Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VAG Ciśnienie oleju


radko123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Log (0 - 001)"]Log (0 - 001)[/url]

Log robiłem na rozgrzanym silniku. Czy to normalne że na wolnych obrotach ciśnienie poniżej minimum.

Nigdy nie pojawiała mi się kontrolka na fisie o problemach z ciśnieniem.

Jak to wygląda u was?

pozdrawiam i z góry dziękuję za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale to żaden parametr.

Ciśnienie oleju mierzy się manometrem fizycznie wkręconym w kanał olejowy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co tu dużo gdybać jedz do jakiegoś ogarniętego machera i niech ci manometrem zmierzy wtedy będziesz miał pewność i raczej z tym nie czekaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podstawie filtra oleju masz czujnik cisnienia.

Gwint M10x1, tam wkrecasz manometr .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos w tym troche prawdy jest,u mnie było tak samo jak pompa oleju siadła,i na wolnych ciśnienie oleju wynosiło 0,5 bara przy temp oleju 95. Prawdopodobnie masz pompe oleju do wymiany bo nie trzyma ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zasmarkany smok w pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

około 10tyś temu było mierzone ciśnienie manometrem i mechanik z tego co pamiętam stwierdził że na wolnych na rozgrzanym było 1.7bar ale na ile był rozgrzany tego nie wiem. Trochę czasu od tego już minęło więc mogło się pogorszyć. Pomiar trzeba będzie powtórzyć ale mam jeszcze pytanie czy ktoś wie przy jakim ciśnieniu zmienia się stan na vagu z "OK" na "<min" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.7 na rozgrzanym na wolnych to bardzo mało ma być przynajmniej 3.7 a przy 3tyś ma być 5 także pompa do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze a mechanik powiedział że 1.7 prze oleju 5w30 to wskazanie w normie dla tego silnika a gość pracuje na etacie w aso. Czy ktoś jeszcze potwierdzi że na wolnych potrzeba aż 3.7.

A jeśli pompa do wymiany to co warto kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.7bar na wolnych na rozgrzanym silniku to idealne ciśnienie

-----------------

1.7 na rozgrzanym na wolnych to bardzo mało ma być przynajmniej 3.7 a przy 3tyś ma być 5 także pompa do wymiany
ciekawe rzeczy piszesz :whistling:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wartosci które podał Artur to sa wartosci dla silników aeb ajl apu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a już się przestraszyłem, trochę poszperałem i znalazłem parametry czujnika ciśnienia dla bfb: Punkty zmienne [bar]: 1,2 - 1,6. Napiszcie czy dobrze rozumuję, czujnik zmieni swój stan jak ciśnienie wzrośnie do 1,6 i ponownie zmieni jak spadnie do 1,2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki stan ? co Ty wypisujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko Boska !!!!! :facepalm:

rozwarcie to masz na porodówce a nie tutaj....

pisz po ludzku o co Ci chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według ELSY

Obserwować próbnik i diodę świetlną w trakcie uruchamiania, ponieważ punkt przełączania przełącznika ciśnienia oleju może zostać przekroczony już przy uruchomieniu.

l Przy 1,2 … 1,6 bar nadciśnienia dioda świetlna musi się zaświecić.

Jeżeli dioda nie świeci się:

– Wymienić przełącznik ciśnienia oleju.

Sprawdzanie ciśnienia oleju

– Uruchomić silnik.

l Ciśnienie oleju przy 2000 obr./min: co najmniej 1,3 bar.

l Ciśnienie oleju przy 3500 obr./min: przynajmniej 3,5 … 4,5 bar.

Jeśli wartości wymagane nie zostaną osiągnięte: uszkodzony zawór nadciśnieniowy lub pompa oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik taki posiada dwa stany w jednym para styków jest zwarta (oporność ok 0om) w drugim jest rozwarta (oporność bardzo duża) chodziło mi czy dobrze rozumuję podany parametr dla tego czujnika "Punkty zmienne [bar]: 1,2 - 1,6"

....zwarcia i rozwarcia występują również w elektronice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz jest to też nie jasno opisane, bardziej rozumiałbym to że po prostu musi on zmienić swój stan przy ciśnieniu 1,2-1,6 bo wątpię aby był na tyle dokładny żeby rozwierał się przy 1,6 a zwierał przy 1,2 czyli pracował w pętli histerezy, po prostu próg jego zadziałania musi tylko zawierać się w tym przedziale wtedy jest sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Wiem że odpowiednie smarowanie to podstawa w silniku i dlatego moje obawy.

Zamówię manometr i pomierzę, przetestuję również jak działa ten czujnik, podzielę się spostrzeżeniami na forum.

Dziwię się tylko inżynierom z audi że tak uprościli kontrolę ciśnienia oleju. Informacja na fisie pojawia się jak prawidłowe ciśnienie nie zostanie osiągnięte przy prędkości obrotowej 2000 obr/min, trochę to niebezpieczne i niezrozumiałe dla mnie. Zdarza się że w porannych korkach pierwszy raz barierę 2000 obr/min przekroczę po ok 2 kilometrach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...