Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odpalanie zimnego silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobnie obchodzę się z turbo i ogólnie z całym autem. Dlatego na diesla nie narzekam :)

Opublikowano (edytowane)

Tak czytam wasze wypowiedzi o zapalaniu auta i nadziwić się nie mogę :facepalm::facepalm::facepalm:

Zróbcie mały test: ;) usiądźcie do auta + sprzęgło + tylko krótkie wciśnięcie kluczyka - nie trzymać paluchem wciśniętego kluczyka - tylko wcisnąć do końca i zaraz odpuścić!

Auto samo zadecyduje, ile zwłoki potrzeba do uruchomienia silnika i silnik sam się odpali. Pedał sprzęgła przez ten cały czas ma być wciśnięty. Czas zwłoki zależy od temperatury na zewnątrz. Jeśli jest zimniej, czas jest dłuższy. Działa ? :D

W zimie może to trochę potrwać, ale auto na pewno się odpali. Jeśli w tym czasie puścicie pedał sprzęgła, to proces odpalania się przerwie i zapalą się na desce kontrolki.

Edytowane przez black70
Opublikowano (edytowane)

Tak czytam wasze wypowiedzi o zapalaniu auta i nadziwić się nie mogę :facepalm::facepalm::facepalm:

Zróbcie mały test: ;) usiądźcie do auta + sprzęgło + tylko krótkie wciśnięcie kluczyka - nie trzymać paluchem wciśniętego kluczyka - tylko wcisnąć do końca i zaraz odpuścić!

Auto samo zadecyduje, ile zwłoki potrzeba do uruchomienia silnika i silnik sam się odpali. Pedał sprzęgła przez ten cały czas ma być wciśnięty. Czas zwłoki zależy od temperatury na zewnątrz. Jeśli jest zimniej, czas jest dłuższy. Działa ? :D

W zimie może to trochę potrwać, ale auto na pewno się odpali. Jeśli w tym czasie puścicie pedał sprzęgła, to proces odpalania się przerwie i zapalą się na desce kontrolki.

Tak właśnie jes,t w zależności od temp. świece potrzebują kilka sekund , i nie tylko w audi tak jest, swieta prawda.

Edytowane przez skrab
Opublikowano

Witam,

Podczas uruchamiania silnika zaraz po wejściu do samochodu nie widzę żadnej kontrolki od nagrzewnia świec itp. NIE MA?

Czyli można w każdych warunkach od razu odpalać ?

Komputer sam panuje nad tym , po prostu nie odpali Ci silnika mimo że przyciskasz kluczyk

Opublikowano

Auto samo zadecyduje, ile zwłoki potrzeba do uruchomienia silnika i silnik sam się odpali. Pedał sprzęgła przez ten cały czas ma być wciśnięty. Czas zwłoki zależy od temperatury na zewnątrz. Jeśli jest zimniej, czas jest dłuższy.

At to ciekawe .... kto jeszcze jest za ?

Opublikowano

Ja zawsze robię tak, że wciskam kluczyk bez sprzęgła, wtedy załącza się zapłon a jak zgasną kontrolki dopiero odpalam - przyzwyczajenie ze starszych diesli, natomiast potwierdzam teorię dotyczącą czasu odpalania - wciskając kluczyk od razu zimą odpala dłużej trwa moment do rozruchu silnika niż latem, więc patent audi działa.

Opublikowano

To czas zmienić przyzwyczajenia. Swoją drogą ciekawy jestem jak zapalałbyś auto z przyciskiem start/stop. Tu działa to tak samo, tylko że przyciskiem jest kluczyk.

Opublikowano

I masz babo placek. - 2 stopnie na zewnątrz i auto po całonocnym pobycie na zewnątrz potrzebuje 2-3 sekundowej przerwy aby się odpalić .... a więc patent Audi działa.

Opublikowano

Ale macie problemy zachowujecie sie jakbyscie mieli doczynienia z autem z lat 80 .......... co bzdury z tymi kontrlokami wipisujecie ze musza pogasnac zanim auto odpali w B6 zawsze obserwowalem tylko kontrolke swiec i odpalalem jak bedzie cos nie tak to poprostu auto nie odpali i tyle czy kontrolki pogasna czy nie

Opublikowano

Wiec tak wciskasz sprzeglo wciskasz kluczyk i auto samo odpala w zaleznosci od temperatury na zewnatrz ale to sa sekundy.a jakies wciskanie kluczyka bez sprzegla zeby kontrolki po gasly to chore bo to nie syrenka

Opublikowano

witam

ja mam następujący problem, ponieważ mamy zimę :( rano auto dziwnie się zachowuje, auto stoi w garażu, tak jak pisaliście wyżej...że auto samo podgrzewa świece i odpala, jeszcze roku temu tak miałem, ale teraz musze kilka razy próbować.. dzisiaj rano np 5 x dopiero odpalił, gdy auto stalo 2 dni....no to kilkanascie razy probowałem dopiero odpalił, dwa dni temu wymieniłem świece....a dziś powórka z rozrywki...czy kto mi powie...czy poziom naładowania aku ma znaczenie? w tym przypadku? może ktoś miał podobny problem? jeszcze jedna sprawa ...jak jest z tym ładowaniem aku... w zeszłym roku ładowałem klasycznie.... pożniej miałem problemy...mistrz yoda wrclaguna że robi się to inaczej ...czy ktoś wie jak??

proszę o radę co z tym fantem zrobić

Opublikowano

Witam, pierwsze czego byś się mógł czepiać to filtry, a dopiero później szukać problemu w silniku. Mam 2.0 CAGA z 2009r i nigdy akumulatora nie ładowałem bo nie było takiej potrzeby. Dodam że sam otworzyłem zatyczki i w 5 komorach nie było potrzeby dolewać wody destylowanej tylko w jednej minimalnie. Mieszkam w Bieszczadach gdzie są w większości najzimniejsze temperatury zimą i problemów nie miałem.

A co do odpalania... sprzęgło, krótko wcisnąć kluczyk do końca i tak jak kolega napisał komputer sam pobiera informacje czy świece są odpowiednio nagrzane i czy można odpalić. Pamiętajcie że to Audi :) Pozdrawiam

Opublikowano

jestem świeżo po wymianie oleju i filtrów...tak naprawde zaczeło się to dziać rok temu gdy ładowałem aku..tradycyjnie, tzn odpiąłem klemy i ładowałem, a ładuje się inaczej ... właśnie tego próbuje się dowiedzieć jak się to ładuje.... i pytanko.... jest jakiś sterownik który odpowiada za te parametry .... czy ktoś wie gdzie szukać ... czy vcds-em da rade to sprawdzić?

Opublikowano (edytowane)

Sprawdz aku w jakim jest stanie, bo jezeli go ladowales bezposrednio w bagazniku to moglo dojsc do uszkodzenia, laduje sie podpinajac w podszybiu z przodu,masz taka zaslepke plastikowa na ktorej pisze + / -, otwierasz ja i tam sie wpinasz klemami nie do bagaznika bo sadze po wypowiedzi ze tak zrobiles

Edytowane przez lukas309
Opublikowano

i nic więcej nie trzeba robić? tzn odpinać?? ja źle zrobiłem...nie wiedziałem że tak się ładuje aku w B8 :) myśle że sterownik ma złe parametry i źle dogrzewa swiece

Opublikowano

Sprawdz aku w jakim jest stanie, bo jezeli go ladowales bezposrednio w bagazniku to moglo dojsc do uszkodzenia, laduje sie podpinajac w podszybiu z przodu,masz taka zaslepke plastikowa na ktorej pisze + / -, otwierasz ja i tam sie wpinasz klemami nie do bagaznika bo sadze po wypowiedzi ze tak zrobiles

Hejka .

A co może ulec uszkodzeniu podczas ładowania akumulatora bezpośrednio w bagażniku ,pytam ,bo tez tak ładowałem ,a dopiero potem czytałem ,że ładować trzeba właśnie poprzez podpięcie z przodu.

Opublikowano

Sprawdz aku w jakim jest stanie, bo jezeli go ladowales bezposrednio w bagazniku to moglo dojsc do uszkodzenia, laduje sie podpinajac w podszybiu z przodu,masz taka zaslepke plastikowa na ktorej pisze + / -, otwierasz ja i tam sie wpinasz klemami nie do bagaznika bo sadze po wypowiedzi ze tak zrobiles

Hejka .

A co może ulec uszkodzeniu podczas ładowania akumulatora bezpośrednio w bagażniku ,pytam ,bo tez tak ładowałem ,a dopiero potem czytałem ,że ładować trzeba właśnie poprzez podpięcie z przodu.

mowie tak poniewaz po cos jednak laduje sie aku z przodu a nie w bagazniku a co moze sie stac a nie musi nie wiem moze jest to w jakims sensie ochrona przed przeladowaniem aku badz przed skokami napiecia podczas ladowania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...