Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Stag 4 plus gubi zapłony podczas przyspieszania na LPG P0300 P0301-4 + MAPA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem powrócił, wypadanie zapłonów pojawia się teraz tylko na 1 cylindrze. Błąd wyświetla się tylko kiedy auto przełączy się na gaz i jest niedogrzane. Jak osiągnie normalną temperaturę i pojeżdżę około 10-15 min to nie ma tego problemu.

Sprawdzę jeszcze cewki, bo wątpię ze po wymianie świec jedna okazałaby się trefna.

Cewki zamienię miejscami, w piątek jadę na regulację gazu i kontrolę, mam nadzieję ze się coś wyjaśni.

Opublikowano

Odnośnie świec to wcale bym nie negował :)

Opublikowano

Miałeś kiedyś przypadek że nowa świeca była uszkodzona? Albo że padła po przejechaniu 1kkm?

Opublikowano

Mialem opcje ze ja 4 swiece ngk 3 mialy nie taką szczeline jak potrzeba :)

Opublikowano

Hmm, ciekawa sprawa :) Zamienię cewkę i sprawdzę, jak nie pomoże to i regulacja gazu, to wykręcę 2 świece i zmierzę przerwę.

---------- Post dopisany 24-07-2014 at 13:17 ---------- Poprzedni post napisany 23-07-2014 at 10:05 ----------

Dzwoniłem do ASO :) w 2012 autko miało wymieniane komplet cewek na akcji serwisowej :) Więc zakładam że cewki odpadają, tym bardziej, że auto przejechało na tych cewkach około 20kkm.

Oczywiście zamieniłem cewki miejscami dla sprawdzenia i nadal wywala wypadanie zapłonów na 1 cylindrze więc albo wtrysk gazu, albo uwalona świeca, albo nieszczelność w dolocie 1 cylindra, przynajmniej tak wydedukowałem.

Opublikowano

A szczelnosc sprawdzałeś dolotu tak??

---------- Post dopisany at 13:20 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ----------

Gniazda wtryskow mnie interesują . Ja jedno wymieniałem bo było pęknięte .

Opublikowano (edytowane)

Kolego zajmij się tymi czasami wtrysków, bo tu jest coś nie halo.

Skasuj błędy vagiem i pojeździj na pb, albo jeszcze lepiej zrób logi.

Masz za duże czasy wtrysków na obu paliwach i dlatego się pier...

Może być że przez lpg mapa pb się rozjechała

Może być nieszczelność lub przepływka przekłamuje i sterownik wydłuża czasu ale za bardzo.

Dysze w fastregach można by zwiększyć troszkę

roblem powrócił, wypadanie zapłonów pojawia się teraz tylko na 1 cylindrze. Błąd wyświetla się tylko kiedy auto przełączy się na gaz i jest niedogrzane. Jak osiągnie normalną temperaturę i pojeżdżę około 10-15 min to nie ma tego problemu.

Trzeba sprawdzić listwę.Można zamienić wtryskiwacze miejscami i zobaczysz czy nadal bedzie wypadanie na 1 cylindrze.

Ogólnie listwa trochę słaba to tego motoru.

Polecam hany lub barakudy najlepiej pojedyńcze najbliżej kolektora ssącego.

Fast Reg jest zespolona i trzeba dłuższe wężyki - co najmniej 15cm, a ten silnik nie lubi opóźnień

Daj jakieś zdjęcie z pod maski jak to wszystko poskładane

Edytowane przez edekxp
Opublikowano (edytowane)

@edekxp - wtryskiwacze są schowane pod plastikową pokrywą silnika tak że ich nie widać, myślę ze wężyki są maksymalnie krótkie, tak wynikało z rozmowy z chłopakami którzy montowali.

Błędy wypadania zapłonów i ubogiej mieszanki już nie występują, możliwe że ostatnia regulacja pomogła, jedyne co jeszcze zostało to delikatnie falujące obroty w momencie jak silnik jest niedogrzany i przełącza się na gaz ale jest to sporadyczne i po rozgrzaniu ustępuje. Jeśli zacznie mnie to bardziej irytować spróbuję wymienić ten zaworek nr 6. Zastanawiam się cały czas nad tym o czym od początku wspominasz czyli czasy wtrysków powyżej 22ms, może auto faktycznie jest trochę dłubnięte i ma więcej mocy niż seria, postaram się podjechać na hamownię.
Dwa dni temu podłączyłem się do komputera gazowego i kontrolnie zweryfikowałem mapy benzynowe i gazowe, test robiłem na odcinku około 80Km, głównie trasa, trochę miasta, jazda bardzo zróżnicowana trochę na benzynie i na gazie.
Mapa na początku wyglądała następująco, delikatnie rozjechana:

g82p2slm.jpg

Po korekcie mapa wygląda następująco:

sr984fhk.jpg

Dodatkowo w zakładce błędy pojawił się komunikat (pewnie wcześniej też był) "Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte!! sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu." (edekxp - tak jak mówiłeś). Zauważyłem ze podczas ostrego przyspieszania kiedy obroty przekraczają 5,5tys obr czasy wtrysków na mapie wędrują w okolicę 22-23ms i mieszanka chwilowo jest stanowczo zbyt uboga i spada do okolic mnożnika 1.4.

Nie wiem czy jasno to opisałem ale wydaje mi się że przy maksymalnym obciążeniu powyżej 5,5tys obr wtryski są całkowicie otwarte i nie są w stanie podać odpowiedniej dawki gazu dlatego przy takim obciążeniu dawka chwilowo jest zbyt uboga.

Pytanie brzmi następująco, czy taki stan rzeczy, czyli całkowicie otwarte wtryskiwacze mogą doprowadzić do uszkodzeń silnika? Podobno zbyt uboga mieszanka jest gorsza niż zbyt bogata. (Dlatego zostawiłem końcówkę wykresu troszkę bogatszą)

Czy wtryski powinny być bardziej wydajne? Czy można ewentualnie rozwiercić obecne? Czy zamiast rozwiercać wtryski, można zwiększyć ciśnienie reduktora tak aby przy całkowicie otwartych wtryskach podał więcej gazu?

Oraz ostatnia wątpliwość, podobno mam zbyt wysoko ustawiony mnożnik, u mnie zaczyna się od 1.8 a kończy na około 1.1, czy raczej jest to indywidualna kwestia i może być tak jak jest?

Edytowane przez ShatyMK
Opublikowano

Ja mam autko po programie i wtryski bexowe mnoznik wygląda u mnie tak jak na foto . Wtryski gazowe mam hanki zielone , ciśnienie reduktora na 1.2 .

Coś nie moge foto załadować :/

Opublikowano (edytowane)

@ShatyMK

ale Ty jesteś uparty.Mówiłem zrób logi na pb bo masz za duże czasy wtrysków.Na gazie te wtryskiwacze są za małe i auto dostaje za mało paliwa

Wtryskiwacze całkowite otwarte = zapętlanie, jakbyś nie wiedział

Będziesz wymieniał zaworki i inne rzeczy a problem będzie nadal

Oraz ostatnia wątpliwość, podobno mam zbyt wysoko ustawiony mnożnik, u mnie zaczyna się od 1.8 a kończy na około 1.1, czy raczej jest to indywidualna kwestia i może być tak jak jest?

Ostatnia "kropka" mnożnika i tak trzeba dać niżej.

(Dlatego zostawiłem końcówkę wykresu troszkę bogatszą)

To nic nie da.

Ustawieniem mnożnika powyżej 1 masz przez to czasy jeszcze większe 1,1x 23 = 25,3, czyli przy mniejszych obrotach bedzie zapętlanie

Dysze do powiększenia ewentualnie podnieść ciśnienia na parowniku, chociaż te wtryski nie lubią wysokiego ciśnienia.

Pisałeś chyba że wymieniałeś tą listwę na nową.Nie lepiej było dołożyć i kupić hany zielone.

To że schowali Ci listwę pod osłoną silnika to nic nie zmieni, wężyki i tak muszą mieć długość co najmniej 15cm, chyba że te w środku są krótkie a zewnętrzne długie

Mam taki sam silnik tylko po programie na około 180KM i hany zielone pojedyńcze i chodzą zaje.....

Edytowane przez edekxp
Opublikowano (edytowane)

Dokladnie tak jak kolega edekxp napisał :) .

ec8e3da723b3f8e972398c004cc12566.jpg

O doszło hehehe

Ale to itak nie najnowsze tylko z uszkodzonego ac czerwonego ;)

Edytowane przez bongod
Opublikowano

Panowie, dzięki za cenne informacje i wykresy, dzięki wam wiem już znacznie więcej.

@edekxp - na PB też zbierałem logi przy różnych obciążeniach, i z tego co obserwowałem, mapa benzynowa rysowała się praktycznie wzdłuż całej niebieskiej linii tak jak na zrzucie czyli wygląda na to, że to co widać na wykresie dla benzyny jest zgodne ze stanem faktycznym, zapisałem 2 pliki z całej trasy przejazdu, pomiar robiony na benzynie i na gazie, przełączałem w trakcie jazdy kilkukrotnie.

Jeśli trzeba zbiorę same logi benzynowe i wrzucę kolejny log.

https://drive.google.com/file/d/0B4Rt2NU--xRHcnU0NkN6SmxwYnM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B4Rt2NU--xRHZC1YcVpUdHVtT0E/view?usp=sharing

Wężyki od instalacji sprawdzę dziś po pracy, wrzucę foto. Odnośnie listwy, chłopaki wymienili mi ją na zasadzie gwarancji i ewentualnego wyeliminowania problemów z samą listwą, ale też pytali od razu czy auto jest po programie bo trochę za duże czasy.

Zastanawiam się jeszcze nad jednym, na jakiej zasadzie i z jakiego okresu czasu rysowane są mapy. Czy jest to zapis od samego początku instalacji, czy ewentualnie z kilku dni i mapa jest systematycznie nadpisywana nowymi informacjami? Z moich obserwacji, po drobnych korektach mapa skorygowała się po kilku minutach jazdy, więc chyba jest to dosyć dynamiczne. Czy można wykasować mapę aby rysowała się od nowa, oczywiście pozostawiając przebieg mnożnika tak jak jest?

Opublikowano

Mozna :) ale w sumie poco :)

Opublikowano

Jeśli aktualizacja map jest na tyle dynamiczna że wszystko rysuje się głównie w oparciu o najświeższe dane to faktycznie nie trzeba ;) Dlatego zapytałem, z jakiego okresu dane są brane pod uwagę, ale to raczej było luźne pytanie a w dokumentacji nie ma na nie odpowiedzi więc pewnie się nie dowiemy:)

Jeśli wyczyszczę mapę to po wykonaniu ponownych pomiarów będę miał wiarygodny pomiar dla nowo rysującej się mapy np benzynowej, ale jeśli nie jest to konieczne to nie było pytania.

Opublikowano

W stagu 4 qbox dosc szybko sie zmieniaja

Opublikowano

Troche Offtop - Moc raz jest raz nie ma.

Zauważyłem że auto czasami ma więcej mocy a czasami mniej, nie chodzi tu o kwestię regulacji gazu. Czasami auto potrafi naprawdę idealnie przyspieszać, słychać turbo, jeździ się naprawdę przyjemnie, za kilka godzin zgaszę silnik, uruchomię jeszcze raz i np czuję jakby ubyło z 30% mocy, turbo chodzi ciszej, blow też, po ponownym zgaszeniu silnika i uruchomieniu moc znów wraca.

Ktoś się spotkał z tego typu problemem? Na początku myślałem że jest to kwestia może ciśnienia atmosferycznego na zewnątrz, temperatury otoczenia itp ale nie wiem czy może to mieć jakikolwiek wpływ.

Opublikowano (edytowane)

Kolego czy do Ciebie trzeba jakoś pisać dużymi literami czy jak?

Po raz kolejny powtarzam zrób logi!!!!!!

Nie oscylator z lpg tylko logi.

Jak byś nie wiedział, i raczej tak jest

vag-com, laptop, 3 bieg i gaz do dechy aż do odcinki

bloki 02,20,33, 115 118

i wrzuć na vaglog

http://vaglog.pl/

Ktoś się spotkał z tego typu problemem? Na początku myślałem że jest to kwestia może ciśnienia atmosferycznego na zewnątrz, temperatury otoczenia itp ale nie wiem czy może to mieć jakikolwiek wpływ.

Dużo osób miało podobne problemy, ale po zrobieniu logów było jasne co się dzieje

Oczekujesz pomocy a ciężko się posłuchać kolegów co trzeba zrobić.

Jeszcze trochę twój temat umrze bo nikt Ci nie odpowie jaki masz problem

Aby auto dobrze jeździło na lpg musi być sprawne na pb, potem dobra instalacja, dobry montaż a na koniec dobre wystrojenie

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

@edekxp - Nie wiedziałem że chodzi Ci o logi z VCDS, tym bardziej, że cały czas piszę o logach z komputera ze STAGA. Mam tylko ELM327 na BT,ale tym "zabawkowym" interfejsem chyba nic nie zdziałam.

Pożyczę kabel i postaram się zrobić logi, teraz przynajmniej wiem o co chodzi ;)

Opublikowano

To ze staga nie nazywa się logami.Ty tak to nazwałeś.Masz mapę oraz plik z jazdy

Opublikowano

@bongod - Może masz CutOffa źle ustawionego? To jest to co odcina dopływ gazu podczas hamowania silnikiem tak jak przy jeździ na benzynie, żeby dodatkowo obniżyć spalanie, wiem że to jakoś się też ustawia.

tylko nie w kazdym steroniku mozna ustawić ciśnienie po odcince, ale dobra regulacja po AFR i napewno bedzie ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...