Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF]Jak oszczędzać dwumasa


senior_edmundo

Rekomendowane odpowiedzi

Nie robić zrywów przy ruszaniu z miejsca (zbyt wysoki moment)

Nie jeździć z małą prędkością przy wysokich biegach

Nie przyśpieszaś gwałtownie (no chyba że robimy logi :cool1: )

Nie jeździć na pólsprzęgle.......

Ale wtedy cały urok jazdy diabli wezmą :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie chamować biegami (zaszłyszane)

Nie jeździć z małą prędkością przy wysokich biegach

no to są właśnie elementy, które w dieslach sa raczej nie do przejścia...

hamowanie silnikiem to podstawa oszczędności a jazda na wysokich obrotach dieslem mija się z celem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wpadłem na pomysł , aby oszczędzać dwumasa :decayed: Jakbym miał stosować się do tego co napisaliście wyżej to bym wolał sprzedać samochód :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej nie jeździć to będzie największa oszczędność :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci padnie któraś z tych rzeczy to wymieniasz obydwie odrazu i poźniej masz spokój na długie kilometry.

U mnie od nowości dwumas i sprzęgło jeszcze nie było wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak :) ale ile dwumas srednio wytrzymuje?

Ile kosztuje wymiana dwumasa? trzeba pewnie od razu wymienic sprzęgło i docisk nie?

Jeździj a nie zadawaj głupie pytania. Będziesz się martwił jak sie wysra a nie teraz już gdybasz co będzie jak coś nawali. Jeszcze Ciebie ten dwumas przeżyje i padnie następnemu właścicielowi więc się nie stresuj tylko ciesz klekotaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak :) ale ile dwumas srednio wytrzymuje?

U mnie był wymieniony na gwarancji przy 45000km z tego co pamiętam.Była jakaś trefna seria dwumasów firmy LUK i wymieniali je na Sachsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był wymieniony na gwarancji przy 45000km z tego co pamiętam.Była jakaś trefna seria dwumasów firmy LUK i wymieniali je na Sachsa

a to róznie tez z tym bywa , jak Ja kupowałem dumasa firmy Sachs to na tarczy był napis LUK , czasami tez jest na odwrót :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ten + że w Warszawie są SPOTY organizowane i dużo ludzi przyjeżdza.Więc zacznij też jeździć to się napewno wiele rzeczy nauczysz i dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marekg

Mam jakieś paranoje, mam go od niedawna, wczesniej tylko benzyna i nie jestem przyzwyczajony. Jak narazie to mi biegi 1 i 2 źle wchodzą i nad tym bede deliberował. jedynki czasami nie moge wrzucic

Skąd ja to znam...dopiero zaczynam sie uspokajać :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- ruszac w miare delikatnie- nie strzelac ze sprzegla

- nie jezdzic na obrotach ponizej 1500 obr/min

- hamowanie silnikiem nie ma wplywu na zuzycie dwumasa, dwumas - nie przenosi momentu napedowego

- ostre przyspieszanie nie ma wplywu na zuzycie dwumasa, pod warunkiem ze odbywa sie w zakresach moment - max moc max

no i jeszcze uwaga ... nie przesadzajmy to nie sa auta z porcelany :cool1: jezdzmy i sie cieszmy z ekploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie: co dzieje się konkretnie z "dwumasą, gdy jadę spokojnie bez przyśpieszania na obrotach powiedzmy 1200/min?

czy "dwumasa" zużywa się także szybciej w czasie postoju na biegu jałowym?

W benzyniakach w instrukcji jest napisane, żeby nie rozgrzewać silnika na postoju, tylko od razu jechać z umiarkowanym RPM. Czy to również dotyczy Diesli? Czy wskazane jest rozgrzanie go przez 1-2min na postoju?

Pozdrawiam i dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie: co dzieje się konkretnie z "dwumasą, gdy jadę spokojnie bez przyśpieszania na obrotach powiedzmy 1200/min?

czy "dwumasa" zużywa się także szybciej w czasie postoju na biegu jałowym?

W benzyniakach w instrukcji jest napisane, żeby nie rozgrzewać silnika na postoju, tylko od razu jechać z umiarkowanym RPM. Czy to również dotyczy Diesli? Czy wskazane jest rozgrzanie go przez 1-2min na postoju?

Pozdrawiam i dzięki za odp.

dwumas przy stalej predkosci przenosi maly moment napedowy, jednak tak niskie obroty nie sa korzystne dla silnika ( duze obciazenie ukladu tlok cylinder).

owszem po minucie od uruchomienia, powinno sie ruszac, ale jazda z umiarkowanymi obrotami tzn jazda w zakresie 1500-2200 obr, z delikatnym operowaniem gazem. jazda na obrotach rzedu 1200 obr daje wiecej szkody niz pozytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci padnie któraś z tych rzeczy to wymieniasz obydwie odrazu i poźniej masz spokój na długie kilometry.

U mnie od nowości dwumas i sprzęgło jeszcze nie było wymieniane.

ja wysyłając sprzęgło do regeneracji wysłałem też dwumas do przeszlifowania, poza tym tłumił dobrze. przebiegu było coś ponad 180k km i założyłem regenerowane sprzęgło z używanym dwumasem - śmigało aż miło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzynie dwumas pracuje w o wiele korzystniejszych warunkach, przezywalnosc jest o 100% wieksza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...