Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Objawy zużycia poduchy pod silnikiem??


bushi

Rekomendowane odpowiedzi

Temacik przerzucam na odpowiednie forum.

Objawy są takie, że w kabinie robi się głośno, słychać dudnienie przenoszone z silnika na karoserię. Dodatkowo mogą być wyczuwalne nieco drgania, w benzyniakach nie tak mocno, ale jednak. Jeśli jest mocno wyrżnięta, to przy ruszaniu czy przejeżdżaniu przez wyboje będą łupnięcia lekkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przy ruszaniu czy przejeżdżaniu przez wyboje będą łupnięcia lekkie

to akurat bardziej jak są poduchy walnięte po d skrzynią, a co do reszty to sie zgadza, mam to u mnie, wolne obroty a w aucie delikatna trzęsawka, Sprinter wie o czy mówie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem ;)

A w benzuniaku kiedyś miałem uszkodzoną poduchę pod silnikiem i też potrafiło łupnąć przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze Sprinter, dodam że w układzie drgającym (zapobiegający drganiom) sporem znaczenie ma plecionka na wykładzie wydechowym (jak i stan tego układu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sam nie wiem jadąc po równej w miarę drodze słyszę lekkie stukanie takie głuche nie metaliczne wymieniłem wahacze dolne i koncówkę drążka , łacznik i dalej to samo więc zastanawiałem sie czy to nie poducha?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm zaciekawil mnie ten temat gdyz jak silnik pracuje na wolnych obrotach to nie czuje drgan na kierownicy ale jak tylko obroty sie nieco zwieksza to drgania czuc, i do tego nie trzeba sie poruszac, cos jak masarzer. czy to moga byc poduszki? dodam ze przy 3.5k obrotow wyje w kabinie za przykro. Jak rozpoznac czy to poduszka i ktora to jest. Przy odpalaniu slysze pojedyncze stukniecie ale nie wiem czy to wydech puka czy cos innego. Wsiadlem do rodzicow focusa i na postoju spokojnie moge dogazowac a drgan na kierownicy nie czuc, no ale to moze lepsza technologia niz audi a4 1.8 5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:a4fan: Mialem ten sam problem co "bushi" wymienilem poduszki pod silnikiem i wszystko teraz jest okey chodz jezdze juz po tej wymianie 3 miechy ale moze byc to tez poduszka od skrzyni biegow najlepiej pojedz na jakas diagnostyke oni wszystko ci powiedza :wink: Pozdrawiam :audi:

widze ze do ciebie nie dociera lagodna perswazja i chcesz dostac ostrzezenie

piotr1602

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupując moje pierwsze auto (MB124) spodziewałem się, że to walenie w środku to sprawa przewodów, były w stanie rozkładu nie palił 1 z 4 cylindrów i było słychać jak iskra przeskakuje na blok silnika. Ale cena była okazyjna z tego powodu, pomyślałem wymienie przewody i autko gites (16 lat i 0 rdzy). Ale okazało się, że wymiana przewodów nie pomogła silnik chodził nadal głośno i wibracje były wyraźnie wyczuwalne w środku. Wymieniłem podusie pod silnikiem i ciiisza. Potem nawet wyjąłem chysteczkę podłożoną pod klapkę schowka i dalej nie pukało :biggrin:

A teraz smutna część historii - 1 msc później nie znalazłem merola na parkingu, na którym go zostawiłem poprzedniego wieczora... no ale to już offtop :rolleyes:

A co do poduszek pod skrzynią, to łatwo sprawdzić. Trzeba położyć rękę delikatnie na drążku i zdjąć nogę z gazu, potem dodać gazu i tak kilka razy. Jeżeli jest wyczuwalne szarpanie drążka, to wymiana poduszek nie zaszkodzi...

Co do wibracji czy występują od zakupu, czy też pojawiły się po dłuższym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje mam od kupna, niestety nie jestem pierwszym wlascicielem wiec nie mam pojecia czy to od nowosci. Bylem u mechanika on pobadal troche i jedyne co zauwazyl to to ze jak sie silnik troche przekreci to cos strzela w lewej poduszce, wiec ja wymienilem i nic. Wczoraj doczytalem sie ze silnik jest jeszcze podparty gdzies w okolicach miski olejowej tak zwana podpora przejmujace moment obrotowy, i to chyba jest gdzies z przodu silnika. To by mi calkiem pasowalo bo wibracje wyraznie mocniejsze sa na przedniej sciance nadwozia. Problem tylko w tym ze na takiej podpoze silnik chyba nie powinien sie opierac, a jak jest nie wiem, nie mam dostepu do kanalu zeby to samemu sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro od kupna, to mam spore obawy co do przyczyn tych wibracji. Jaki auto ma przebieg (realny), jaki ma motor i czy było 100% bezwypadkowe (ale nie czy sprzedawca zapewniał, tylko czy było).

Takie wibracje to bardzo często są luzy na panewkach, a po dzwone może być nawet krzywy wał. Wtedy motor chodzi jak dieselek :wink: Chodziaż, jeżeli pojawiają się tylko przy wąskim zakresie obrotów, to najprawdopodoniej jakieś łożysko się wyrobiło...[/i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bylo pukniete z lewej strony (blotnik i drzwi), wibracje silnika sa jak najbardziej naturalne (prownuje do innych aut) tylko ze przenosza sie na karoserje a to juz nie jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko jasne. U mnie w mercu było np. tak, że poducha lekko siadła i wyglądało ok, ale czasem kolektor wydechowy walił w podłużnicę. W środku się robiło jak w Audi 1.9TDi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat,

mianowicie dziś coś grzebałem przy silniku, i przy próbie ruszenia na zaciągniętym ręcznym przednia część silnika unosi się na jakieś 5-10cm (nie jestem w stanie określić ale wysoko) Czy to wina poduszek? I Czy guma na tej przedniej łapie jest elementem wymiennym? Jeśli tak, proszę o numer części a jak ktoś się orientuje to o koszt :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5-10cm WOW!!! bez jaj w takim wypadku waliłby ci o maskę, to nie możliwe by aż tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja odgrzebię staruśki temat

Jak zdiagnozować uszkodzoną poduszkę.

Objawy: lekkie wibracje na biegu jałowym i trochę mocniejsze na niskich obrotach przy wyższych obrotach jest tak jak trzeba.

no i od niedawna lekkie stukanie, tak jakby silnik troszkę się ruszał i nagle opadał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poduchy skończyły/kończą swój żywot objawia sie to właśnie nadmiernym ruchem silnika, metalicznymi stukami, trzęsienie jednostką. Pare miesięcy temu padły u mnie obydwie i o ile pamiętam (do ADR'a) jedna kosztowała coś koło 50 zł druga koło 60 zł. (dokładnie nie pamiętam ale droższe raczej nie były) - wymiana 40 - 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...