Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmienna geometria.


Bedzial

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakis czas temu pojawil sie u mnie typowy problem z notlaufem. Otworzylem turbo, wyczyscilem geometrie ale odwrotnie zalozylem pierscien przez co mialem mula, po 3 tygodniach (Bo tyle czasu zajelo mi znalezenie czasu i checi na ponowny demontaz i otwieranie turbo) otworzylem i co zobaczylem? Geometria zasyfiona tak samo jak przed czyszczeniem. Wiec ponowne czyszczenie, montaz i wszystko bylo git, do czasu. Po okolo 2 tygodniach znowu zaczal sie tryb awaryjny. Na vagu bledy 519 i 575. Turbo jest raczej ok, w tym roku wymienialem wszystkie uszczelniacze wiec oleju nie bierze. Czyzby znowu sie zasyfila geometria? Nie chce mi sie znowu rozbierac tam wszystkiego. PSJ mnie raczej nie dotyczy, wiecej jezdze w trasie niz po miescie. Zawsze staram sie trzymac conajmniej 2k obrotow nie wazne czy po miescie czy w trasie, bieg zmieniam przy 3k, czasami przy 3,5-4k jak wyprzedzam. Autostradami tez jezdze a tam to przewaznie 2,5-3k. Jak mialem odwrotnie zalozony pierscien to mimo to trzymalem podobne obroty.

To mozliwe zeby geometria sie sie tak szybko znowu zawalila? Dolot wydaje mi sie szczelny bo obejzalem calego dokladnie. N75 moze niedomagac/wezyki podcisnienia? Da sie w jakis sposob sprawdzic caly dolot bez rozbeirania go czy nie ma nieszczelnosci? Wole sie tutaj z kims skonsultowac zanim znowu zaczne sam grzebac i wydawac pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo w moim byłym AFNie. Posłuchałem podpowiedzi kolegi i wyczyściłem turbinę jak nalezy. 3 razy wyciągałem turbinę. Pierwsze 2 razy miały podobne skutki jak u Ciebie. Na kierownicach a szczególnie na tej powierzchni po której one się poruszają są takie jakby pory, wżery. Po trzecim rozebraniu wypolerowałem te powierzchnie na lusterko by była idealnie gładka. Na kierownicach tez delikatnie przetarłem by miały minimalnie zaokrąglone krawędzie. Po tym zapomniałem co to zabrudzona turbina. Za kazdym razem jak rozbierzesz turbinę będzie tam sadza, chodzi o to by ona nie czepiała się miejsc gdzie chodzą kierownice. Po tym tez będziesz miał ok i zapomnisz o problemie.

Ja kupiłem do tego uszkodzoną turbinę za 100zł i to sobie na spokojnie wypolerowałem a później gdy wyjąłem turbinę z samochodu wymieniłem muszlę częsci gorącej na tę wypolerowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli papier scierny musi pojsc w ruch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli papier scierny musi pojsc w ruch?

a co chcesz aby nie bosch-em :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie dorobilem uchwyt na papier scierny do wiertarki i jazda. najpierw grubym na koncu wodnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawalony kat też może być przyczyna ciągłego zapychania się geometrii. Najlepiej odrazu wywalić kata jeśli masz, tak dla zdrowotności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie. Ja przy pierwszym wyciaganiu turbiny i spawaniu plecionki wybilem wklad kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie u mnie kata nie ma juz dawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli papier scierny musi pojsc w ruch?

Koszt piaskowania około 100zł. I bedzie jak nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli papier scierny musi pojsc w ruch?

Koszt piaskowania około 100zł. I bedzie jak nowa.

Gdzie tu u nas takie cos robia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po piaskowaniu przecież nie będzie idealnie gładkie, później i tak trzeba by przepolerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli papier scierny musi pojsc w ruch?

Koszt piaskowania około 100zł. I bedzie jak nowa.

Co jak co, ale takich rzeczy się nie piaskuje... Powierzchnia ma być IDEALNIE gładka, a po piaskowaniu pod ciśnieniem niestety taka nie jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po piaskowaniu będzie do wyrzucenia taka turbina ja robie tak : papier scierny wodny 800 puźniej 1500 następnie 2500 a na samym końcu bardzo dokładnie pasta polerska lekko ścierna na błysk po takiej akcji turbina kręci już 3 lata bez

a wcześniej też miałem z nią ciągle jakieś kwiatki nawet miesiąc po czyszczeniu teraz jest spokój polecam bo to najskuteczniejsze wyjście z problematyczną dmuchawką w AFNie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowilem odkopac bo chyba udalo mi sie zazegnac problem. W zwiazku z bledem 519 postanowilem zajrzec do sterownika, oleju tam nie bylo ale moim oczom ukazal sie parchaty wezyk od podcisnienia w dodatku koncowa wpieta do ecu doslownie kruszyla sie w rekach. Wymienilem na nowy (sylikonowy bo akurat byl pod reka) i poki co nie ma notlaufow, sztanga wydaje sie chodzic luzno, w dodatku mam odczucie ze auto jakby troszke lepiej na gaz reaguje(Nie wiem czy to odczucie subiektywne czy obiektywne). Takze jesli ktos ma podobny problem proponuje zajrzec na ten wezyk bo to zajmuje 5 minut zanim rozbierze pol auta i turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzial oczywiście masz rację. Ten fragment wężyka w ECU jest ważnym elementem i nie każdy o nim wie. Ja przy moich problemach też tam zaglądałem. U mnie było ok.

Może Ci lepiej reagować na gaz bo ciśnienie idzie na czujnik a nie pompuje całego kompa i dopiero czujnik odczytuje prawidłową wartość po dłuższem czasie skoro miałeś pęknięte to połączenie.

Nie mniej jednak to częściej kierownice w turbinie stają niż ten wężyk pada. Jednak to dobry trop jesli mamy problemy z przeładowaniem a kierownice chodzą lekko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice byly na samym koncu listy rzeczy do sprawdzenia bo 3 tygodnie przed tymi notlaufami czyscilem geometrie. Ale zobacze bo moze przez tez wezyk bede mial lada moment znowu ekscesy z geometria, aczkolwiek PSJ jest mi obcy. Zobaczymy :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice byly na samym koncu listy rzeczy do sprawdzenia bo 3 tygodnie przed tymi notlaufami czyscilem geometrie. Ale zobacze bo moze przez tez wezyk bede mial lada moment znowu ekscesy z geometria, aczkolwiek PSJ jest mi obcy. Zobaczymy :banan:

Ja dopóki nie wypolerowałem na lustro tej powierzchni po której chodzą kierownice to rozbierałem turbo 3 razy właśnie po 3-4 tyg jazdy były znowu przeładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...