Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Indeks nośności opony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No może jedynie jakiś pakiet s-line/dtm z zewnątrz a może jakieś Caractere?

+ ładne 19" grafit/ czerń na lato :D

Pokaż mi taką oponę 19", która zachowa parametry nośności i indeks prędkości dla 19" (minimum 93) zachowując średnicę taką jaką ma zalecane koło do B7...

Gimbaza pakuje 91, 88 ... rekordziści nawet indeks 85.

Obrazowo to 85 nadaje sie do auta pół tony lżejszego.

I standardowo oponki 19" to jak są sredniej półki jeśli chodzi o producenta to jest cud :D

Przeważnie to chinskie gówno "ale kolega na takich jezdzi i sa super" .... a kolega to w zyciu nie jezdził na michelinach czy Conti wiec ma takie rozeznanie, ze pozazdrościć :D

Arek, wierze w Ciebie, że nie zapakujesz takiego G do siebie i auto będzie służyło do jazdy a nie psudo pomnik do fotek.

Edytowane przez H4mm3R
Opublikowano

Witaj,

Kolego Wampir nie rozumiem skąd tak emocjonalny ton wypowiedzi :D

Zanim napiszesz cokolwiek sugeruję zastanowienie.

Jeśli chcesz możesz zapoznać się nawet z poszerzonymi informacjami na temat dowolnego auta.

Możesz również marzyć na dowolne tematy.

A'propos większość markowych opon premium (Michelin Pilot SS. Conti SC itp) w 235/35/19 ma indeks 91.

Zanim się wypowiesz sprawdź na czym jeżdżą inni a nie oskarżaj o gimbazy itp.

Jeśli chcesz coś doradzić to sugeruje zrób to w inny sposób.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Ton doradczy miałem w kilkudziesięciu postach, które pisałem wcześniej w różnych tematach oraz na PW.

Może 2x udało mi się skłonić kogoś do refleksji. Właściciel auta w jednym wypadku S4 podszedł do niego, poszukał wlepkę z opisem zalecanych opon do jego auta i stwierdził, że faktycznie kupił złe opony. Pozostali wiedzieli lepiej od producenta.

Tym razem eksperymentalnie postanowiłem zastosować ton zdecydowany. :)

Ja rozumiem, że trzeba odwagi żeby powiedzieć, nie wiedziałem o takiej wlepce, (jak „każdy” facet nie czytam instrukcji obsługi bo przecież się na tym lepiej znam). W sytuacji jak ktoś wytyka błąd to pierwsze rodzi się w na bunt.

Dodam, że sam kupiłem kiedyś złe opony. Popełniłem też wiele innych bledow nie znajac sie na motoryzacji ktore potem naprawialem.

Jak mi ktoś wytknie błąd to się zastanawiam czy może w tym faktycznie nie ma sensu bo tylko krowa nie zmienia poglądów.

Są ludzie , którzy idą do handlarza opon, a on wciska im to co ma albo wchodzą na stronę internetową wybierają model i markę a tam im podpowiada zamiast oryginalnych rozmiarów to zamienniki

To i tak jest lepsze od sytuacji gdy ktoś wie co ma być założone a i tak świadomie kupuje niewłaściwe.

Na forum są generalnie Ci co nie wiedzą o wlepce.

Niektórzy się śmieją, że na egzaminie na prawo jazdy trzeba pokazać gdzie się wlewa olej, ale jak widać i taki punkt egzaminu aby nie zrobił potem sobie lub komuś krzywdy.

Pan Policjant może zabrać dowód za takie opony.

Może komuś się udało przejeździć sezon na takich niewłaściwych oponach. Ma sedana fwd z manualem, auto mało waży, kierowca jeździ sam i małe przebiegi to jakoś się uda.

Chyba, że się nie uda…., jest wystrzał opony w zakręcie/przy hamowaniu/uderzeniu w coś, są potrącone lub zabite dzieci, potem tragedia ludzka … Kierowca - Dorosły facet płacze rzewnymi łzami w sądzie, że on nie chciał nikogo zabić, on nie wie jak to się stało … każdy jest winny tylko nie on…

To że 235/35/19 jest w indeksie 91 to tylko świadczy o tym, że dedykowane jest do lżejszych aut i tyle. Z jakiś względów nie zrobili tej opony mocniejszej bo się pewnie nie da, aby kosztowała jeszcze zjadliwe pieniądze.

W rozmiarze 245/35/19 już jest indeks 93 ale ta znowu ma większą średnicę o ponad 1.5%.

Cytat:
Dopuszczalne zamienniki
To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.

Pisząc o gimbazie miałem na myśli konkretne przypadki, które widziałem na własne oczy lub na zdjęciach, którymi właścicieli chwalili się publicznie, że stać ich na nowe opony. :) Marki przeciętne lub jeszcze słabsze.

I Tym optymistycznym akcentem kończę swój wywód. Obym ja, moja rodzina i znajomi nie mieli okazji być pobliżu takich aut klasy premium i ich wypadków.

Max, jeżeli ma to dla Ciebie znaczenie to mogę Cię przeprosić, jeżeli poczułeś się urażony moim tonem. Wierzę, że jesteś rozsądnym człowiekiem i doradzając ludziom zakup 19" podasz od razu link do takich, które spełniają normy bezpieczeństwa... o ile takie w ogóle istnieją :)

Przepraszam też Arka, że mu tak nasmieciłem w temacie.

Opublikowano (edytowane)

Ton doradczy miałem w kilkudziesięciu postach, które pisałem wcześniej w różnych tematach oraz na PW.

Może 2x udało mi się skłonić kogoś do refleksji. Właściciel auta w jednym wypadku S4 podszedł do niego, poszukał wlepkę z opisem zalecanych opon do jego auta i stwierdził, że faktycznie kupił złe opony. Pozostali wiedzieli lepiej od producenta.

Tym razem eksperymentalnie postanowiłem zastosować ton zdecydowany. :)

Ja rozumiem, że trzeba odwagi żeby powiedzieć, nie wiedziałem o takiej wlepce, (jak „każdy” facet nie czytam instrukcji obsługi bo przecież się na tym lepiej znam). W sytuacji jak ktoś wytyka błąd to pierwsze rodzi się w na bunt.

Dodam, że sam kupiłem kiedyś złe opony. Popełniłem też wiele innych bledow nie znajac sie na motoryzacji ktore potem naprawialem.

Jak mi ktoś wytknie błąd to się zastanawiam czy może w tym faktycznie nie ma sensu bo tylko krowa nie zmienia poglądów.

Są ludzie , którzy idą do handlarza opon, a on wciska im to co ma albo wchodzą na stronę internetową wybierają model i markę a tam im podpowiada zamiast oryginalnych rozmiarów to zamienniki

To i tak jest lepsze od sytuacji gdy ktoś wie co ma być założone a i tak świadomie kupuje niewłaściwe.

Na forum są generalnie Ci co nie wiedzą o wlepce.

Niektórzy się śmieją, że na egzaminie na prawo jazdy trzeba pokazać gdzie się wlewa olej, ale jak widać i taki punkt egzaminu aby nie zrobił potem sobie lub komuś krzywdy.

Pan Policjant może zabrać dowód za takie opony.

Może komuś się udało przejeździć sezon na takich niewłaściwych oponach. Ma sedana fwd z manualem, auto mało waży, kierowca jeździ sam i małe przebiegi to jakoś się uda.

Chyba, że się nie uda…., jest wystrzał opony w zakręcie/przy hamowaniu/uderzeniu w coś, są potrącone lub zabite dzieci, potem tragedia ludzka … Kierowca - Dorosły facet płacze rzewnymi łzami w sądzie, że on nie chciał nikogo zabić, on nie wie jak to się stało … każdy jest winny tylko nie on…

To że 235/35/19 jest w indeksie 91 to tylko świadczy o tym, że dedykowane jest do lżejszych aut i tyle. Z jakiś względów nie zrobili tej opony mocniejszej bo się pewnie nie da, aby kosztowała jeszcze zjadliwe pieniądze.

W rozmiarze 245/35/19 już jest indeks 93 ale ta znowu ma większą średnicę o ponad 1.5%.

Cytat:

Dopuszczalne zamienniki

To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.

Pisząc o gimbazie miałem na myśli konkretne przypadki, które widziałem na własne oczy lub na zdjęciach, którymi właścicieli chwalili się publicznie, że stać ich na nowe opony. :) Marki przeciętne lub jeszcze słabsze.

I Tym optymistycznym akcentem kończę swój wywód. Obym ja, moja rodzina i znajomi nie mieli okazji być pobliżu takich aut klasy premium i ich wypadków.

Max, jeżeli ma to dla Ciebie znaczenie to mogę Cię przeprosić, jeżeli poczułeś się urażony moim tonem. Wierzę, że jesteś rozsądnym człowiekiem i doradzając ludziom zakup 19" podasz od razu link do takich, które spełniają normy bezpieczeństwa... o ile takie w ogóle istnieją :)

Przepraszam też Arka, że mu tak nasmieciłem w temacie.

No ciekawe historie piszesz, bo na B7 na wlepce opon nie ma podanych nośności i w B6 na 90% też nie. Natomiast w zaleceniach producenta przy 18" jest bodajże indeks 92. Przy indeksie 91 opon 235/35/19, czyli max. 615kg/oponę masy całkowitej auta wychodzi 2460kg masy całkowitej na 4 opony. W dowodzie dop. masa jest ok 2200kg. Więc opona jest jak najbardziej ok, bo chodzi tu o masę całkowita, a nie o siły działające na oponę w przeciążeniach na zakrętach, więc widać, że w ogóle nie wiesz o czym piszesz.

Jeden wozi bagażnik ziemniaków na 16", a drugi powietrze na 19". Nie widziałem nigdy, żeby ktoś się rozwalił, bo jeździł na o 1 cal większych felgach, za to widziałem co się dzieje jak wystrzeli baloniasta opona 16" i obraca auto o 90 stopni.

A przede wszystkim warto zwrócić uwagę, że w latach produkcji B6/B7 po prostu auta jeździły na mniejszych i węższych kołach, później przez rozwój technologiczny aut zaczęły wchodzić 19" jako fabryczne, więc najpewniej gdyby nasze A4 produkowali dziś to zwyczajnie wychodziłyby z opcją 19" za dopłatą.

Także mniej jadu, bo zalatuje tu jakimiś kompleksami w stylu moja racja jest najmojsza ;)

comment_bx271yo_H9x_C8j5jm_HYi_Oo_G8_XWW

Edytowane przez Bruuuum
Opublikowano

Ton doradczy miałem w kilkudziesięciu postach, które pisałem wcześniej w różnych tematach oraz na PW.

Może 2x udało mi się skłonić kogoś do refleksji. Właściciel auta w jednym wypadku S4 podszedł do niego, poszukał wlepkę z opisem zalecanych opon do jego auta i stwierdził, że faktycznie kupił złe opony. Pozostali wiedzieli lepiej od producenta.

Tym razem eksperymentalnie postanowiłem zastosować ton zdecydowany. :)

Ja rozumiem, że trzeba odwagi żeby powiedzieć, nie wiedziałem o takiej wlepce, (jak „każdy” facet nie czytam instrukcji obsługi bo przecież się na tym lepiej znam). W sytuacji jak ktoś wytyka błąd to pierwsze rodzi się w na bunt.

Dodam, że sam kupiłem kiedyś złe opony. Popełniłem też wiele innych bledow nie znajac sie na motoryzacji ktore potem naprawialem.

Jak mi ktoś wytknie błąd to się zastanawiam czy może w tym faktycznie nie ma sensu bo tylko krowa nie zmienia poglądów.

Są ludzie , którzy idą do handlarza opon, a on wciska im to co ma albo wchodzą na stronę internetową wybierają model i markę a tam im podpowiada zamiast oryginalnych rozmiarów to zamienniki

To i tak jest lepsze od sytuacji gdy ktoś wie co ma być założone a i tak świadomie kupuje niewłaściwe.

Na forum są generalnie Ci co nie wiedzą o wlepce.

Niektórzy się śmieją, że na egzaminie na prawo jazdy trzeba pokazać gdzie się wlewa olej, ale jak widać i taki punkt egzaminu aby nie zrobił potem sobie lub komuś krzywdy.

Pan Policjant może zabrać dowód za takie opony.

Może komuś się udało przejeździć sezon na takich niewłaściwych oponach. Ma sedana fwd z manualem, auto mało waży, kierowca jeździ sam i małe przebiegi to jakoś się uda.

Chyba, że się nie uda…., jest wystrzał opony w zakręcie/przy hamowaniu/uderzeniu w coś, są potrącone lub zabite dzieci, potem tragedia ludzka … Kierowca - Dorosły facet płacze rzewnymi łzami w sądzie, że on nie chciał nikogo zabić, on nie wie jak to się stało … każdy jest winny tylko nie on…

To że 235/35/19 jest w indeksie 91 to tylko świadczy o tym, że dedykowane jest do lżejszych aut i tyle. Z jakiś względów nie zrobili tej opony mocniejszej bo się pewnie nie da, aby kosztowała jeszcze zjadliwe pieniądze.

W rozmiarze 245/35/19 już jest indeks 93 ale ta znowu ma większą średnicę o ponad 1.5%.

Cytat:

Dopuszczalne zamienniki

To opony, których średnica zewnętrzna nie jest większa o 1.5 % od średnicy zewnętrznej opony oryginalnej lub nie jest mniejsza o 2% od tej średnicy.

Pisząc o gimbazie miałem na myśli konkretne przypadki, które widziałem na własne oczy lub na zdjęciach, którymi właścicieli chwalili się publicznie, że stać ich na nowe opony. :) Marki przeciętne lub jeszcze słabsze.

I Tym optymistycznym akcentem kończę swój wywód. Obym ja, moja rodzina i znajomi nie mieli okazji być pobliżu takich aut klasy premium i ich wypadków.

Max, jeżeli ma to dla Ciebie znaczenie to mogę Cię przeprosić, jeżeli poczułeś się urażony moim tonem. Wierzę, że jesteś rozsądnym człowiekiem i doradzając ludziom zakup 19" podasz od razu link do takich, które spełniają normy bezpieczeństwa... o ile takie w ogóle istnieją :)

Przepraszam też Arka, że mu tak nasmieciłem w temacie.

No ciekawe historie piszesz, bo na B7 na wlepce opon nie ma podanych nośności i w B6 na 90% też nie. Natomiast w zaleceniach producenta przy 18" jest bodajże indeks 92. Przy indeksie 91 opon 235/35/19, czyli max. 615kg/oponę masy całkowitej auta wychodzi 2460kg masy całkowitej na 4 opony. W dowodzie dop. masa jest ok 2200kg. Więc opona jest jak najbardziej ok, bo chodzi tu o masę całkowita, a nie o siły działające na oponę w przeciążeniach na zakrętach, więc widać, że w ogóle nie wiesz o czym piszesz.

Jeden wozi bagażnik ziemniaków na 16", a drugi powietrze na 19". Nie widziałem nigdy, żeby ktoś się rozwalił, bo jeździł na o 1 cal większych felgach, za to widziałem co się dzieje jak wystrzeli baloniasta opona 16" i obraca auto o 90 stopni.

A przede wszystkim warto zwrócić uwagę, że w latach produkcji B6/B7 po prostu auta jeździły na mniejszych i węższych kołach, później przez rozwój technologiczny aut zaczęły wchodzić 19" jako fabryczne, więc najpewniej gdyby nasze A4 produkowali dziś to zwyczajnie wychodziłyby z opcją 19" za dopłatą.

Także mniej jadu, bo zalatuje tu jakimiś kompleksami w stylu moja racja jest najmojsza ;)

Chyba jadu nie widziałeś :)

W mojej B6 1.8T Quatro avant jeden z zalecanych rozmiarów na wlepce to 235/45/17 93. Jakby nie było tak zimno to poszedłbym zrobić zdjęcie. W innych autach jeżeli tego nie ma to jest w instrukcji obsługi.

Także chyba dalsza dyskusja merytoryczna nie ma sensu bo odpowiada na wszystkie Twoje argumenty. Chyba, że chcesz podyskutować na śmieszne obrazki? :)

Druga sprawa to nie liczy się nośności mnożąc tak jak to robisz. Nie wiem skąd ten prosty żeby nie powiedzieć prymitywny sposób wyliczeń :). Może takie przykłady na szybko, które bardziej zobrazują zagadnienie:

1. Jeżeli tak by się to liczyło to np w takim Ferrari o masie własnej 1350kg przeznaczonego dla 2 os i niewielkiego bagażu wystarczyłyby indeks prędkości już pewnie 85, a jest tym czasem np 295/35/20 105.

20161105_133901_zpssubsoiqh.jpg

2. Wg mojej wlepki nośność rosnie razem z rozmiarem opony więc o ile 93 jest dla 17. Dla S4 B6 jest to jeszcze więcej dla 18" to dla 19 będzie jeszcze więcej ...

3. Czy w dobie przekrętów, które wychodzą w świecie motoryzacyjnym gdzie są naciągany normy i oszukiwane serio myślicie, że oni wtedy licząc nośność dla danego modelu dali ją za dużą ? :)

Mam wrażenie, że masz mi za złe, że mówię o nośności jakbym to ja to wymyślił. Nie ja to wymyśliłem tylko Inżynierowie Audi. Jeżeli masz jakieś inne zdanie na ten temat, uważasz, że się pomylili to pisz do nich :)

Nie przekonuj mnie, że 93 dla 17" to za dużo tylko ich przekonuj :)

Opublikowano

20161105_133901_zpssubsoiqh.jpg

A czy Ty widzisz szerokość tej opony? 295. Stąd nośność 105, nie oznacza, że auto potrzebuje takiej nośności, tylko takiej szerokiej opony do swoich osiągów, która przy okazji ma wysoką nośność. Nośność odnosi się tylko do masy całkiwitej pojazdu, a nie do przeciążeń jakie występują, bo to jest "wliczone" w parametr. Więc powtarzam, iż opona 235/35/19 w zupełności wystarcza nośnością do A4 B6/B7, jak bardzo byś tego nie chciał ;) Tak samo w jednych A4 B6/7 masz podane rozmiary kół do max. 17", a w niektórych do 18", to znaczy, że te, w których nie ma na wlepce 18" są jakieś inne? Trochę logiki...
Opublikowano

Widać, że masz jednak własną logikę, która ignoruje badania i testy producenta oraz jego zalecenia gdzie jak byk pisze, że dla 17" jest 93.

Dalsza dyskusja nie ma sensu. Ty wiesz lepiej :)

pozdrawiam

Opublikowano

Widać, że masz jednak własną logikę, która ignoruje badania i testy producenta oraz jego zalecenia gdzie jak byk pisze, że dla 17" jest 93.

Dalsza dyskusja nie ma sensu. Ty wiesz lepiej :)

pozdrawiam

Badania i testy producenta prowadzą do wymiany Castrola LL co 30 tys.. Ja nie mówię, że 17" z nośnością 93 są złe, tylko, że 19 z nośnością 91 też są dobre, więc na co te filozofie :facepalm: koniec spamu z mojej strony

Opublikowano

i dlatego ja zakladam, że to absolutne minimum i tak samo jak wymieniam olej czesciej i na 5w40 tak tez i nośność mam większą od 93.

Mam nadzieje, że Arek z mocą ponad 350KM nie założy gum dedykowanych dla golfa.

Opublikowano

i dlatego ja zakladam, że to absolutne minimum i tak samo jak wymieniam olej czesciej i na 5w40 tak tez i nośność mam większą od 93.

Mam nadzieje, że Arek z mocą ponad 350KM nie założy gum dedykowanych dla golfa.

Miałem już nie pisać, ale z każdym kolejnym postem mnie bardziej rozwalasz :grin: Do golfa właśnie pasują 16" i Twoim jak najwyższym indeksem nośności. Chyba nie widziałeś nigdy z bliska jak zachowuje się przy dynamicznej jeździe opona z wysokim profilem, a jak z niskim i dlaczego wszystkie szybsze auta mają niski profil. Jak nie, to namiastkę możesz mieć na szarpakach przy przeglądzie, zobacz co dzieje się z oponami na 16", a co u kogoś z 18"-19" i nie pisz takich bredni bo słów brak :facepalm:

Opublikowano

i dlatego ja zakladam, że to absolutne minimum i tak samo jak wymieniam olej czesciej i na 5w40 tak tez i nośność mam większą od 93.

Mam nadzieje, że Arek z mocą ponad 350KM nie założy gum dedykowanych dla golfa.

Miałem już nie pisać, ale z każdym kolejnym postem mnie bardziej rozwalasz :grin: Do golfa właśnie pasują 16" i Twoim jak najwyższym indeksem nośności. Chyba nie widziałeś nigdy z bliska jak zachowuje się przy dynamicznej jeździe opona z wysokim profilem, a jak z niskim i dlaczego wszystkie szybsze auta mają niski profil. Jak nie, to namiastkę możesz mieć na szarpakach przy przeglądzie, zobacz co dzieje się z oponami na 16", a co u kogoś z 18"-19" i nie pisz takich bredni bo słów brak :facepalm:

A Ty wchodzisz na wyżyny pajacowania :)

W golfie też są koła o większej średnicy ale z racji masy, osiągów i innych czynników mają inne parametry, a których tutaj toczy się dyskusja.

Ty ciągle wracasz do tych 16"... po co ? Co tu kogo obchodzą 16" ? :)

Dla przypomnienia cała dyskusja zaczeła się od tego, że na rynku nie ma 235/35/19 93..... (Jak ktoś znajdzie to prosze o info)

oraz tego, że na wlepce dla 235/45/17 jest indeks 93.

Tez już miałem nie odnosić się do tego co napisałeś poprzednio ale zejde do Twojego poziomu i napiszę.

"Ja nie mówię, że 17" z nośnością 93 są złe, tylko, że 19 z nośnością 91 też są dobre, więc na co te filozofie :facepalm: koniec spamu z mojej strony"

Weź się chłopie skup jak piszesz posty. Skoro jest na wlepce dla 17" indeks 93 to dla 19" też minimum taki musi być.

Pisz swoje żale do inżynierów Audi i z nimi się kłóć bo ja już skończyłem z Tobą. Tylko pamiętaj o argumentach merytorycznych a nie Twoich domysłach i logice :)

Opublikowano

Bruuuum w całości się z Tobą zgadzam, niższy profil jest bardziej bezpiecznym. 4os w aucie, auto załadowane bo jadę na Chorwację, przy 140km/h schodzi powietrze z opony i nawet tego nie poczułem, dopiero jak się głośno zrobiło. Felgi 19"

wampir masz swoją zdanie i ok, masz do tego prawo tylko czemu nie jeździsz serią skoro inżynierowie z Audi tak wszystko dobrze policzyli. Czemu nie kupujesz tylko oryginalnych części, a wkładasz zamienniki. Bardzo irytujące jest wytykanie komuś że nie kupuje opon premium albo nie jeździ na oryginalnych felgach.

Opublikowano (edytowane)

i dlatego ja zakladam, że to absolutne minimum i tak samo jak wymieniam olej czesciej i na 5w40 tak tez i nośność mam większą od 93.

Mam nadzieje, że Arek z mocą ponad 350KM nie założy gum dedykowanych dla golfa.

Miałem już nie pisać, ale z każdym kolejnym postem mnie bardziej rozwalasz :grin: Do golfa właśnie pasują 16" i Twoim jak najwyższym indeksem nośności. Chyba nie widziałeś nigdy z bliska jak zachowuje się przy dynamicznej jeździe opona z wysokim profilem, a jak z niskim i dlaczego wszystkie szybsze auta mają niski profil. Jak nie, to namiastkę możesz mieć na szarpakach przy przeglądzie, zobacz co dzieje się z oponami na 16", a co u kogoś z 18"-19" i nie pisz takich bredni bo słów brak :facepalm:

A Ty wchodzisz na wyżyny pajacowania :)

W golfie też są koła o większej średnicy ale z racji masy, osiągów i innych czynników mają inne parametry, a których tutaj toczy się dyskusja.

Ty ciągle wracasz do tych 16"... po co ? Co tu kogo obchodzą 16" ? :)

Dla przypomnienia cała dyskusja zaczeła się od tego, że na rynku nie ma 235/35/19 93..... (Jak ktoś znajdzie to prosze o info)

oraz tego, że na wlepce dla 235/45/17 jest indeks 93.

Tez już miałem nie odnosić się do tego co napisałeś poprzednio ale zejde do Twojego poziomu i napiszę.

"Ja nie mówię, że 17" z nośnością 93 są złe, tylko, że 19 z nośnością 91 też są dobre, więc na co te filozofie :facepalm: koniec spamu z mojej strony"

Weź się chłopie skup jak piszesz posty. Skoro jest na wlepce dla 17" indeks 93 to dla 19" też minimum taki musi być.

Pisz swoje żale do inżynierów Audi i z nimi się kłóć bo ja już skończyłem z Tobą. Tylko pamiętaj o argumentach merytorycznych a nie Twoich domysłach i logice :)

Haha no nie mogę :grin: Indeks nośności jest wystarczający taki, aby minimalnie przewyższał masę całkowita pojazdu (czyli masa własna +jakieś 500kg) i pod siły działające takiego ciężaru są przeznaczone opony. Indeks 91 jest wystarczającym ze sporym zapasem (jeszcze ponad 200kg). Nie myślisz w ogóle o tym, że opona na 17" ma wyższą ściankę boczną, co prędzej może doprowadzić do jakiegoś wypadku niż niższy o 30kg indeks nośności. A do B7 18" zimówki zaleca 225/40 indeks 92 i co Ty na to? Przecież to niżej niż Twoje 93 w 17", przecież to jawna próba morderstwa przez Twoich "inżynierów Audi" :banan: Tłumacz słupowi...

Przydałoby sie to wydzielić do oddzielnego tematu bo tu się niezły spam zrobił.

Edytowane przez Bruuuum
Opublikowano (edytowane)

Koledzy dokładając grosz do waszej dyskusji: imho nośności opony nie ustala się w oparciu o masę całkowitą pojazdu, a o maksymalne obciążenie osi przód/tył z osobna (które jest zazwyczaj różne, chyba że auto ma idealny rozkład mas) dzielone przez 2 (na każde koło na osi). W ten sposób ustalona wartość stanowi wasze minimum jakie opona musi spełniać. Nie ważne czy to 15 czy 19 cali. Jeśli producent nie podaje na naklejce lub w instrukcji wystarczy zajrzeć na stronę jakiegoś producenta sprężyn np:

https://eibach.pl/search.html?search_type=catalog&marka=2&model=37&product_line=140

Jak możecie też zauważyć biorąc za przykład jeden konkretny model opony wraz ze wzrostem szerokości opony, średnicy koła i spadkiem wielkości profilu opony wartość maksymalnego obciążenia opony ma tendencje wzrostową. Wynika to między innymi z tego że opony nisko profilowe w porównaniu do pospolitych baloników mają sztywniejsze ścianki i są bardziej wzmacniane.

Zakładając inna niż seryjną oponę indeks nośności wraz z rozmiarem służą także do ustalenia odpowiedniego dla niej ciśnienia. Można to obliczyć na przykładzie takiej jak poniżej tabeli, w tym przypadku trzeba jednak przeliczyć kg » lbs oraz psi » bar.

https://toyotires-1524598101.netdna-ssl.com/media/1541/application_of_load_inflation_tables_20151020.pdf

Pozdrawiam.

Edytowane przez kuba_btk
Opublikowano

Bruuuum w całości się z Tobą zgadzam, niższy profil jest bardziej bezpiecznym. 4os w aucie, auto załadowane bo jadę na Chorwację, przy 140km/h schodzi powietrze z opony i nawet tego nie poczułem, dopiero jak się głośno zrobiło. Felgi 19"

wampir masz swoją zdanie i ok, masz do tego prawo tylko czemu nie jeździsz serią skoro inżynierowie z Audi tak wszystko dobrze policzyli. Czemu nie kupujesz tylko oryginalnych części, a wkładasz zamienniki. Bardzo irytujące jest wytykanie komuś że nie kupuje opon premium albo nie jeździ na oryginalnych felgach.

Nie widzisz tej subtelnej róźnicy w tym, że zakładam opony bardziej wytrzymałe niż przewiduje seria, a w tym momencie dyskusja dotyczy zakładaniu opon o niższych parametrach nośności?

Nie spotkałem się jeszcze nigdzie z opisem, że można samodzielnie obniżyć indeks nośności. Jeżeli znajdziesz taką informację to daj proszę znać.

Należę do ludzi, którzy wolą się uczyć na cudzych błędach niż na własnych. Nie musi mi osobiście opona wystrzelić abym się przekonał, że jednak to co robiłem było niewłaściwe.

i dlatego ja zakladam, że to absolutne minimum i tak samo jak wymieniam olej czesciej i na 5w40 tak tez i nośność mam większą od 93.

Mam nadzieje, że Arek z mocą ponad 350KM nie założy gum dedykowanych dla golfa.

Miałem już nie pisać, ale z każdym kolejnym postem mnie bardziej rozwalasz :grin: Do golfa właśnie pasują 16" i Twoim jak najwyższym indeksem nośności. Chyba nie widziałeś nigdy z bliska jak zachowuje się przy dynamicznej jeździe opona z wysokim profilem, a jak z niskim i dlaczego wszystkie szybsze auta mają niski profil. Jak nie, to namiastkę możesz mieć na szarpakach przy przeglądzie, zobacz co dzieje się z oponami na 16", a co u kogoś z 18"-19" i nie pisz takich bredni bo słów brak :facepalm:

A Ty wchodzisz na wyżyny pajacowania :)

W golfie też są koła o większej średnicy ale z racji masy, osiągów i innych czynników mają inne parametry, a których tutaj toczy się dyskusja.

Ty ciągle wracasz do tych 16"... po co ? Co tu kogo obchodzą 16" ? :)

Dla przypomnienia cała dyskusja zaczeła się od tego, że na rynku nie ma 235/35/19 93..... (Jak ktoś znajdzie to prosze o info)

oraz tego, że na wlepce dla 235/45/17 jest indeks 93.

Tez już miałem nie odnosić się do tego co napisałeś poprzednio ale zejde do Twojego poziomu i napiszę.

"Ja nie mówię, że 17" z nośnością 93 są złe, tylko, że 19 z nośnością 91 też są dobre, więc na co te filozofie :facepalm: koniec spamu z mojej strony"

Weź się chłopie skup jak piszesz posty. Skoro jest na wlepce dla 17" indeks 93 to dla 19" też minimum taki musi być.

Pisz swoje żale do inżynierów Audi i z nimi się kłóć bo ja już skończyłem z Tobą. Tylko pamiętaj o argumentach merytorycznych a nie Twoich domysłach i logice :)

Haha no nie mogę :grin: Indeks nośności jest wystarczający taki, aby minimalnie przewyższał masę całkowita pojazdu (czyli masa własna +jakieś 500kg) i pod siły działające takiego ciężaru są przeznaczone opony. Indeks 91 jest wystarczającym ze sporym zapasem (jeszcze ponad 200kg). Nie myślisz w ogóle o tym, że opona na 17" ma wyższą ściankę boczną, co prędzej może doprowadzić do jakiegoś wypadku niż niższy o 30kg indeks nośności. A do B7 18" zimówki zaleca 225/40 indeks 92 i co Ty na to? Przecież to niżej niż Twoje 93 w 17", przecież to jawna próba morderstwa przez Twoich "inżynierów Audi" :banan: Tłumacz słupowi...

Przydałoby sie to wydzielić do oddzielnego tematu bo tu się niezły spam zrobił.

Nie wiem skąd dane, które podajesz. Nie wiem jakie są indeksy prędkości dla podanych przez Ciebie opon. Oczekujesz, że będę to teraz analizował? A może, że zrobię pracę badawczą i Ci udowodnię, że to co liczył sztab ludzi jest poprawny?

A mozę zrobimy odwrotnie, skoro Ty uważasz, że wiesz lepiej od inżynierów to może Ty udowodnij precyzyjnie (ale inżynierom a nie mi) , że masz rację.

Udowodnij, że zrobili nam użytkownikom krzywdę zawyżając indeks. Pomocne materiały masz w poście kolegi wyżej. Potem mając swoje dowody możesz ich pozwać i jeszcze na tym zarobić. :)

Opublikowano

Nie wiem skąd dane, które podajesz. Nie wiem jakie są indeksy prędkości dla podanych przez Ciebie opon. Oczekujesz, że będę to teraz analizował? A może, że zrobię pracę badawczą i Ci udowodnię, że to co liczył sztab ludzi jest poprawny?

A mozę zrobimy odwrotnie, skoro Ty uważasz, że wiesz lepiej od inżynierów to może Ty udowodnij precyzyjnie (ale inżynierom a nie mi) , że masz rację.

Udowodnij, że zrobili nam użytkownikom krzywdę zawyżając indeks. Pomocne materiały masz w poście kolegi wyżej. Potem mając swoje dowody możesz ich pozwać i jeszcze na tym zarobić. :)

Już nie wiem czy w tej chwili udajesz, czy bronisz się jak oblężona twierdza odbijając od siebie wszystkie logiczne argumenty :kox: Skoro chodzi Ci przede wszystkim o bezpieczeństwo sądząc po tym co pisałeś na początku, to jak już wspominałem i kolega wyżej wytrzymalsze ścianki opon masz w niższych profilach, a im wyższy tym więcej gumy zamiast felgi. Oczywiście nośność mnożyłem x4 w zaokrągleniu, faktycznie rozkład ciężaru jest jakieś 55-58%/45-42%, co nie zmienia faktu, że nadal indeks 91 w zupełności wystarcza do A4, już zupełnie podkreślając, że jak ktoś jeździ na 19" to zazwyczaj nie pakuje kilkaset kilo do auta, bo odnosimy się tu do dopuszczalnej masy całkowitej, czyli własnej plus ok. 500kg. Nie bredź o jakichś inżynierach, tylko zrozum, że są normy określone przez jednostki miary i można to łatwo policzyć, a opony wlepkowe są jedynie zalecanymi. Także jeśli chodzi o argument bezpieczeństwa - nie masz racji, a jeśli chodzi o argument zgodności z normami, to też nie masz racji, bo 235/35/19 LI91 w zupełności wystarcza do A4, w dodatku jest bezpieczniejsza w użytkowaniu niż 16", na której zdaje się teraz jeździsz, a podobno o bezpieczeństwo Ci chodzi ^_^

Opublikowano

Nie wiem skąd dane, które podajesz. Nie wiem jakie są indeksy prędkości dla podanych przez Ciebie opon. Oczekujesz, że będę to teraz analizował? A może, że zrobię pracę badawczą i Ci udowodnię, że to co liczył sztab ludzi jest poprawny?

A mozę zrobimy odwrotnie, skoro Ty uważasz, że wiesz lepiej od inżynierów to może Ty udowodnij precyzyjnie (ale inżynierom a nie mi) , że masz rację.

Udowodnij, że zrobili nam użytkownikom krzywdę zawyżając indeks. Pomocne materiały masz w poście kolegi wyżej. Potem mając swoje dowody możesz ich pozwać i jeszcze na tym zarobić. :)

Już nie wiem czy w tej chwili udajesz, czy bronisz się jak oblężona twierdza odbijając od siebie wszystkie logiczne argumenty :kox: Skoro chodzi Ci przede wszystkim o bezpieczeństwo sądząc po tym co pisałeś na początku, to jak już wspominałem i kolega wyżej wytrzymalsze ścianki opon masz w niższych profilach, a im wyższy tym więcej gumy zamiast felgi. Oczywiście nośność mnożyłem x4 w zaokrągleniu, faktycznie rozkład ciężaru jest jakieś 55-58%/45-42%, co nie zmienia faktu, że nadal indeks 91 w zupełności wystarcza do A4, już zupełnie podkreślając, że jak ktoś jeździ na 19" to zazwyczaj nie pakuje kilkaset kilo do auta, bo odnosimy się tu do dopuszczalnej masy całkowitej, czyli własnej plus ok. 500kg. Nie bredź o jakichś inżynierach, tylko zrozum, że są normy określone przez jednostki miary i można to łatwo policzyć, a opony wlepkowe są jedynie zalecanymi. Także jeśli chodzi o argument bezpieczeństwa - nie masz racji, a jeśli chodzi o argument zgodności z normami, to też nie masz racji, bo 235/35/19 LI91 w zupełności wystarcza do A4, w dodatku jest bezpieczniejsza w użytkowaniu niż 16", na której zdaje się teraz jeździsz, a podobno o bezpieczeństwo Ci chodzi ^_^

Ja Ci tylko dałem okazje (kolejną) aby wyjść z tej przegranej dla Ciebie dyskusji z twarzą. Napisałem to w odrbine żartobliwy sposób. :)

Wystarczyło odpisać, że właśnie gromadzisz materiały i zaraz zakładasz sprawę w sądzie. :)

Chociaż doradziłem Ci sposób abyś szybko wygrał dużą ilość kasy nie musisz mi z tego tytułu nic dawać. Przekaż to na ratowanie zdrowia dla osób, które ucierpiały w wypadkach drogowych.

Poczytałeś sobie w internecie o domowym sposobie dobierania indeksu nośności i mnożeniu ale nie doczytałeś dobrze. Każdy jeden pismak w swoim artykule pisze na końcu jedno zdanie.

"Należy stosować się do zaleceń producenta"

Wiesz po co to robi? Na wypadek gdyby ktoś uległ wypadkowi to mógłby być pociągnięty do odpowiedzialności.

W USA to norma.

Ty siedzisz sobie schowany za monitorem i piszesz co Ci się podoba bo tak sobie to wyliczyłeś na logikę i to przecież musi działać a jak komuś stanie się krzywda to sorry...

Ja nie mam takiej odwagi i sumienia aby komuś radzić zakładanie słabszych podzespołów.

Dla 17" opony indeks nośności to 93 wg zaleceń producenta. Dopóki nie będzie to sprostowane np akcją serwisową to nadal obowiązuje!

Planuję też napisać maila do Audi i z ciekawości Continentala w tej sprawie. Jeżeli wyjdzie, że się myliłem to umieszczę sprostowanie z przeprosinami jeżeli ktoś czuje się urażony. Jeżeli odpowiedź potwierdzi moje stanowisko to myślę, że na zawsze ukróci to takie niepotrzebne nikomu kłótnie. Wszystkich zainteresowanych tematem i chcących pomóc w tej sprawie zapraszam na PW.

Opublikowano

To bicie piany przez kolegę Bruuuum może ktoś w końcu zakończy . ?

Skoro grono inżynierów pewne parametry opracowuje to po latach powinno sie tylko je jeśli już mowa o tjuningach podciągać do góry , a nie zaniżać .

Chyba logiczne .

Przydałoby sie to wydzielić do oddzielnego tematu bo tu się niezły spam zrobił.

Ufff :) ...., a już myślałem , że nie znajdę nic z czym mógłbym się z Tobą zgodzić :decayed:

Opublikowano

Polecam

CS5 bo sam mam :) Bardziej wszechstronne od Rainsport. Rainsport mial moj kolega w a3 i zaczely halasowac po nie tak duzym przebiegu.

Tobie polecalbym takie :

http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contisportcontact-5-235-40-r18-95-y-xl-fr#128898272

http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-sport-3-235-40-r18-95-w-xl-zr#128321735 te ma u siebie Grzesiek i na jego starym setupie ja mial tylko 300KM mi d*pa tanczyla na wyjsciu z ronda. PS3 sa lepsze na suchym od CS5. To szybka opona, czesto wybierana na tor gdy jest sucho.

http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-sport-4-235-40-r18-95-y-xl-zr#128321702 Nowość, parametry na mokrym lepsze niz PS3.

Nie boj się wiekszej szerokosci opony, Wybrałeś 225 ... nie lepiej 235 żeby przeniesc ponad 350KM na asfalt i miec wieksza trakcje przy hamowaniu? Ja na takich jezdze a mam (jeszcze :)) ledwo 230KM ...

Uwazam, ze 235 to i tak damski rozmiar. Zobacz na jakej szerokości wychodzi B8 przy 18", które ma 211KM ze nie wspomne o S4 B8, które i tak ma mniejszą moc niż Twoje auto :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...