Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chyba coś nie tak ze skrzynią Tiptronik (DRK)


Kamiszu

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zaobserwowałem jak dla mnie dość dziwną rzecz podczas jazdy mianowicie jeśli auto jest zimne strasznie wolno się rozpędza tzn przy obrotach rzędu 1500-1800 silnik buczy i bardzo powoli się rozpędza oczywiście nie wymagam nie wiadomo czego w takim zakresie ale uważam że robo to mega wolno (coś jak by lekko ślizgające się sprzęgło w manualnej skrzyni biegów) po za tym strasznie długo trzyma drugi bieg aby przerzucić na 3 muszę przykręcić powyżej 3 tys obrotów. Po za tym jak wracałem z pracy to wydawało mi się zę jak bo od pewnego momentu ruszał z 2 biegu a nie z pierwszego no i przy próbie gwałtownego przyspieszenia jak by kick down nie działał a obroty pod lekką górkę max 3 tys i 120km/h z górki jak by normalnie. Coś ze skrzynią czy np sprzęgło do wymiany? Pomocy bo nie wie co zaczyna się dziać ewentualnie co juz się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto jest zimne i temperatura zewnętrzna jest też niska ( na pewno poniżej 10 C lub 5 C nie pamiętam ) - to przez pierwsze 40 sekund może się tak dziać tzn silnik będzie przeciągał i nie załączy się lock-up w konwerterze , wszystko po to by szybciej rozgrzać katalizatory i olej ( tak twierdzi ulotka o 851903_01V Auto Trans SSP poszukaj w googlu )

Łatwo sprawdzić czy to kwestia mechaniczna w skrzyni - jeśli auto przeciąga i nie chce zrzucić biegu , spróbuj przełączyć w trybie ręcznym - ja bieg zmieni to kwestia oprogramowania sterownika. Pod górkę obroty będą większe bo auto będzie miało opór i skrzynia będzie dobierać bieg aby sprawniej podjechać.

A jednostkę napędową masz w 100% sprawną , może brakuje mocy w tym niskim zakresie obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest ok. Dzieki po rozgrzaniu sie auta zauważyłem ze po stanie ci na rondzie i ruszenia auto jak by ruszyło z 2 biegu i to nagminnie. Po osiągnięciu jak by wracał wszystko do normy. A co powiedzieli byście na olej i filtrem w skrzyni?

---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ----------

Podczas dzisiejszych jazd zaobserwowałem że chyba faktycznie uślizguje się sprzęgło w moim audi. Zaobserwowałem to poczas jazdy pod lekką górkę i z górki dodawałem gazy i lekko odpuszczałem dosć energicznie i była różnica na obrotomierzy około 200obrotów. Bardziej precyzyjnie nie umiem tego opisać.

Czy wymiana sprzęgła w tym automacie jest jakaś mega trudna i jakie sprzęgło jest potrzebne? nowe lub używka obojętne linki mile widziane.

---------- Post dopisany 18-05-2014 at 16:16 ---------- Poprzedni post napisany 15-05-2014 at 20:26 ----------

Postanowiłem wymienić olej w moim tiptroniku i zorientowałem się już że filterek kosztuje w okolicy 50zł tylko jeszcze musiał bym wiedziec jaki olej zalać oraz jaką ilość no i najważniejsze jak nalać nowy olej do skrzyni i jak sprawdzić jej poziom. Pytam ponieważ jeszcze nie zaglądałem od spodu jak to wygląda a od strony silnika nie widziałem bagnetu ani wlewki... Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie

---------- Post dopisany 05-06-2014 at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2014 at 11:16 ----------

Chłopaki w jaki sposób zaobserwować tzn w jakich sytuacjach drogowych można najlepiej zaobserwować czy sprżęgło w automacie się uślizguje?

Zauważyłem tez ostatnio ze po przejechaniu około 20 km i po dojechaniu do skrzyżowania z zatrzymaniem rusza tak jak by z drugiego biegu bo strasznie zamula przy ruszaniu i zmiana biegu z obrotami następuje mniej więcej tak jak pezy zmianie z 2 na 3. Czy to może być objaw zbyt niskiego stanu oleju lub konieczności zmiany oleju i filtra?

Ewentualnie może znalazł by się ktoś z mojej okolicy kto mógł by się przejechać i powiedziec mi coś dokłądniej na ten temat bo nei wiem czy jestem przewrażliwiony czy faktycznie coś dzieje się nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw olej do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw olej do wymiany

Właśnie się do tego przymierzam oglądnąłem filmiki jak wymieniać olej ale wolał bym nalać do stanu aniżeli za mało. PS jaki olej lać do tej skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do skrzyni - Mobil ATF LT71141 (kiedyś był to olej firmy ESSO czyli ORI lany do tipa) - możesz dorwać go od użytkownika z forum poniżej 30zł/l + przesyłka. Jest również FEBI, ale czy nie warto parę groszy dołożyć do ORI?

Jaki filtr?

Osobiście kupowałem KNECHTA przy wymienianie (robiłem jakiś miesiąc temu)

Mi weszło coś ok. 6l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do skrzyni - Mobil ATF LT71141 (kiedyś był to olej firmy ESSO czyli ORI lany do tipa) - możesz dorwać go od użytkownika z forum poniżej 30zł/l + przesyłka. Jest również FEBI, ale czy nie warto parę groszy dołożyć do ORI?

Jaki filtr?

Osobiście kupowałem KNECHTA przy wymienianie (robiłem jakiś miesiąc temu)

Mi weszło coś ok. 6l.

Damian a możesz mi step by step napisać co i jak przy wymianie oleju zrobić? Najlepiej jak zacząć napełniać olejem bo to że ściągnąc dekiel wyczyścić miejscę na uszczelkę i wymienić filterek to wiem tylko boję się tego napełniania. Bo widziałem że trzeba to robić kilka razy i przy odpowiednich temperaturach... Więc Gdybym miał takiego dokładnego manuala to bym był pewny co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jedno popołudnie nie wystarczyło na wymianę oleju - za bardzo rozgrzał się olej i musiałem zostawić na następny dzień na ostatecznie dolanie oleju :kwasny:

Acha - uszczelkę do miski oleju powinieneś dostać razem z filtrem (bynajmniej ja miałem przy KNECHT'cie) więc nie naciągnij się na ORI z ASO (jak ja), bo mi leży i jestem ponad 100zł w plecy :wink:

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:33 ----------

W poradniku, który podesłał kolega wyżej można znaleźć link do forum A6 klubu. Myślę, że nikt mnie za to nie zje, że zacytuję go tutaj:

1 link - stosowałem się w 90% do tego opisu wymiany więc jak się będziesz stosował to będzie wszystko ok :wink:

2 link - tak mój sprzęt do napełniania mniej więcej wyglądał :wink:

No i nie zapomnij o drugiej (kompetentnej) osobie, która będzie nadzorowała temperaturę oleju w VAG-COM/VCDS - moja przy 30+ stopniach zniknęła jak się jak się później okazało zapalić :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie musze poszukać kogoś z VAGiem lub sobie takowego zakupić :D I mogę wymieniać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki chłopaki za podpowiedzi jak tylko się uporam dam znać co i jak

---------- Post dopisany 19-07-2014 at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany 07-06-2014 at 14:56 ----------

Czy znalazł by się ktoś z wałbrzycha lub okolicy kto pomógł bym mi ustalić co dokłsdnie moze dziać się z moją skrzynią? Zamierzam wybrać się do mechanika ale najpierw chciał bym skonsultować się z kimś kto ma pojęcie o automacie i niekoniecznie chciał by wykorzystać moją niewiedze finansowo :)

Ojel z filterm wymieniony. Polepszyła się praca skrzyni ładnie zmienia biegi i jest żywy. Ale nurtuje mnie jedna sprawa mianowicie po pewnym czasie skrzynia przestaje zmieniać biegi i jedzie tak ajk by na jednym biegu (wygląda mi to na jakiś tryb awaryjny) Dodam ze mój wyśeiwtlacz z FISa jest do roboty ale wydaje mi się iż wtedy zapalają się wszystkie literki na czerwono od skrzyni czy ktoś ma jakis mpoysł dlaczego tak moze być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...