Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycięcie katalizatora w A4 B5 1.8 ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak jest z wycięciem katalizatora w B5 ADR? tzn czy nie będzie z tego więcej problemów niż korzyści (nie chodzi mi tu o jakiś tam wiejski tuning)? Wątpię żeby kiedyś był wymieniany, więc czy taki stary katalizator np. nie zwiększa spalania? Jeśli wstawię zamiast katalizatora strumienicę lub coś w tym stylu nie będzie problemu z komputerem, falowaniem obrotów itd? takie opinie słyszałem. (nie mówię tu o przeglądzie tech.) I jak jest w tym modelu z sondą lambda? trzeba ja też wymienić?

Opublikowano

Temat był nie raz. Ja jak w ADR wyciąłem to nic nie dało . Ani większej mocy, ani większego spalania. Wzrosła tylko emisja CO 2 .

Opublikowano
Temat był nie raz. Ja jak w ADR wyciąłem to nic nie dało . Ani większej mocy, ani większego spalania. Wzrosła tylko emisja CO 2 .

... i dzwięk starego poloneza przed złomowaniem :decayed:

Opublikowano

nie chodzi mi o moc, tylko pewnie przy przebiegu 212tys kat jest już zapchany a nie mam kasy na drugi, wiec mysle o wstawieniu kwasówki.

---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:53 ----------

Temat był nie raz. Ja jak w ADR wyciąłem to nic nie dało . Ani większej mocy, ani większego spalania. Wzrosła tylko emisja CO 2 .

... i dzwięk starego poloneza przed złomowaniem :decayed:

powaznie z tym dzwiekiem?

---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 16:54 ----------

jest tyle wątków na ten temat a każdy pisze coś innego. proszę o odpowiedź osoby które mają/miały ADR-a i wycinały kata, faktycznie brzęczy jak trup przed kasacją? Lepiej wstawić strumienicę czy kwasówkę czy tłumik rurowy? zamiennik kata kosztuje ok 150zł - czy to się nadaje?

Opublikowano

Miałem, wyciąłem, wstawiłem przelot. Miałem na liczniku 280k i kat nie był zatkany.

Opublikowano

Brat wstawiał strumiennicę zamiast kata w ADR, coś tam brzęczało ale nie wiem czy pozostała część wydechu była w odpowiednim stanie :whistling:

Z sondą nie ma problemu bo jest tylko 1. W zamienniki się nie baw, albo coś taniego (strumiennica,rurka itp) albo szkoda sobie tym d*pę zawracać bo za kata dużo nie weźmiesz :kwasny:

Opublikowano

mozna jakoś sprawdzić czy kat jest zapchany czy jeszcze jest ok? lpg ma na to wpływ? wyciąć muszę to złącze elastyczne bo strasznie pierdzi, więc pomyślałem od razu o katalizatorze

Opublikowano

jak wytniesz to nic się nie stanie ,

jedynie dzwięk się zmieni , będzie bardziej metaliczny

a za kata dostaniesz koło 250zł

Opublikowano

Jakiej grubości powinna być scianka rury?

Opublikowano

Też się przymierzam do wycięcia kata. Miałem wstawiać rurę, ale kupiłem tłumik przelotowy, podobno ma wyciszać układ, zobaczymy jak będzie się sprawował.

 

 

Opublikowano

daj znac jak efekty

Opublikowano

mam taki sam wstawiony szału nie ma.... przyczyną metalicznego wydechu jest też tłumnik srodkowy dlatego będę wkładał używkę w bdb stanie z tdi mój feroz juz ma 5 lat i ma dosyć....

Opublikowano

A to złącze elastyczne też się wycina razem z katem?

Opublikowano

Jeżeli jest już "zmęczone" to najlepiej wyciąć i wspawać nowe złącze :wink:

Opublikowano

to moze wina złącza ze tak brzmi, moje jest juz rozwalone i razem z katem idzie do wymiany

Opublikowano

Możliwe, złącze elastyczne też jest bardzo ważne. U mnie akurat jest w dobrym stanie, jeszcze trochę pojeździ. Zauważyłem, że przy 4-5tys obrotów też coś lekko brzęczy, ale dopiero jak uchylę szyby, normalnie jest spokój. Zważywszy na przebieg (350kkm + cofnięty 04-09r) wolę coś zrobić z katem, bo pewnie przynosi więcej szkody niż pożytku po takim przebiegu.

Opublikowano

ja dostałem wycene ze skupu i za kata dostane 280zł. wiec opłaca się wyciąć

Opublikowano

Wstawisz przelot, zmienisz plecionkę i jeszcze zostanie :decayed:

Opublikowano
Zważywszy na przebieg (350kkm + cofnięty 04-09r) wolę coś zrobić z katem, bo pewnie przynosi więcej szkody niż pożytku po takim przebiegu.

Różne przypadki chodzą po ludziach przy różnych przebiegach, ale czasami cofające spaliny potrafią i uszczelkę pod głowicą wydmuchać. Wycinasz kata, wstawiasz tłumik przelotowych i przynajmniej z jedną rzeczą jest już spokój.

Opublikowano

Otóż to, lepiej zapobiegać niż leczyć. Liczę na to, że po wycięciu kata silnik się nieco ożywi, na pewno mu to nie zaszkodzi :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...