radi Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Witam Mój znajomy ma problem z wybierakiem skrzyni,wyskakuje blad 1 Fault Found: 18161 - Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal P1753 - 000 gdy jedzie na "D" to skrzynia przelacza się na sekwencje,a gdy jedzie na "S" to wszystko jest OK znalazłem wybierak tylko jest z inna koncowka numeru,stary jest z koncowka "N" a nowy jest z koncowka numeru "R",czy będzie pasowal,bo z wyglądu jest taki sam i z Multitronica i czy to wogole jest problem wybieraka i a nie sterownika. pozdr
zielas83 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Witaj Kolego, mam dokładnie te same numery błędów, ale zachowanie nieco inne. Mianowicie świecą się stale PRNDS (bez mrugania). Auto wydaje się jeździć normalnie tylko tyle, że nie działa ręczna zmiana biegów sekwencyjna. Po przełączeniu na S obroty rosną zanim docisną gaz, więc wydaje się przełączać w tryb sport. Auto nie szarpie. Czy możesz podpowiedzieć jak rozwiązałeś problem z tym dokładnie numerem błędu? Dodam, że silnik po 60 km jazdy wydaje mi się nienaturalnie gorący, włącznie ze zbiornikiem płynu chłodnicy jak i przewodami rurkami od tego zbiornika. Może ten typ tak ma. Wskaźnik temperatury w kabinie nie przekracza 90 st, tak jak to do tej pory. Gdzieś czytałem, że problemy ze skrzynią mogą wynikać z temperatury w skrzyni. Sprawdziłem kablem VAG błędy i zwraca mi ten sam błąd, nawet po jego skasowaniu od razu powraca plus oczywiście świecące bez mrugania PRNDS VCDS-Lite Version: Release 1.2 Friday, 26 April 2019, 19:06:02. Control Module Part Number: 8E0 910 155 G Component and/or Version: V30 01J 2.0 FSI RdW 3120 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 04940 VCID: 29257EA7C0E1 1 Fault Found: 18161 - Tiptronic Switch (F189): Implausible Signal P1753 - 000 - - - Intermittent w tłumaczeniu wg google czyli: 18161 - Przełącznik Tiptronic (F189): Nieoczekiwany sygnał P1753 - 000 - - - Przerywany
zielas83 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Gdyby ktoś miał ten sam problem. U mnie pomogło rozebranie wybieraka dzwigni zmiany biegów ale tylko do etapu dostania się do płytki drukowanej z elektroniką. Na zasłonie przesuwanej są 2 magnesy. Jeden z nich był jakby za nisko osadzony w gnieździe z gumy. Wyjąłem, podłożyłem cienką podkładkę stalową, aby trzymała się magnesu i dzięki temu teraz jest nieco wyżej - nie wiem czy to to, ale jednocześnie poprawiłem luty czuników, po których biegają te magnesy. Po montażu, usunięciu błędów, jazda próbna i problem jak na razie nie wrócił
zielas83 Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 Ucieszyłem się zbyt wcześnie. Już po chwili jeżdżenia błąd zaczął powracać. Zaobserwowane objawy: Bład pojawia się czasem przy przełączeniu na S, czasem na ręczną zmianę biegów 1-6, czasem przy mocniejszym przyśpieszeniu czy mocniejszym hamowaniu, czasem jakby na wertepach - totalny brak reguły. Gdy błąd się pojawi (świecące stale PRNDS) przeważnie pomaga zatrzymanie, dźwignia do pozycji P, z powrotem na D i spokojne ruszenie - wtedy błąd znika i świeci się tylko P. Ale po chwili znowu potrafi powrócić (czasem ta metoda nie działa).
Jumarit Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udało Ci się usunąć tą usterkę? Mam taki sam problem
Kowalmarcinek Opublikowano 6 Stycznia 2021 Opublikowano 6 Stycznia 2021 W dniu 28.01.2020 o 21:27, Jumarit napisał: Udało Ci się usunąć tą usterkę? Mam taki sam problem Tak , problem z płytką drukowaną , jej połączeniem lub uszkodzeniem :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się