Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dwa problemy z audi A4 B6!!!POMOCY!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam koledzy,

mam pewien problem zauwazylem ze po wyłączeniu silnika (wszystko jest wyłączone, w tym radio, cisza jak makiem zasiał) i naraz słychać bzyt bzyt trawa to okolo 3min... jakby coś pracowało, nie wiem przypomina to odgłos drukarki atramentowej. Słychać to w okolicach radia... Wszystko w pełni sprawnie pracuje, tylko ten głupi odgłos...oczywiscie przy wlaczonym silniku tez sie to dzieje i slychac tez ten dzwiek nawet jak nawiew jest na off, autko jakie posiadam to audi a4 b6 1.9tdi 130km climatronic dwustrefowy opisal tez to inny uzytkownik ale nie dostal odp.:

"Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po wyłączeniu zapłonu przez jakiś czas około 3 - 5 min. słychać jak "chyba" klapy w układzie nawiewu się nie mogą zamknąć.

I pytanie czy sterowanie tymi klapami jest realizowane przez sterownik klimatyzacji czy jest to realizowane przez inny układ, i pytanie drugie czy możliwe jest oberwanie "tych" lub jedej przysłony (klapy) ponieważ podczas jazdy ewidentnie z okolic deski rozdzielczej dochodzą dzwięki takie jak by coś się luźno przemieszczało. Dzwięk jaki słychać kojarzy mi się z dźwiękiem jaki wydaje dysk komputera podczas pracy, bardziej to takie trzaski."

bardzo prosze o jakos podpowiedz co to moze byc lub ktos mial juz podobny problem bo nie wiem za co mam sie zabrac a nie chce pol auta rozebrac, moze ktos odrazu wie co trzeba wymienic i ile bedzie to kosztowac bo nie wiem czy sie pakowac w koszty bo narazie wszystko chodzi tak jak nalezy ale niestety te odglosy tak mnie denerwuja ze nie chce mi sie jezdzic autem:)

Drugi problem jaki mam to nie dzialajaca zapalniczka gdy mam wylaczone swiatla to chodzi ale niestety jak wlacze to przestaje, jestem z Przemysla jesli ktos jest z okolic Rzeszowa kto mi to naprawi to prosze o kontakt dzieki z gory za odp pzdr

Opublikowano

Klapy się ruszają od mieszania powietrza lub od innych układów powietrza. Ruszają się dotąd do póki komputer samochodu nie wyłączy ich, nie wprowadzi ich w stan uśpienia - pozostałych wszystkich modułów w tym klimatronika.

Wg mnie jest to problem potencjometru w danym moduliku z silniczkiem, który to modulik z tym silniczkiem i potencjometrem w środku napędza daną klapę. Napędza daną klapę za pośrednictwem klimatronika. Klimatronik podaje zasilanie na silniczek w moduliku przykręconym do danej klapy. Silniczek obraca zębatkę ze ślimakiem w środku moduliku poruszając potencjometrem i klapą. Potencjometr ma rezystancję, która zmienia się podczas obrotu silniczka. Podcas obrotu silniczka w lewo lub w prawo, rezystancja potencjometru zwiększa się lub zmniejsza. klimatronik kontroluje/mierzy tą rezystancję i na tej podstawie wie, w którym miejscu jest klapa od powietrza. Jest to sprzężenie zwrotne dla klimatronika.

Jeśli ślizg potencjometru porusza się po okładzinie potencjometru bardzo często w danej jednej okolicy/obszarze, to ta okolica rezystancji wyciera się powodując przerwę. Klimatronik odczytuje nagle dziwną informację w postaci nieskończenie dużej rezystancji, więc porusza silniczkiem lekko w lewo lub lekko w prawo aby uzyskać odczyt rezystancji. Odczytuje więc rezystancję raz mniejszą a raz większą z dziurą po środku. Wówczas dana klapa o powietrza porusza się w te i z powrotem.

Niektórzy koledzy starają się temu zaradzić prze psiknięcie do środka potencjometru (po odkreceniu i rozebraniu moduliku danej felernej klapy) WD40 lub innego środka. Wypełnia on wówczas w pewnym sensie ubytek/dziurę w potencjometrze, przez co klimatronik widzi ten obszar rezystancji. Zabieg ten nie pomaga na długo, a w szczególności w gorące lato, które powoduje szybkie odparowanie wtryśniętego smarowidła.

Rozwiązaniem jest kupić taki lub inny modulik używany i podstawić go w całości za ten felerny lub tylko przełożyć potencjometr. W dziale sprzedaży, koledzy wystawiają na sprzedaż całe układy klimatyzacji jak również mają na sprzedaż na sztuki takie właśnie moduliki.

Opublikowano

Kolego bardzo bym cie prosil o jakiegos linka gdzie to mozna kupic bo nigdzie nie moge znalesc dzieki za wyczerpujaca odp serdecznie pozdrawiam

---------- Post dopisany at 10:34 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ----------

aha i co musze rozebrac zeby sie tam dostac jeszcze raz pozdrawiam

Opublikowano

Psikanie przeważnie pomaga, czesto sa brudne potecjometry.U mnie po przeczyszczeniu 3 lata spokoju.Nie ma już dźwięku starych drzwi od szafy.

Pierwsze sprawdź vagiem błędy klimy, będzie wiadomo które trzeba wyczyścić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...