vergon Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 Panowie pytanie mam... Wziąłem się za montaż haka holowniczego w B7 2005r, zamontowałem belkę Westfalia i szukając na forum informacji jak podłączyć wiązkę wyczytałem, że musi być moduł haka, bo sygnalizacja spalonych żarówek będzie wywalała błędy. Dla testów wyjąłem jedną żarówkę mijania i żaden błąd nie wyskoczył. Jak się nie mylę to wyczytałem, że wszystkie B7 miały sprawdzanie żarówek, więc o co tu chodzi? I w związku z tym mam pytanie o podłączenie wiązki haka, docelowo mam zamiar zrobić to po Bożemu ze sterownikiem i na ori kostkach podłączone do MCE, ale pod koniec lipca jadę z przyczepą kempingową nad morze i czas mnie goni, więc szukam jakiegoś rozwiązania na szybko tylko na ten wyjazd. Czy jeżeli jak wcześniej pisałem komputer nie sygnalizuje mi spalonej żarówki to mogę podpiąć się przewodami od haka pod lampy z tyłu tak jak to się robiło kiedyś w mniej skomplikowanych samochodach?
kdawid Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 nie możliwe żeby w b7 nie pokazywało błędu spalonych żarówek.... jaki masz model MCE?? jeżeli tak podłączysz jak piszesz to najwyżej będzie wywalać Ci błędy żarówek i obciążysz trochę bardziej przewody prowadzące do tylnych lamp. Ja bym od razu podłączył oryginalny moduł- roboty na kilka godzin ale wiadomo że jest to zrobione tak jak ma być. Plusy będą takie że jak masz PDC to będzie nie aktywny przy cofaniu z przyczepką i powinno Ci pokazywać błędy spalonych/niedziałających żarówek w przyczepce. No i nie będziesz ingerował w oryginalną instalację tylnych lamp.
Gość cwiara Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 Coś mi świta że w B7 chyba mozna bylo w MCE wyłączyć kontrole żarówek ale pewny nie jestem.
vergon Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Opublikowano 20 Lipca 2014 Nic nie wywalało, powaga. Pisząc pierwszego posta zapomniałem dodać, że jak robiłem test z wyjęciem żarówki to miałem też wyjęte obie żarówki od oświetlenia tablicy rej. i mimo to bez 3 żarówek zero błędów. Przełącznik świateł mam z opcją AUTO, mam Coming/Leaving Home, czujnik deszczu i światła, więc po przeczytaniu tematu Bart-s'a o MCE wnioskuję, że mam wersję HIGH. A czy jest możliwe że da się wyłączyć alarm niezapiętych pasów? Bo poprzedni właściciel coś wspominał, że ktoś mu to odłączał, bo nawet z zapiętymi pasami pikało i go to wkurzało. Może i kontrolę żarówek wyłączyli? Pewnie że najchętniej zrobiłbym to od razu na module, ale tak jak mówiłem raczej się z tym nie wyrobię, bo nie znalazłem nigdzie na forum kompletnej instrukcji jak zrobić wiązkę do haka, jakie są numery ori kostek do modułu haka, modułu MCE i co gdzie i jak podłączyć.
Gość cwiara Opublikowano 20 Lipca 2014 Opublikowano 20 Lipca 2014 Nic nie wywalało, powaga. Pisząc pierwszego posta zapomniałem dodać, że jak robiłem test z wyjęciem żarówki to miałem też wyjęte obie żarówki od oświetlenia tablicy rej. i mimo to bez 3 żarówek zero błędów.Przełącznik świateł mam z opcją AUTO, mam Coming/Leaving Home, czujnik deszczu i światła, więc po przeczytaniu tematu Bart-s'a o MCE wnioskuję, że mam wersję HIGH. A czy jest możliwe że da się wyłączyć alarm niezapiętych pasów? Bo poprzedni właściciel coś wspominał, że ktoś mu to odłączał, bo nawet z zapiętymi pasami pikało i go to wkurzało. Może i kontrolę żarówek wyłączyli? Pewnie że najchętniej zrobiłbym to od razu na module, ale tak jak mówiłem raczej się z tym nie wyrobię, bo nie znalazłem nigdzie na forum kompletnej instrukcji jak zrobić wiązkę do haka, jakie są numery ori kostek do modułu haka, modułu MCE i co gdzie i jak podłączyć. Tak, można wyłączyć ostrzeganie o niezapiętych pasach.
kdawid Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 ta wiązka do haka to raptem kilka przewodów więc naprawdę nie jest źle. Poczytaj wątek Barta-S dotyczący MCE tam znajdziesz schemat do b7 i dokładny opis.
vergon Opublikowano 25 Lipca 2014 Autor Opublikowano 25 Lipca 2014 Na razie przebrnąłem tylko przez kilka stron z ~90 Tak czy inaczej wątpię żebym się z tym wyrobił przed wyjazdem, więc pytanie czy jak podłączę przewody od gniazda przyczepy analogicznie (lewy kierunek do lewego, stop do stopu itd.) do przewodów w tylnych lampach to będzie to świeciło poprawnie? Jeżeli nawet miałby wyskoczyć jakiś błąd to niech sobie będzie na ten wyjazd, czujniki też mogą pikać tylko czy nie będą się działy jakieś inne cyrki w stylu palące się bezpieczniki itp.? ---------- Post dopisany 25-07-2014 at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany 21-07-2014 at 21:46 ---------- Tak jak planowałem podpiąłem się pod tylne lampy, masę wziąłem ze śruby w karoserii w bagażniku na lewym nadkolu (dochodzi do niej gruby brązowy przewód) i lampy co prawda świecą, ale mało intensywnie. Przyczepę podpiąłem do samochodu kumpla, który ma hak i u niego świeciły dużo jaśniej, u mnie dają gdzieś o połowę mniej światła. Ma ktoś jakiś pomysł czego to wina?
piotrek30071990 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Witam a w b7 2006 rok z bixenonem fotochromem i podświetleniem dojścia do domu i wlacznikiem auto można wyłączyć błąd spalonej żarówki?
wrclaguna Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Witam a w b7 2006 rok z bixenonem fotochromem i podświetleniem dojścia do domu i wlacznikiem auto można wyłączyć błąd spalonej żarówki? Kompem tego nie zrobisz .
piotrek30071990 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 No się pytam czy da się to wyłączyć
kkam Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 wylaczyc nie dasz rady, mozesz dodac rownolegle rezystor, aby oszukac sterownik
Fido Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 Wyłączcie sobie jeszcze ABS, ESP itp. Po co Wam udogodnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się