ShatyMK Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Opublikowano 24 Lutego 2015 Przepraszam, że tak długo mi to zajęło, ale dopiero dziś udało mi się spotkać z kolegą który ma kabel i zrobić logi dynamiczne z VAGa. @edekxp - mam nadzieję że dobrze wykonałem logi, 3 bieg i do końca. DYNAMICZNE: (Pierwszy pomiar po skasowaniu wszystkich błędów) Grupa 002, 115, 118: http://vaglog.pl/log_205510.html Grupa 002, 020, 033: http://vaglog.pl/log_205511.html Błąd w sekcji silnika: 1 Fault Found:17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded DYNAMICZNE: Grupa 002, 020, 033: http://vaglog.pl/log_205508.html Grupa 115, 118, 002: http://vaglog.pl/log_205509.html Wykonane po około 40 minutach po zgaszeniu silnika, wydawało mi się ze auto przyspieszało troszkę lepiej. Przy okazji wykonywania logów zauważyłem, że auto jak na złość dziś nie chciało jechać, niby turbo pompowało 0,8 bara ale nie przyspieszało tak jak zazwyczaj, może to i lepiej dla samej diagnozy. Zrobiłem pomiar przyspieszenia od 0-100km/h i wyszło mi najpierw 10,5s, później 9,6s. Zaraz po zakupie auta pamiętam ze robiłem pomiar na benzynie i gazie i wynik jaki uzyskałem wynosił 8,1s i 8,3s na gazie i auto latało rewelacyjnie (badane na tych samych oponach) Czyli tak jak mi się wydawało auto wyraźnie słabiej przyspiesza niż wcześniej, jak widać nie jest to kwestia przyzwyczajenia się do mocy. Dodam, że z miesiąc temu, w silne mrozy pojawił mi się błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego i co jakiś czas się ponownie pojawia, wtedy auto przechodzi w tryb awaryjny i pompuje około 0,2 bara. P0116: Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Problem. Już kupiłem nowy czujnik i za kilka dni wymienię.
edekxp Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 (edytowane) Pierwsza sprawa zawór DV sprawdzić przecież masz bład i pewnie ciśnienie ucieka. Turbina słabo wstaje, dopiero około 3000 obr. Cofa zapłony a szczególnie 4 cylinder, sprawdź świece, cewki Przepływka coś zaniża na takie doładowanie, lub ciagnie lewe powietrze Szczelność do sprawdzenia Co ty softy ecu zmieniałeś? pierwsze logi po sofcie, drugie seria Edytowane 24 Lutego 2015 przez edekxp
kosmo.a3 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Najpier wymiana świec, jeśli tam jest program to do wywalenia, bo niedługi silnik poleci, szczelność
ShatyMK Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Opublikowano 24 Lutego 2015 (edytowane) Pierwsza sprawa zawór DV sprawdzić przecież masz bład i pewnie ciśnienie ucieka. Turbina słabo wstaje, dopiero około 3000 obr. Cofa zapłony a szczególnie 4 cylinder, sprawdź świece, cewki Przepływka coś zaniża na takie doładowanie, lub ciagnie lewe powietrze Szczelność do sprawdzenia Odnośnie zaworu DV, to go nie mam, mam wstawiony zamiast niego BlowOff HKS atmosferyczny, musiałbym kupić standardowy DV i wstawić dla sprawdzenia jednak wcześniej auto z taką samą konfiguracją jeździło bez problemów z resztą dziś złapał jakiegoś takiego dziwnego muła. Myślisz, że sprężyna w blowoff może puszczać? Świece są prawie nowe, wymieniane z 3-miesiące temu jeszcze w tym wątku, cewki wymieniane na akcji serwisowej około 30tys km temu. Nieszczelności sam pewnie nie sprawdzę bo nie mam pomysłu jak to wykonać dla całego układu, pewnie będę musiał z jakimś kumatym mechanikiem zagadać. Ewentualnie mogę jeszcze sam wymienić ten zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej w ciemno, jeśli jest sens to jutro go kupię i wymienię, tylko daj znać czy to może powodować takie cyrki. Dodam, ze nie mam problemu że po odpaleniu auta jak odkręcam korek wlewu oleju to go zasysa, bardziej tańczy, delikatnie dmucha, bagnetu też nie wciąga. Edytowane 24 Lutego 2015 przez ShatyMK
edekxp Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Szczelność najlepiej kompresorem, wtedy wyjdzie czy dv nie puszcza i reszta czy szczelna. Co z tym softem zmieniane czy nie.Cofa zapłony bo problem z pomiarem przepływomierza lub pompą paliwa
ShatyMK Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Opublikowano 24 Lutego 2015 (edytowane) Szczelność najlepiej kompresorem, wtedy wyjdzie czy dv nie puszcza i reszta czy szczelna. Co z tym softem zmieniane czy nie.Cofa zapłony bo problem z pomiarem przepływomierza lub pompą paliwa Wynika, że program był zrobiony już jak kupiłem auto, na pomiarze 3 miesiące temu wypluło 182KM i 285Nm, podczas pomiaru auto weszło w tryb serwisowy i kolejny pomiar wykazał już 150KM i 212Nm. Po zgaszeniu auta i uruchomieniu znów było wszystko ok. Gdzie można kompresor wcisnąć żeby to sprawdzić? Każdy wężyk i zawór po kolei, czy w jakieś jedno miejsce i słuchać czy gdzieś syczy? Jutro zajadę do serwisu po zworek odpowietrzania skrzyni korbowej, jak nie pomoże to już u mechanika całą odmę rozbiorę i wyczyszczę no i będzie trzeba szczelność sprawdzić, ale to już przy okazji pełnego serwisu za jedną robotą, chyba że sam się za czyszczenie zabiorę, ale wtedy musiałbym ogarnąć urlop i garaż. A czy jest jakaś szansa że od tego wypadania zapłonów przytkało kata i dlatego go tak muli? Za miesiąc wstawiam DP, już mam kupione i czeka na wstawienie, ale pewnie gdyby kat był przytkany to pewnie by sypało błędem. Edytowane 24 Lutego 2015 przez ShatyMK
Łukasz13 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Jest kat zapchany na 90%, wyciagaj go, poza tym blow off wylatuje i wstawiasz org. Dv.
ShatyMK Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 Jest kat zapchany na 90%, wyciagaj go, poza tym blow off wylatuje i wstawiasz org. Dv. Czy to, że kat jest zapchany widać po którychś wartościach z logów, czy sądzisz tak po swoich doświadczeniach? Według mnie, gdyby kat był na tyle przytkany że powodowałoby to spadki mocy to już powinien się zaświecić jakiś check, czy nie? Kat i tak idzie Out za kilka tygodni więc się okaże, ale zastanawiam się nad tym czy bardziej prawdopodobne jest, że blow Off puszcza powietrze, czy ze zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej nie trzyma. Zaworek jest tani więc może najpierw jego wymienię o ile jest sens.
edekxp Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Coś to dziwne z tym twoim trybem serwisowym. Jest tryb awaryjny i tu check i doładowanie 0.2bara. Łukasz13 wiesz o co chodzi? Tak z ciekawości
Łukasz13 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Jesli na wolnych pracuje rowno, nie faluje to zaworka odmy bym nie wymienial, wymienil bym za to tego blowa i zalozyl zwykly dv i podlaczyl to jak powinno byc zeby weliminowac ten blad 17705, bo on tez powoduje ograniczenie doladowania. Jesli tam jest program to moze byc namieszane roznie moze ktos diagnostyke kata wylaczyl?
ShatyMK Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) Jesli na wolnych pracuje rowno, nie faluje to zaworka odmy bym nie wymienial, wymienil bym za to tego blowa i zalozyl zwykly dv i podlaczyl to jak powinno byc zeby weliminowac ten blad 17705, bo on tez powoduje ograniczenie doladowania. Jesli tam jest program to moze byc namieszane roznie moze ktos diagnostyke kata wylaczyl? Na wolnych obrotach czasami faluje, najczęściej przy dojeżdżaniu do świateł jak silnik nie jest jeszcze dogrzany, wtedy trochę przygazuję na luzie i obroty wracają do normy. Gość w serwisie audi powiedział że odmę trzeba co jakiś czas czyścić bo często się przytyka i mogą pojawiać się tego typu problemy. Właśnie wróciłem od nich, kupiłem zaworek (42zł) i postaram się go wymienić w wolnej chwili, o ile będę w stanie spróbuję sprawdzić czy węże od odmy są drożne. @Łukasz13 - czy mogę sprawdzić VAGiem czy kat jest w ogóle monitorowany w moim przypadku? Które bloki zmierzyć aby to sprawdzić? Edytowane 25 Lutego 2015 przez ShatyMK
Łukasz13 Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 Można sprawdzić czy kat jest monitorowany, skasuj błędy i wejdz w readiness jak monitoring jest wyłączony test kata przechodzi od razu na zielono, bloki na vagu od kata to 43, 46.
ShatyMK Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Opublikowano 1 Marca 2015 Najpier wymiana świec, jeśli tam jest program to do wywalenia, bo niedługi silnik poleci, szczelność Świece były niedawno wymieniane, cewki na akcji serwisowej, wczoraj chciałem wymienić zaworek odpowietrzania i czujnik temperatury ale jednak sam nie dam rady, wszędzie jeszcze serwisowe opaski jednorazowe, nie miałem opasek uniwersalnych, dostęp trudny wiec wszystko u mechanika za jednym razem zrobię. Zaniepokoił mnie olej w kanałach świecowych, uszczelka pod klawiaturą ta otaczająca świece przepuszcza i w kanałach i na cewkach niestety jest olej, nie wiem w jakim stopniu to wpływa na problemy które u mnie występują. Co masz na myśli mówiąc że niedługo silnik poleci? Nie wiem jak interpretować te logi, ale chyba ten blok 020 jest najbardziej niepokojący, powinny tam być same zera na każdym cylindrze tak? Możesz troszkę rozwinąć co konkretnie wypada u mnie najgorzej i na co zwrócić szczególną uwagę? To co zostało już napisane oczywiście sprawdzę już z mechanikiem, aktualnie szukam warsztatu który będzie ogarnięty i zrobi pełna diagnostykę razem z naprawą, ktoś poleci kogoś na terenie trójmiasta w rozsądnych cenach?
Łukasz13 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Niektórzy troche przesadzają, silnik nie poleci, ale warto to naprawić, diagnozowanie po programie jest trudniejsze, bo nie wiadomo co tam tuner zamieszał w programie, zrób co pisałem czyli org dv i poskładany dolot jak fabryka przykazała, wymień uszczelke dekla zaworów, i zajrzyj do kata.
ShatyMK Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Opublikowano 23 Maja 2016 (edytowane) Problem rozwiązany Okazało się ze odma była zawalona syfem i z powodu niedrożności ciśnienie pod pokrywą zaworów wywalało olej przez uszczelkę w kanały świecowe na świece i cewki co powodowało słabsze przewodzenie i cofanie zapłonów. Po wyczyszczeniu odmy, wymianie zaworka odpowietrzania skrzyni korbowej cofanie zapłonów nie było już tak intensywne, przy okazji usunięto wycieki, wymieniono uszczelkę przy separatorze oleju + czyszczenie, w ogóle wykonano pełen serwis z rozrządem, paskami filtrami, czujnikiem temperatury płynu chłodniczego + DP. Na pomiarze auto wypluło 190KM i 310NM jednak cofanie zapłonów jeszcze nie zostało całkowicie wyeliminowane, okazało się ze turbo przeładowywało, winny okazał się zawór N75 kontrolujący doładowanie, po wymianie moc spadła do 185KM i 295NM jednak cofanie zapłonów już nie występuje. Pozostał jeszcze błąd który powodował Blow Off, po wstawieniu seryjnej DV błąd zniknął, jednak nie miało to żadnego wpływu na moc, więc Tuner wyłączył obsługę tego błędu w kompie i zostawił Blowa, teraz auto jest nie do poznania Przyspiesza rewelacyjnie, wgniata w fotel, no i dodatkowo DP powoduje ze teraz gada zupełnie inaczej, jest bardzo głośno ale jak na razie mi się podoba. Dodatkowo przy DP wyłączono 2 sondę. Dzięki wszystkim za pomoc w diagnozie, w razie pytań śmiało Niestety całą operacja troszkę kosztowała, to nie są tanie rzeczy Dla porównania logi z dziś: http://vaglog.pl/log_211263.html Na 4 cylindrze jeszcze trochę cofa przy niższych obrotach ale to na spokojnie sprawdzę jeszcze świecę. Niestety wywaliło mi błąd czujnika G70 - signal too high, po skasowaniu błędu już sie nie pojawił i auto lata tak jak powinno, około 8,0 s. do setki. upd - 23 maj 2016 Coś mi ostatnio zaczęło popierdywać na gazie na wolnych obrotach, listwa gazowa została wymieniona na nową 3 miesiące temu, reduktor 2 miesiące temu na KME GOLD, świece nówki, i cewki NGK nówki. Na benzynie pracuje prawidłowo, na gazie niby też, ale czasami popierduje na tych wolnych obrotach, tak jakby co chwilę na którymś wtryskiwaczu coś niedomagało. Mapy/wykresy benzyna gaz się pokrywają, ciśnienie na reduktorze ustawione na 1,23bar, może z ciśnieniem się pobawić? zwiększyć, obniżyć? Edytowane 23 Maja 2016 przez ShatyMK
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się