cebsoon Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Witam mam reduktor firmy Lovato SHP. Problem dotyczy przy przełączaniu na LPG, czasami z reduktora wydobywają się dziwne odgłosy piszczy, puszcza gaz z jednego z króćców, po chwili gaśnie silnik albo poszarpie silnikiem i jest już ok. Zauważyłem, że podczas jazdy nic się z parownikiem nie dzieje jest wszytko ok, problemy zaczynają się przy uruchomieniu przy przełączeniu na LPG. Wina złego paliwa ?? proszę o porady, mam dostęp do VAG-a.
Łukasz13 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Pewnie zaworek bezpieczeństwa puszcza gaz, co prawda nie znam tego reduktora ale normalnie zaraz po przełączeniu jest zawsze większe ciśnienienie na słabo rozgrzanym reduktorze, dlatego zaworek puszcza, musisz poszukać jakis fotek z środka reduktora i sprawdzić jak rozwiązany jest zawór bezpieczenstwa w tym reduktorze jak chcesz to sam robić, w kme np. wystarczy rozciągnac sprężynke zaworka.
cebsoon Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2014 Dzieki za info a czy jest to spowodowane złą jakością gazu ? czy może wysoką jakością ? xd bo od listopada mam założoną instalację i nie było wogóle tego problemu az do teraz po zatankowaniu na stacji shell miałem tak cały czas po przełączaniu na LPG ( myślałem że już sie parownik zepsuł) potem zatankowałem na Statoil problem pojawiał się 1 na 10 przełączen na LPG. Dziwne to xd dodam że tankuję i tankowałem gaz tylko na orlen statoil i shell.
edekxp Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Ile km zrobiłeś na tym parowniku. Może trzeba filtry wymienić
cebsoon Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zrobiłem jakieś 14 500 km, filtr fazy gazowej został wymieniony 1000 km temu. Fazy ciekłej powinno wymieniać się co 30 000 km jak pamiętam.
Gość cwiara Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zrobiłem jakieś 14 500 km, filtr fazy gazowej został wymieniony 1000 km temu. Fazy ciekłej powinno wymieniać się co 30 000 km jak pamiętam. Fazy ciekłej wymienia sie co 15tys. km, fazy lotnej co 30tys.
Łukasz13 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zrobiłem jakieś 14 500 km, filtr fazy gazowej został wymieniony 1000 km temu. Fazy ciekłej powinno wymieniać się co 30 000 km jak pamiętam. Fazy ciekłej wymienia sie co 15tys. km, fazy lotnej co 30tys. Chyba odwrotnie, zreszta co mają filtry do puszczania gazu przez zaworek bezpieczeństwa?
Gość cwiara Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Nic nie mają do tego ale jest tak jak napisałem. 10 lat w tym robie. Nawet w książkach serwisowych jest wyszczególnione że f. lotnej co drugi przegląd.
Łukasz13 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zawsze'wydawalo mi sie ze odwrotnie ale jak tyle lat robisz to nie mozesz sie mylic.
Galetto Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Większość instrukcji dodawanych do reduktorów zaleca wymianę FC co 10-15kkm. Ale wystarczy zajrzeć na LPG Forum i tam też dużo opinii jest, że FC-30kkm, FL-15kkm więc skądś się to wzięło. Z racji super czystości gazu w naszym kraju osobiście uważam, że 15kkm to max zarówno dla FC jak i FL. Sumienie spokojniejsze bo redek i wtryski są bezpieczniejsze, a koszty filtrów są znikome.
cebsoon Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2014 Dzieki za odpowiedzi. Spytam gazownika czy mi wymienial ostatnio filtr fazy cieklej bo napewno mam nowy filtr fazy lotnej jakis lepszy lovato ze szklanymi filtrami itp. A jaki gaz polecacie z ktorej stacji ?
waskivw Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Kolego niestety reduktor do przeglądu , możliwe dwie przyczyny ,1 zacinający się regulator (stawiam na to) ,2 uszkodzony zawór bezpieczeństwa . Przyjrzałbym się temp. przełączania na lpg , jak jest wpięty reduktor w układ chłodzenia , czy podczas jazdy nie spada temp. reduktora . Jaki przebieg tego reduktora?
cebsoon Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2014 witam. przebieg ok 15 000 km. Problem pojawia sie przewaznie przy przelaczaniu lpg na jeszcze nie ozgrzanym silniku do ok 70 stopni. Jezeli jest rozgrzany 90 stopni to problem nie wystepuje. Ok 500 km temu zatankowalem na shellu gaz i zaczelo sie tak dziac i to bardzo czesto prawie.non.stop przy przelaczeniu na lpg. Obstawialem zla jakosc gazu. Potem zatankowalem na statoil problem ustal ale od czasu do czasu tez zapiszczy ale duzo razy mniej niz po tym shellowski. ---------- Post dopisany at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany at 09:21 ---------- dodam, ze to sie dzieje tylko przy przelaczaniu na lpg. Jak sie przelaczy i juz swoje popiszczy to podczas jazdy problem nie.wystepuje. Tylko podczas przelaczenia.na LPG
waskivw Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Przebieg niski , pewnie jeszcze masz gwarancje , udaj się do gazmena i niech wyciąga reduktor , ja stawiam na zacinający/klejący się regulator , może źle wpięty reduktor w układ chłodzenia powoduje pracę reduktora na niskiej temp. i powoduje wytrącanie się frakcji olejowych z gazu w reduktorze , a to powoduje zaklejanie regulatora , albo masz pecha i trafiłeś na uszkodzony reduktor .
cebsoon Opublikowano 18 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2014 Witam, byłem u gazownika i powiedziałem o co chodzi. Odkrecił reduktor i filtr fazy ciekłej był zawalony tą czarną mazią taki syf sprzedają nam na stacjach a tankuję tylko na Orlen Shell statoil wiec o co chodzi ? Jest taki syf że reduktor nie moze wytrzymac 15 tys km żal... Powinni coś z tym zrobić bo jak tak dalej bedzie to co tragedia, dodam jeszcze że wcześniej wtryski mi sie zawaliły i juz 2 raz je daje na gwarancje szok.
edekxp Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Ja filtr gazy ciekłej wymieniłem po 30tys.Był brudny ale nie było tragedii
waskivw Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Gaz w naszym kraju jest kiepski (w końcu to Polska , nasi na wszystkim kombinują ),ale to nie ma nic wspólnego z puszczaniem gazu przez zawór bezpieczeństwa . Filtr jak się zapcha to gazu raczej nie będzie , wtryski padły bo pewnie masz zakładane filtry bibułowe (najtańsze) Ja stosuje wyłącznie KME włókno szklane , ew. jak klient nie chce dopłacać to min. poliestrowe i nic się nie dzieje . Jaki masz tam sterownik ? Jaką masz temp. przełączania ? Gdzie masz umieszczony reduktor ?
cebsoon Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2014 Miałem bibułowe ale po przegladzie gazu 1000 km temu założyłem te szklane z odstojnikiem. Sterownik KME Nevo i temp. przełączania jakieś 55-60 stopni jak jest na blacie. A reduktor jest pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Coś wiesz na temat tego sterownika ? Mój gazownik mówił że jest bardzo dobry i mi go założył. Wczoraj założył mi po gwarancji listwe AC W01 BFC (oddawałem ją wcześniej bo było wypadnie zapłonów na 1 i 2 cyl.) Wczoraj jak ją testowaliśmy to przy 5tys obrotów to samo szarpało i wypadnie zapłonów - nawet nie pomagał dotrysk benzyny . Wiesz coś na temat tej listwy paranoja już 3 raz bede dawał na gwarancje....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się