Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd przy ilu pierwsza wymiana


marcinch001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie dawno zakupiłem a4 b7 z 2007r 1,8t przy ilu tyś robi się pierwszy rozrząd bo słyszałem ze dopiero po 170 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja producenta mówi nawet o 180 000km, ale chyba nikt normalny nie czeka do tego przebiegu tylko pierwszą wymianę robi w okolicy

100 000km. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 120 tyś nalatane ale jak miałem wcześniej też audi tylko z 2005 roku to rozrząd robiłem dopiero przy 175 tyś bo kupiłem z takim przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie dawno zakupiłem a4 b7 z 2007r 1,8t przy ilu tyś robi się pierwszy rozrząd bo słyszałem ze dopiero po 170 tyś

To jeśli auto jest z 2007 roku, i nawet jeśli instrukcja mówi o 180 tyś, to mimo to autko ma 7 lat, a osprzęt powinno się zmieniać albo w/g przebiegu, albo maksymalnie 5 lat, co zrobi klient dalej to już jak mówią świat należy do odważnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie dawno zakupiłem a4 b7 z 2007r 1,8t przy ilu tyś robi się pierwszy rozrząd bo słyszałem ze dopiero po 170 tyś

To jeśli auto jest z 2007 roku, i nawet jeśli instrukcja mówi o 180 tyś, to mimo to autko ma 7 lat, a osprzęt powinno się zmieniać albo w/g przebiegu, albo maksymalnie 5 lat, co zrobi klient dalej to już jak mówią świat należy do odważnych.

Tylko w książce serwisowej nie ma nic wspomniane o wieku paska po którym należy go wymienić. Informacja jest że pasek należy wymienić po 180tyś km i nic więcej. Dla przykładu przy innych czynnościach serwisowych jest podane że należy je wykonać albo po konkretnym przebiegu lub po jakimś czasie a przy rozrządzie nic takiego nie ma tylko przebieg. Więc albo to niedopatrzenie Audi albo.... sam nie wiem co o tym myśleć bo chyba normalne jest że pasek zużywa się również z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wcześniej audi z 2005 roku i pierwszą wymianę zrobiłem po sprowadzeniu z de czyli po 175 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180tys km lub 5lat.

Skąd masz to info o 5 latach? Jest to potwierdzone jakąś instrukcją serwisową czy to potoczna opinia że 5 lat bo tak jest w większości przypadków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w książce serwisowej wymiana rozrządu była przy 177tys. auto miało jak dobrze pamiętam 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180tys km lub 5lat.

Skąd masz to info o 5 latach? Jest to potwierdzone jakąś instrukcją serwisową czy to potoczna opinia że 5 lat bo tak jest w większości przypadków?

SERWIS MANUAL AUDI I BENTLEY tak twierdzi.

ps pozdrawiam kolega z jasła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180tys km lub 5lat.

Skąd masz to info o 5 latach? Jest to potwierdzone jakąś instrukcją serwisową czy to potoczna opinia że 5 lat bo tak jest w większości przypadków?

SERWIS MANUAL AUDI I BENTLEY tak twierdzi.

ps pozdrawiam kolega z jasła

To ja podzielę się swoim doświadczeniami w kwestii info o wymianie paska rozrządu.

Otóż nigdzie nie napotkałem info że należy go wymienić po 5 latach. Za to znalazłem 3 informacje które wskazują na to że pasek należy wymienić po 180 tyś km.

1-wszym źródłem jest książka serwisowa Audi A4 B7 z silnikiem BFB. Na stronie 11 tej książki jest napisane jak często wymieniamy pasek rozrządu i widnieje tam info że pasek należy zmienić po 180 tyś km. Nie ma żadnej wzmianki o wieku paska co mnie bardzo dziwi, bo np. na stronie 10 jest info o wymianie świec zapłonowych i tam jest wyraźna informacja że wymieniamy je po 60 tyś km lub po 6 latach. Więc dlaczego nie ma info przy pasku po ilu latach go należy zmienić? Czyż by w Audi zapomnieli umieścić tak ważnej informacji dotyczącej wymiany paska? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć ale wszystko jest możliwe więc szukałem dalej.

A może któryś z kolegów ma oryginalną książkę serwisową Audi A4 B7 w której jest inna informacja dotycząca wymiany paska?

2-gim źródłem jakie znalazłem jest książka którą znalazłem u mojego mechanika, są w niej opisane rozrządy większości aut. opisy te są bardzo dokładne i informują jak należy dokonać wymiany rozrządu i jak często należy to robić. Teraz nie wiem dokładnie co to za książka ale jak będę u niego następnym razem to dokładnie sprawdzę co to za pozycja. Najważniejsze jest jednak to że po znalezieniu silnika BFB w Audi B7 info to samo co w książce serwisowej wymiana po 180 tyś km bez informacji o wieku. Co znów jest zastanawiające bo np. co do starszych silników 1.8t w Audi jest info ze pasek należy wymienić po 120 tyś lub 5 latach. A w silniku BFB w audi b7 brak info o wieku paska który należy zmienić.

Pomyślałem sobie tak, może ktoś kto tworzył tą książkę wziął info z książki serwisowej Audi i przepisał info bez jej weryfikacji więc szukałem dalej.

3-cim źródłem które potwierdziło że pasek w BFB należy wymienić po 180 tyś był serwis Audi w Niemczech. Otóż samochód który kupiłem miał przebieg 85 tyś km i był wyprodukowany w grudniu 2006 roku. Kupiłem go od pierwszego właściciela z pełną dokumentacją serwisową. po przeglądnięciu książki okazało się że auto nie miało wymienionego paska mimo iż ostatni przegląd był robiony w ASO Audi w grudniu 2012 roku czyli po 6 latach. Wymieniono na nim oprócz standardowo oleju i filtrów między innymi świece zapłonowe i płyn hamulcowy a pasku żadnego info. Ponieważ maiłem taką możliwość poprosiłem znajomego który mieszka w Niemczech i biegle mówi po niemiecku aby zadzwonił i dopytał dlaczego nie został w tym aucie wymieniony pasek i ewentulanie kiedy należy go wymienić. No i oczywiście info z serwisu było takie że nie wymienili bo wymienia się dopiero przy 180 tyś km i nie mają info żeby trzeba go wymienić po 5 latach.

Teraz najważniejsze, nie napisałem tego żeby kogoś przekonywać ze paska nie należy wymieniać wcześniej bo sam tego nie wiem. Dalej szukam pewnej informacji potwierdzającej że pasek w tym aucie należy wymienić po 180 tyś km lub po 5 latach? I nie chodzi mi o info że trzeba wymienić po 5 latach bo tak robi się w większości aut bo to doskonale wiem. Tylko w tej większości aut zawsze jest info w książce serwisowej że pasek zmieniamy np. po 90 czy 120 tyś km lub po 5 latach a w Audi B7 z silnikiem BFB jest brak tej informacji.

Więc jeżeli ktoś ma jakieś potwierdzone jakimś dokumentem, publikacją potwierdzającą po ilu latach należy wymienić ten pasek to proszę o jakiś skan lub foto oraz info skąd pochodzi ta informacja. Bo ja jak na razie nie znalazłem ani jednego dokumentu lub potwierdzonego źródła które to jednoznacznie stwierdza.

Co do info kolegi gregor10 to proszę o info czy jest możliwość przeslania skanu tej strony serwis manual Audi na której jest ta informacja o pasku?

Również pozdrawiam kolegę z Jasła :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądż odważny i bądź pierwszy. Wymień zgodnie z instrukcją a będziesz wzorem do naśladowania dla innych , którym mechanicy "dla nabicia kasy" ,zalecają zmiany co 5 lat. Ostatnio w jakimś "Motorze" przeczytałem ,że dopełnianie klimy bez pottrzeby niczemu nie służy a tylko naraża na koszty. Wracając do tematu pamiętaj ,że pasek ponoć ulega degradacji (kruszeje) jak wszystko co jest zrobione z gumy.Znam osobiście przykłady wymian po 7 latach a skrajny przypadek brak jakiejkolwiek info o wieku i przebiegu paska - pasek wystrzępiony i ogień.W moim audi bez ,żadnej potrzeby wymieniłem po 40 tkm i 5 latach "nowy pasek "i zastąpiłem go nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz chcesz byc taki oszczedny to wymien chociaz sam pasek, a rolki zostaw ok bo one faktycznie wytryzmuja po 180tys i nawet wiecej jakby sie kto uparl ... mowie oczywiscie tylko i wylacznie o tych ORGINALNYCH z pierwszego montazu . ... ale to juz takie takie troche dziwne posuniecie by bylo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane w książce, tylko nie wprost - 180 tys. lub 12 lat :wink:

Gdyby miało być inaczej, było by to wyraźnie zaznaczone, tj. w przypadku płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz chcesz byc taki oszczedny to wymien chociaz sam pasek, a rolki zostaw ok bo one faktycznie wytryzmuja po 180tys i nawet wiecej jakby sie kto uparl ... mowie oczywiscie tylko i wylacznie o tych ORGINALNYCH z pierwszego montazu . ... ale to juz takie takie troche dziwne posuniecie by bylo :)

Napisałem tego posta nie dlatego że chcę być oszczędny tylko dlatego żeby zdobyć dokładną i potwierdzoną informację po ilu latach wymienić pasek. Nie obchodzą mnie potoczne opinie tylko potwierdzone jakimś dokumentem lub instrukcją a takiej jak na razie nikt nie przedstawił.

Wszyscy piszą jakie mają subiektywne zadnie ale nikt nie potrafi poprzeć tego jakąś instrukcją lub oficjalnym zaleceniem producenta, a to mnie najbardziej interesuje.

Tak jak pisałem wcześniej, wiem że większość producentów zaleca wymianę paska po 5 latach, nawet Audi w niektórych modelach też. Tylko w każdym z tych przypadków jest taki wpis w książce serwisowej, że należy wymienić po jakimś przebiegu lub po 5 latach, a w książce serwisowej B7 z silnikiem BFB jest tylko info że wymieniamy po przebiegu 180 tyś km.

Więc niech mi ktoś wytłumaczy logicznie dlaczego producent nie zamieścił takiego info w książce serwisowej skoro w innych modelach swoich aut zamieszcza taką informację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrządy wielorowkowe powinny być wymieniane co 5 lat zaś te jedno rolkowe, co 7 lat ewentualnie wcześniej jeśli osiągnie się określony przebieg. Z tym że wierzenie w to co mówią serwisy że 180 -240 tyś.to troszkę na wyrost. Sposób eksploatacji, czyli m.in częstotliwość uruchomień silnika, sposób jazdy dynamiczny nerwowy, warunki atmosferyczne to wszystko ma wpływ,. warto zerknąć na stan paska przy przebiegu około 120 tyś i mieć duszę spokojną.

Dzisiaj producenci nie zamieszczają celowo wielu informacji, po to zwyczajnie że byś nie wiedział, a za wiedzę płacił w serwisie. Albo inaczej mówią Pan !!! zmianę oleju w tym aucie robi się co 50 tyś km, aha akurat to czysty marketing po to by zwabić Kowalskiego rzekomą długością interwału. A więc z tymi instrukcjami to ostrożnie, bardziej bym się schylał uwagom ku producentom części i nie zależnych warsztatów.

---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 22:59 ----------

Można oczywiście wymieniać i co 15/20 lat jak ma się odrobinę szczęścia to czemu nie .... :wink: wszystko można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...