KrzysiekA4 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Witam,temat może znany dla wielu ale aby rozwiać wątpliwości umieszczam przykładowy dla potomnych(na przykładzie afb) jak zdiagnozować(wstępnie) motorownie Polecałbym z pewnością jednostkę 180km(AKE) i w Q:decayed: Co do silnika: 1)Kabelek i Vag(sprawdzenie wszelakich błędów,i zrobienie logów ja miałem takie po wymianie rozrządu oczywiście jest to przykładowo jakie kanały powinno się sprawdzić Sorki 001 nie mam z tej daty:facepalm: Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000ns - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003bs - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003dyn - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003ns - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004bs - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004ns - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004dyn - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008dyn - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008ns - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010dyn - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010ns - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011bs - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011dyn - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011ns - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 014 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (Logi po wymianie wałków i rozrządu,jedynie n75 miałem do wymiany ) 2)Następna sprawa bąble powietrza w przewodzie przezroczystym idącym z filtra paliwa do pompy wtryskowej,ma ich nie być 3)Posłuchać głowice czy nie ma typowego chrobotania(może to znaczyć że hydro pada padło co za tym idzie wałki),nie mylić z normalną pracą 4)Sprawdzić turbo czy jest suche od grodzi masz dobry widok:wink: 5)Korek wlewu oleju otworzyć i sprawdzić czy nie syczy(jak syczy odma do wymiany) 6)Sprawdzić płyn chłodzący czy nie ma śladów oleju i w oleju czy nie ma wody:grin: 7)Zapytać się o rozrząd co było wymieniane i kiedy i czy ma jakiś dowód na jego wymianę 8)Może ostatnie a pierwsze dogrzanie silnika.2.5 ma to do siebie że co rozrząd warto zainwestować w termostat,powodem jest okropny dostęp:facepalm: To tak jak na początek jak mi się coś jeszcze przypomni napisze:wink: Wszelkie komentarze mile widziane(sprostowania),dla dalszych nie potrzebnych .....etc.......
grzes1150 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 W AKE też wycierają się wałki więc jak brać 2.5 to BAU. Ja mam AKE i wałki, koniki i popychacze są nowe a kosztowały poprzedniego właściciela 4tyś zł Warto podnieść auto i pozaglądać od spodu bo lubi się coś rozszczelniać i cieknie olej. Co do odmy to ja mam AKE z 2002r. i odma już nie jest z tym zapychającym się bandażem tylko taki koszyczek z kanałami spływowymi. Rozrząd podobno może kosztować ponad 2tyś zł. ale u mnie jest świeży
KrzysiekA4 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2014 Wszystko sie zgadza tylko że w b5 BAU nie było:kwasny:
kubson Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 I chyba najprostsze ale to tylko w lato działa. Odpalanie na gorącym silniku jak jest gorąco. Na słabej pompie będzie kręcił po pare sekund. Mi po tym jak długo kręcił w następne lato całkiem padło vp44.
pastaldo Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 W BAU nie wycierają sie wałki ale czasem lubią pękać krzywki Jak nie urok to sraczka. Ja mam AKE tylko w A6 C5 i jak kolega wyżej wspomniał w tym silniku można zapomnieć o odmie bo musiałby silnik mieć mega przedmuchy i walić ostro w odme żeby sie zapchała. VP44 jest bardzo delikatna i niestety cholernie droga w naprawie dlatego warto sprawdzić czy wszystko jest ok. Szczególnie wspomniane bomble w paliwie czyli zapowietrzający sie układ. U mnie zapowietrzał sie własnie przez pompę i po wielu odpalaniach po zapowietrzeniu regenerowałem pompę.
slawinio Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 I chyba najprostsze ale to tylko w lato działa.Odpalanie na gorącym silniku jak jest gorąco. Na słabej pompie będzie kręcił po pare sekund. Mi po tym jak długo kręcił w następne lato całkiem padło vp44. Nie koniecznie!!!
KrzysiekA4 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2014 Sławku dawka paliwa na myśli??,wielokrotnie ruszano temat chipowania 2.5 i nie spotkałem się ze złą opinią chyba że przekroczyć 200PS:grin:ale odpycha się podobno bo u siebie nie mam o wiele lepiej.Mimo fabrycznego 150PS:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się