quattro87 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Jak jest z wycięciem katalizatora w B5 ADR? tzn czy nie będzie z tego więcej problemów niż korzyści (nie chodzi mi tu o jakiś tam wiejski tuning)? Wątpię żeby kiedyś był wymieniany, więc czy taki stary katalizator np. nie zwiększa spalania? Jeśli wstawię zamiast katalizatora strumienicę lub coś w tym stylu nie będzie problemu z komputerem, falowaniem obrotów itd? takie opinie słyszałem. (nie mówię tu o przeglądzie tech.) I jak jest w tym modelu z sondą lambda? trzeba ja też wymienić?
jacek70 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Temat był nie raz. Ja jak w ADR wyciąłem to nic nie dało . Ani większej mocy, ani większego spalania. Wzrosła tylko emisja CO 2 .
eu4yaon Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Temat był nie raz. Ja jak w ADR wyciąłem to nic nie dało . Ani większej mocy, ani większego spalania. Wzrosła tylko emisja CO 2 . ... i dzwięk starego poloneza przed złomowaniem
quattro87 Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 nie chodzi mi o moc, tylko pewnie przy przebiegu 212tys kat jest już zapchany a nie mam kasy na drugi, wiec mysle o wstawieniu kwasówki. ---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:53 ---------- Temat był nie raz. Ja jak w ADR wyciąłem to nic nie dało . Ani większej mocy, ani większego spalania. Wzrosła tylko emisja CO 2 . ... i dzwięk starego poloneza przed złomowaniem powaznie z tym dzwiekiem? ---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 16:54 ---------- jest tyle wątków na ten temat a każdy pisze coś innego. proszę o odpowiedź osoby które mają/miały ADR-a i wycinały kata, faktycznie brzęczy jak trup przed kasacją? Lepiej wstawić strumienicę czy kwasówkę czy tłumik rurowy? zamiennik kata kosztuje ok 150zł - czy to się nadaje?
jacek70 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Miałem, wyciąłem, wstawiłem przelot. Miałem na liczniku 280k i kat nie był zatkany.
Marc!n Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Brat wstawiał strumiennicę zamiast kata w ADR, coś tam brzęczało ale nie wiem czy pozostała część wydechu była w odpowiednim stanie Z sondą nie ma problemu bo jest tylko 1. W zamienniki się nie baw, albo coś taniego (strumiennica,rurka itp) albo szkoda sobie tym d*pę zawracać bo za kata dużo nie weźmiesz
quattro87 Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 mozna jakoś sprawdzić czy kat jest zapchany czy jeszcze jest ok? lpg ma na to wpływ? wyciąć muszę to złącze elastyczne bo strasznie pierdzi, więc pomyślałem od razu o katalizatorze
ŁYSY44 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 jak wytniesz to nic się nie stanie , jedynie dzwięk się zmieni , będzie bardziej metaliczny a za kata dostaniesz koło 250zł
quattro87 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Jakiej grubości powinna być scianka rury?
Maniu. Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 Też się przymierzam do wycięcia kata. Miałem wstawiać rurę, ale kupiłem tłumik przelotowy, podobno ma wyciszać układ, zobaczymy jak będzie się sprawował.
MATIUS Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 mam taki sam wstawiony szału nie ma.... przyczyną metalicznego wydechu jest też tłumnik srodkowy dlatego będę wkładał używkę w bdb stanie z tdi mój feroz juz ma 5 lat i ma dosyć....
quattro87 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2014 A to złącze elastyczne też się wycina razem z katem?
Maniu. Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Jeżeli jest już "zmęczone" to najlepiej wyciąć i wspawać nowe złącze
quattro87 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2014 to moze wina złącza ze tak brzmi, moje jest juz rozwalone i razem z katem idzie do wymiany
Maniu. Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Możliwe, złącze elastyczne też jest bardzo ważne. U mnie akurat jest w dobrym stanie, jeszcze trochę pojeździ. Zauważyłem, że przy 4-5tys obrotów też coś lekko brzęczy, ale dopiero jak uchylę szyby, normalnie jest spokój. Zważywszy na przebieg (350kkm + cofnięty 04-09r) wolę coś zrobić z katem, bo pewnie przynosi więcej szkody niż pożytku po takim przebiegu.
quattro87 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2014 ja dostałem wycene ze skupu i za kata dostane 280zł. wiec opłaca się wyciąć
Maniu. Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Wstawisz przelot, zmienisz plecionkę i jeszcze zostanie
bast Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zważywszy na przebieg (350kkm + cofnięty 04-09r) wolę coś zrobić z katem, bo pewnie przynosi więcej szkody niż pożytku po takim przebiegu. Różne przypadki chodzą po ludziach przy różnych przebiegach, ale czasami cofające spaliny potrafią i uszczelkę pod głowicą wydmuchać. Wycinasz kata, wstawiasz tłumik przelotowych i przynajmniej z jedną rzeczą jest już spokój.
Maniu. Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Otóż to, lepiej zapobiegać niż leczyć. Liczę na to, że po wycięciu kata silnik się nieco ożywi, na pewno mu to nie zaszkodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się