Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z alternatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam moze dosyć banalny problem ale moze sie juz ktoś z tym spotkał.

Otóż chce wymienic alternator, odkreciłem górną śrube (na gwiazdke)

Odkreciłem tez dolną na imbus.

I tu problem, jest niestety włożona od strony wentylatora i nie da jej sie wyciągnąć bo jest na tyle długa ze opiera sie o wentylator a dokładniej o trzon. O tyle mnie to dziwi ze od strony bagnetu oleju na dolnym mocowaniu alternatora jest końcówka z gwintem wiec teoretycznie sruba jest włożona prawidłowo ale jak to mozliwe? ktos musiał ją wkrecic podczas demontażu przodu i wentylatora. Teraz nie mam jak jej wyciągnąc, jedynie co to wykrecic ile sie da i uciąć, a to nie takie proste bo wogole nie ma tam dostepu.

Ktos juz miał ten problem? Jakies pomysły?

Ta śruba powinna byc wkrecona od drugiej strony czyli od strony bagnetu?

Opublikowano
pozostaje odkręcić wiatrak.

Mowisz o tej dużej płaskiej nakrętce? czy jakioś inaczej mozna go łatwo odkrecic?

Jezeli odkrece sam wiatrak (plastik) to nic to nie da, bo sruba opiera sie na jego metalowym trzonie, a nie bezposrednio na wiatraku

---------- Post dopisany 17-04-2014 at 20:35 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2014 at 19:30 ----------

Sprawa ogarnięta.

Opublikowano
Sprawa ogarnięta.

OK ale moze powiesz jak?

Zeby odkrecić i wycągnąć dolną śrube alternatora, trzeba odkrecic wiatrak, zablokować mozna go łatwo bo na kole ma 2 otwory, w jeden wystarczy włożyć np śrubokret (od strony silnika) i zablokować. Wystarczy odkrecenie sruby, nie trzeba go wyciągać.

Opublikowano

A nie jest przypadkiem tak, że wykręcasz szrubę ale nie wyciągasz jej do końca, bo łapa ma nacięcie? W 1,9 TDI tak jest i żadnego wentylatora sie nie odkręca

Opublikowano
A nie jest przypadkiem tak, że wykręcasz szrubę ale nie wyciągasz jej do końca, bo łapa ma nacięcie? W 1,9 TDI tak jest i żadnego wentylatora sie nie odkręca

U mnie nie było żadnego nacięcia. Początkowo tez tak myslałem ale niestety tak nie jest. Jest opcja włożenia tej śruby z drugiej strony i nakretke od strony wentylatora (wtedy przynajmniej nie trzeba byłoby go odkrecać i byłoby lepsze dojscie na klucz) no ale niemcy mądrzejsi:decayed:

Opublikowano

Od wyłamanego jednego czy dwóch ząbków w visco jeszcze nikt nie umarł, ale po co skoro są inne możliwości :naughty:

Opublikowano
kiedyś znajomemu w awx-ie wyłamali ząbek w wiskozie... nie wiem czy to do końca dobre :/

Słyszałem o takiej opcji ale szczerze mówiąc nie wiem jak to sie ma w 1.8T bo u mnie nic by to nie dało, sruba i tak by nie miała miejsca wyjsc.

Przy tym naprawde nie ma duzo pracy jesli juz wiesz jak to zrobić. Złożenie tego zjęło mi pare minut a z wyciągnieciem męczyłem sie pare h :grin:

Co nie zmienia faktu ze prostszym rozwiazanie było dać srube odwrotnie i wtedy zero problemów, albo jak GOLI napisałeś, nacięcie na łapie, kótre jest w innych silnikach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...