cris1503 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Witam. Mam dziwny przypadek. Otóż od jakiegoś czasu na lpg obrotach jalowych czuc jakby nie chodzil na 1 cylinder a mianowicie strzela co pare sekund z rury, samochod sie trzesie, ale najczesniej wystepuje to dopiero gdy samochod sie rozgrzeje. Na zimnym jest idealnie. Samochod sie trzesie, przerywa, dziwny odglosy z rury wydechowej tak jakby resztka gazu wlasnie tam byla spalana, ale gdy przelacza na PB wszystko ustaje, znow przelacze na lpg i znow trzesie budą itd. Wtryskie z listwa zmieniane jakies 4 tys km temu(Valtek czerwone-wiem ze wybor nie za dobry no ale coz). Parownik rowniez nowy, zaledwie najechana ok 300km. Jest to taki sam objaw jakbym na chwile scisnal wezyk idacy od wtysku do kolektora. I teraz pytanie. Gdzie szukac? Wtrysk, cewka? Swiece zmieniane na platynowe NGK tez okolo 4 tys km temu. Dodam ze te drgania budą, oraz strzaly z rury nie zawsze sie zdazaja. Czasami przejade 30km i nic sie nie dzieje. A czasami jest tak ze caly czas na wolnych obrotach drgania itd. Chce jutro jechac do mechanika, zeby podpial kompa kiedy bedzie chodzic na lpg i zobaczyl czy jest blad wypadajacego zaplonu. Czekam na propozycje
jacek70 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Posprawdzaj błędy ale udaj się też do gazownika niech i on sprawdzi czy wszystko trzyma jak należy. Skoro na benzynie jest ok to problem tkwi po stronie gazu.
cris1503 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Ale uklad zaplonowy jest przeciez 2 razy bardziej obciazony na lpg. Od strony lpg wszystko bylo ustawiane po wymianie parownika wiec mysle ze jakby cos bylo nie tak to by powiedzial. Najgorsze jest to ze pewnie jak bede jezdzil po mechanikach i gazownikach to autko bedzie pracowalo idealnie :/
cris1503 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Po weekendzie majowym umawiam sie z mechanikiem, zobaczymy co z tego wyjdzie. Tylko najgorsze jest to ze pewnie bedzie tak ze jak bedzie miec samochod to wszystko bedzie pracowac idealnie :/ Osobiscie wykluczam wtyski bo 4 tys km temu byly wymiane i watpie zeby tak szybko padly(no ale wszystko jest mozilwe). Pod uwage biore jeszcze modul. Ale to jest tylko moje "gdybanie". Nie bede wszystkiego kupowac zeby podmieniac i sprawdzac bo wiecej bym za wszystko zaplacil niz to warte. Narazie bede jezdzil na samej Pb bo no lpg sie boje zeby sie nic nie stalo. Napisze jak problem bedzie rozwiazany
dardit Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Udało Ci się coś wyjaśnić bo ja mam dokładnie ten sam objaw.
cris1503 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Opublikowano 22 Maja 2014 No wlasnie dziwna sprawa. Z 2-3 dni przed zaprowadzeniem do mechanika wszystko bylo ok. Zaprowadzilem do mechanika, stal u niego 3 dni i codziennie byl sie przejechac itd i mowi ze nic sie nie dzialo, wszystko pracowalo idealnie. Popatrzyl na wszystkie kable itd. i niektore byly przetarte i zrobil to. Od tej pory jak narazie cisza. Nie mam pojecia co bylo przyczyna ale watpie ze te przetarcia byly powodem. Mowi ze nic nie wycuduje jak u niego wszystko pracuje idealnie. Jedyne co powiedzial to to, ze jak sie bedize tak dzialo to mam szybko do niego jechac i wtedy zobaczy. Zadnych bledow nie wywalilo ani nic. Jak swoj problem rozwiazesz to napisz, moze tez mi cos pomoze.
Magicbattle Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 ciekawe jakie kable ci wymienil jak w 1.8t nie ma takowych sa odrazu cewki
cris1503 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Opublikowano 22 Maja 2014 nie chodzi o przewody zaplonowe, tylko jakies inne. Pokazywal mi ktore. Cos kojarze ze jedne ida z tylu silnika.
Magicbattle Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 no to ciekawe jakie. tam sa od cewek sondy przelywki itd
dardit Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Rozwiązałem problem. Przyczyną był rozregulowany wtryskiwacz po regulacji adaptacji można by było pić piwko z włączonego silnika ale się strasznie szybko nagrzewa - piwo oczywiście.
k232 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Rozwiązałem problem. Przyczyną był rozregulowany wtryskiwacz Jak sprawdziłeś, że wtryskiwacz był rozregulowany?
prezesik18 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 podjedź do gazownika, za 30-50zł wykręci listwę wtryskową, sprawdzi jej wydajność w testerze i będzie wszystko jasne. Ja jak miałem walnięty wtrysk(lał całkowicie) to na wolnych obrotach silnik drgał(czuć było że zapłon wypada) bo go zalewało. Po wrzuceniu w tester od razu było wiadomo że wtrysk do wymiany.
k232 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Ale to jest jakiś specjalny tester czy po prostu komputerowo?
prezesik18 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 sprawdza wydajność wtryskiwaczy w testerze. Programowo to można np wyłączyć wtryskiwacz lpg 3 cylindra i w jego miejsce włączyć wtryskiwacz PB, wtedy obserwujesz czy jest poprawa w działaniu. Taka opcja jest np w instalacjach OMVL, King itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się