoniecznie regeneracja wchodzi w gre, w 90% przypadkow wystarczy zwykle czyszczenie kierownic.

Podlacz auto pod vaga jak sam mowisz, tylko tym razem niech zrobi to ktos kompetentny albo niech przynajmniej ma dobry program i bedziesz wiedzial co jest nie tak. Rowniez jak bedziesz mial dostep do VAGa zrobi logi grupy 11 i 08 .

P.S. napisz gdzie jest ta diagnostyka zeby ja ludzie omijali szerokim lukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za twoją pomoc, jutro biorę się za robotę.

Ta diagnostyka znajduję się w Szczecinie Auto ABC ul. Derdowskiego 5A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtaniej kup sobie kabel vaga i program zalatw i bedziesz wiedzial co i jak , przy zakupie wogóle bylo vagowane te auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel VAG dostałem przy zakupie, a program gdzie można załatwić?

Podczas zakupu dzwonilem i pytałem się czy sprawdza auto pod VAG' iem, ale jak zajechalem na miejsce to facet powiedział że może tylko sprawdzić błędy i nic nie pokazało.

Dziwi mnie tylko że nie działają kontrolki świec zarowych, abs, airbag i epc podczas zapłonu.

Później dodam filmik jak wygląda u mnie zaplon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko że nie działają kontrolki świec zarowych, abs, airbag i epc podczas zapłonu.

Później dodam filmik jak wygląda u mnie zaplon.

Miałem to samo tylko ze u mnie kontrolki od ladowania i od świateł pozycyjnych/mijania nie było. Gdy elektryk rozebral licznik to okazalo sie ze diody sa wydłubane. Wstawił diody i okazalo sie licznik swieci sie jak choinka. Dzwiek rezerwy taki jak opsujesz u mnie oznaczał padniety sterownik pompy abs. Wymieniłem i działa. Jezeli chodzi o airbag to VAG po wejsciu w silnik wyswietlał sygnał odpalenia poduszki powietrznej a po dojsciu do sterownika airbagu wyszło ze tylko kostka wisi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepniesz pod Vaga i wszystko bedzie jasne. Co do turbo. Ja bym zaczal od sprawdzenia wezykow podcisnienia. Jak sciagniesz z gruszki wezyk to powinna opasc. A jak nie.ma reakcji to sprawdz palcem wezyk czy zassysa :-D Bo wbrew pozorom moze byc to pier**la :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. :) Na razie nie mogę zająć się turbem i problemem z kontrolkami, bo walczę z wahaczami, alternatorem i amortyzatorami, z tyłu sprężyny chyba nie były wymieniane bo z lewej strony jest pęknięta. W tygodniu może się uda rozwiązać ten problem.

Co do turba a dokładnie gruszki jak poruszałem troszkę wężykiem to przez chwile elegancko ciągnął ale jak pojeździłem chwile po dziurach to zrobiło się to samo, więc prawdopodobnie wymiana tych wężyków lub ich poprawienie rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakoś tanio go kupiłeś ( okazja ) czy szrota kupiłeś i o tym wiedziałeś ?

ps tego kupiles : Piękna Audi A4 po lifcie!! Gryfino

jak 99r i 90km to być może juz AHH ale za ta cene i ok to raczej cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupiłem tej z Gryfina, dobita była i klepana chyba z każdej strony, silnik zalany olejem, boczne listwy poskręcane wkrętami, na zdjęciach wygląda fajnie ale jak ją pojechaliśmy oglądać to po 10 min skończyliśmy.

Wracając zajrzeliśmy na tablice.pl i w Szczecinie znaleźliśmy tą: (AFN 110KM) audi a4 1.9 TDI sprzedam Szczecin

Ogólnie zależało mi żeby kupić auto w miarę zadbane i niebite bo szczerze mówiąc ciężko znaleźć igłę bez wkładu finansowego. Sprzedawca powiedział co jest do wymiany (tylne amortyzatory, które dorzucił i przegub). Na trzepakach powiedzieli, że wahacze są do wymiany to wynegocjowałem niższą cenę. Dopiero jak wracałem na autostradzie okazało się, że max 3600 obr/min ciągnie, wczoraj jak wspomniałem poprawiłem wężyk od gruszki i było o wiele lepiej.

Ogólnie jest trochę do roboty ale zrobię wszystko i bd pewny, że mam sprawne auto.

PS: Czyli niedziałający ABS może być spowodowany padniętym sterownikiem ABS'u? Jak zahamuje z pedałem do gleby to auto gaśnie i odpala po dłuższym kręceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma abs do silnika ? chyba ze pompa vaku padła i coś sie dzieje z podcisnieniem ? ,na zimnym to sprawdzales czy cieplym ,moze ci zawory sie zawiesiły

ten z linku to cena z kosmosu .

powiem ci ze ja swoją igle znalazłem w ciagu miesiaca ,fakt nie z polski ale jak za taka kase kupione i nic nie trzeba robic to jestem w szoku i dalem 4x mniej jak ty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma ABS do silnika, ale już 2 razy tak miałem, że jak ostro zahamowałem to silnik zgasł i nie chciał zapalić (silnik ciepły) i tylko w tej sytuacji, a tak auto chodzi bez problemu nie gaśnie bez przyczyny. Jak rozwiążę ten problem to dam znać co było tego przyczyną.

PS: Poważnie kupiłeś A4 za 2000zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze przedlift i bez klimy ale ORI stan ,2 tysie + oplaty ale to nie duzo bo mam wszystkie znizki w OC, tak naprawde to a4 b5 sa tanie i jest ich dużo ,ciezej kupić tanio bore/mk4 w dieslu nawet za granica tego jest mało ,gdzie a4 ,passatów b5 jest masa ,bo u nich sa drogie naprawy ,to wola sprzedac jak naprawiac. sama zawiecha to 200-500euro ,to nie polska ze kupisz za 500zl i samemu wymienisz ,tam przeglad techniczny robia bardzo dokladnie.

zeby nie robic OT ,to dla mnie bardzo dziwne ze po przychamowaniu silnik by zgasł. wiele aut sie mialo a zaden tak nie zrobił nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli opłaca się jechać po auto za granicę, ale już kupiłem w Polsce i nie ma co płakać. Zrobię i będzie śmigać, aż miło. Dzisiaj założyłem sprężyny i amortyzatory na tył, wieczorem wyjąłem alternator i jutro będę cały czyścił wymienię łożysko i szczotki. Za miesiąc biorę się za zawieszenie z przodu, a najlepsze jest to, że zamienniki z MaxGear kosztują 500 zł i dostajesz na nie 12 miesięcy gwarancji :D

WAHACZE KOMPLET AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 MAXGEAR (4050575844) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Co do problemu to nie wiem też dlaczego tak się dzieje, ale jak podłączę samochód pod VAG'a to mam nadzieję, że sytuacja się troszkę rozjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZESTAW ZAWIESZENIA Master-Sport Audi A4 A6, Passat (4064383842) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. wolal bym to znajomi maja i narazie przez 1 rok uzytkowania 0 problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zawieszenie, to najpierw warto sprawdzić czy aby na pewno wszystkie elementy są do wymiany. Bez sensu wymieniać sprawne elementy. Jak do tej pory u siebie zmieniałem 3x kpl. lewa i prawa strona górne wahacze i 1x łączniki stabilizatora. Pierwsze 2x zmieniałem na jakieś najtańsze lub średnio tanie. Wytrzymywało to po około 10miesięcy. Później zmieniłem właśnie na Master-Sport i póki co sobie chwalę, bo są nadal tanie a nieporównywalnie wytrzymalsze(przynajmniej u mnie). Co do gwarancji, to prawdopodobnie jest w niej klauzula, że musisz mieć zawieszenie wymienione przez certyfikowanego mechanika, + wszystkie inne elementy zawieszenia nowe, żeby gwarancja mogła być uznana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cie5la
chyba chciales napisac maxshita ... nie polecam tego jezeli chodzi o zawieszenie ,inne rzeczy tansze jeszcze sa ok.

a zawias polecam ORI uzywane w bdb stanie lub nowe MS ,bo wielu je poleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zainwestuj w coś dobrego i od razu wymień komplet. Ja wymieniałem po elemencie (masterSport) i po wymianie jednego zaraz padał drugi, bo nowy był w miarę sztywny i wybijał sąsiednie. A te niby nowe też padały po max 8-10 miesiącach :/ Teraz mam od roku komplet febi i póki co cisza i spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zaniosłem do garażu PC'ta :D i podłączyłem samochód pod VAG'a.

ABS nie działa ponieważ jest uszkodzony moduł sterujący, a turbo przez błąd 575 :)

Zastana mnie jeszcze ten licznik, nie działają kontrolki ABS'u, świec żarowych, poduszek powietrznych, zresztą wrzucę filmik. Po rozebraniu licznika zauważyłem, że żarówka jest tylko od kontrolki świateł drogowych, a reszta jest na stałe, czyli ledy zlutowane w płytce drukowanej. Pod VAG'iem w liczniku nie było błędów.

dla porównania filmik z innego AFN

Silnik.jpg

Poduszki_powietrzne.jpg

Kilmatyzacja_1.jpg

Kilmatyzacja_2.jpg

ABS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...