Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tłumik środkowy drgają blachy


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Na wolnych obrotach na luzie, podczas postoju słychać dźwięk klepiących blach. Dźwięk dochodzi z pod spodu samochodu, mianowicie z tłumika środkowego. Byłem u swojego mechaniksa w środę po robocie. Ponieważ miał zajęte wszystkie podnośniki, to położył się na plecach i wyciągniętą ręką pouderzał od spodu tłumik. Tłumik zaczął hałasować, tak jakby blachy się obijały lubtak jakby coś w nim latało.

Nie znam budowy tłumika wewnątrz. Nie wiem czy coś w nim rzeczywiście odleciało czy coś może do niego wpadło. Może katalzator? Nie wiem. Jeżdżę na gazie LPG. SłSłyszałem, że gaz szybko załatwia tłumiki. Ale nie ważne.

Czy znacie budowę tłumika. Co mogło paść czy ni warto wdawać się w dyskuje tylko jechać na warsztat i go wymienić. Jaka cena? Czy dużo roboty jest z jegi wyciągnięciem i założenem nowego. Na co należy zwracać uwagę. I jaki tłumik kupić. Nowy cz yżywany. Jaka firma. Pewnie ori kosztuje majątek.

Proszę o jakąś podpowiedź. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast od razu kupować nowy tłumik, lepiej wjechać na kanał i dokładnie sprawdzić co jest nie tak. Może jakaś aluminiowa osłona ochronna się oberwała i dotyka do tłumika i dlatego tak klepie. Miałem tak w Yarisie kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jasne. Najpierw analiza. Nic na siłę. Jeśliby jednak się okazało, że będąc jutro w warsztacie, okaże się, że to nie osłona klepie/obija się o tłumik, to pozostaje już tylko jego ycinanie, bo pewnie wykręcić się nie będzie dało.

Jak się go wyciągnie, to może co z niego wyleci. Wówczas będzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się, że osłona nad tłumikiem się urywa i tak jak koledzy mówili uderza o tłumik- wystarczy ją przykręcić na nowe śruby. Jednak jakby sie okazało że to tłumik- wytnij go w cholerę jest w sumie niepotrzebny, a w aucie i tak nie zrobi się głośniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się, że osłona nad tłumikiem się urywa i tak jak koledzy mówili uderza o tłumik- wystarczy ją przykręcić na nowe śruby. Jednak jakby sie okazało że to tłumik- wytnij go w cholerę jest w sumie niepotrzebny, a w aucie i tak nie zrobi się głośniej.

Rzeczywiście, miałem urwana górna blachę. Blacha ta uderzała o część tłumika jak również zapewne o blachy aluminiowe odbijające ciepło od podwozia. Po wyciągnięciu tej blachy normalnie rękami, bez żadnego siłowania (prawie sama wyszła), spuszczeniu samochodu na dół, odpaleniu, to jednak jeszcze coś rzęzi w tłumiku środkowym. Podczas dodawania gazu zaczął również dochodzić dziwny dźwięk metaliczny z tłumika końcowego. Hm. Ta blacha tłumika środkowego, która się od niego oderwała, musiała na tyle brzęczeć, że dźwięk ten przytłumiał dźwięk rzeczywiście pracujących teraz tłumików - ciulato pracująch wg mnie i wg mechaniksa. Oba harcują. Przy czym końcowy jeszcze mocniej niż ten środkowy.

Mam tłumiki oryginalne, bo oba, tzn. środkowy i końcowy, połączone są rurą bez złącz. Jest cała jedna rura.

Hm. Stwierdziłem, że trzeba coś z tym jednak zrobić. Zamówiłem przez mechanika w InterCarsie komplet tłumików. Środkowy BOSAL za 270 + końcowy BOSAL za 420zł: Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online A4 Avant (8E5, B6) 2.0 Tłumik środkowy

Ceny, które podałem, są cenami które podał mi mechanik. Dowód zakupu tłumików będzie na jego fakturze zakupu, więc fakturę tą będą miał na xero dla siebie, więc i mnie nie oszuka. Zresztą nigdy mnie na częściach nie oszukał. Myślę, że taniej niż w samym InterCarsie. Sami widzicie, że ceny trochę większe w InterCarsie, w szczególności tego końcowego (560zł).

Do tego interesu dochodzą dwie obejmy/uchwyty. Jeden a, żeby spiąć tłumik środkowy z końcowym. Druga, żeby spiąć tłumik środkowy z rurą od strony katalizatora. Za dwie obejmy ok. 70zł, może mniej. Niestety, tłumiki trzeba połączyć. Nie ma środkowego z końcowym w jednej części jak ori (połączonych jedną rurą). Do tego robocizna 60zł.

Razem: 270+420+70+60=820zł

Nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może trzeba było kupić całą ori używkę.

Jak coś to piszcie. Może jeszcze zrezygnuję z zakupu tego BOSAL'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori używka nigdy nie będzie jak nowa, dobrze zrobiłeś moim zdaniem.

---------- Post dopisany at 12:04 ---------- Poprzedni post napisany at 08:42 ----------

P.S

daj znac jak bedzie chodzic na nowych tlumikach zamiennikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się, że osłona nad tłumikiem się urywa i tak jak koledzy mówili uderza o tłumik- wystarczy ją przykręcić na nowe śruby. Jednak jakby sie okazało że to tłumik- wytnij go w cholerę jest w sumie niepotrzebny, a w aucie i tak nie zrobi się głośniej.

Rzeczywiście, miałem urwana górna blachę. Blacha ta uderzała o część tłumika jak również zapewne o blachy aluminiowe odbijające ciepło od podwozia. Po wyciągnięciu tej blachy normalnie rękami, bez żadnego siłowania (prawie sama wyszła), spuszczeniu samochodu na dół, odpaleniu, to jednak jeszcze coś rzęzi w tłumiku środkowym. Podczas dodawania gazu zaczął również dochodzić dziwny dźwięk metaliczny z tłumika końcowego. Hm. Ta blacha tłumika środkowego, która się od niego oderwała, musiała na tyle brzęczeć, że dźwięk ten przytłumiał dźwięk rzeczywiście pracujących teraz tłumików - ciulato pracująch wg mnie i wg mechaniksa. Oba harcują. Przy czym końcowy jeszcze mocniej niż ten środkowy.

Mam tłumiki oryginalne, bo oba, tzn. środkowy i końcowy, połączone są rurą bez złącz. Jest cała jedna rura.

Hm. Stwierdziłem, że trzeba coś z tym jednak zrobić. Zamówiłem przez mechanika w InterCarsie komplet tłumików. Środkowy BOSAL za 270 + końcowy BOSAL za 420zł: Sklep Inter Cars - 2mln części do samochodów | Sklep Online A4 Avant (8E5, B6) 2.0 Tłumik środkowy

Ceny, które podałem, są cenami które podał mi mechanik. Dowód zakupu tłumików będzie na jego fakturze zakupu, więc fakturę tą będą miał na xero dla siebie, więc i mnie nie oszuka. Zresztą nigdy mnie na częściach nie oszukał. Myślę, że taniej niż w samym InterCarsie. Sami widzicie, że ceny trochę większe w InterCarsie, w szczególności tego końcowego (560zł).

Do tego interesu dochodzą dwie obejmy/uchwyty. Jeden a, żeby spiąć tłumik środkowy z końcowym. Druga, żeby spiąć tłumik środkowy z rurą od strony katalizatora. Za dwie obejmy ok. 70zł, może mniej. Niestety, tłumiki trzeba połączyć. Nie ma środkowego z końcowym w jednej części jak ori (połączonych jedną rurą). Do tego robocizna 60zł.

Razem: 270+420+70+60=820zł

Nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może trzeba było kupić całą ori używkę.

Jak coś to piszcie. Może jeszcze zrezygnuję z zakupu tego BOSAL'a.

Nie popatrzyłem, że nie masz diesla tylko 2.0, nie wiem jak w benzyniakach, ale ja osobiście do diesla kupiłbym ori używkę i założył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj, czyli po pięciu dniach od poniedziałku przyszedł tłumik końcowy. Cztery dni oczekiwania na realizację zamówienia przez InterCars. Jeden dzień na kuriera. środkowy tłumik był już we wtorek.

Za całość zapłaciłem 790zł: środkowy 270zł + końcowy tłumik 420zł + dwie obejmy 40zł + robocizna 60zł.

Zdjęcia, które zrobił mechaniks aparatem. Nie są najlepsze ale są. W poniedziałek jak podjadę do niego, to zrobię zdjęcia jeszcze raz samemu, dokładnie i z ostrością. Dzisiaj jak odbierałem samochód, to miał zajęte wszystkie podnośniki i nie miałem okazji zabaczyć własnymi oczami jak wykonana została robota. W poniedziałek będę miał czasu trochę to podjadę, oglądnę i zrobię nowe foty, dokładnie.

Na chwilę obecną mam to, co poniżej.

P1010845.jpgP1010846.jpgP1010847.jpgP1010848.jpgP1010849.jpgP1010850.jpgP1010851.jpgP1010852.jpgP1010853.jpgP1010854.jpgP1010855.jpgP1010856.jpgP1010857.jpgP1010858.jpgP1010859.jpgP1010860.jpgP1010861.jpgP1010862.jpgP1010863.jpg

Stary tłumik przywiozę do chałpy również dopiero w poniedziałek. Zrobię również mu foto. Myślę, że nawet go potnę i zobacz jak wygląda w środku. Mechanik jak podniósł ten stary tłumik, to w końcowym latały różne rupcie, pewnie części z tłumika środkowego.

Teraz po wymianie tłumika, przejechałem ilość km do domu raptem dwadzieścia (20km). Nie za bardzo należałyby się więc wypowiadać co i jak za tak krótki okres czasu i dystansu ale wydaje mi się, że poprawił się "ciąg" na mniejszych biegach/przełożeniach. Mam potężniejszą dwójkę jak dotychczas. Wydawałoby się więc, że lepsze ma przyspieszenie. Hm. Zapchany dotychczasowy oryginalny od 13 lat wydech? Możliwe. Teraz nowy mam i na końcu tego końcowego tłumika jest również wspawana nakładka. Wydaje mi się, że dobrze zrobiłem z ta inwestycją. Jeśli chodzi o głośność to już nic nie słyszę po uruchomieniu się silnika. Jest cisza. Jak jadę samochodem i zmieniam biegi, również mam ciszę. No i cug.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie dzwieki jak buczenia i basowe dzwieki dokuczyaly leko wczesniej ? czy w aucie ogolnie sie wyciszylo pod wzgledem ogolnego dzwieku wydechu po wymainie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buczenia i niższe tony się przyciszyły, ciszej w samochodzie, bardziej komfortowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

tez przymierzam sie do wymiany tlumików i wlasnie mialem pytac ile to kosztuje ;-)

a czy z katalizatorem cos robiles kiedykolwiek? Mam dokladnie ten sam silnik i rocznik co ty i tak sie zastanawiam ile mój ori jeszcze pociągnie.

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...