cabanmat Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Witam Mój EGR zaczął zachodzić czarnym syfem... nie wiem czy to spaliny czy olej... Oczywiście nie "grzybek" tylko okolice uszczelek... Pierwsze co, to sprawdziłem przedmuchy silnika. Odpaliłem silnik i okręciłem korek wlewu oleju... dmuchało powietrze ale żadnego dymu czy bluzgania oleju nie było. Podobnie było po wyjęciu miary oleju. Kiedyś wyczytałem że tym sposobem można wyeliminować zapchaną odmę. Co dalej sprawdzić ? Wiem, że takie zakopcenia EGRu może być winą samego EGRu lub wyświustanej turbospężarki która przepuszcza olej którym później rzyga EGR. Pozdrawiam i czekam na porady forumowiczów którzy przerabiali Zawory Recylkulacji Spalin Fotki spoconego EGRu :
michu10 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 ja moge polecić czyszczenie egr + wymiane uszczelek, będziesz miał wyczyszczone to zobaczysz gdzie Ci cieknie ale ze zdjęć wynika ze okolice uszczelek. Gwarantuje ze zdziwisz sie ile nagaru tam sie zebrało. Samo czyszczenie to prosty proces, sam to ogarnąłem w około 2 h. tylko musisz sie wyposażyć w nafte i imbusy 5 i 6. no i autko zyska troche wigoru
cabanmat Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 Okej... Z tego co widzę na fotce nr.4 jest napis WAHLER GERMANY... Czyli niemiec już wymieniał EGR poza serwisem... W co muszę się wyposażyć ? Nowe uszczelki (kupię ori) Spray do czyszczenia EGR Klucze imbusy 5 i 6 Widzę też że trzeba mieć ten specjalny klucz to zarabiania tych metalowych obejmek Coś jeszcze ? Może coś sprawdzić przed czyszczeniem ? Może pracę EGRu VCDSem ? Nie wiem jak sprawdzić odmę... wykonałem tylko prosty test "przedmuchów"
Arczi387 Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Zaden specjalny klucz zwykłymi kleszczami je scisniesz
cabanmat Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 Mogę pominąć czyszczenie dolotu ? Chyba będzie bardziej problematyczne...
Arczi387 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Nie jest wcale problematyczne z tyłu masz 6 śrub na imbusa 6 odkrecasz je i kolektor schodzi
cabanmat Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Okej ale skąd bierze się olej w EGR'e skoro jest to zawór recylkulacji SPALIN?
SotoM Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Z ukladu dolotowego powietrza -separacja par oleju i panewki oski turbosprezarki przepuszczaja olej i tego nie wyeliminujesz. Olej ten wedruje w kierunku cylindrow wychodzac z powietrzem z turbiny przewodami do intercoolera tam tez duzo sie go gromadzi i przedostaje sie dalej do kol.ssacego przeplywajac przez zawor egru z integrowany z klapa gaszaca przez jej oske wydobywa sie ten olej na zewnatrz.standardowa bolaczka tego elementu w tych silnikach.
cabanmat Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Czyli turbo jeszcze mieści się w normach "żygania olejem" ?
A4 FAN Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 panowie a nie lepiej zaślepić to ustrojstwo?
SotoM Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 zaślepić egru nie pomoze na przedostawanie sie oleju. zaslepienie egru polega na zablokowaniu spalin powracajacych do ponownego dopalenia. bedzie on zawsze zygał czy grzebkiem czy oska klapki gaszącej... Mateusz- założysz turbo nowe lub po regeneracji wylizesz do cuchego dolot -za jakis czas bedzie to samo. zadna odma w 100% nie zatrzyma oleju. wiec bedzie on zawsze w układzie- chyba ze zrobisz OCT. wtedy bedziesz widział jak duzo oleju przepuszcza sama turbina w dolot.
Zymek1989 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Mateusz jak tam czyszczenie EGR-u? Ja już kupiłem specyfik do czyszczenia egr i turbiny. Trochę dojście z d*py z tego co dziś zobaczyłem. Jak bedzie ładna pogoda to sam się zabiorę bo sączy się przy uszczelce i dolot brudny:kwasny:
cabanmat Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Opublikowano 10 Maja 2014 Ja jeszcze nie czyściłem z braku czasu.... Jak w końcu zabiorę się za czyszczenie do od razu wymienię komplet uszczelek, wypsikam EGR, wyczyszczę dolot i będę obserwował Jak sprawdzić sprawność odmy ?
SotoM Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 nie sprawdzisz -jedynie na droznosc a drozna jest napewno bo tak by ci wypchneło miarke oleju i wyzuciło olej do góry ilez to EGR wyjac na stół - odpiac przewód doładowania , odpiac 2 podcisnienia , 2 sruby od rury spalin i 3 od samego zaworu... to odrazu kolektor ssacy zdemontuj - 6 srub na imbus 6mm i kolektor wyskrobisz tylko kup nową uszczelke za 20zł.
cabanmat Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Opublikowano 17 Maja 2014 Rzucam jeszcze log EGRu : Log (0 - 003) Już chyba zaczyna zarzucać olejem z EGRu na wesoło.... Jeszcze nie udolnie sprawdzałem przedmuchy w silniku :
matio446 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Wycieki z egr spowodowane są kiepskim uszczelnieniem wałka klapy gaszącej, które z czasem zaczyna przepuszczać olej z odmy lub turbo. Nie słyszałem o żadnym pomyśle na regeneracje uszczelnień, jedynie można zastosować separator odmy dodatkowy, seryjny w tdi pd jest kiepski.
cabanmat Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Opublikowano 24 Maja 2014 A wymiana EGR na nowy załatwi sprawę ? Tylko czy jest sens inwestować 400zł na nowy EGR PS. Ja mam TDI VP
matio446 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 W 2001 TDI VP robili jeszcze O_o. Wymiana załatwi sprawę wycieku tylko na zewnątrz. Wewnątrz jak nie zlikwidujesz wycieku z odmy albo z turbo to i tak będzie syf. Wg mnie szkoda kasy na nowy zawór ERG jak tylko cieknie a działa dobrze poza tym .
cabanmat Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Opublikowano 24 Maja 2014 Czyli na razie jeździć na śliniącym się ? Jaki jest koszt odmy gdybym ją chciał wymienić przy regeneracji turbo w przyszłości ? Wycieki z EGRu przyczyniają się do znikania oleju w misce ?
matio446 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Wycieki z EGR nie są przyczyną znikania oleju w misce. Zużycie oleju może być spowodowane przez nieszczelne łożyska turbosprężarki, zużyte uszczelniacze zaworowe, zużyte pierścienie lub tuleja cylindra. Przez odmę ucieka raczej mało oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się