matibedzinski Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Witam. Pod koniec kwietnia 2013 r wymieniałem kompletny rozrząd wraz z pompą wody w warsztacie podwórkowym jednak gośc zna sie na rzeczy pracuje w ASO a po godzinach dorabia sobie jak kazdy Polak. Na samym początku chciałbym zaznaczyc ,ze częsci kupował mechanik i sam kazalem mu nei zalowac by bral z gorej polki bo nie ma co pchac sie w chinszczyzne. Same częsci wyniosły mnie ponad 1250zł (najdroszy był napinacz hydrauliczny). Wszystko zakupione w intercarsie pudelka od nowych czesci oraz sstare częsi otrzymalem od mechanika i na cale szczęscie je zachomikowałem w razie W. Większość rzeczy było marki INA pasek był jakis naj naj z jakimiś tam włoknami. Po 21 tys na skrzyzowaniu zgasł silnik. Kazdy odruchowo sprobuje odpalic. Ja zrobbilem tylkko jedno przekrecenie kluczyka. Bo juz odgłos mnei zaniepokoił (myslalem ze to rozrusznik). POdnioslem maske i od razu zdrętwialem. Przedarta oslona rozrzadu i leząca rolka. Co sie okazało....scięła się sruba od rolki napinającej a co za czym idzie zlamal się palec napinacza czyli jednym zdaniem napinacz tez do wymiany. Efektem tego jest planowanie głowicy wymiana 7 zaworów i 3 popychaczy przy okazji regeeneracja gniazd pompowtryskiwaczy. Tym samym nasuwa mi sie zapytanie czy jest jakas szansa odzyskac pieniadze za naprawe auta za częsci za to ze auto stoi juz 2 tydzien. Sruba się sciela+- 3-4 cm od korpusu silnika....wiec dosc nietypowo wyglada na wade materiałową... Mechanik mowil ze odda częsci do sklepu i zrobi kosztorys naprawy auta i to wszystko ma trafic do producenta... CZy to cos da?Mogę lcizyc na zwrot kasy? Co zrobic w takim przypadku...moze ktoś juz mial taka niemiła sytuację? SilNik AWX 1.9 tdi 130KM skrzynia manualna 5- cio biegowa. Proszę o pomoc
matibedzinski Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 no napinacz jest hydrauliczny wiec raczej samoczynnie ustalana jest sila napięcia paska poprzez napinacz wg producenta napinacza
15lolo Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 usluga garazowa nic nie udowodnisz, mogl zastosowac nowa srube , dokrecona zlym momenten , znam takie przypadki nawet gdzies mam opis rzeczoznawcy stwierdzajacy zle wykonana czynność przez mechesa
matibedzinski Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 sruba tez powinna byc dokrecona z odpowiednim momentem?i co mam rozumiec ze niestety ale muszę się z tym pogodzic...Z tego co mowił to postara sie zalatwic raport ze naprawial to podczas pracy w serwisie w ktorym pracuje... ---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 19:30 ---------- moze ktos podpowie z jakim momentem powinna byc dokrecona ta sruba?
15lolo Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 musze sprawdzić w katalogu, ale po stronie części od producenta nic nie uzyskasz (moim zdaniem ) jedynie co to mechanik może poczuje skruchę , nic więcej . zawsze przy wymianie zalecane jest uzycie nowych srub i dokręcenie z odpowiednim momentem tak jak ksiazka/katalog przewiduje
matibedzinski Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2014 z ciekawosci zapytam sie mechanika co ma w tym temacie do powiedzenia...choc prawdę mowiąc serwisuje wszystkie auta u mojej rodziny itd...wiadomo kazdemu sie zdarzaja pomylki wpadki...do tej pory byłem z niego bardzo zadowolony z fachowowsci ceny no i przede wszystkim slownosci...bo wiadomo to jest jak najbardziej dzisiaj priorytetem w dzisiejszym swiecie
15lolo Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 jesli poczuwa sie od winy niech zrobi ci chociaż usluge za free a czesci zaplac
Marynarz____ Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Wydaje mi się, że nic nie uzyskasz od producenta, zarzuci ci, że naprawy nie robiłeś w renomowanym warsztacie
lukjar7 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 no napinacz jest hydrauliczny wiec raczej samoczynnie ustalana jest sila napięcia paska poprzez napinacz wg producenta napinacza nic bardziej mylnego kolego, poprzez obrot rolki napinajacej na mimosrodzie dobiera sie wysuniecie trzpienia, odleglosc do ok 4mm, jesli mimosrodem bylo napiete na max, to ramie rolki napinajacej moglo wdusic hydraulika do konca i oprzec sie na obudowie jego, nie raz juz widzialem takie tematy bo macherach ze stodoly : )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się