canonier89 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Moi drodzy. Od 2 dni jestem czlonkiem tego forum i ppokusilem sie opisac moj problem , a wlasciwie dylemat, poniewiaz wierze,ze ktos bedzie potrafil mi wytlumaczyc co i jak. Otóż: niedawno zakupilem audika a4 b5 1.9tdi 110km, kod silnika AFN, 99rok, 300tys. przebiegu , dodam, ze wczesniej smigalem a6 c5 1.9 130km, wiec jazda dieslem nie jest mi obca. Wracajac do sedna, motyw mojej a4 polega na tym, ze owe "ciągniecie", czy "kop", lub "przyspieszenie" nie jest takie jak na diesla przystalo, a wlasciwie tak mi sie wydaje. Chodzi mi o to, ze samochod na niskich obrotach przyspiesza, ale nie tak jak powinien, bo do 2800tys. obr. ciagnie dosyc wzglednie, a od 2700/2800 i w gore ciagnie tak jak na 110km przystało. Kiedy jade na 3jce i wciskam sandał do podlogi , to musi sie bujnac do tych 2800tys. obr , zeby zdrowo zaczac przyspieszac i jechac.I to mnie boli i zastanawia, bo nie po to kupilem diesla, zeby bujac go do wysokich obrotow, zeby mi zaczal fajnie przyspieszac. Nie wiem, czy te 20koni mechanicznych, ktorych mi teraz brakuje po poprzednim samochodzie jest tak odczuwalne, ale wydaje mi sie , ze takie auto powinno troche lepiej przyspieszac na nizszych obrotach. Dodam, ze jestem po wymianie kompletnego rozrzadu , oleju, filtrow, plynu chlodniczego, a turbo bylo robione w zeszlym roku. Czy to ja zwariowalem, czy tez ten samochod powinien przyspieszac tak fajnie, do 2800tys. obr. a nie od 2800 w gore? Pozdrawiam was audikowcy i czekam na ciekawe odpowiedzi.
vp-tdi Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 130-stka byla na pd i mimo wiekszej budy lepiej sie zbiera od dołu . ps :
wojtas9292 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 jak kolega wyżej... tu masz pompe wiec jest coś na zasadzie gaz w podłoedze.... chwila ciszy.... ogien chciaż te 2.800 to za wysoko ja bym rzekł że u mnie w tych granicach moment obrotowy juz sie stabilizuje mój audik 1z 90 koni plus chips na ok 110 może ciutke wiecej dostaje kopa od 2 tys i ciagnie równo
canonier89 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2014 no tez mi sie wydaje, ze za wysoko zaczyna ciagnac... wiesz, jak trzymam go na 2.4-2.5/6 tys. obr i depne to sie zbiera dosc przyzwoicie, ale jak chce od dolu go przycisnac, tzn od 1.5tys. obr na 3jce, to naprawde spodziewsalem sie czegos lepszego... ;p musialbym dla porownania przejechac sie inna 110tka, wtedy moze bede mial rozeznianie:) zamierzam go podlaczyc niebawem pod kompa, moze cos pokaze. pozdro dla was. kazda kolejna odpowiedz jest mile widziana
wojtas9292 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 hmm a kopci jak parowóz? szarpie drga czy też chodzi nie równo ? zbyt wysokie obroty na biegu jałowym ?
machina Opublikowano 7 Czerwca 2014 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Sprawdz czy masz dobre podciśnienie na przewodzie do gruszki turbo. Może przewód gdzieś przetarty i nie pociąga sztangi
Bedzial Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Sprawdz rownierz czy ktos nie grzebal w turbawce i nie zalozyl pierscienia sterujacego geometria odwrotnie, wtedy tez jest podobny objaw. Do okolo 2500 przyspiesza srednio a pozniej dopeiro jakby kopa dostawal.
Awra Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 A próbowałeś może, że tak powiem dać mu solidnie po biegach? Miałem passata z identycznym silnikiem kiedyś i wszystkie jego problemy tak rozwiązywałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się