Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zanieczyszczony zawór EGR - Co sprawdzić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cieknacy zawor przynajmniej w PD powoduje opoznienie reakcji na gaz.. niestety zauważalne :/

Opublikowano

No okej ale ja zrozumiałem to tak ...

Turbo przepuszcza olej którym później rzyga EGR... więc wycieki oleju na EGRze mogą skutkowac znikaniem oliwy w misce ?

Więc chyba jak już trzeba oddać auto do speca i regeneracja turbo, czyszczenie dolotów, sprawdzenie odmy...

Czyli praktycznie przegląd/regeneracja całego zespołu turbodoładowującego.

Opublikowano

Wycieki z turbo i z odmy są powodem ubywania oleju w misce i powodem dla którego cieknie z EGR. EGR sam z siebie żadnego oleju z miski nie zużywa, jak naprawisz EGR a nie naprawisz turbosprężarki i odmy, to ten olej który leci z nich nie wróci do miski tylko: cześć osadzi w kolektorze dolotowym i na zaworach ograniczając przepływ, część spali się cylindrze i trafi potem do kata.

Opublikowano

Za radą Sztomela, to żeby zobaczyć ile ciągnie turbo a ile idzie z odmy to najlepiej odmę podpiąć wężem do butelki i sprawdzić ile oleju puszcza. U mnie po tym zbiegu egr przestał ciec a w butelce po 5000 km zebrało się ok. 0,2 l oleju czyli sporo. Wszystko zależy od silnika ale warto sprawdzić. W moim przypadku wychodzi że odma i turbo puszczają podobnie a wcześniej byłem przekonany że to głównie turbo już puszcza. Na 10 tk ubywa mi ok. 1,2 l oleju a 360 tk już na blacie.

Opublikowano

Słyszałem że odma jest jako całość z pokrywą zaworów ?

Opublikowano

dobrze słyszałeś.... ale nie w twoi silniku - na PD tak - ty masz separator wymienny - jak zdejmiesz osłonę na silniku - ukarze się on twym oczom.

Opublikowano

Ja już jestem po wszystkim :)

Tak to wyglądało u mnie:

bfa0f25129070172gen.jpg

a6eec671604233f3gen.jpg

e3da832c3ee0e974gen.jpg

a tak oczyszczone z grubsza:

9839135a2df4602egen.jpg

Preparat do czyszczenia EGR nie przydaje się do czyszczenie tej sadzy,mazi,szlamu, ja to skrobałem i moczyłem i tak kilka razy.

Nie czułem po wyczyszczeniu żadnych efektów.

Opublikowano

Yhmy... czyli mogę podmienić samą odmę w moim VP?

Jaki jest przypuszczalny koszt ori odmy ?

Opublikowano

To ostatnie foto to juz etap po "wyczyszczeniu" ?taki zamontowales? A dales nowy oring miedzy egr a kolektor i pod kolektor?

Opublikowano

Panowie to jaką dacie radę do mnie ? Na sam początek wyczyszczenie wszystkiego i założenie nowej odmy ?

A gdy okaże się że olej przepuszcza turbina to jaki to jest koszt ?

Wtedy już tylko full regeneracja zostaje która będzie mnie kosztować kilkaset złoty czy można wymienić samą uszczelkę ?

I jaki może być koszt kupna nowej ori odmy ?

Opublikowano
To ostatnie foto to juz etap po "wyczyszczeniu" ?taki zamontowales? A dales nowy oring miedzy egr a kolektor i pod kolektor?

Nie, nie. Doczyściłem do końca ale niestety nie zrobiłem zdjęć:facepalm: łapy miałem brudne i baterie padły. Uszczelki wszystkie nowe:wink:

Opublikowano

Dzisiaj otrzymałem wiadomość z ASO Audi Rzeszów...

Nowa ori odma to koszt u nich 79zł.

Ja nie potrzebuję (12) zawór regulacji ciśnienia ?

1778165900_1404475209.jpg

Opublikowano

przeca to sie prawie nie psuje ,albo zrob sobie oil catch tank ,ja sobie zrobilem ze z biorniczka od wspomagania i mam susze w dolocie :)

Opublikowano

obojętnie najtańszy OIL CATCH TANK ZBIORNIK ODMY NA OLEJU DOLOT ALU (4393921742) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

lub zrób sobie sam ze zbiorniczka od wspomagania + pare rurek i wezy gumowych + 2 druciane zmywaki kuchenne (jako filtr ) ja u siebie takie cos założyłem i mam gitara ,do tego nie wiem jakim cudem zmniejszyło mi sie spalanie ,no i oczywiscie sucho w dolocie :) .przez 3 tys km wylałem może z 0.05mll oleju i wody( z korek od wina )która sie tam zbiera

Opublikowano

Witam , mam pytanko czy ten zawór daje link bo niewiem jak wkleic fotki http://allegro.pl/czujnik-zawor-cisnienia-turbiny-1j0906283c-vw-audi-i4591720975.html , powinien przepuszczac powietrze po dmuchnieciu w wezyk czy tez niepowinien go przepuszczac , bo umnie własnie przpuszcza pow jak dmuchne w wezyk..

Opublikowano (edytowane)

To gaszacy, jak silnik pracuje to nie przepuszcza, a jak zgaszony lub wypiety z kostki to przepuszcza.

Ważne żeby podczas pracy silnika nie przepuszczal bo dlawi lub nawet gasi auto.

Edytowane przez POWER-KRIS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...