koszykj Opublikowano 7 Lipca 2014 Opublikowano 7 Lipca 2014 Witam, szukałem po forum po tematach ale nigdzie nie znalazłem takiej informacji (NIE CHODZI MI O WYSOKOŚĆ) a mianowicie czy różnica między 1be i 1ba jest tylko i wyłącznie w długości sprężyn czy też długość skoku amortyzatora jest inna? Niestety ostatnimi czasy założyłem do przodu zawias z 1ba (zanim dostałem auto to poprzedni właściciel takie amory ze springami kupił) no i auto z przodu zdecydowanie za wysoko stoi, czy sama wymiana sprężyn wystarczy czy zaś to nie ma sensu i będę musiał całe kolumny zmieniać? Jeśli taki temat był to wybaczcie ale nie mogłem się do szukać.
tomaszstn Opublikowano 7 Lipca 2014 Opublikowano 7 Lipca 2014 Inny amorek i inna sprężyna, amortyzator o skróconym skoku.
Lenio21 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 odgrzeję troszkę mam w kodzie wyposażenia 1BE, czyli zawieszenie sportowe. do wymiany mam tylne sprężyny. Jak dobrać odpowiednie? Czytałem że należy dobrać takie same oznaczenia kropkowe, ale nie jestem pewny czy producenci zamienników stosują takie. Dodam, że jest to wersja quattro. Przy okazji zapytam również, jak sprawa ma się z amorkami?
jacek70 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Najlepsze by były ori, nawet używki. Szukaj o tym samym oznaczeniu. Ewentualnie dobierając pod kategorię wagową.
Lenio21 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Najlepsze by były ori, nawet używki. Szukaj o tym samym oznaczeniu. Ewentualnie dobierając pod kategorię wagową. ale skupić się na kropkach, czy na zastosowaniu? Trochę ciężki temat, używek bym nie chciał, bo to jednak zawias. U mnie też ori sprężyna siedzi a z jednej strony kawałek się ułamał. Rożnicy nie odczuwam, ale wiadomo, że autko już będzie inaczej się zachowywało. http://allegro.pl/sprezyny-tyl-audi-a4-b5-kombi-quattro-kayaba-hd-i4869094147.html coś takiego?
viktor098 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 bedziesz zmienial szam czy mechanik 1
Lenio21 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 bedziesz zmienial szam czy mechanik tylko ja grzebię przy tym autku jak na razie i mam nadzieję, że tak zostanie
meksykanineg Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Nie łodzcie sie, ze dobierzecie cos z zamiennikow, i bedzie wam pasowac pod wzgledem "twardosci" i wysokosci :] Oryginalnych sprezyn do a4 b5 na tył jest 20 ( słownie dwadziescia !!!!!!!!!!!!! DWADZIESCIA !! ) rodzajow. Z czego 8 rodzajow 1BE. Na przod jest bagatela tylko 28 ( dwadziescia osiem) , tak to nie pomyłka, 28 rodzajow sprezyn. Zakładajac sprezyne z konca swojej kategorii wagowej ( kat wagowa przodu i tyłu do odczytania na wlepce w bagazniku) puszczasz auto kilka centymetrow w dół lub gore. W skrajnych przypadkach sprezyna 1BA a 1BE wysokoscia po zamontowaniu praktycznie nie bedzie sie roznic ( roznica bedzie tylko w twardosci tej zawiechy) Kazdy pisze, i rozdziela tylko dwa głowne rodzaje sprezyn w a4 , a mianowicie 1BA i 1BE, a to bład. Kategoria wagowa przeskakuje co jakies 40 kilogramow. Wyobrazcie sobie zawieche przod, na ktorej kładziecie dodatkowo minimum 40 kilogramow. A to jest tylko jedna kategoria wagowa. Roznica dwoch kategorii wagowych to juz około 80 kilo. Na jedna os to sporo. Pomyslcie, jak ugina sie zawiecha w doł. Przykład. Zmieniajac springi z 1BA na 1BE, i zakładajac springi 1BE o kategorii wagowej dwa stopnie nizszej niz macie opisane na wlepie w bagazniku, posadzacie auto nie 2, 3 centymetry w doł wedłog 1BA ,tylko auto leci w doł 5, 6 cm. A to dlatego, ze im sprezyna z nizszej kategori wagowej ( z nizszej czyli lzejszej) tym bardziej poddaje sie ciezarowi. Jezeli taka sprezyna z nizszej kategori wagowej pojdzie do auta z ciezszym przodem ( a uwierzcie mi ze te 40, 80, czy 120 kilo na jednej osi to dla takich springow gigant roznica) to wiadomo ze duzo bardziej "pojdzie na doł". Pomyslecie. Skomplikowane to nie jest ETKA i wlepa w bagazniku, i wszystko da sie opanowac, zeby nie było zaskoczenia. Edytowane 10 Marca 2015 przez meksykanineg
czesiu_90 Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 A da się sprawdzić jakie mam zawieszenie po nr vin? Nie mogę znaleźć wlepki w bagażniku a wydaje mi się że moje kombi stoi jakoś niżej niż inne. Pytam bo tylny amor mi leje i musze jakiś kupić
meksykanineg Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Jest gdzies stronka na necie, wbijasz VIN, wyskakuje ci wyposazenie, w wiekszosci chyba kodami. Poszukaj tego, w tej chwili u siebie tego nie mam. Kategorie wagowe przodu dla A4 B5 to np OJB, OJD , OJE itp. Dla tyłu OYB , OYE itp ... I tu zasada, im ostatnia literka jest blizej poczatku alfabetu, tym kategoria wagowa auta nizsza, czyli np dla przodu OJB jest kategoria wagowa nizsza od OJD ... Edytowane 10 Marca 2015 przez meksykanineg
sahuga Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Witam Dołącze się do tematu bo widzę, że wielu tu znawców tematu. Właśnie chcę kupić A4 B5,mam jedną na oku tyle, że ma ona właśnie zawieszenie 1be. Czasami jeżdżę w terenie i dlatego mam kilka pytań: 1.Czy różnica w wysokości do podłoża jest tak zauważalna że może przeszkadzać na leśnych drogach? 2.Czy przy 1be wielowahacz zużywa się szybciej? 3.Jak duża jest różnica w cenie zakupu 1ba i 1be?
misiek95 Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 1. Nie, w niczym to nie przeszkadza w normalnej jeździe. No chyba że latasz po łąkach i w cieżkim terenie ale to może warto pomyśleć o jakiejś terenówce 2 Nie, nie zuzywa sie szybciej. Pare osób nawet twierdziło że zużywa się wolniej ale ciężko to udowodnić 3.Zależy czy pytasz o spręzyny, amory nowe czy też używane
sahuga Opublikowano 18 Marca 2015 Opublikowano 18 Marca 2015 Dzięki za szybką odpowiedź,uspokoiłem się trochę. A na krawężniki trzeba uważać? Pytam o komplet - sprężyny i amorki,nowe z górnej półki. A oto obiekt mojego zainteresowania: http://olx.pl/oferta/audi-a4-quattro-1997-CID5-ID9iBDD.html#c0f103ff72
misiek95 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Zależy jakie krawężniki masz na myśli. :-) nie jest to w żaden sposób uciążliwe
bialy986 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Ja mam 1be i często ocieram dołem o różne rzeczy:garby na jezdni,progi przy centrach handlowych,wysokie krawężniki.Już raz zderzak zerwalem i 2 osłony silnika poszły. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka 1
misiek95 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Ja mam 1be i często ocieram dołem o różne rzeczy:garby na jezdni,progi przy centrach handlowych,wysokie krawężniki.Już raz zderzak zerwalem i 2 osłony silnika poszły. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka No to albo ze mną albo z Tobą jest coś nie tak Bo ja 2 lata jeździłem na 1be i nie udało mi sie nawet plastikową osłoną pod silnikiem nigdzie dotknąć ziemi Teraz mam gwint i auto jeszcze z 5cm niżej i też jeżdże bez większych problemów. Btw jakie masz opony i profil? może przez to masz auto niżej
bialy986 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Lato 205/55/16 a zimą 195/65/15.O chopki i garby to wadze głównie progami,chociaż podwozie też już jest przyszlifowane :-D Od krawężnika to dalej parkuje bo seryjną dokładka zachaczam. Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Toskańczyk Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Ja mam również zwykłą zawiechę i auto stoi wysoko a potrafię dokładką przy parkowaniu zahaczyc o krawężnik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się