Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 b7 TFSI ciśnienie oleju i gruchotanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest tylko jeden czujnik.

Na rozgrzanym, podpiąć manometr i wtedy będzie wiadomo. Miałem przypadek że czujnik był uszkodzony, leciał olej przez niego.

Pompa nowa? Wymieniona sama czy z kółkiem, napinaczem i łańcuchem?

Opublikowano

Jest tylko jeden czujnik.

Na rozgrzanym, podpiąć manometr i wtedy będzie wiadomo. Miałem przypadek że czujnik był uszkodzony, leciał olej przez niego.

Pompa nowa? Wymieniona sama czy z kółkiem, napinaczem i łańcuchem?

pompa cała nowa , tylko zmieniona bez wałków i zamiast łańcucha na pasku , na rozgrzanym pokazuje przy wyzszych obrotach dobre od 5 wzwyz

To jak pomoze ktoś , ciśnienei jest bardzo dobre , czujnik działa , ale ddalej swieci kontrolka oil pressure , co to moze byc ? moze coś w licznikiem ?

Opublikowano

Jeśli ciśnienie dobre na ciepłym i zimnym, sprawdzone mano to zmień czujnik na ori. Który rok tego auta?

Opublikowano

Jeśli ciśnienie dobre na ciepłym i zimnym, sprawdzone mano to zmień czujnik na ori. Który rok tego auta?

czujnik jest zmieniony , zmierzone i na cieplym i na zimnym 2004

Opublikowano

2004 rok? To jest TFsi czy fsi? W sumie dla samego faktu istnienia problemu nie ma znaczenia.

Pytam bo jeśli TFsi to pierwsze czyli Twoje się by łapalo czujnik będzie z kabelki od masy osobno.

Późniejszy czujnik jest już bez kabelka. Wtyczka też jest inna więc nie powinieneś mieć możliwość wcisnąć złej, ale takie rzeczy też już widziałem ;-p

Czujnik oryginalny? Wyciągnij i sprawdź, ewentualnie czy nie przepuszcza oleju. Pisałem że miałem też problem podobny i winny był czujnik.

Opublikowano

2004 rok? To jest TFsi czy fsi? W sumie dla samego faktu istnienia problemu nie ma znaczenia.

Pytam bo jeśli TFsi to pierwsze czyli Twoje się by łapalo czujnik będzie z kabelki od masy osobno.

Późniejszy czujnik jest już bez kabelka. Wtyczka też jest inna więc nie powinieneś mieć możliwość wcisnąć złej, ale takie rzeczy też już widziałem ;-p

Czujnik oryginalny? Wyciągnij i sprawdź, ewentualnie czy nie przepuszcza oleju. Pisałem że miałem też problem podobny i winny był czujnik.

Czujnik nie przepuszcza oleju , a moze cos byc z licznikiem ?

TFSI , mechanik stwioerdzil ,ze mechanicznie jak najbardziej wszystko jest wporzadku

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam taką sytuację. Zapaliła się kontrolka Oil pressure po kilku kilometrach jazdy. W warsztacie zmierzyli cienienie oleju i na zimnym pokazało ok 3 atm a po rozgrzaniu po kilku minutach spadło do poniżej 0.8. Wymieniłem całe bebechy pompy oleju na model cichy + do tego cały rozrząd. Na próbie postojowej nie było żadnych nieprawidłowości. Silnik rozgrzany był i nic się nie działo.

Jak wyjechałem tylko za bramę warsztatu od razu zapaliła się z powrotem lampka Oil Pressure nawet na zimnym silniku. Kilka razy zgasiłem i po każdym ruszeniu to samo. czerwona kontrola. Ciśnienie obecnie jest ponad 5.

Gdzie szukać przyczyny dalej ?

Edytowane przez marbrz
Opublikowano (edytowane)

Już druga osoba pyta o to samo, jak podałem wskazówki to już odpowiedzi się nie doczekałem.

Co znaczy że wymieniłes na "model cichy"? Czy jest to pompa która wygląda dokładnie tak samo jak stare na łańcuchu, a Ty masz ją na pasku?

Bo taką właśnie założył rozpoznany, więc po sprawdzeniu wszystkiego jedyne co się nasuwa to czy mechanicy którzy robili takiego swapa zaślepili powrót w bloku? Wychodzi on dokładnie w miejscu trzeciej śruby która ma trzymać pompę na bloku. Otwór jest większy więc trzeba albo gwintować w bloku a w pompie powiększyć otwór na wiekszą śrubę albo drugie wyjście to gwintowanie i wstawienie "helicoil" (bladego pojęcia nie mam jak to się nazywa po polsku) i wtedy normalne śruba 7 będzie ok.

Edytowane przez Ksiadz
Opublikowano

Byłem dziś w warsztacie u mechanika. Tem otwór został zaślepiony, bo nawet sama instrukcja montażu zestawu juz to przewidywała.

Opublikowano

Tak. Tylko opcja ta tańsza za 800 zl.

Opublikowano

Nie wiem, jakoś dziwna ogólnie dla mnie ta pompa na pasku. A jesteś druga osobą która pisze że ma ten sam problem. Ciężko powiedzieć jak się nie widziało montażu i jak to wygląda. Kółko na wale może ma luz i przy wysokich obrotach nie napędza pompy? Niech mechanicy rozbierają dół jeszcze raz i sprawdzają.

Opublikowano

Grzebią nadal i szukają przyczyny.

No to sprawa się wyjaśniła. W przypadku zmiany pompy i bebechów jak w moim przypadku i jesli po tych wymianach będzie nadal świeciła sie kontrolka oil pressure to powodem jest zawieszanie się lub blokowanie zaworów w plastikowej podstawie filtra. Prawdopodobnie wynika to ze zmiany wartości cisnienia na pompie, która wartosc obecnie wskazuje ponad 5. Z nieznanej przyczyny powoduje to dziwne zachowanie tychże zaworów, lub jednego z nich. Po namoczeniu w benzynie i wydmuchaniu do cna i wymianie jednego ciężej chodzącego, kontrolka zgasła.

Opublikowano

Trochę to dziwne. Może podstawa filtra była sama w sobie zabrudzona nagarem i nie ma to nic wspólnego z pompą. Mam na myśli że jakbyś włożył ori pompę z wałkami, też miałbyś ten sam problem.

Opublikowano

Prawdopodobnie tak mogło być. Może zasyfiła się ta podstawa w trakcie robienia płukanki i wtedy ją zablokowało. W każdym bądź razie,w razie wystąpienia podobnych objawów u innych wiadomo bedzie gdzie szukać przyczyny. Jak mi mówił mechanik, to jemu zasugerował właśnie te zawory jego sąsiad co sprzedaje te pompy i zestawy. Bo mieszkam w tej samej miejscowości co goście z częściami.

Miał ten sprzedawca niedawno przypadek, że ktoś kupił zestaw, i po wymianie nadal świeciła się kontrolka. Wymienił mu pompę i nadal nie działało. Dał mu cały nowy komplet i nadal nie działało. Dopiero wtedy wpadli na pomysł, że wysłali gościowi info wraz z całą obudową filtra by ją podmienił. No i usterka zniknęła.

Sam widziałem te zawory w obudowie jak wyglądają i jak jeden z nich chodził sporo gorzej niż 2 pozostałe.

Najważniejsze, ze wszystko już jest ok.

Opublikowano

Witam

To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem mechanikiem i pytanie może być nie na miejscu. Mam dokładnie taki sam problem jak kolega opisywał. Mianowicie ciśnienie oleju w 2.0 tfsi. Wymienione zostało:

-pompa na nową modyfikację Cichy na mokrym pasku

-czujnik

-olej i filtr

Nadal przy mocno rozgrzanym silniku świeci się oil preasure przez chwilę i gaśnie. Robi się tak po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w momencie kiedy jadę powoli lub dojeżdżam do skrzyżowania. Wspominacie o obudowie filtra. Chodzi o obudowę filtra oleju? Czyści się to czy wymienia? Prosiłbym o jakieś wskazówki bo mnie mechanicy finansowo wykończą.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wszystko wyżej kolega ładnie opisał ,poczytaj

Opublikowano (edytowane)

Witam

To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem mechanikiem i pytanie może być nie na miejscu. Mam dokładnie taki sam problem jak kolega opisywał. Mianowicie ciśnienie oleju w 2.0 tfsi. Wymienione zostało:

-pompa na nową modyfikację Cichy na mokrym pasku

-czujnik

-olej i filtr

Nadal przy mocno rozgrzanym silniku świeci się oil preasure przez chwilę i gaśnie. Robi się tak po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w momencie kiedy jadę powoli lub dojeżdżam do skrzyżowania. Wspominacie o obudowie filtra. Chodzi o obudowę filtra oleju? Czyści się to czy wymienia? Prosiłbym o jakieś wskazówki bo mnie mechanicy finansowo wykończą.

Pozdrawiam

Woyteusz. Niech odkręcą obudowę podstawy filtra oleju.Zaworki tam umieszczone mszą chodzić delikatnie- wszystkie 3 szt. Jeśli któryś idzie ciężej do wymiany. Potem dokładnie wszystko wymyć i wysuszyć.

Edytowane przez marbrz
Opublikowano

Witam

To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem mechanikiem i pytanie może być nie na miejscu. Mam dokładnie taki sam problem jak kolega opisywał. Mianowicie ciśnienie oleju w 2.0 tfsi. Wymienione zostało:

-pompa na nową modyfikację Cichy na mokrym pasku

-czujnik

-olej i filtr

Nadal przy mocno rozgrzanym silniku świeci się oil preasure przez chwilę i gaśnie. Robi się tak po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w momencie kiedy jadę powoli lub dojeżdżam do skrzyżowania. Wspominacie o obudowie filtra. Chodzi o obudowę filtra oleju? Czyści się to czy wymienia? Prosiłbym o jakieś wskazówki bo mnie mechanicy finansowo wykończą.

Pozdrawiam

Woyteusz. Niech odkręcą obudowę podstawy filtra oleju.Zaworki tam umieszczone mszą chodzić delikatnie- wszystkie 3 szt. Jeśli któryś idzie ciężej do wymiany. Potem dokładnie wszystko wymyć i wysuszyć.

Dzięki kolego

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam, tez jestem w trakcie swapa na pompę cichy model na pasku mokrym... i mam pytanie bo nie mogę potwierdzić czy mam prawidłowe info Dotyczące cisnienia oleju

Na postoju na Ciepłym ok 1.2

a przy 2tys ile?

Panowie potrzebna pilna pomoc, czy znacie wartosci cisnienia oleju dla 2.0TFSI ?

głownie chodzi mi o wysokie obroty bo na postoju na ciepłym ciśnienie 1,2bar

przy 2tys obr jest 3.5-4bary a na wysokich dochodzi do 8barów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...