Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka ABS i wykrzyknik - czy padł czujnik?


Vendeur

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś chwilę po ruszeniu autem zapaliły mi się kontrolki ABS oraz czerwony wykrzynik oraz zapiszczało. Podjechałem na warsztat sprawdzić na komputerze. Mechanik powiedział, że wykasował błąd prawego przedniego czujnika, ale po 50metrach znowu się pojawił. Twierdzi, że raczej to nie jest uszkodzony przewód i trzeba wymienić czujnik, bo gdyby nie było komunikacji spowodowanej przerwą w przewodzie, to nie działałby także prędkościomierz. Zaś wszystko jest w porządku, poza tym, że świecą się kontrolki i straciłem ABS.

Czy zatem faktycznie jest do wymiany? Nowy u mechanika to 120 zł, zastanawiam, się czy wtedy nie kupić używki i może samemu spróbować wymienić...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak co mi się przytrafiło 2tygodnie temu. Wracałem z pracy, jechałem kilka km, kontrolka abs się zaświeciła, od hamulców zaczęła mrugać i piszczeć. uruchomiłem auto i po przejechaniu kawałka trasy spowrotem to samo. Końcem historii jest to, że od tamtej pory zrobiłem z 400km i ani razu takiego numeru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie po kolejnym odpaleniu nie świeciło się i za chwilę to samo... Gorzej, że nie mam ABS przez to. Może pojeżdżę kilka dni i może mu przejdzie?

Zastanawia mnie dlaczego są 2 wersje czujników do tych samych roczników aut... Z jedną wtyczką na końcu CZUJNIK ABS AUDI A4 95-01 VW PASS 8D0927803 PRZÓD (4201729489) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. lub z jedną na kablu i dwiema na końcu... ABS CZUJNIK PRZÓD L/P AUDI A4 SUPERB VW PASSAT B5 (4165987898) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. . Czy to normalne? Muszę sprawdzić w aucie co mam, aby móc zakupić właściwą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik się może wysunąć, zanim kupisz podjedź do mechanika i poproś o sprawdzenie czy czujnik jest w odpowiedniej pozycji.

---------- Post dopisany at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany at 12:46 ----------

Lub sam nim poruszaj, spróbuj go wsunąć do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w B5 czujnik prędkości jest faktycznie na wale i to nie prawy czujnik ABS jest za niego odpowiedzialny? Bo jeśli tak, to mógłby być też przewód, wtyczka i cokolwiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź prędkości poszczególnych kół na vag'u...

uszkodzony czujnik w danym kole-zły pomiar :wink:..więc dany czujnik będzie do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak pisze ''mily'' miałem taki przepadek czujnik troche słabo siedział na swoim miejscu :wink: popukaj lekko młotkiem gumowym i zobacz czy coś pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, przejechałem jakieś 10 km jeszcze dziś, z kilkoma postojami i odpaleniami i ani razu się nie włączyły kontrolki. Zaś przy wjeżdżaniu na parking, na skręconych kołach w lewo, coś poczułem na pedale hamulca, jakby lekkie przytkanie/blokadę i nagle mi się zaświeciło...

Próbowałem dosięgnąć czujnika ręką, ale nie udało mi się, jest cholernie schowany i bez zdjęcia koła chyba nie dam rady :(. Dziwna sytuacja, faktycznie jakby coś źle był ułożony...

PS. Czy ktoś wie skąd wynikają różnice w tych 2 rodzajach czujników i jak poznać, jaki powinienem zakupić (gdyby była taka potrzeba)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co grzebałes przy zawieszeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie grzebałem od kilku lat. No nic, zdejmę jutro koło chyba i obejrzę co tam się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz kupic ten z dwoma wtyczkami w ciemno, te wtyczki sa od czujnika zurzycia klocka, co prawda trzeba ja troche przyciac, aby weszla w zwrotnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie jeden przewód z jedną wtyczką.

Znajomy sprawdził na swoim komputerze, okazuje się, że to rzekomo lewy a nie prawy czujnik...

Jadąc dziś do pracy z 2 przystankami, nie było problemu, dopiero przy dojeżdżaniu do niej, załączyły się kontrolki.

Zdjąłem koło, wyciągnąłem czujnik, oczyściłem, główka jest lekko zjechana, przewód raczej ok. Zamocowałem na nowo, docisnąłem. Wyjeżdżając z pracy, z bramy, znowu się załączyło. Co ciekawe, ponownie poczułem jakby lekki szarpnięcie auta i na pedale hamulca, tak jakby coś haczyło, 2x szybko i cisza. Po tym się załączyło. Za każdym razem przy pierwszym załączaniu się błędu, auto skręcało w lewo i lekko hamowało oraz pojawiały się wyczuwalne na pedale lekkie przyblokowania jakby koła. 2 x dziś i 2x wczoraj. I to mnie najbardziej zastanawia w całej sprawie.

Po tym jak wyjechałem z posesji, stanąłem, uruchomiłem ponownie auto i następnie przejechałem 11km już bez błędu.

Naprawdę nie mam pomysłu co to może być :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze swój przypadek, tylko u mnie wszystko działo się na tylnej osi. Też tak miałem ze załączał się czerwony wykrzyknik, i kontrolki ABS i ASR, nie działały w tedy oba systemy. Czasami gasło czasami nie. Na VAG'u było coś takiego: "rear left speedometer invalid value"? albo tak jakoś :decayed: Pomierzyłem oporowość czujników wyszło po ok 1010-1020 Ohm (mniej więcej tak ma być w naszych Audi :wink:), w sklepie mi powiedzieli że ma być 800, to kupiłem nowy czujnik i go wymieniłem. Bawiłem się też z koronkami bo były jakieś inne, kupiłem nowe i nie spasowały, a tych co miałem założone kolesie nawet nie widzieli na oczy :facepalm: Na koniec końców jak dokręcałem koło poczułem luz na łożysku, dokręciłem i wszystko się uspokoiło :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podepnę się

Mam pewien problem Parametry mojego pojazdu

Audi A4 B5 1995 Silnik ADP 1.6 b Od jakiegoś czasu wyskakuje mi kontrolka (O) z wykrzyknikiem w środku http://www.oskduet.pl/sites/oskduet/files/myimages/2/kontrolka_hamulca_recznego.jpg Ręczny trzyma bardzo dobrze na górce z 5 osobami stoi bez problemu.(poziom płynu hamulcowego w normie, ręczny nie odpuszcza do końca?) Kontrolka się świeci gdy najedzie się na wybój albo jak się hamuje jeszcze przy skręcaniu w obie strony. Nie wiem co mam robić, naocznie na moje oko tarcze i klocki są w stanie jeszcze bdb co robić ? Czy w tym modelu czujnik jest na dwóch osiach czy tylko ma przód ?

Pozdrawiam, st3lms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie jeden przewód z jedną wtyczką.

Znajomy sprawdził na swoim komputerze, okazuje się, że to rzekomo lewy a nie prawy czujnik...

Jadąc dziś do pracy z 2 przystankami, nie było problemu, dopiero przy dojeżdżaniu do niej, załączyły się kontrolki.

Zdjąłem koło, wyciągnąłem czujnik, oczyściłem, główka jest lekko zjechana, przewód raczej ok. Zamocowałem na nowo, docisnąłem. Wyjeżdżając z pracy, z bramy, znowu się załączyło. Co ciekawe, ponownie poczułem jakby lekki szarpnięcie auta i na pedale hamulca, tak jakby coś haczyło, 2x szybko i cisza. Po tym się załączyło. Za każdym razem przy pierwszym załączaniu się błędu, auto skręcało w lewo i lekko hamowało oraz pojawiały się wyczuwalne na pedale lekkie przyblokowania jakby koła. 2 x dziś i 2x wczoraj. I to mnie najbardziej zastanawia w całej sprawie.

Po tym jak wyjechałem z posesji, stanąłem, uruchomiłem ponownie auto i następnie przejechałem 11km już bez błędu.

Naprawdę nie mam pomysłu co to może być :(

Sam hamuje?? Ty masz tylko ABS??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, ja hamowałem dojeżdżając do skrętu. Wtedy pojawiały się jakby 2 lekkie szarpnięcia hamujące koło (coś jak przy załączaniu się ABS na lodzie) i zapalały kontrolki. W weekend załączało się już samo, bez dodatkowych objawów, chwilę po włączeniu silnika. Tak, mam tylko ABS, bez kontroli zużycia klocków, ASR itp. W tygodniu chyba dorwę czujnik i podmienię, bo co innego zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podepnę się

Mam pewien problem Parametry mojego pojazdu

Audi A4 B5 1995 Silnik ADP 1.6 b Od jakiegoś czasu wyskakuje mi kontrolka (O) z wykrzyknikiem w środku http://www.oskduet.pl/sites/oskduet/files/myimages/2/kontrolka_hamulca_recznego.jpg Ręczny trzyma bardzo dobrze na górce z 5 osobami stoi bez problemu.(poziom płynu hamulcowego w normie, ręczny nie odpuszcza do końca?) Kontrolka się świeci gdy najedzie się na wybój albo jak się hamuje jeszcze przy skręcaniu w obie strony. Nie wiem co mam robić, naocznie na moje oko tarcze i klocki są w stanie jeszcze bdb co robić ? Czy w tym modelu czujnik jest na dwóch osiach czy tylko ma przód ?

Pozdrawiam, st3lms.

Siema moim zdaniem to masz zamalo plynu hamulcowego tez mi wykrzyknik na wybojach wyskakiwal dolalem i teraz wszystko wporzadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, tak ku przestrodze jeszcze. Zanim wymienicie czujnik ABS, sprawdźcie dobrze, czy przewód czujnika ABSu lub hamulca macie na pewno nie przetarty lub pękniety.

U mnie tak było.

Czujnika nie ruszałem ! Wyciąłem zniszczoną częśc przwodu czujnika, wlutowałem nowy elastyczny przewód wszystko zaizolowałem i mam spokój i 100zł zaoszczędzone !

Może komuś się przyda,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem Tarcze i Klocki hamulcowe na Brembo i po złożeniu wywalił mi błąd ABS.. Pojechałem kupić nowy czujnik którego nawet nie założyłem. Okazało się,że po jednej stronie czujnik był za głęboko wsadzony a z drugiej za płytko.. Przez co przy naciśnięciu na hamulec po prostu przepuszczał przy delikatnym hamowaniu. Słychać było tylko dziwny dźwięk. Po ustawieniu z obu stron czujnik w tej samej pozycji problem znikł i 100 zł też zaoszczędzone. Ku przestrodze.:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...