Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wisko Pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów z forum.
Proszę o rade
Od kiedy zrobiło się cieplej na zewnątrz przyszło lato ma o to taki problem. Kiedy stoję w korku dłuższy czas temperatura na climatroniku rośnie do 97[°C].
Kiedy ruszę i pojadę kawałek spada do 93 lub 90, zatrzymam się znów i rośnie oscyluje w granicach 90-97[°C] w zależności od tego ile stoję.
Jak jadę w trasie to trzyma 88-90[°C]
Wcześniej problemu nie miałem cały czas trzymał 88-90 czy korek czy trasa.

Termostat wymieniony na poprzednim takie same objawy jak i na nowym. Czujnik temperatury sprawdzony vagiem brak błędów, temperatura na vagu różni sie o 2[°C] od climatronika, na zegarach cały czas równe 90[°C].
Pompa wody wymieniona około 30 tys km. temu.

Wiatrak od wisko na zgaszonym silniku obraca się luźno czy to silnik gorący czy zimny, po zakręceniu lekko robi z dobre pól obrotu.

Czy to wisko czy szukać przyczyny gdzieś dalej, jeśli to wisko to co proponujecie założyć nowe jakiego producenta, czy bawić się w używkę.

Dzięki z góry za pomoc i odpowiedz.

Opublikowano

zobacz czy możesz zatrzymać wisko reką na rozgrzanym silniku-oczywiście uzyj czegos innego niż reka.Jeśli zatrzymasz to wisko do wymiany albo do naprawy

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz

Bez problemu zatrzymałem wisko na gorącym silniku temperatura 93°C.

Teraz dodatkowe pytanie co kupić używkę, czy nowe jesli nowe to jakiej firmy ceny od 160 zł za THERMOTEC, i w gore Sachs, febi, vemo aż do 600zł.

będę wdzięczny za opinie co kto zakładał i jak się sprawuje

Kolega wspomniał coś o naprawie czy robi się to tak jak w linku poniżej, nie raz demontowałem i wymieniałem wisko ale nie w Audi dla tego pytam

Zobacz temat - Regeneracja sprzga wiskotycznego

Opublikowano

w naprawy kolego to ja bym się nie bawił :kwasny: szkoda za chodu najlepiej kupić nowy ale to się wiąrze z kosztami ja bym po jechał na szrot i wykręcił z innej a4 koszt może 50 zł :good: i orginał ja tak kiedyś kupiłem napinacz wieloklina i służy mi do dziś :wink:

Opublikowano

A ja bym nic nie robił. Jeśli temp na blacie stoi na 90, płyn nie gotuje i nie wywala to po co szukać dziury w całym?

Opublikowano
A ja bym nic nie robił. Jeśli temp na blacie stoi na 90, płyn nie gotuje i nie wywala to po co szukać dziury w całym?

Na blacie stoi 90 na klimatroniku od 88 do 97, płynu nie gotuje i nie wyrzuca. Co do wiskozy nie będę się bawił w używki bo nie wiadomo na co się trafi, koledzy z forum handlujący częściami maja bardzo dobre ceny za BEHR czyli to co idzie na pierwszy montaż, wiec u nich zakupie.

Nie lubię użytkować samochodu wiedząc ze coś w nim jest nie tak, wiec żeby mi się lepiej spało jednak zdecydowałem się na zakup.

A poza tym wydaje mi się ze silnik jest jak by bardziej gorący to tylko moje odczucie, wiem ze te silniki bardzie grzeją się od innych.

A po za tym jeszcze kilka miesiecy temu, czy się stało w korku czy się jechało na klimatroniku zawsze 90 było,

Opublikowano

Jeszcze kilka miesięcy temu nie mieliśmy takich temp jak teraz. Ja osobiści nie kojarzę aby w te najgorsze nawet upały jakoś szczególnie włączało mi się wisko. Ostatnio to chyba po trasie, jak już dojechałem na miejsce i z 5 minut bawiłem się żeby zaparkować, więc cofanie, kręcenie itp. Po za tym zazwyczaj wisko siada w ten sposób że zasprzęgla cały czas. W każdym bądź razie daj znać jakie będą efekty.

Opublikowano

Przy 95°C zatrzymuje wiskozę bez większego wysiłku. U mnie w tamtym roku tez w upały zawsze było 90°C.

Dla tego zdziwiłem się jak teraz w tym roku temperatura zaczęła skakać, zacząłem od termostatu ale jest to samo, czujnik sprawdzony pokazuje ok.

Tak jak pisałem pompa wody nie dawno wymieniona, wiec zostaje wiskoza albo zapchany układ ale nie sadze.

Opublikowano

Teraz jak temperatury spadły efekt nadal jest taki sam?

Opublikowano
Teraz jak temperatury spadły efekt nadal jest taki sam?

Dokładnie tak tylko następuje to wolniej, ale stojąc w korku temperatura na klimatroniku idzie do 97 jak rusze to spada do 88-90 potem znów korek i znów rośnie

Opublikowano

Moim zdaniem wymiana wisko nic ci nie pomoże, ale mogę się mylić. Daj info jak będziesz po wymianie bo temat mnie ciekawi.

Opublikowano
Moim zdaniem wymiana wisko nic ci nie pomoże, ale mogę się mylić. Daj info jak będziesz po wymianie bo temat mnie ciekawi.

napiszę czy pomogło, a takie pytanie może ktoś sprawdzał temat. Przy jakiej temperaturze zasprzengla się wiskoza i chodzi pełną mocą, jeśli powyżej 95 stopni to w moim przypadku wymiana może nie przynieść efektów

Opublikowano

Nawet w "sam naprawiam" nie ma mowy jaka to temperatura. Jest tylko określone - do odpowiedniej temperatury.

Opublikowano

Daj info jak będziesz po wymianie bo temat mnie ciekawi.

Dziś zamontowałem nowe wisko Beru, temperatura wróciła do normy podczas jazdy 88-90°C.

Na postoju max 91°C.

​Natomiast co zauważyłem zaraz po montażu wentylator obracał się luźno, czyli tak jak powinno być. Silnik gorący podczas zwiększania obrotów silnika wisko chodzi coraz szybciej co słychać. Po zgaszeniu gorącego silnika 90°C. wentylator również obracał się luźno, a powinno się nie dać go obrócić.

Na zimnym silniku podczas zwiększania obrotów wisko nie obraca się szybciej, stare wisko dało się zatrzymać bardzo lekko z nowym nie jest to takie proste.

Jutro dalszy ciąg testów.

Opublikowano

Jutro dalszy ciąg testów.
I co wywnioskowales?

U mnie przy odpaleniu zimnego silnika wisko przez chwile pracuje na rowni z obrotami silnika - slychac przeciag ;).

Na ziimnym czy goracym silniku pracuje z lekkim oporem - reka w rekawiczkach albo czyms twardym mozna zatrzymac.

Gdy na pracujacym silniku zakrece w przeciwna strone to od razu staje i nabiera predkosci w druga strone. Gdy dodaje obroty nie kreci sie na maxa.

Gdy sprawdzalem u kumpla swiezo wsadzona uzywke w 1.9TDi, to u niego na letnim zalaczonym silniku, gdy zakrecilem w przeciwna strone, wisko leniwie zwolnilo, zatrzymalo sie i leniwie zaczelo sie krecic w druga strone. I sadze ze to wlasciwe zachowanie sprawnego wisko. Zgadza sie?

NIe wiem czy u siebie wymieniac czy nie. Problemow z przegrzewaniem nie mam, tylko z wydluzonym nagrzewaniem sie silnika, ktory i tak po zagrzaniu trzyma te 91-03C.

Opublikowano

Zaobserwowalem u siebie jak temp spadla ponizej zera ze wisko chodzi mi na maksymalnych obrotach jak jezdze troche to denerwuje bo juz przy 3 tys. jest mega slyszalne w kabinie :/ wisko to nowy zamiennik, w temp powyzej 0 pracuje wlasciwie auto sie nigdy nie przegrzewa, jezdze na nim od wiosny. Co myslicie ?

Opublikowano

jeżdze już 11 miesiecy z uszkodzonym wisco i nawet w lato (+30) temp płynu wahała sie w granicach 89-95C .

nie ma potrzeby wymieniać. chyba ze gotowało by płyn to już inna bajka a tak to daruj sobie wymianę.


Zaobserwowalem u siebie jak temp spadla ponizej zera ze wisko chodzi mi na maksymalnych obrotach jak jezdze troche to denerwuje bo juz przy 3 tys. jest mega slyszalne w kabinie :/ wisko to nowy zamiennik, w temp powyzej 0 pracuje wlasciwie auto sie nigdy nie przegrzewa, jezdze na nim od wiosny. Co myslicie ?

są to skutki kupowania nowych chińskich zamienników. .

ja na twoim miejscu bym to wymienił bo jak sie urwie to ci niezły zamęt w chłodnicy zrobi

Opublikowano

Tak myślałem, mechanik mnie namówił na toprana ze kilkanascie juz montował i było ok, i wyszlo teraz. Co najlepiej kupic ?

Opublikowano

Ori wisco jest firmy behr. kup używaną lub nowa ale nigdy w życiu zamienniki.

Opublikowano

Dzięki, zatem szukam BEHR, można przełożyć samo wisko ? i użyć istniejące smigło ? bo widzę że dostępne są bez wiatraków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...