adi55 Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 (edytowane) Koledzy tak jak w tytule, pozdro kamil-vag napisał: Wielu użytkowników żali się, że po zmianie oleju na zamiennik ciężko wchodzą biegi, są duże zależności od temperatury itp. Dlaczego ? Mi się wydaje, że po prostu źle dobierane są oleje do danej skrzyni biegów. Jak go poprawnie dobrać ? Po pierwsze przyda się wiedza jaki mamy kod skrzyni biegów u siebie. Można to zobaczyć na wlepce w książce serwisowej lub w bagażniku. Kod skrzyni zawsze jest po prawej obok kodu silnika. Mając dany kod skrzyni możemy skorzystać z katalogu ETKA i zobaczyć jaki typ oleju zaleca producent do naszej skrzyni biegów. Podam na swoim przykładzie. Posiadam skrzynie o kodzie GBA i producent zaleca do niej olej o nr: G 052911 A2/A1 (A2/A1 to pojemność butelki 0,5 / 1 litr). Wchodzimy sobie na stronę VW na temat charakterystyki danego oleju: http://www.vw-group.pl/cms/att/ekologia/charakterystyka/G++052911.pdf Tu macie wszystkie karty charakterystyki produktów VW Group: https://www.vw-group.pl/pl/pl/karty-charakterystykiNajważniejsze parametry, które nas interesują to: Lepkość kinematyczna : w 40 °C Lepkość kinematyczna : w 100 °C Gęstość : w 15/20 °C Olej przekładniowy G 052 911 posiada takie parametry: Lepkość kinematyczna: 76,6 mm2/s w 40ºC Lepkość kinematyczna: 14,6 mm2/s w 100ºC Gęstość: 0,866 g/cm3 w 20ºC Po krótkich poszukiwaniach danych o olejach przekładniowych, jako zamiennik tego oleju można by zastosować: Mobil Gearlube VS 200 •Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 74,6 •Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,5 •Gęstość w 15 °C [g/cm3]: 0.865 Castrol TAF-X 75W90, inna nazwa Syntrans Transaxle •Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 78 •Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,8 •Gęstość w 15 °C [g/cm3]: 0.86 Texaco Geartex S4 75W90 •Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 75 •Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,1 •Gęstość w 15 °C [g/cm3]: 0,853 Ravenol TSG SAE 75W90 •Lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: 76,3 •Lepkość kinematyczna w 100°C [mm2/s]: 14,2 •Gęstość w 15 °C [g/cm3]: 0,876 W 2012r grupa VAG wprowadziła do skrzyń nowy typ oleju: G 052 532, o następujących parametrach: Gęstość : 0,87 g/cm3 w 15 °C Lepkość kinematyczna : 40 mm2/s w 40 °C Lepkość kinematyczna : 8,0 mm2/s w 100 °C Tu pasują takie zamienniki: Ravenol MTF-2 SAE 75W-80: •Gęstość: 0,854 g/cm3 w 15°C •Lepkość kinematyczna: 36,1 mm2/s w 40 °C •Lepkość kinematyczna: ? mm2/s w 100°C Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W80: •Gęstość: 0,882 g/cm3 w 15°C •Lepkość kinematyczna: 49,8 mm2/s w 40 °C •Lepkość kinematyczna: 9,4 mm2/s w 100°C Millers TRX SYNTH 75W80 •Gęstość : 0,857 g/cm3 w 15 °C •Lepkość kinematyczna : 46 mm2/s w 40 °C •Lepkość kinematyczna : 8.7 mm2/s w 100 °C Tranself NFJ 75W80 •Gęstość : 0.884 g/cm3 w 15 °C •Lepkość kinematyczna : 47 mm2/s w 40 °C •Lepkość kinematyczna : 8.5 mm2/s w 100 °C Shell Spirax S4 •Gęstość : 0.891 g/cm3 w 15 °C •Lepkość kinematyczna : 47 mm2/s w 40 °C •Lepkość kinematyczna : 8.1 mm2/s w 100 °C Castrol Syntrans V FE 75W80 •Gęstość : 0,86 g/cm3 w 15 °C •Lepkość kinematyczna : 40 mm2/s w 40 °C •Lepkość kinematyczna : 8.0 mm2/s w 100 °C Czyli Castrol identyko co w ORI i pewnie to ten sam olej... Zobaczcie sobie jaka jest rozbieżność parametrów olejów G 052 532 i G 052 911: Gęstość _____________: 0,87 g/cm3 w 15°C -------0,86 g/cm3 w 20°C Lepkość kinematyczna : 40 mm2/s w 40°C ------- 76,6 mm2/s w 40ºC Lepkość kinematyczna : 8,0 mm2/s w 100°C ----- 14,6 mm2/s w 100ºC Ja osobiście zalałem po swapie na skrzynię JEM olej Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W80 i jest OK, nic się ze skrzynią złego nie dzieje A tu macie link do mojej rozmowy z Panem z BCS skrzynie na temat moich rozważań: http://www.forum.skrzynie.com.pl/viewtopic.php?f=24&t=702 Do niektórych skrzyń stosowany jest też olej G 055 532 Olej przekładniowy G 055 532 posiada takie parametry: Lepkość kinematyczna: 40 mm2/s w 40ºC Lepkość kinematyczna: 8 mm2/s w 100ºC Gęstość: 0,87 g/cm3 w 20ºC Jak widać, to są te same parametry co w oleju G 052 532 Kolega @Dev podrzucił ostatnio prawdopodobnie uniwersalny olej, który spełnia normy zarówno G 052 532 G 052 911 i G 055 532: Ravenol MTF-2 SAE 75W80 Jest to pełny syntetyk Niestety nie mam wglądu jakie ma parametry, ale ma rekomendacje dla wszystkich wymienionych wyżej olei: Karta charakterystyki Ravenolu: Ravenol MTF-2 SAE 75W80.pdf Edytowane 9 Marca 2022 przez kamil-vag
sciemamcz Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Jeśli chcesz tylko wymienić a nic się nie dzieje to najlepszy oryginalny ASO, jeśli chcesz coś uleczyć to loteria ale wymiana oleju to nie lekarstwo.
adi55 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE nadaje sie?????
artur10a Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Witam Ciężko czasami ciężko wchodzą mi biegi tj 1 i R, i zauważyłem, żę czasami jak włączam wsteczny to słychać taki stuk. Dodam, że tarcza się nie ślizga, sprzęgło łapie mniej więcej w połowie, niesłyszę aby dwumasa stukała bądź się coś z nią niedobrego działo. Spróbuję najpierw wymienić olej. Oryginalny niby był 75w90, mechanik od skrzyń biegów mowił zeby zalac 75w80? Co sądzicie? ---------- Post dopisany 13-05-2014 at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany 12-05-2014 at 13:47 ---------- Ktoś może z kolegów się orientuje? Bardzo proszę o poradę
adi55 Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Opublikowano 13 Maja 2014 zalej ten CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE75w90
artur10a Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 ale chciałbym jakiś naprawdę bardzo dobry olej zalać, może pomoże w co wątpię ale na początku spróbuje wymienić ten olej
sciemamcz Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Najlepiej oryginalny, każdy inny to metodą wlewam testuję i oceniam, może być lepiej, gorzej lub bez różnicy, wróżenie z fusów.
SotoM Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Adi55 ma dobrą propozycje.. Ja zebym wiedzial czy ten olej pasuje do mojej sk. To takze bym go wymienil. Ale 400zl dac za 3L oleju...to w moim przypadku...model b7.
artur10a Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 no tak zeby ten olej kosztował połowe ceny a nie 100-130 zł za 1l to tak ;(
luk88spider Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Macie do wyboru albo ori albo CASTROL SYNTRANS Nie dać sie namówić na Mobila czy coś innego...
sciemamcz Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 W dobrej cenie polecają jeszcze FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90 - olej przekładniowy OLEJ PRZEKŁADNIOWY FUCHS TITAN SINTOPOID SAE 75W90 Firma FUCHS produkuje oleje OEM dla koncernu VAG, m.in. dla AUDI i VOLKSWAGEN
artur10a Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 zastanawiam sie nad FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90 lub CASTROL SYNTRANS co polecacie?
dbprezes Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Z tego co wyczytałem w necie Bo sam szukałem opini o dobrym oleju i sporo ludzi poleca Castrola
darkle Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 WitamCiężko czasami ciężko wchodzą mi biegi tj 1 i R, i zauważyłem, żę czasami jak włączam wsteczny to słychać taki stuk. Dodam, że tarcza się nie ślizga, sprzęgło łapie mniej więcej w połowie, niesłyszę aby dwumasa stukała bądź się coś z nią niedobrego działo. Spróbuję najpierw wymienić olej. Oryginalny niby był 75w90, mechanik od skrzyń biegów mowił zeby zalac 75w80? Co sądzicie? ---------- Post dopisany 13-05-2014 at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany 12-05-2014 at 13:47 ---------- Ktoś może z kolegów się orientuje? Bardzo proszę o poradę Sprzęgło może i się nie ślizga ale najpewniej też i nie rozłącza do końca lecz lekko "ciągnie" i stąd problemy z wrzuceniem I i R. Wymiana oleju tu raczej nie pomoże. Pomogłoby na krótki czas lekkie przypalenie okładzin poprzez np ruszenie z III biegu ale tu jest dwumasa więc raczej nie polecam:wink:. Przyczyn może być wiele od zaolejonej tarczy sprzęgła przez nienasmarowany smarem MoS wielowypust na wałku zdawczym skrzyni po uszkodzoną sprężynę docisku.
artur10a Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 WitamCiężko czasami ciężko wchodzą mi biegi tj 1 i R, i zauważyłem, żę czasami jak włączam wsteczny to słychać taki stuk. Dodam, że tarcza się nie ślizga, sprzęgło łapie mniej więcej w połowie, niesłyszę aby dwumasa stukała bądź się coś z nią niedobrego działo. Spróbuję najpierw wymienić olej. Oryginalny niby był 75w90, mechanik od skrzyń biegów mowił zeby zalac 75w80? Co sądzicie? ---------- Post dopisany 13-05-2014 at 08:10 ---------- Poprzedni post napisany 12-05-2014 at 13:47 ---------- Ktoś może z kolegów się orientuje? Bardzo proszę o poradę Sprzęgło może i się nie ślizga ale najpewniej też i nie rozłącza do końca lecz lekko "ciągnie" i stąd problemy z wrzuceniem I i R. Wymiana oleju tu raczej nie pomoże. Pomogłoby na krótki czas lekkie przypalenie okładzin poprzez np ruszenie z III biegu ale tu jest dwumasa więc raczej nie polecam:wink:. Przyczyn może być wiele od zaolejonej tarczy sprzęgła przez nienasmarowany smarem MoS wielowypust na wałku zdawczym skrzyni po uszkodzoną sprężynę docisku. co polecasz darkle? czyli raczej oleju nie ma co wymieniać Twoim zdaniem?
darkle Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Myślę że oleju na razie nie masz co wymieniać. Sprawdź wpierw to sprzęgło. Podnieś auto i spróbuj wtedy włączyć I bieg. jeśli przy wciśniętym sprzęgle koło będzie się kręcić to sprawa jest jasna. W większości aut wsteczny by zgrzytał, w audi bieg wsteczny jest synchronizowany więc nie zgrzyta a po prostu ciężko wchodzi, Jeśli sprzęgło ciągnie to pozostaje albo się z tym pogodzić albo rozbiórka sprzęgła. Jeśli docisk będzie dobry czyli sprężyny niewytarte, niepopękane i proste, nity nie pozrywane to można wymienić samą tarczę. Oczywiście nie zapominając o nasmarowaniu wielowypustu na wałku.
silnik Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 Rozwiazales ten problem? Wymieniłeś olej? Mam ten sam problem ze źle wchodząca jedynka.
artur10a Opublikowano 5 Lipca 2014 Opublikowano 5 Lipca 2014 Rozwiazales ten problem? Wymieniłeś olej? Mam ten sam problem ze źle wchodząca jedynka. narazie nie mam czasu stawiać auta, ale na dniach mam zamiar, jak zrobię dam znać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się