piotrek83 Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Witam. Jako, że musze zakupić nowe gumy do mojej A4 (B7 1.9TDI, sedan) mam pytanko odnośnie indeksu prędkości. Na stronie Dunlopa (bo właśnie Dunlop Bluresponse mnie interesuje) przy wyborze opon po marce auta wyskakuje tylko i wyłącznie 205/55/16 91W. Czy aby konieczny jest, aż tak wysoki indeks? Jak to wygląda w specyfikacji Audi? Jaka różnica między tymi dwoma oponkami będzie (oczywiście oprócz V-MAX)? Pozdrawiam
.Pablo. Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Ta z wyzszym indeksem prędkości ma inna budowę ścianki opony, jest bardziej twarda. Ogólne minimalne różnice występują.
A4 FAN Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 indeks to inaczej granica bezpieczeństwa i tym się róznią, minimalnie w budowie samej gumy ,od H wzwyż mozesz smiało zakładać i wyzszy tym lepszy
piotrek83 Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Opublikowano 5 Maja 2014 indeks to inaczej granica bezpieczeństwa i tym się róznią, minimalnie w budowie samej gumy ,od H wzwyż mozesz smiało zakładać i wyzszy tym lepszy Na Fuldach z indeksem H właśnie jeżdżę i opony bieżnika mają jeszcze sporo, a wyząbkowały niemiłosiernie, a gdzieś właśnie wyczytałem, że przyczyną może być właśnie za niski index prędkości niedopasowany do masy, momentu obrotowego samochodu. Dlatego też chciałem zapytać jak to jest w rzeczywistości, bo coś musi być na rzeczy skoro wszyscy producenci opon w ich konfiguratorach uczepili się właśnie indeksu W w tym rozmiarze.
A4 FAN Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 a jaki masz indeks nośności w tych Fuldach? pytam, bo to raczej ten indeks dopasowuje się do masy pojazdu, ja mam zimówki 15" T i nigdy mi się nic nie wyząbkowało
piotrek83 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 Nośność 91. Poniżej tekst, który znalazłem na forum mondeo i pochodzi ponoć z oficjalnej strony GoodYear: "Ząbkowanie opon i jego wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji opon Opony, których bieżnik jest poząbkowany, często są reklamowane przez użytkowników ze względu na emitowany hałas. Ponieważ przyczyną nierównomiernego zużycia opon nie jest ich wada fabryczna, ale warunki eksploatacji, brak jest technicznych podstaw do uznania takiej reklamacji. Użytkownicy opon często nie zdają sobie sprawy, iż wybierając pozornie tańsze opony o niewłaściwym (niższym) indeksie prędkości, sami przyczyniają się do znacznego zwiększenia efektu ząbkowania opon. Należy pamiętać, iż producenci samochodów dobierają opony, biorąc pod uwagę wszystkie parametry i osiągi pojazdu (m.in. masę pojazdu, moment obrotowy oraz hamujący, itd.). Opony powinny posiadać indeksy prędkości (powinno się mówić „indeksy homologacji”) przewidziane przez producenta pojazdu. Nie ma tutaj znaczenia prędkość maksymalna pojazdu, z jaką samochód może się poruszać (często jest ona ograniczona w sposób elektroniczny). Opony o zaniżonych indeksach będą pracować nierównomiernie i odkształcać się w niewłaściwy sposób. Ich powierzchnia styku z podłożem nie będzie jednorodna, a co za tym idzie ich bieżnik będzie bardziej podatny na ząbkowanie."
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się