Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Audi Drive Select A4 B8 2007-2012


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oprocz kodowania w MCE 09 musimy to tez zrobić w RADIO 56 .

Najlepiej zczytac kodowanie kto ma CONCERTA i posiada ADS

---------- Post dopisany at 09:10 ---------- Poprzedni post napisany at 08:59 ----------

Juz znalazłem w googlach :decayed: w CONCERCIE brak wyswietlania na ekranie regulacja tylko poprzez przyciski .

Potwierdzam :wink:

Na CONCERCIE - 56 - Radio - Adaptation - Channel 40 "Car Menu Options II" nie można dodać wartości +32, system nie przyjmuje nowej wartości - więc menu "Audi Drive Select" nie będzie wyświetlane.

ADS_Concert.jpg

Zmiana tylko za pomocą klawisza w panelu konsoli!

Dla CONCERTA kodujemy tylko:

STEP 1

Coding 09-Central electric:

Byte 7 Bit 5 to '1' (charisma enabled)

Byte 8 Bit 0,1,2 to '1'(engine enabled)

ADS.jpg

jeżeli chcemy STEP 2 - wybieramy domyśle ustawienie ADS jak chcemy X = 1 Comfot, 2 Auto, 3 Dynamic mode

[09 – Cent. Elect.]

[security Access - 16]

[Adaptation - 10] -> Channel 63 - change to 0X

[Adaptation - 10] -> Channel 64 - change to 0X

[Adaptation - 10] -> Channel 65 - change to 0X

[Adaptation - 10] -> Channel 66 - change to 0X

U mnie bez servotronika i dynamicznego zawieszenia więc przycisk tylko zmienia parametry silnika i przyznam, że jazda po mieście to raczej tylko na DYNAMICu - pedał prześpieszania reguje bardziej dynamicznie

Opublikowano
paudib8 wpisz w Adaptacji wartosc 34 :wink: usun 65535
Opublikowano

Witam, czy jest ktoś z Warszawy czy okolic co mógłby to zakodować?

Opublikowano

Taka wiazka oraz przyciski beda potrzebne :wink: z tym ze przyciski 240 pln w ASO

Opublikowano

Zakodowałem dla opcji bez guzika czyli:

STG 09

Byte 7, bit 5 ->1

Byte 8, bit 1 ->1

Byte 8, bit 2 ->1

Byte 17, bit 7 ->1

Potem dla kanałów od 63-66 przestawiłem warość na 4

Właczyłem opcję w MMI

Generalnie operacja się udała tylko dostaję błąd przycisku.

Jakiś pomysł ?

Opublikowano

Generalnie operacja się udała tylko dostaję błąd przycisku.

Jakiś pomysł ?

Albo zakładasz albo jezdzisz z tym błedem .

Opublikowano

Czyli czeka mnie dodanie kolejnego guziczka w aucie... :)

A już myślałem że niczego nie będę dokadał do auta.

Opublikowano
Czyli czeka mnie dodanie kolejnego guziczka w aucie... :)

A już myślałem że niczego nie będę dokadał do auta.

Jakies grupowe zamawianie wiązek ??? :) :) :)

Opublikowano

Mogę zrobić na ORI czesciach z ASO :wink:

Opublikowano
Mogę zrobić na ORI czesciach z ASO :wink:

Jestem ZA :)

Opublikowano

Zwiazku z licznymi zapytaniami na PW poskładałem info do qpy w pierwszym poscie :wink:

Mam nadzieje ze troszke bedzie teraz przejzysciej dla tych co dopiero raczkuja z kodowaniami VCDS .

Dla mnie czy Patryka to bułka z masłem :decayed:

:arrow2::arrow2::arrow2:AUDI DRIVE SELECT MMI 2G 3G

:arrow2::arrow2::arrow2:AUDI DRIVE SELECT MMI 3G+ 2013--->

Jeśli mamy przekłądnie serwotronic to mamy ułatwione zadanie gdyż możemy drive select odblokowac dwojako:

1) sposób za pomocą vaga i z poziomu MMi będziemy mogli zminiać charakterystyke ukłądu kierowniczego oraz potencjometru pedału przyśpieszenia.

Aby to odblokowac robimy według następującej instrukcji:

DLA POSIADACZY MMI 2G HIGH ( 2008-2009 ) :

1) najpierw odlokowujemy ukryte menu ( osoby które już to mają pomijają ten krok)

STG 07 ( control head) - Funkcion 10 , dalej klikamy w kanał 08 i wpisujemy wartość 1.

1.1 następnie wchodzimy w ukryte menu przytrzymując SETUP+CAR dla MMI 2G

nsuo.png

i i:

Hidden Menü -> Diag Settings -> APK 0x01, 0x0B, 0x0C -> Car Menus Maske -> Charisma aktivieren!!!! Aktywujemy Charisma

c5pf.jpg

ROBIMY RESTART MMI 2G Adaptacja 10 ---> kanal 111 zmiana z 0 na 1 .

1.2 Przechodzimy do kodowań w MCE 09 : CONCERT/SYMPHONY , MMI 2G , MMI 3G

539u.jpg

Mod_09_Byte8.JPG

Mod_09_Byte17_bit7.JPG

BYTE 7 bit 5 zmiana z 0 na 1

BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * jesli nie posidamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik)

BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 5 zmiana 0 na 1 ( Sportowy dyferencjał QUATTRO) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 17 bit 7 zmiana z 0 na 1 ( włącza info na wyświetlaczu MMI )

BYTE 19 bit 6 zmiana z 0 na 1 ( umozliwia własciwa kontrole podswietlenia dla przełacznika ADS)

DLA POSIADACZY MMI 3G LOW HIGH : Sterownik 5F ( 2009-2011)

Przy MMI 3G ( dla posiadaczy odblokowane MMI ) w ZIELONYM MENU CAR ---> CARDEVICELIST ---> odznaczamy Charisma :

Screen_21_090626_0038_0019.png

Pozniej przechodzimy do CARMENUOPERATION ---> zaznaczamy wartosc 5

Screen_28_090626_0040_0021.png

Na koniec RESTART MMI :wink:

IMG_0317.JPG

Opublikowano

Jeżeli mam 1N1 wszystko da się zakodować a opcja ADS w CAR jest na szaro tzn że wszystko ok?:decayed: Czy sam zawór można przełożyć z magla "angola"? Jak rozpoznać po zdjęciu magiel z ADS i bez ADS??:whistling:

Opublikowano

Jesli masz na szaro to cos nie tak zrobiłes :wink: Dla 1N1 zakodujesz jedynie silnik .

Opublikowano

a czy czasem ten tryb DYNAMIC to nie jest to samo jak wrzucę S na na multitronicu?

Opublikowano

Powiedzcie dokładnie co można zdziałać za pomocą tego moda jeżeli posiadam servotronic ?

Czy dodanie przycisku ADS jest tylko po to aby nie waliło błędu na kompie ?

Czy nim też coś można sterować jeżeli nie posiadamy zawieszenia ADS ? bo rozumiem że zawiecha jest całkiem inna pod ADS niż seria swoją drogą wie ktoś czym dokładnie się różni ?

sprężyny są te same ? amory tylko inne czy jak to jest ?

Opublikowano

W pierwszym poscie jest opis działania i z jakimi elementami wspolpracuje ADS .

Opublikowano

Amory są na pewno inne, zakładają tzw Magnetic Ride w których zmienia się przepływ fluidu w zaworze polem magnetycznym, przez co regulujesz siłę ugięcia i odbicia. Proste to jak budowa cepa i tylko patent (cena fluidu!) blokuje to aby to wprowadzić w każdym samochodzie...z autopsji poznałem produkcję takich amorów dla R8 i Ferrari :wink:

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze rozumiem. Jeżeli seryjnie tego nie mamy uaktywniając to możemy zmieniać pracę silnika i układu kierowniczego pedału gazu skrzyni (jeżeli jest to automat tak ?) ale za pomocą MMI a nie przycisków ? przyciski tylko po to aby błędu nie waliło na kompie tak ? czy grzebiąc w tych przyciskach też będzie reagował np pedał gazu i układ kierowniczy ? sorry ale nie bardzo kumam :naughty:

Opublikowano

dokładnie...zmienisz tylko sposób reakcji kierownicy i silnika. w automacie tak też

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...