Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzenia i usterki (sukcesywnie naprawiane)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, w związku z tym, że nie mam możliwości dodania nowego postu w dziale newbie (brak przycisku Nowy temat), jeszcze raz gorąco witam tutaj wszystkich forumowiczów.

Znalazłem się w Waszym gronie, ze względu na fakt, że zdradziłem trzyliterową tylnonapędówkę na czteroliterową dwunapędówkę.

Audi A4 B5 (1.8T AWT) Avant quattro posiadam od ponad roku i powoli dochodzę do samochodu gotowego na tip top.

Po zakupie i przejechaniu 100 km zaświecił się check engine (samochód kupiony od handlarza ze Szwajcarii).

Po wnikliwej analizie wymieniona została sonda lambda przed katalizatorem (BOSCH), przepływomierz (BOSCH), świece, zawór DV.

Oczywiście tuż po zakupie wymieniony był kompletny rozrząd, olej (wlałem wtedy 10W60 Shell Ultra Extra, bo nie wiedziałem na 100% czym zalany był jak kupiłem), płyn hamulcowy, płyn chłodzący, termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego, filtr oleju (ASO), filtr paliwa, filtr powietrza i filtr cząstek stałych, a także zrobiony był serwis klimatyzacji.

Miałem spory problem (mam nadal) z sondami lambda, ponieważ co chwilę wyrzucały jakieś błędy o zbyt wysokiej rezystencji. Nie byłoby to problemem, jakby nie fakt, że mieszkam w Bieszczadach, a tutaj niestety NIE MA, żadnego porządnego elektryka. W ASO (Rzeszów - Król&Knapik) zaproponowano mi zmianę S1B1 (750 koszt sondy + 200 wymiana), więc kupiłem tego Boscha za 350 i przepiąłem kostki sam.

Uporałem się też z jednym problemem sondy za katalizatorem (niestety chyba nie do końca).

Pokazywała błąd zwarcia do masy oraz nieaktywności na zmianę. Okazało się że kostka, którą zakończona jest wiązka z ECU, która prowadzi do sondy ma wyrwane dwa piny. Naprawa kosztowała mnie około 100 zł (nowa kostka i nowe piny). Od tamtego czasu nie pokazuje się nieaktywność S2B1.

Od kiedy zdecydowałem się na instalację gazową (dobrej klasy) [stag 4+, Hana 2000 reduktor do 200 KM] zauważyłem, że płyn chłodzący ma wyższą temperaturę. W czasie zwyczajnej jazdy (z górki, pod górkę) temperatura rośnie do około 108 - 110 stopni, po czym po dłuższej SPOKOJNEJ jeździe, powróci do około 98. Oczywiście są to dane z klimatronika oraz vcdsa, na blacie wskazówka w większości czasu zbliża się do 100 stopni. Nie podoba mi się to, ale ciężko mi cokolwiek tutaj zdiagnozować (pewnie z powodu mojej niewiedzy). Samochód był u dobrego mechanika, który zrobił test na obecność spalin w zbiorniku płynu chłodzącego - negatywny. Być może znowu siadł czujnik temperatury płynu, albo termostat? A może jest inny powód tej temperatury? Dla mnie optymalnie byłoby gdybym na zegarach miał ciągle 90 stopni, tak jak to miałem w BMW E39, nie było tam możliwości ruszenia wskazówki w jedną czy drugą stronę.

Kolejny gorszy nie rozwiązany w dalszym ciągu problem to słabnięcie samochodu po rozgrzaniu silnika, czasami zaświeca się check engine, który z niewiadomych mi powodów po kilku odpaleniach potrafi zgasnąć i już się nie zaświecić przez kilkaset kilometrów). Towarzyszą mu wtedy błędy:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 35-10 - - - Intermittent

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-00 - -

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

P0140 - 35-10 - - - Intermittent

z których wynika, że druga sonda wciąż pokazuje nieaktywność, system powietrza wtórnego nie funkcjonuje (nie słychać tej pompy w ogóle, kiedyś się odzywała). Po wykasowaniu vagiem, zrobieniu nastawów podstawowych i przejechaniu 500 km pojawiają się błędy:

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 35-10 - - - Intermittent

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 35-00 - -

Readiness: 0000 1000

Przeczytałem milion wątków na różnych forach naszych krajowych i zagranicznych, niestety nie jestem elektrykiem ani mechanikiem a stoję w sytuacji, kiedy muszę poradzić sobie z tymi problemami sam (okoliczni elektrycy i mechanicy do tej pory rozbili mi jeden samochód, w drugim spalili czujnik abs [mostkując go z jakimś innym], było też kilka innych historii o których żaden posiadacz samochodu nie chciałby słyszeć.

Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu tych vagwych zagadek.

Wykonałem logi (nie wiem nawet czy poprawnie):

Log (0 - 026)

Log (1 - 001)

Log (2 - 032)

Log (3 - 077)

Log (4 - 034)

Wydaje mi się, że szczególną uwagę zasługuje log z grupy 001, kiedy to log zaczął się gdy samochód chodził na gazie, w 10 sekundzie wyłączyłem lpg, samochód chodził na benzynie (wtedy wskoczyły ujemne wartości) i w 34 sekundzie z powrotem przełączyłem samochód na gaz (z powrotem wróciły wartości dodatnie i to wysokie).

Nie mam już pojęcia co mogę zrobić, żeby samochód przywrócić do stanu używalności, nienawidzę, kiedy coś się świeci, coś nie chce jechać jak powinno itd. itp.

Bardzo proszę o pomoc, wskazówki, ja rozkładam ręce i zaczynam się załamywać.

Jestem gotowy i otwarty na wszelką konstruktywną pomoc za którą z góry dziękuję!

Pozdrawiam z Bieszczad,

Wojtek

Opublikowano

Kolego na pewno instalacja gazowa jest do regulacji, bo na wolnych jest bardzo ubogo, widac po wskazaniach sondy, błąd sai jest niestety od nie pracujacej pompy możesz to naprawiac albo wyłączyc sai i druga sonde w sofcie sterownika, i już wiecej błędów nie bedzie, ten bład 16514 może wywalac przez zle ustawiona instalacje gazową, co do podwyzszonej temp. jeśli pojawiłą sie po instalacji lpg to trzeba zobaczyc gdzie podpięty jest reduktor, po za tym jeśli chcesz sprawdzić resztę podzespołów auta zrób logi dynamiczne na trójce do odcinki na benzynie po skasowniu błedów, zrób po dwa kanały na raz 002+033, 020+115, 003+118.

Opublikowano

Dzięki Łukasz, do odcinki na 3 to dopiero jak wybiorę się gdzieś dalej. U mnie same góry i serpentyny, nawet się nie ma gdzie rozpędzić porządnie ;/

Na regulację LPG też się w takim razie wybiorę, tyle że mam 200 km i niestety nie znam rozkładu swojej pracy. Najchętniej odstawiłbym samochód osobie, która się na tym zna, ale niestety w mojej okolicy nie ma nikogo :/

Liczę na Was Panowie i Panie.

---------- Post dopisany 06-04-2014 at 07:58 ---------- Poprzedni post napisany 04-04-2014 at 17:30 ----------

W drodze do pracy zrobiłem logi dynamiczne tak jak polecił mi Łukasz13.

Oczywiście wszystko na benzynie i do odcinki i tylko na 3 biegu.

Log (0 - 002,033)

Log (1 - 020,115)

Log (2 - 003,118)

Niestety zauważyłem że wskazówka temperatury na blacie wciąż wychyla się ponad 90 :/

Tymczasem proszę o konkretną interpretację logów i pomoc w rozwiązaniu zagadek z moim quattro.

Z góry serdecznie Wam dziękuję! ;)

Opublikowano

Kolego kasowałeś błędy przed robieniem loga? ma to na celu wykasowanie korekt benzynowych sterownika które moga byc np. rozjechane przez instalacje lpg. Na logach przepływka wskazuje w granicach normy, doładowanie też jest takie jak chce sterownik, zapłonu tylko lekko cofa pod koniec więc nie jest źle, dziwne sa tylko krótkie czasy wtrysków. co do błedów to pozostaje tylko sprawdzenie czy pompa sai się nie zatarła, bezpiecznik od niej jest w puszcze z ecu, jesli pompa nie działa bedzie wywalac bład, druga sonda tez jest problem bo albo nadal jest uszkodzona wiązka albo sonda.

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:46 ----------

Co do temp. to jesli stało się to po montazu lpg to tam szukałbym przyczyny, gdzie zamontowany jest reduktor? może zapowietrza układ chodzenia? termostat można wymienić jesli obie temp. w engine i w liczniku są za wysokie, może nie otwiera się do konca.

Opublikowano

wychodziloby na to ze wszelkie spadki mocy samochodu spowodowane sa przez zle wyregulowana instalacje gazowa, i wlasciwie bledami sypie podczas jazdy na lpg - poza sai. postaram sie jak najszybciej cos z tym zrobic i bede pisal o efektach.

p.s.

a co z tymi czasami wtryskow? czym sa spowodowane zbyt krotkie czasy? czy maja na cos negatywny wplyw?

Opublikowano

Nie odpowedziałes czy kasowałes błedy przed logami?

Opublikowano

taaak, wszystko zgodnie z Twoimi zaleceniami. Bledy skasowane, testy sond, evap itd poza sai przeszly pozytywnie. brak gotowosci oglosil tylko sai, wtedy robilem logi. czy mozna z nich wyczytac jeszcze cos interesujacego?

---------- Post dopisany 15-04-2014 at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany 07-04-2014 at 20:50 ----------

Szanowni Koledzy i Koleżanki, byłem u naszego klubowego Kolegi, wrzucił mi wirusa, wyłączył B1S2 i SAI. Do tego zestroił mi gaz tak, że nie ma absolutnie żadnej różnicy w odniesieniu do benzyny. Bardzo konkretnie zdiagnozował mi samochód i stwierdził, że jest w dość dobrym stanie. Błędy które się pokazywały związane z pierwszą sondą były powodowane przez instalację gazową (która był zestrojona do uszkodzonego przepływomierza), natomiast druga sonda zakończyła swój żywot.

Póki co, jestem szczęśliwym posiadaczem kultowego quattro z turbo i oby tak zostało jak najdłużej :)

Dzięki Łukasz13, naprowadziłeś mnie na dobre tory!

Opublikowano

U Łukasza byłeś z tym wszystkim, czy naprowadził Cię On tylko na dobre tory???????

Opublikowano

Lukasz podpoweidzial mi gdzie szukac, zinterpretowal logi. na wycieczke wybralem sie do Jasla - tam chlopak potrafi zrobic piekne rzeczy z komputerem.

Opublikowano

To podaj nick tego użytkownika, na pewno komuś sie przyda w razie problemów.

Opublikowano

Nie domyślasz się...Jasło, podkarpackie, mi też ta osoba pomogła. Ale niech powie autor wątku.

Opublikowano

Widzę, że to jakaś tajemnica... gregor10, tak?

Opublikowano

Przepraszam za nieobecność, nie myślcie, ze to tajemnica. gregor10, gdyby nie on to do dziś bujałbym się z przeróżnymi checkami... Jeśli macie problemy z Waszymi 1,8T (ale nie tylko z tymi silnikami), kontaktujcie się z nim przez forum, NA PEWNO znajdzie dla Was czas po uprzednim umówieniu się :) Ja jechałem 150 km w jedną stronę do niego i jeśli w przyszłości będę miał zagadki z samochodem lub moi znajomi, na pewno jeszcze nie raz się spotkamy.

Opublikowano
Łukasz13 podpoweidzial mi gdzie szukac, zinterpretowal logi.
gregor10, gdyby nie on to do dziś bujałbym się z przeróżnymi checkami.

:good:

Opublikowano

tak Kolego omzig. Lukasz13 naprowadzil mnie na przyczyne ktorej nie bylem w stanie sam wyeliminowac, wiec zrobil to gregor10. cos jest w tym dziwnego?

Opublikowano

Czepiasz się nie potrzebnie... Na koniec wyszczególniłem tylko osoby, które pomogły Ci ogarnąć temat. Nie sam gregor10, ale i Łuaksz13 - o to mi chodziło, zresztą widać na dole buźkę z kciukiem, czyli, że wszystko gra. No stress. :wink:

Opublikowano

Prawidłowo :wink:

Dziś został dodatkowo wymieniony kolejny już termostat. Wcześniej, około rok temu założyłem termostat WAHLER, niestety po pewnym czasie miałem wrażenie jakby się zbyt późno otwierał (wskazówka temperatury wychylała się za 90 stopni na blacie i przy około 100 spadał z powrotem na 90. Komputer pokazywał po 108 stopni). Założyłem tym razem tańszego Verneta, zobaczymy co z tego będzie.

Opublikowano

Ja mam firmy GATES (płyn chłodzący G13 z ASO Skoda), na blacie 90 stopni, a na klimatroniku waha się w granicach 87-93, nie zależnie od stylu jazdy- czy to w korku, czy 180km/h, także raczej ok.

Opublikowano

U mnie płyn G12+ Organiki no i teraz Vernet, zobaczymy jak nic się nie zmieni to do wymiany pójdzie cały płyn, termostat i czujnik temperatury (też już kiedyś wymieniany).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...