Carlito Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Witam, zapalila sie u mnie kontrolka klockow wiec czas wymienic klocki i przy okazji tarcze. Zastanawiam sie czy wybrac seryjna wersje czy moze jakies zamienniki typu Ebc? moze zamontowac cos z s4 lub rs4. Bede wdzieczny za fachowe porady. Pozdrawiam
rav Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Jeśli chcesz czegoś dobrego to proponował bym tarcze z seri BREMBO MAX nacinane. Kolejną mozliwością są tarcze nawiercane - nie taie ale bardzo skuteczne. Dzięki dziurom jeszcze lepsze od poprzednich, jednak powodują szybsze zużycie klocków, dlatego nie należy stosować do nich seryjnych. Należy się zaopatrzyć w dość twarde klocki
ono Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Właśnie jestem po wyminie kompletu i zdecydowanie jestem za oryginalnymi , nie są strasznie drogie , bardzo wytrzymałe i skuteczne . Sprawdzałem w ETCE i S4 miało tarcze od 288mm do 320mm a w 3.0 TDI są właśnie 320mm więc chyba nie ma na co wymienić
Carlito Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2008 a co z takimi zamiennikami jak blac diamond? nie lepsze bylyby tarcze nacinane i nawiercane?
kepasa Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 nie kombinuj... brembo max miałem, żadnej rewelacji... ebc leży na półce, przejechałem na nich może 1000km... spaliły mi tarczę (miałem oryginał), gubiły się po jednym grubym hamowaniu...a pan w sklepie twierdził że będzie cool... teraz dzięki koledze z forum mam ATE 320mm, klocki ATE i jest super, nie gubią się, nie palą... trochę więcej pylą... POLECAM
rav Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 ... brembo max miałem, żadnej rewelacji... Pamiętaj, że na skuteczność hamowania składa się cały ukłd hamulcowy (klocji, tarcze, zaciski itd... ) Wymiana samych tarcz napewno nie spowoduje wielkiego wzrostu wydajności hamowania.
Peter74 Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Wczoraj wymieniałem klocki i z ciekawości zmierzyłem tarcze miała 330mm nie wiem jakie są oryginalne ?
Jarol Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Coś kiepsko mierzyłeś w twoim aucie na pewno są 320mm takich jak napisaleś 330 nigdy nie było.
KaliN Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Mi ostatnio wpadł pewien pomysł... 1.TAROX 0258 2. EBC GD1150/USR1150 3 ZIMMERMANN SPORT 100 1242 50 Do tego rozsądne klocki i dałoby się odczuć różnicę. Większej modyfikacji chyba nie będę robił... bo nie wiem co się zmieści Może ktoś z Was używał powyższych?
Wąski Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 nie kombinuj... brembo max miałem, żadnej rewelacji... ebc leży na półce, przejechałem na nich może 1000km... spaliły mi tarczę (miałem oryginał), gubiły się po jednym grubym hamowaniu...a pan w sklepie twierdził że będzie cool... teraz dzięki koledze z forum mam ATE 320mm, klocki ATE i jest super, nie gubią się, nie palą... trochę więcej pylą... POLECAM potwierdzam
konian Opublikowano 22 Listopada 2008 Opublikowano 22 Listopada 2008 Ja się właśnie zaopatrzyłem w tarcze ZIMMERMANa (wiercone), klocki FERODO i płyn FERODO DOT 5.1. Jak chywile na tym polatam to przekarze swoje opinie.
KaliN Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Ja się właśnie zaopatrzyłem w tarcze ZIMMERMANa (wiercone), klocki FERODO i płyn FERODO DOT 5.1. Jak chywile na tym polatam to przekarze swoje opinie. To ja czekam z niecierpliwością na opinie
Dev Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam, zapalila sie u mnie kontrolka klockow wiec czas wymienic klocki i przy okazji tarcze. Zastanawiam sie czy wybrac seryjna wersje czy moze jakies zamienniki typu Ebc? moze zamontowac cos z s4 lub rs4. Bede wdzieczny za fachowe porady. Pozdrawiam klocki załóż Ferodo może i są DS-y tarcze zobaczysz jak zdejmiesz koła wtedy podejmiesz decyzje
Patrox Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Polecam Zimmermann sport. Sa to najbardziej odpowiednie tarcze, hamulec staje sie bardziej skuteczny. Nie wiem jakim cudem wy tak zachwalacie ATE power disc. Dla mnie i dla wielu osób Ate to tylko jesli jest kupiony w Niemczech. Te na Polske maja wady i bardzo dużo wraca na gwarancje, wyginają się i pękają. Bardzo ważne jest zastosowanie odpowiedniego klocka do tarczy. I tak np do tarczy zimmermann ( sama w sobie jest twarda) do uzytku codziennego poleca się albo Mintex ( Angielski producent) albo Saxid ( ten sam tylko sprzedawany w Poza Anglia). Klocek jest sam w sobie mieki przez co hamulce sa skuteczne. Pisanie że kupno tarcz Zimmenram i klocków ferodo Ds jest dla mnie bzdura bo jeden i drugi produkt jest twardy. I skuteczny na krótka metę bo hamulec może i będzie ale do czasu nie pogięcia tarcz od wysokiej temp. Przetestowałem w Swoim zyciu wszystkie wyżej przez Was wymienione tarcze łacznie z Taroc i uwazam do uzytku codziennego najlepszym rozwiązaniem jest zimmermann+ saxid. A jeśli do sportu to albo EBc albo Tarox
Dev Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 ferodo DS Performance to nie jest twardy klocek i doskonale pasuje do OZ Sport trenowałem je kilka razy z b. dobrym skutkiem zadnych negatywnych opinii
konian Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Polecam Zimmermann sport. Sa to najbardziej odpowiednie tarcze, hamulec staje sie bardziej skuteczny. Nie wiem jakim cudem wy tak zachwalacie ATE power disc. Dla mnie i dla wielu osób Ate to tylko jesli jest kupiony w Niemczech. Te na Polske maja wady i bardzo dużo wraca na gwarancje, wyginają się i pękają. Bardzo ważne jest zastosowanie odpowiedniego klocka do tarczy. I tak np do tarczy zimmermann ( sama w sobie jest twarda) do uzytku codziennego poleca się albo Mintex ( Angielski producent) albo Saxid ( ten sam tylko sprzedawany w Poza Anglia). Klocek jest sam w sobie mieki przez co hamulce sa skuteczne. Pisanie że kupno tarcz Zimmenram i klocków ferodo Ds jest dla mnie bzdura bo jeden i drugi produkt jest twardy. I skuteczny na krótka metę bo hamulec może i będzie ale do czasu nie pogięcia tarcz od wysokiej temp. Przetestowałem w Swoim zyciu wszystkie wyżej przez Was wymienione tarcze łacznie z Taroc i uwazam do uzytku codziennego najlepszym rozwiązaniem jest zimmermann+ saxid. A jeśli do sportu to albo EBc albo Tarox expert się znalazł P.S. zmień sklep, bo w tym co się teraz zaopatrujesz to Ci chyba "podróbki" sprzedają skoro zdązyłeś już tyle tarcz i klocków zajechać.
carfit Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Panowie temat hamulców to rzeka ......... Musicie sobie najpierw odpowiedzieć na kilka pytań, czy chcecie poprawy skuteczności hamowania , czy chcecie zlikwidować problem z faidingiem tarcz . Jeśli chodzi o pierwszą opcje , to jedynym słusznym rozwiązaniem jest zastosowanie większych tarcz, zacisków przewodów w stalowym oplocie, dobraniem odpowiednich klocków itd. Niestety jest to dość drogie, często wiąże sie z koniecznościa zastosowania innych kół. Nie wierzcie w rewelacyjne działanie tarcz/klocków EBC , Zimmerman itd. kompletna bzdura. Jeśli macie problem z faidingiem , zastosujcie tarcze z serri BREMBO RACING dodtakowo hartowane w kąpieli olejowej, praktycznie gwarantuje że ich nie pogniecie. Brembo MAX , nic tu nie da ! są slabe i dobre do opla calibry Jak ktoś chce naprawde poprawy działania skuteczności to założyć zestaw AP Racing, Alcon, Stoptech itp. Taroxa / D2 / Ksport omijąc szerokim łukiem , szkoda kasy. Jeśli chcecie zostawić seryjne zaciski to tylko BREMBO RACING, i do tego klocki typu FERODO PERFORMANCE, DS2500, lub Endless, Carbone Loraine, Pagid, Mintex itp. Ale najważniejszą rzeczą jest prawidłowy ich montaż , nie wyobrażam sobie zakładanie nowych dobrych tarcz bez pomiarów bicia pasty ! nie może przekroczyć 0.02 mm, a tarcze w górnym obwodzie 0,07 mm, jeśli e wartości są większe trzeba szukać przyczyny, należy równiez często wymieniać płyn hamulcowy, czym lepszy typu DOT 5.1 tym częściej, max co pół roku ! Dobrze jest załozyć przeowdy w stalowym oplocie, znacznie poprawia czucie pedału hamulca Pamiętajcie o jednym jak ktoś Wam chce sprzedać zestaw tarcz za 500zł, typu EBC, ZIMMERMAN to naprawde zapomnijcie o jakości , to się nie nadaje do niczego, lepiej kupić oryginał
konian Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Ja się właśnie zaopatrzyłem w tarcze ZIMMERMANa (wiercone), klocki FERODO i płyn FERODO DOT 5.1. Jak chywile na tym polatam to przekarze swoje opinie. a więc Jestem bardzo zadowolony, przy małych prędkościach (do 100) nie ma praktycznie żadnej różnicy, ale przy hamowaniu z 200 lub więcej różnica jest i to spora.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się