Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przestawiony rozrząd, czy inna przyczyna?


heczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przepraszam, że pierwszy post i od razu z pytaniem, ale sytuacja jest trudna, zaś sprawa pilna.

Otóż w moim 1.8 ARG z 2000 roku pojawił się problem napinacza. Na zimnym silniku nie był słyszalny, na ciepłym coraz bardziej. Po dodaniu gazu problem ustawał na, czasem 30 sekud, czasem na kilka minut, a czasem wcale.

Chciałem sprawdzić stan napinacza, czy w ogóle jeszcze jest sztywny. Zdjąłem pokrywę zaworów. Po czym dosłownie 3 razy wcisnąłem napinacz, żeby zobaczyć czy odbije. Na ile się udało zweryfikowałem jego ślizg, nie jest jeszcze strasznie wyślizgany.

Założyłem pokrywe, i tak zostawiłem auto na 2 dni w garażu. W międzyczasie pożyczyłem manometr by sprawdzić ciśnienie oleju. Podłączyłem... i pojawił się problem. Startuje silnik a samochód pracuje nierówno, trzęsie się silnik, strzela do tłumika, objawy takie jak przy wypadaniu zapłonów lecz vwtool ani VAG 4.9 nie widzą żadnych błędów.

Moje pytanie, czy mógł się przestawić rozrząd?

Proszę o opinie i podpowiedzi. Szukałem na forum, ale takie przypadku jeszcze nie udało mi się namierzyć.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wałki do sprawdzenia czy są na znakach jeżeli tak to nie jest wina przestawienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło, nie mogło... Trzeba sprawdzić ustawienia a nie filozofować. Wiele rzeczy mogło się stać, a sprawdzenie czy rozrząd jest na znakach nie jest tak trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz jeszcze w kolektorz ssącym zapadki a dokładniej czy ramię które wychodzi z grószki nie jest pęknięte i przewód z przepustnicy który wychodzi od podciśnienia może być już złaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dziękuję za wszystkie uwagi i podpowiedzi.

Dziś zrzuciłem przód audiczki i sytuacja wygląda jak na załączonych fotografiach.

1. Znaki, na wałku napędowym i pokrywie zaworów, zeszły się idealnie.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym jednym z wałków przesunięcie jest spore. Łańcuch nie ocierał o pokrywę zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi. Rozumie, że na pokrywie będzie ślad od łańcucha?

Czy takie przesunięcie może już powodować nierówną pracę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi. Rozumie, że na pokrywie będzie ślad od łańcucha?

Czy takie przesunięcie może już powodować nierówną pracę silnika?

Nie będzie synchronizacji między silnika, czyli zawory nie będą zamykać się i otwierać na czas, co jak najbardziej wpłynie na złą pracę silnika.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Labiel ma rację jeden wałek jest przestawiony i dlatego tak się z silnikiem dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a to przestawienie na wale korbowym, o te niecałe 3mm, to może tak zostać. Wiem, że trafiają się samochody z takim przestawieniem i jest to normalne, ale nie wiem jak w Audi. Wg mni w Audiczce powinno być wszystko na igłe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przestawienia na wale to pewnie zużycie paska rozrządu który się rozciągnął. W moim ADR przed wymianą paska też było takie przestawienie, a może nawet ciut większe. Jak się ustawiło górę na znak a potem delikatnie cofnęło tylko o tyle aby z jednej strony pasek naciągnąć a z drugiej poluźnić to przesunięcie zmniejszało się. Po zmianie paska ustawienie było praktycznie idealne. Tak czy siak mimo przesunięcia silnik chodził ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Dziś przestawiłem wałek wydechowy o jeden ząbek/skok.

Aktualnie wygląda to jak na zdjęciach poniżej.

Czy takie ustawienie może zostać? Mnie się nie podoba, ale nie umię dojść do ideału.:kwasny:

d898dcac57b2109em.jpg

17bcb92c59b9393cm.jpg

b12d3c113dc8ceebm.jpg

Dodam jeszcze, że obróciłem silnik pare razy kluczem na wale i nic mnie nie zablokowało.

Pozdrawiam

Serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale tak nie powinno być. Jak dla mnie łańcuch i napinacz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja miałem mały problem bo po założeniu nowego napinacza padł już po 3 dniach użytkowania go , napinacz był firmy SWAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie uruchamialem. Test jutro lub w poniedzialek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po paru dniach milczenia.

Postanowiłem kupić nowy napinacz oraz łańcuch.

Głupio to brzmi, ale mimo faktu iż w sieci jest kilka solucji o wymianie napinacza oraz łańcucha, po wymianie na nowe, nadal nie mogę "trafić w znaki".

Może ktoś wie jaki błąd mogę popełniać?

Poniżej fotki z aktualnego stanu pod maską.

Silnik nadal pracuje nierówno. Dokładnie jak to opisuje mój pierwszy post w tym wątku.

Pozdrawiam Weekendowo ;)

42ed38a21c43ed41m.jpg

24d9406a56d69255m.jpg

dacd26cacacce70dm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...