Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Zmieniać tarcze na seryjne czy typu EBC ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

zapalila sie u mnie kontrolka klockow wiec czas wymienic klocki i przy okazji tarcze. Zastanawiam sie czy wybrac seryjna wersje czy moze jakies zamienniki typu Ebc? moze zamontowac cos z s4 lub rs4. Bede wdzieczny za fachowe porady.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli chcesz czegoś dobrego to proponował bym tarcze z seri BREMBO MAX nacinane. Kolejną mozliwością są tarcze nawiercane - nie taie ale bardzo skuteczne. Dzięki dziurom jeszcze lepsze od poprzednich, jednak powodują szybsze zużycie klocków, dlatego nie należy stosować do nich seryjnych. Należy się zaopatrzyć w dość twarde klocki

Opublikowano

Właśnie jestem po wyminie kompletu i zdecydowanie jestem za oryginalnymi , nie są strasznie drogie , bardzo wytrzymałe i skuteczne . Sprawdzałem w ETCE i S4 miało tarcze od 288mm do 320mm a w 3.0 TDI są właśnie 320mm więc chyba nie ma na co wymienić :)

Opublikowano

nie kombinuj... brembo max miałem, żadnej rewelacji... ebc leży na półce, przejechałem na nich może 1000km... spaliły mi tarczę (miałem oryginał), gubiły się po jednym grubym hamowaniu...a pan w sklepie twierdził że będzie cool... teraz dzięki koledze z forum mam ATE 320mm, klocki ATE i jest super, nie gubią się, nie palą... trochę więcej pylą... POLECAM :cool1:

Opublikowano

... brembo max miałem, żadnej rewelacji...

Pamiętaj, że na skuteczność hamowania składa się cały ukłd hamulcowy (klocji, tarcze, zaciski itd... ) Wymiana samych tarcz napewno nie spowoduje wielkiego wzrostu wydajności hamowania. :polew:

Opublikowano

Coś kiepsko mierzyłeś w twoim aucie na pewno są 320mm takich jak napisaleś 330 nigdy nie było.

Opublikowano

Mi ostatnio wpadł pewien pomysł...

1.TAROX 0258

Tarox_g88_disk.jpg

2. EBC GD1150/USR1150

3 ZIMMERMANN SPORT 100 1242 50

Do tego rozsądne klocki i dałoby się odczuć różnicę. Większej modyfikacji chyba nie będę robił... bo nie wiem co się zmieści :naughty:

Może ktoś z Was używał powyższych?

Opublikowano

nie kombinuj... brembo max miałem, żadnej rewelacji... ebc leży na półce, przejechałem na nich może 1000km... spaliły mi tarczę (miałem oryginał), gubiły się po jednym grubym hamowaniu...a pan w sklepie twierdził że będzie cool... teraz dzięki koledze z forum mam ATE 320mm, klocki ATE i jest super, nie gubią się, nie palą... trochę więcej pylą... POLECAM :cool1:

potwierdzam :)

Opublikowano

Ja się właśnie zaopatrzyłem w tarcze ZIMMERMANa (wiercone), klocki FERODO i płyn FERODO DOT 5.1.

Jak chywile na tym polatam to przekarze swoje opinie.

Opublikowano

Ja się właśnie zaopatrzyłem w tarcze ZIMMERMANa (wiercone), klocki FERODO i płyn FERODO DOT 5.1.

Jak chywile na tym polatam to przekarze swoje opinie.

To ja czekam z niecierpliwością na opinie :)

Opublikowano

Witam,

zapalila sie u mnie kontrolka klockow wiec czas wymienic klocki i przy okazji tarcze. Zastanawiam sie czy wybrac seryjna wersje czy moze jakies zamienniki typu Ebc? moze zamontowac cos z s4 lub rs4. Bede wdzieczny za fachowe porady.

Pozdrawiam

klocki załóż Ferodo może i są DS-y

tarcze zobaczysz jak zdejmiesz koła wtedy podejmiesz decyzje

Opublikowano

Polecam Zimmermann sport. Sa to najbardziej odpowiednie tarcze, hamulec staje sie bardziej skuteczny. Nie wiem jakim cudem wy tak zachwalacie ATE power disc. Dla mnie i dla wielu osób Ate to tylko jesli jest kupiony w Niemczech. Te na Polske maja wady i bardzo dużo wraca na gwarancje, wyginają się i pękają. Bardzo ważne jest zastosowanie odpowiedniego klocka do tarczy. I tak np do tarczy zimmermann ( sama w sobie jest twarda) do uzytku codziennego poleca się albo Mintex ( Angielski producent) albo Saxid ( ten sam tylko sprzedawany w Poza Anglia). Klocek jest sam w sobie mieki przez co hamulce sa skuteczne. Pisanie że kupno tarcz Zimmenram i klocków ferodo Ds jest dla mnie bzdura bo jeden i drugi produkt jest twardy. I skuteczny na krótka metę bo hamulec może i będzie ale do czasu nie pogięcia tarcz od wysokiej temp. Przetestowałem w Swoim zyciu wszystkie wyżej przez Was wymienione tarcze łacznie z Taroc i uwazam do uzytku codziennego najlepszym rozwiązaniem jest zimmermann+ saxid. A jeśli do sportu to albo EBc albo Tarox

Opublikowano

ferodo DS Performance to nie jest twardy klocek i doskonale pasuje do OZ Sport

trenowałem je kilka razy z b. dobrym skutkiem zadnych negatywnych opinii

Opublikowano

Polecam Zimmermann sport. Sa to najbardziej odpowiednie tarcze, hamulec staje sie bardziej skuteczny. Nie wiem jakim cudem wy tak zachwalacie ATE power disc. Dla mnie i dla wielu osób Ate to tylko jesli jest kupiony w Niemczech. Te na Polske maja wady i bardzo dużo wraca na gwarancje, wyginają się i pękają. Bardzo ważne jest zastosowanie odpowiedniego klocka do tarczy. I tak np do tarczy zimmermann ( sama w sobie jest twarda) do uzytku codziennego poleca się albo Mintex ( Angielski producent) albo Saxid ( ten sam tylko sprzedawany w Poza Anglia). Klocek jest sam w sobie mieki przez co hamulce sa skuteczne. Pisanie że kupno tarcz Zimmenram i klocków ferodo Ds jest dla mnie bzdura bo jeden i drugi produkt jest twardy. I skuteczny na krótka metę bo hamulec może i będzie ale do czasu nie pogięcia tarcz od wysokiej temp. Przetestowałem w Swoim zyciu wszystkie wyżej przez Was wymienione tarcze łacznie z Taroc i uwazam do uzytku codziennego najlepszym rozwiązaniem jest zimmermann+ saxid. A jeśli do sportu to albo EBc albo Tarox

expert się znalazł :notworthy:

P.S. zmień sklep, bo w tym co się teraz zaopatrujesz to Ci chyba "podróbki" sprzedają skoro zdązyłeś już tyle tarcz i klocków zajechać. :mysli:

Opublikowano

Panowie temat hamulców to rzeka .........

Musicie sobie najpierw odpowiedzieć na kilka pytań, czy chcecie poprawy skuteczności hamowania , czy chcecie zlikwidować problem z faidingiem tarcz .

Jeśli chodzi o pierwszą opcje , to jedynym słusznym rozwiązaniem jest zastosowanie większych tarcz, zacisków przewodów w stalowym oplocie, dobraniem odpowiednich klocków itd. Niestety jest to dość drogie, często wiąże sie z koniecznościa zastosowania innych kół. Nie wierzcie w rewelacyjne działanie tarcz/klocków EBC , Zimmerman itd. kompletna bzdura.

Jeśli macie problem z faidingiem , zastosujcie tarcze z serri BREMBO RACING dodtakowo hartowane w kąpieli olejowej, praktycznie gwarantuje że ich nie pogniecie. Brembo MAX , nic tu nie da ! są slabe i dobre do opla calibry :naughty:

Jak ktoś chce naprawde poprawy działania skuteczności to założyć zestaw AP Racing, Alcon, Stoptech itp. Taroxa / D2 / Ksport omijąc szerokim łukiem , szkoda kasy.

Jeśli chcecie zostawić seryjne zaciski to tylko BREMBO RACING, i do tego klocki typu FERODO PERFORMANCE, DS2500, lub Endless, Carbone Loraine, Pagid, Mintex itp.

Ale najważniejszą rzeczą jest prawidłowy ich montaż , nie wyobrażam sobie zakładanie nowych dobrych tarcz bez pomiarów bicia pasty ! nie może przekroczyć 0.02 mm, a tarcze w górnym obwodzie 0,07 mm, jeśli e wartości są większe trzeba szukać przyczyny, należy równiez często wymieniać płyn hamulcowy, czym lepszy typu DOT 5.1 tym częściej, max co pół roku ! Dobrze jest załozyć przeowdy w stalowym oplocie, znacznie poprawia czucie pedału hamulca :mysli:

Pamiętajcie o jednym jak ktoś Wam chce sprzedać zestaw tarcz za 500zł, typu EBC, ZIMMERMAN to naprawde zapomnijcie o jakości , to się nie nadaje do niczego, lepiej kupić oryginał

Opublikowano

Ja się właśnie zaopatrzyłem w tarcze ZIMMERMANa (wiercone), klocki FERODO i płyn FERODO DOT 5.1.

Jak chywile na tym polatam to przekarze swoje opinie.

a więc

Jestem bardzo zadowolony,

przy małych prędkościach (do 100) nie ma praktycznie żadnej różnicy, ale przy hamowaniu z 200 lub więcej różnica jest i to spora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...