setho Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Witam. Po odpaleniu samochodu i po wkręceniu auta na jakieś 3 tyś. obrotów zapala mi się ( i nie gaśnie ) lampka ciśnienia oleju i 3 razy piszczy ( jak odpalę auto i stoi na wolnych to nie świeci się). Wymieniłem czujnik na nowy, nowy olej i filtr lecz to nic nie dało. Sprawdziłem VAGiem i tak przedstawiają się błędy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 557 B Component: 1,6L R4/2V MOTR HS D08 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 379 D Component: ABS BOSCH 5 7402 Coding: 0265108005 Shop #: BB 37402 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 919 033 C Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D03 Coding: 00142 Shop #: WSC 06319 No fault code found. Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 4A0 953 234 Component: IMMO AUZ9Z0S3314446 D76 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. End ------------------------------------------------------- Co one oznaczją ? Czy to ma cos wspólnego z kontrolką oleju ?
Labiel Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 Nie mają nic wspólnego z olejem. Blokada imo i niedopasowana mieszanka. Czym prędzej zmierz ciśnienie oleju na porządnie rozgrzanym silniku żebyś za chwilę nie płakał że silnik się zatarł.
setho Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Opublikowano 22 Lipca 2014 A co oznacza niedopasowana mieszanka ? Jak usunąć ten błąd ?
Labiel Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 O tym błędzie na forum było sporo. Wpisz w szukajkę. Przyczyn jest wiele. Niektórzy nigdy nie rozwiązali problemu a silnik chodził dobrze. Między innymi ja miałem taki problem w poprzednim silniku.
setho Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Opublikowano 22 Lipca 2014 A w tym przypadku jest tylko jeden czujnik oleju ? Bo odłączyłem go całkiem i kontrolka dalej się zapala jak poprzednio ;|
Labiel Opublikowano 22 Lipca 2014 Opublikowano 22 Lipca 2014 A co byś chciał, żeby odłączenie czujnika powodowało że nagle kontrolka niknie? Jaki to miałoby sens? Urwałbyś kabel i nie wiedział że już dawno jeździsz na przykład bez oleju. Czujnik działa na zasadzie sprzęgania chyba do masy po osiągnięciu danego ciśnienia. Jeśli warunek nie zostanie spełniony - nie osiągnie minimalnego ciśnienia, czujnik będzie zepsuty, kabel urwany to włączy się kontrolka.
setho Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Opublikowano 23 Lipca 2014 No właśnie tak mi się wydaje ew. komputer dałby sygnał ze jest brak odpowiedzi z czujnika. Skoro czujnik bez kabli dalej działa to po co te kable ? Gdzie tu sens ? Podejrzewam że czujnik działa na zasadzie: jest ciśnienie=nacisk na czujnik=połączone styki w czujniku= wszystko OK. Słabe ciśnienie=styki nie połączone= pojawienie się kontrolki że coś nie gra. W tym przypadku czy czujnik jest podłączony czy też nie kontrolka zachowuje się tak samo. Silnik pracuje równo, bez żadnych spadków mocy szarpań czy czegoś innego.
Labiel Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 Podejrzewam że czujnik działa na zasadzie: jest ciśnienie=nacisk na czujnik=połączone styki w czujniku= wszystko OK. Słabe ciśnienie=styki nie połączone= pojawienie się kontrolki że coś nie gra. To samo ci napisałem wcześniej.
Mauros88 Opublikowano 23 Lipca 2014 Opublikowano 23 Lipca 2014 Czujnik dziala na zwarcie do masy po osiagnieciu cisnienia danego. Czym predzej sprawdzaj cisnienie oleju. Nawet na zimnym.
setho Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) No więc kupiłem nowy czujnik. Stary czujnik działa na zasadzie(sprawdzone na diodzie): Silnik wyłączony dioda nie świeci, odpale silnik dioda świeci. Nowy czujnik działa odwrotnie cały czas świecąc a po odpaleniu silnika gaśnie. A teraz ciekawostka: Niezależnie czy czujnik jest podlączony czy odłączony kontrolka na desce rozdzielczej zapala się tak samo. Czy możliwe jest że to coś ze sterownikiem pod który jest podpięta ta kontorlka oleju ? Edit:Taka ciekawostkaByłem ponownie w sklepie i sprawdziliśmy czujniki. Ten co był u mnie zamontowany od początku po sprawdzeniu na aku poprzez diodę ledwo się rzaży a po wepchnięciu kulki świeci mocno. Nowy sklepowy czujnik świeci bardzo mocno a po wepchnięciu kulki świeci ledwo ledwo.Sprzedawca poszukał innych czujników do A4 i znalazł czujnik, który działa tak samo jak ten co był w moim Audi ( czyli że ledwo się rzaży). Problem rozwiązany. Wina leżała po stronie czujnika. Zakupiony w sklepie nowy działał odwrotnie niż stary. Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez setho
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się