Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gwizdanie (buczenie) - niepokojące odgłosy z silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kłaniam się wszystkim i poproszę o pomoc.

Od dłuższego czasu borykam się z następującym problemem: podczas dynamicznego przyspieszania spod maski auta daje się usłyszeć nieprzyjemny odgłos - coś jakby gwizd, lecz o stosunkowo niskiej częstotliwości. Odgłos występuje zazwyczaj w zakresie obrotów około 2000-3000 /min, czasem krócej, czasem dłużej, przy wolnym zwiększaniu prędkości zjawisko nie występuje. Gwizdanie ustaje samoczynnie po osiągnięciu pewnej wartości (różnej - jak napisałem) obrotów, po czym auto zaczyna ładnie przyspieszać. Kolokwialnie mówiąc - mam wrażenie że gdzieś (w dolocie, w wylocie) jest sobie jakaś dziura która otwiera się przy mocniejszym przyspieszaniu i zamyka się - czasem wcześniej, czasem później - zależnie od nieznanych mi przyczyn.

Ponieważ kilka miesięcy temu auto zaczęło łapać notlaufy, udałem się do polecanego na forum warsztatu, w którym wyczyszczono turbinę (tego przynajmniej dotyczył rachunek). Powiedziano mi także że nieprawidłowe odgłosy mogą pochodzić jedynie z tłumika (nieoryginalny). Tak czy owak, problem nie zanikł, gwizdanie słychać było nadal.

Kilka dni temu auto znowu zaczęło przechodzić w tryb awaryjny. Odczytany błąd:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Byłem ponownie w tym samym warsztacie, jednak mam wrażenie że nie bardzo im się chce zainteresować sprawą.

Odgłos próbowałem nagrać, ale telefon komórkowy to nienajlepsze narzędzie do tych czynności:

Plik audio 13.mp4 - miro72 - Chomikuj.pl

Logi dynamiczne, statyczne i BS (podczas logowania 00 dynamiczny złapany notlauf, niepowtórzony - jeśli trzeba, powtórzę).

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Niniejszym bardzo proszę o spojrzenie oraz ewentualne wskazówki. Podobnie - gdyby ktoś z Wrocławia lub okolic chciałby popatrzeć i posłuchać starego AFN-a, bardzo chętnie podjadę we wskazane miejsce.

"No to jak? Pomożecie?" :-D

Pozdrawiam.

/Mirek

---------- Post dopisany 14-07-2014 at 21:51 ---------- Poprzedni post napisany 12-07-2014 at 19:37 ----------

Kłaniam ponownie.

Niestety, spodziewałem się że trudno będzie na podstawie takich danych powiedzieć coś konstruktywnego.

Dlatego mam prośbę - czy mógłby ktoś popatrzeć na załączone logi i skomentować?

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

/Mirek

Opublikowano

Sprezarka jest mocno zasyfiona sadzą. Cisnienie doladowania mocno wzrasta w dolnych obrotach - stad ten gluchy syk ktory slychac na nagraniu.

Rozwaz jej wyczyszczenie i posprawdzaj szczelność rur dolotowych.

Reszta akceptowalna.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

Jak napisałem - sprężarka była czyszczona kilka miesięcy temu. Niestety, proces ten nijak nie wpłynął na efekty akustyczne.

Pozdrawiam.

/M

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...