georgegp Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Witam, Jakiś miesiąc temu zaświecił mi się "check engine". Sprawdziłem błędy na VAGu i pokazało mi błąd zapłonu cylindrów (wtedy były to cylindry 1,2,3 błędy P0300, P0301, P0302, P0303) Skasowałem błędy i jeździłem jeszcze jakiś czas, czułem ubytek mocy ale nie był on tak znaczący. Jakiś tydzień temu praca silnika się znacznie pogorszyła. Problem najłatwiej zauważyć próbując przyspieszyć z około 2000rpm "manualnie" (tiptronic) na 3 lub 4 biegu (odpowiednio jakieś 80 kph i 110 kph). Kontrolka silnika od razu zaczyna mrugać i bez redukcji praktycznie nie przyspieszę. Silnik zaczyna nierówno chodzić, i wydawać dzwięk "krztuszenia". Sprawdziłem kody błędów i tym razem pokazało mi błędy na cylindrach 4,5,6. Wymieniłem wszystkie świece na nowe ori, przełożyłem cewki z prawej strony silnika na lewą (z cylindrów 4,5,6 na 1,2,3) lecz nic się nie zmieniło. Nadal błędy pozostały te same na cylindrach 4,5,6 po skasowaniu błędów i przejechaniu paru kilometrów. Kody błędów jakie miałem tuż przed oraz po wymianie świec i przełożeniu cewek: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16690 - Cylinder 6 Misfire Detected P0306 16689 - Cylinder 5 Misfire Detected P0305 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 17548 - (Oxygen (Lambda) sensor; B2 S2 Internal Resistence too High P1140 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Postanowiłem przejechać się na podpiętym vagu. Podczas jazdy, gdy kasowałem błędy w momencie gdy się pojawiały przez chwilę było OK, lecz po jakiejś minucie znów się pojawiały. Nie chcę zostawiać samochodu w żadnym serwisie tym bardziej, każdy z tych do których dzwoniłem chciał aby na dłużej zostawić samochód bo to grubsza sprawa i nie wiadomo ile zejdzie z naprawą. Mam u siebie dostęp do podnośnika oraz narzędzia, lecz nie wiem co mam z tym teraz zrobić. Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego ubytku wody w chłodnicy, olej w silniku cały czas trzyma poziom, nie dolewałem oleju odkąd kupiłem samochód. Samochód sprowadzony ze Szwajcarii rok temu, według książki serwisowej Audi rozrząd wymieniany przy 119000, obecnie zrobione 151000, sprowadzony 143000. Jakieś sugestie co mogę teraz zrobić? Pozdrawiam,
machu85 Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Podstawa: grupa 93, sprawdź wartości, bo nie wiadomo kto rozrząd robił a ciężka sprawa zrobić to dobrze. Najwyżej pofatygujesz się na korektę np tam gdzie ja...
powaguspisz Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Próbuję wielu to powiedzieć, ale ze zdziwieniem każdy dziwnie na wypowiedz moją patrzy, Jeszcze raz powiem, a zastosowanie się do tego pozostawiam dla właścicieli. Kłopot jaki ipisujesz sensor 2 wypadanie zapłonu na różnych cewkach, szarpanie podczas przyśpieszania jest związany w 99 % z katalizatorem, tylny katalizator jest padnięty, sonda widzi w nim problem podaje sygnał na cewki i te mają wypadanie losowe w celu zatrzymiana silnika by dalej nie jechać,. to tak w wielkim skrócie. Przerobiłem to u siebie i kulku osób efekt do dzisiaj elegancko i aż mruczy a więc .... ---------- Post dopisany at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany at 15:37 ---------- Podstawa: grupa 93, sprawdź wartości, bo nie wiadomo kto rozrząd robił a ciężka sprawa zrobić to dobrze. Najwyżej pofatygujesz się na korektę np tam gdzie ja... Jeśli byłby to m.in rozrząd to dlaczego nie było kwasu od razu po zrobieniu go czyli wtedy kiedy auto miało 11900 km, zrobił nim 32 tyś nic a nagle coś nie tak !! no proszę Jak coś PW będę mówił co i jak nie będę wykładni tu robił.
machu85 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 U siebie wyłączałeś programowo drugie sondy?
powaguspisz Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Tak, zostało to zrobione oprogramowaniem.
georgegp Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Opublikowano 30 Maja 2014 Cześć, Nie odpowiadałem, gdyż zaprowadziłem samochód do diagnozy do mechanika. Po 4 dniach sprawdzania mechanicy stwierdzili, że sprawcą tego wszystkiego jest katalizator. Czy tak może być? W tym modelu są bodajże dwa katalizatory. Należy je oba wymienić?
powaguspisz Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Tak, są tu dwa katalizatory na stronie, razem masz 4. Nie, nie należy wymieniać ich wszystkich chyba że masz za dużo kasy Sprawdził, że katalizator to i powinien wiedzieć który bo to da się zdiagnozować Tak jak już pisałem wcześniej, może być to katalizator. Ja nie wymieniałem żadnego, do dnia dzisiejszego, zrobiony jest program i ganiam....
machu85 Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 A wyrzucałeś te katy, czy tylko wyłączyłeś? Sama ich obecność coś zmienia?
powaguspisz Opublikowano 4 Czerwca 2014 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Ich obecność zmienia tylko to że nie będzie tak walić spalinami, nie raz pewnie czułeś jak stałeś w korku że czuć woń spalinami. Zakładając że ogólnie sprawne, nie posypane / rozgruchotane . Sondy tylne są wyłączone, program.
ulaiku Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Kto ci ogarną ten program z wyłączeniem sond.
powaguspisz Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Zaprzyjaźniony kolega tuner. Nie wiem czy znasz czy nie chłopak z naszego regionu ZAPRZAL TURBODIESEL.PL CHIPTUNING TUNING HAMOWNIA BIAŁYSTOK DPF | chiptuning tuning białystok dpf turbobenzyna turbodiesel hamownia 4×4
boro81 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 a wycinałeś te katy z tyłu ? czy tylko programem je usuwałeś z oprogramowania ? i ile taka przyjemność bo również zabieram się za walkę z katami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się