ShatyMK Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Opublikowano 23 Lipca 2014 Problem powrócił, wypadanie zapłonów pojawia się teraz tylko na 1 cylindrze. Błąd wyświetla się tylko kiedy auto przełączy się na gaz i jest niedogrzane. Jak osiągnie normalną temperaturę i pojeżdżę około 10-15 min to nie ma tego problemu. Sprawdzę jeszcze cewki, bo wątpię ze po wymianie świec jedna okazałaby się trefna. Cewki zamienię miejscami, w piątek jadę na regulację gazu i kontrolę, mam nadzieję ze się coś wyjaśni.
ShatyMK Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Opublikowano 23 Lipca 2014 Miałeś kiedyś przypadek że nowa świeca była uszkodzona? Albo że padła po przejechaniu 1kkm?
bongod Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 Mialem opcje ze ja 4 swiece ngk 3 mialy nie taką szczeline jak potrzeba
ShatyMK Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Opublikowano 24 Lipca 2014 Hmm, ciekawa sprawa Zamienię cewkę i sprawdzę, jak nie pomoże to i regulacja gazu, to wykręcę 2 świece i zmierzę przerwę. ---------- Post dopisany 24-07-2014 at 13:17 ---------- Poprzedni post napisany 23-07-2014 at 10:05 ---------- Dzwoniłem do ASO w 2012 autko miało wymieniane komplet cewek na akcji serwisowej Więc zakładam że cewki odpadają, tym bardziej, że auto przejechało na tych cewkach około 20kkm. Oczywiście zamieniłem cewki miejscami dla sprawdzenia i nadal wywala wypadanie zapłonów na 1 cylindrze więc albo wtrysk gazu, albo uwalona świeca, albo nieszczelność w dolocie 1 cylindra, przynajmniej tak wydedukowałem.
bongod Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 A szczelnosc sprawdzałeś dolotu tak?? ---------- Post dopisany at 13:20 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ---------- Gniazda wtryskow mnie interesują . Ja jedno wymieniałem bo było pęknięte .
edekxp Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 (edytowane) Kolego zajmij się tymi czasami wtrysków, bo tu jest coś nie halo. Skasuj błędy vagiem i pojeździj na pb, albo jeszcze lepiej zrób logi. Masz za duże czasy wtrysków na obu paliwach i dlatego się pier... Może być że przez lpg mapa pb się rozjechała Może być nieszczelność lub przepływka przekłamuje i sterownik wydłuża czasu ale za bardzo. Dysze w fastregach można by zwiększyć troszkę roblem powrócił, wypadanie zapłonów pojawia się teraz tylko na 1 cylindrze. Błąd wyświetla się tylko kiedy auto przełączy się na gaz i jest niedogrzane. Jak osiągnie normalną temperaturę i pojeżdżę około 10-15 min to nie ma tego problemu. Trzeba sprawdzić listwę.Można zamienić wtryskiwacze miejscami i zobaczysz czy nadal bedzie wypadanie na 1 cylindrze. Ogólnie listwa trochę słaba to tego motoru. Polecam hany lub barakudy najlepiej pojedyńcze najbliżej kolektora ssącego. Fast Reg jest zespolona i trzeba dłuższe wężyki - co najmniej 15cm, a ten silnik nie lubi opóźnień Daj jakieś zdjęcie z pod maski jak to wszystko poskładane Edytowane 15 Sierpnia 2014 przez edekxp
ShatyMK Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) @edekxp - wtryskiwacze są schowane pod plastikową pokrywą silnika tak że ich nie widać, myślę ze wężyki są maksymalnie krótkie, tak wynikało z rozmowy z chłopakami którzy montowali. Błędy wypadania zapłonów i ubogiej mieszanki już nie występują, możliwe że ostatnia regulacja pomogła, jedyne co jeszcze zostało to delikatnie falujące obroty w momencie jak silnik jest niedogrzany i przełącza się na gaz ale jest to sporadyczne i po rozgrzaniu ustępuje. Jeśli zacznie mnie to bardziej irytować spróbuję wymienić ten zaworek nr 6. Zastanawiam się cały czas nad tym o czym od początku wspominasz czyli czasy wtrysków powyżej 22ms, może auto faktycznie jest trochę dłubnięte i ma więcej mocy niż seria, postaram się podjechać na hamownię. Dwa dni temu podłączyłem się do komputera gazowego i kontrolnie zweryfikowałem mapy benzynowe i gazowe, test robiłem na odcinku około 80Km, głównie trasa, trochę miasta, jazda bardzo zróżnicowana trochę na benzynie i na gazie. Mapa na początku wyglądała następująco, delikatnie rozjechana: Po korekcie mapa wygląda następująco: Dodatkowo w zakładce błędy pojawił się komunikat (pewnie wcześniej też był) "Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte!! sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu." (edekxp - tak jak mówiłeś). Zauważyłem ze podczas ostrego przyspieszania kiedy obroty przekraczają 5,5tys obr czasy wtrysków na mapie wędrują w okolicę 22-23ms i mieszanka chwilowo jest stanowczo zbyt uboga i spada do okolic mnożnika 1.4. Nie wiem czy jasno to opisałem ale wydaje mi się że przy maksymalnym obciążeniu powyżej 5,5tys obr wtryski są całkowicie otwarte i nie są w stanie podać odpowiedniej dawki gazu dlatego przy takim obciążeniu dawka chwilowo jest zbyt uboga. Pytanie brzmi następująco, czy taki stan rzeczy, czyli całkowicie otwarte wtryskiwacze mogą doprowadzić do uszkodzeń silnika? Podobno zbyt uboga mieszanka jest gorsza niż zbyt bogata. (Dlatego zostawiłem końcówkę wykresu troszkę bogatszą) Czy wtryski powinny być bardziej wydajne? Czy można ewentualnie rozwiercić obecne? Czy zamiast rozwiercać wtryski, można zwiększyć ciśnienie reduktora tak aby przy całkowicie otwartych wtryskach podał więcej gazu? Oraz ostatnia wątpliwość, podobno mam zbyt wysoko ustawiony mnożnik, u mnie zaczyna się od 1.8 a kończy na około 1.1, czy raczej jest to indywidualna kwestia i może być tak jak jest? Edytowane 2 Listopada 2014 przez ShatyMK
bongod Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Ja mam autko po programie i wtryski bexowe mnoznik wygląda u mnie tak jak na foto . Wtryski gazowe mam hanki zielone , ciśnienie reduktora na 1.2 . Coś nie moge foto załadować :/
edekxp Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) @ShatyMK ale Ty jesteś uparty.Mówiłem zrób logi na pb bo masz za duże czasy wtrysków.Na gazie te wtryskiwacze są za małe i auto dostaje za mało paliwa Wtryskiwacze całkowite otwarte = zapętlanie, jakbyś nie wiedział Będziesz wymieniał zaworki i inne rzeczy a problem będzie nadal Oraz ostatnia wątpliwość, podobno mam zbyt wysoko ustawiony mnożnik, u mnie zaczyna się od 1.8 a kończy na około 1.1, czy raczej jest to indywidualna kwestia i może być tak jak jest? Ostatnia "kropka" mnożnika i tak trzeba dać niżej. (Dlatego zostawiłem końcówkę wykresu troszkę bogatszą) To nic nie da. Ustawieniem mnożnika powyżej 1 masz przez to czasy jeszcze większe 1,1x 23 = 25,3, czyli przy mniejszych obrotach bedzie zapętlanie Dysze do powiększenia ewentualnie podnieść ciśnienia na parowniku, chociaż te wtryski nie lubią wysokiego ciśnienia. Pisałeś chyba że wymieniałeś tą listwę na nową.Nie lepiej było dołożyć i kupić hany zielone. To że schowali Ci listwę pod osłoną silnika to nic nie zmieni, wężyki i tak muszą mieć długość co najmniej 15cm, chyba że te w środku są krótkie a zewnętrzne długie Mam taki sam silnik tylko po programie na około 180KM i hany zielone pojedyńcze i chodzą zaje..... Edytowane 3 Listopada 2014 przez edekxp
bongod Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Dokladnie tak jak kolega edekxp napisał . O doszło hehehe Ale to itak nie najnowsze tylko z uszkodzonego ac czerwonego Edytowane 3 Listopada 2014 przez bongod
ShatyMK Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Opublikowano 3 Listopada 2014 Panowie, dzięki za cenne informacje i wykresy, dzięki wam wiem już znacznie więcej. @edekxp - na PB też zbierałem logi przy różnych obciążeniach, i z tego co obserwowałem, mapa benzynowa rysowała się praktycznie wzdłuż całej niebieskiej linii tak jak na zrzucie czyli wygląda na to, że to co widać na wykresie dla benzyny jest zgodne ze stanem faktycznym, zapisałem 2 pliki z całej trasy przejazdu, pomiar robiony na benzynie i na gazie, przełączałem w trakcie jazdy kilkukrotnie. Jeśli trzeba zbiorę same logi benzynowe i wrzucę kolejny log. https://drive.google.com/file/d/0B4Rt2NU--xRHcnU0NkN6SmxwYnM/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0B4Rt2NU--xRHZC1YcVpUdHVtT0E/view?usp=sharing Wężyki od instalacji sprawdzę dziś po pracy, wrzucę foto. Odnośnie listwy, chłopaki wymienili mi ją na zasadzie gwarancji i ewentualnego wyeliminowania problemów z samą listwą, ale też pytali od razu czy auto jest po programie bo trochę za duże czasy. Zastanawiam się jeszcze nad jednym, na jakiej zasadzie i z jakiego okresu czasu rysowane są mapy. Czy jest to zapis od samego początku instalacji, czy ewentualnie z kilku dni i mapa jest systematycznie nadpisywana nowymi informacjami? Z moich obserwacji, po drobnych korektach mapa skorygowała się po kilku minutach jazdy, więc chyba jest to dosyć dynamiczne. Czy można wykasować mapę aby rysowała się od nowa, oczywiście pozostawiając przebieg mnożnika tak jak jest?
ShatyMK Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Opublikowano 3 Listopada 2014 Jeśli aktualizacja map jest na tyle dynamiczna że wszystko rysuje się głównie w oparciu o najświeższe dane to faktycznie nie trzeba Dlatego zapytałem, z jakiego okresu dane są brane pod uwagę, ale to raczej było luźne pytanie a w dokumentacji nie ma na nie odpowiedzi więc pewnie się nie dowiemy:) Jeśli wyczyszczę mapę to po wykonaniu ponownych pomiarów będę miał wiarygodny pomiar dla nowo rysującej się mapy np benzynowej, ale jeśli nie jest to konieczne to nie było pytania.
bongod Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 W stagu 4 qbox dosc szybko sie zmieniaja
ShatyMK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Opublikowano 6 Listopada 2014 Troche Offtop - Moc raz jest raz nie ma. Zauważyłem że auto czasami ma więcej mocy a czasami mniej, nie chodzi tu o kwestię regulacji gazu. Czasami auto potrafi naprawdę idealnie przyspieszać, słychać turbo, jeździ się naprawdę przyjemnie, za kilka godzin zgaszę silnik, uruchomię jeszcze raz i np czuję jakby ubyło z 30% mocy, turbo chodzi ciszej, blow też, po ponownym zgaszeniu silnika i uruchomieniu moc znów wraca. Ktoś się spotkał z tego typu problemem? Na początku myślałem że jest to kwestia może ciśnienia atmosferycznego na zewnątrz, temperatury otoczenia itp ale nie wiem czy może to mieć jakikolwiek wpływ.
edekxp Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Kolego czy do Ciebie trzeba jakoś pisać dużymi literami czy jak? Po raz kolejny powtarzam zrób logi!!!!!! Nie oscylator z lpg tylko logi. Jak byś nie wiedział, i raczej tak jest vag-com, laptop, 3 bieg i gaz do dechy aż do odcinki bloki 02,20,33, 115 118 i wrzuć na vaglog http://vaglog.pl/ Ktoś się spotkał z tego typu problemem? Na początku myślałem że jest to kwestia może ciśnienia atmosferycznego na zewnątrz, temperatury otoczenia itp ale nie wiem czy może to mieć jakikolwiek wpływ. Dużo osób miało podobne problemy, ale po zrobieniu logów było jasne co się dzieje Oczekujesz pomocy a ciężko się posłuchać kolegów co trzeba zrobić. Jeszcze trochę twój temat umrze bo nikt Ci nie odpowie jaki masz problem Aby auto dobrze jeździło na lpg musi być sprawne na pb, potem dobra instalacja, dobry montaż a na koniec dobre wystrojenie Edytowane 6 Listopada 2014 przez edekxp
ShatyMK Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Opublikowano 8 Listopada 2014 @edekxp - Nie wiedziałem że chodzi Ci o logi z VCDS, tym bardziej, że cały czas piszę o logach z komputera ze STAGA. Mam tylko ELM327 na BT,ale tym "zabawkowym" interfejsem chyba nic nie zdziałam. Pożyczę kabel i postaram się zrobić logi, teraz przynajmniej wiem o co chodzi
edekxp Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 To ze staga nie nazywa się logami.Ty tak to nazwałeś.Masz mapę oraz plik z jazdy
kosmo.a3 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 @bongod - Może masz CutOffa źle ustawionego? To jest to co odcina dopływ gazu podczas hamowania silnikiem tak jak przy jeździ na benzynie, żeby dodatkowo obniżyć spalanie, wiem że to jakoś się też ustawia. tylko nie w kazdym steroniku mozna ustawić ciśnienie po odcince, ale dobra regulacja po AFR i napewno bedzie ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się